نمایش یا ساخت پاورپوینت با گوشی

0

امروزه، با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، امکاناتی که در گذشته صرفاً برای کامپیوترها و لپتاپ‌ها وجود داشت، به صورت قابل توجهی در دسترس تلفن های همراه نیز قرار گرفته است. فرض کنید شخصی برای شما فایل پاورپوینتی را ارسال کرده اما شما دسترسی به کامپیوتر ندارید. در این صورت نیاز دارید تا فایل را با موبایل یا تبلت باز کنید. همچنین ممکن است شرایطی پیش آید تا شما مجبور باشید فورا یک فایل پاورپوینت بسازید یا فایلی آماده را ویرایش نمایید. در صورتی که در آن موقعیت به کامپیوتر یا لپ تاپ دسترسی نداشته باشید، لازم است تا اپلیکیشن مناسب و مخصوص این کار را روی گوشی همراهتان نصب کنید. در این مقاله به بررسی روش و ابزار لازم برای نمایش یا ساخت پاورپوینت با گوشی همراه می پردازیم.

ساخت پاورپوینت با گوشی

معرفی برنامه پاورپوینت برای موبایل

اولین مرحله برای نمایش یا ساخت پاورپوینت در موبایل، نصب اپلیکیشن پاورپوینت مناسب است. در واقع اگر می خواهید متن ها، فونت ها، تصاویر و جزئیات درون اسلاید ها به درستی نمایش داده شود، لازم است که حتما از یک اپلیکیشن استاندارد استفاده کنید.

برنامه ساخت پاورپوینت با گوشی اندروید

بهترین اپلیکیشن برای نمایش، ساخت و ویرایش پاورپوینت در موبایل، برنامه Microsoft PowerPoint است. این برنامه رسمی از Microsoft برای ساخت و ویرایش پاورپوینت است. شما از هر برنامه دیگری که استفاده کنید ممکن است تمام مطالب و اشکال به همان شکل واقعی و درست خود نشان داده نشوند. می توانید این برنامه را از گوگل پلی یا بازار دانلود کنید.

بهترین اپلیکیشن پاورپوینت

 

برنامه پاورپوینت برای آیفون

برای باز کردن فایل پاورپوینت، یا ویرایش و ساخت پاورپوینت با گوشی آیفون نیز به شما توصیه می کنیم حتما از برنامه Microsoft PowerPoint  استفاده کنید.  این برنامه را میتوانید از اپ استور دانلود نمایید.

 

بهترین اپلیکیشن برای ساخت پاورپوینت با گوشی

مراحل ساخت پاورپوینت با گوشی همراه

لطفاً توجه داشته باشید که ساخت پاورپوینت با گوشی ممکن است به دلیل محدودیت‌های صفحه نمایش کوچکتر و رابط کاربری متفاوت با نسخه دسکتاپ، کمی محدودتر و زمان‌برتر باشد. اما با استفاده از برنامه‌های مناسب و قابلیت‌های موجود در گوشی، شما هنوز می‌توانید پاورپوینت‌های موثر و جذابی ایجاد کنید.

  • همانطور که گفتیم، اولین قدم برای ساخت پاورپوینت با موبایل، دانلود برنامه پاورپوینت گوشی برای اندروید یا آیفون بود.
  • پس از نصب، برنامه را باز کنید و سپس برای شروع پاورپوینت جدید، یک یا چند اسلاید جدید ایجاد کنید.
  • شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای موجود در برنامه پاورپوینت، متن ها، تصاویر، نمودارها، جداول و سایر المان‌های چندرسانه‌ای را به هر اسلاید اضافه کنید و سایر تنظیمات را برای هر اسلاید انجام دهید. همچنین می‌توانید اندازه و نوع قلم متن را تغییر دهید و حتی انیمیشن‌های دلخواهتان را اعمال کنید. برای آموزش کامل و تصویری این مقاله را بخوانید: ساخت پاورپوینت در گوشی
  • پس از تکمیل ساخت پاورپوینت، آن را ذخیره کنید.

یک روش بسیار آسان برای ساخت پاورپوینت با موبایل به صورتی حرفه ای، این است که از تم و قالب آماده پاورپوینت استفاده کنید. یعنی یک قالب آماده تهیه و دانلود کرده و آن را با برنامه پاورپوینت معرفی شده باز کنید. سپس تنها هر قسمت را که میخواهید ویرایش کرده و به جای متن ها، نوشته های خودتان را قرار دهید. سپس ذخیره نمایید. با این روش، شما فقط و فقط با گوشی همراهتان می توانید یک پاورپوینت حرفه ای بسازید.

نمایش و ساخت پاورپوینت با گوشی

مزایا و کاربرد های استفاده از پاورپوینت در گوشی یا تبلت

استفاده از پاورپوینت در گوشی همراه دارای مزایا و فواید زیادی است که در اینجا به چند نمونه از مهم ترین موارد می پردازیم:

  1. بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا جایی که ممکن است کار های خود را با موبایل یا تبلت انجام دهند. زیرا موبایل همیشه در هر لحظه و در هر مکان به راحتی در دسترس است. برای مثال بسیاری از استادان دانشگاه، دروس و جزوات را به صورت فایل پاورپوینت در اختیار دانشجویان قرار می دهند. مطالعه دروس از طریق موبایل می تواند برای بسیاری از دانشجویان آسان تر بوده و هرجا که فرصتی پیدا کردند بتوانند به راحتی به مطالعه بپردازند. مثال دیگر این است که اگر شما قصد ساخت پاورپوینت با گوشی داشته باشید می توانید به راحتی این کار را حتی درسفر یا مهمانی و در هر مکان دیگری بدون نیاز به لپ تاپ انجام دهید.
  2. گوشی همراه دارای رابط کاربری ساده و سهولت استفاده است. برنامه‌های پاورپوینت برای گوشی‌ها بهینه شده‌اند و امکاناتی برای سهولت استفاده و کنترل به شما می‌دهند. شما می‌توانید با لمس صفحه، اسلایدها را جابجا کنید، متن را ویرایش کنید و تصاویر و محتوا را به آسانی اضافه کنید.
  3. اشتراک‌گذاری آسان: با استفاده از گوشی همراه، می‌توانید پاورپوینت‌های خود را به سادگی با دیگران به اشتراک بگذارید. می‌توانید آن‌ها را از طریق ایمیل ارسال کنید، در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا از طریق برنامه‌های ابری مانند Dropbox یا Google Drive به اشتراک بگذارید.
  4. قابلیت نمایش چندرسانه‌ای: با استفاده از پاورپوینت در گوشی همراه، می‌توانید محتوای چندرسانه‌ای مانند تصاویر، ویدئوها، صداها و جداول را به راحتی در پاورپوینت خود اضافه کنید و آن را به صورت کامل و جذاب تجربه کنید.
  5. یکی از کاربرد های پاورپوینت ساخت پست و استوری اینستاگرام است. شما می توانید این کار را به سادگی با برنامه پاورپوینت گوشی خود نیز انجام دهید. حتی میتوانید برای این که پست ها و استوری های حرفه ای تری طراحی کنید، از قالب های آماده اینستاگرام که با فرمت پاورپوینت وجود دارند استفاده کرده و با اپلیکیشن پاورپوینت ان ها را ویرایش نمایید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.