آیفون بخریم یا سامسونگ؟

0

برندهای سامسونگ و اپل به عنوان پر فروش‌ترین برندهای در حال حاضر هستند. هر دو برند طرفداران خاص خود را دارند. از دلایل موفقیت سامسونگ، تولید گوشی‌های مختلف برای همه اقشار جامعه است. هر فردی با هر بودجه‌ای، توان خرید این گوشی را دارد برای همین فروش گوشی‌های سامسونگ چشمگیر شده است.

اپل بر خلاف سامسونگ، هر سال مدل‌های بهتری وارد بازار می‌کند که همه آن‌ها پرچم‌دار گوشی آیفون هستند که هر قشری از جامعه توانایی خرید این نوع گوشی را ندارد. تعمیرات گوشی آیفون و تعمیرات مک بوک در مراکز معتبر انجام می‌شود و از قطعات اصل استفاده می‌شود. اگر بین خرید گوشی آیفون و سامسونگ دچار تردید شده‌اید تا انتهای مطالب، ما را همراهی کنید تا با مزایا و معایب و نقطه قوت و ضعف هر کدام اشنا شوید.

اگر نیاز به تعمیر آیفون یا مک بوک داشتید از لینک های زیر میتوانید استفاده کنید :

https://applechi.shop/iphone-repair/

https://applechi.shop/macbook-repair/

سامسونگ بهتر است یا آیفون؟

مولفه‌های مختلفی برای تشخیص برتری گوشی‌ها وجود دارد. در ادامه به برسی چند مولفه مهم برای مقایسه این دو برند مطرح کرده‌ایم.

samsung vs iphone

طراحی گوشی آیفون بهتر است یا سامسونگ؟

اگر طراحی گوشی برای شما مهم است، می‌توانید با درنظرگرفتن یک‌سری نکات، بهترین انتخاب را برای گوشی از نظر طراحی و مقاومت آن انتخاب کنید. گوشی‌های آیفون از مواد فولاد ضدزنگ در طراحی بدنه آن استفاده شده است. همین ویژگی این گوشی را منحصربه‌فرد کرده است.

به‌کارگیری گوریلا گلس در پشت آن باعث خوش‌دست شدن آن می‌شود. اما ترکیب گوریلاگلس و فولاد ضدزنگ با هم باعث بالا رفتن وزن این گوشی شده است. گوشی‌های سامسونگ، از نظر طراحی، عملکرد متفاوت‌تری دارد. در گوشی s21 Ultra از یک فریم آلومینیومی استفاده شده است و پشت این گوشی گوریلا گلس به‌کاررفته است.

از نظر ضخامت، گوشی سامسونگ ضخامت بیش‌تری دارد. گوشی‌های سامسونگ مقاومت بیش‌تری دارند طوری که گوشی سامسونگ s21 Ultra در اعماق ۱٫۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند سالم بماند.

نمایشگر OLED یا AMOLED؟

نوع نمایشگر یکی از ویژگی‌های مهم گوشی است. کیفیت نمایشگر می‌تواند ضررهای نور آبی را کاهش دهد. برندهای معتبر مثل سامسونگ و اپل از دو نمایشگر مختلف استفاده کرده‌اند. اپل در گوشی‌های آیفون خود از صفحه نمایشگر OLED استفاده کرده است که باعث بالارفتن کیفیت نمایشگر شده است و در میان بهترین نمایشگرهای تعبیه شده در گوشی‌های دنیا قرار داده است.

سامسونگ در جدیدترین گوشی‌های خودش مثل S21 Ultra از صفحه نمایشگر AMOLED استفاده کرده است که وضوح و روشنایی فوق‌العاده‌ای دارد. این صفحه نمایشگر باعث اجرای روان‌تر بازی‌های گرافیکی و عدم کندی می‌شود.

مقایسه صفحه نمایش آیفون و سامسونگ

سیستم‌عامل IOS یا Android؟

سیستم‌عامل در برقراری تعامل کاربر با گوشی خیلی تأثیرگذار است. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها است؛ زیرا مخاطب در صورت پیچیده بودن عملکرد گوشی، کلافه می‌شود. سیستم‌عامل گوشی آیفون (IOS) آن را نسبت به گوشی‌های دیگر متمایز کرده است و خیلی از کاربرها را به خود جلب کرده است. از ویژگی‌های سیستم‌عامل IOS می‌توان به امنیت بالای آن اشاره کرد.

این سیستم عامل از ورود بد افزار به گوشی شما جلوگیری می‌کند. سیستم عامل اندروید بزرگ‌ترین رابط کاربری را ساخته است که امروزه بیش‌تر از نیمی از گوشی‌های دنیا از سیستم عامل استفاده کرده‌اند. گوشی‌های سامسونگ با استفاده از این سیستم عامل رابط کاربری ساده و پرکاربرد برای کاربرهای خود ایجاد کرده است. از ویژگی‌های دیگر این سیستم عامل می‌توان به دسترسی نامحدود به نرم‌افزارها، دانلود آسان و اشتراک‌گذاری آسان برنامه‌ها اشاره کرد.

دوربین آیفون یا سامسونگ؟

دوربین یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های یک گوشی است که بیش‌ترین تأثیر را در جذب مشتری دارد. گوشی‌های آیفون رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی دارد که از کیفیت خیلی بالایی برخوردار است و می‌‌تواند عملکرد لنزهای حرفه‌ای برای عکاسی را داشته باشد. گوشی سامسونگ از نظر دوربین در بین برترین‌ها قرار دارد. گوشی‌های پرچم دار سامسونگ، عملکرد فوق العاده‌ای در دوربین دارد. لنز اصلی این گوشی‌ها از رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل، دو لنز پریسکوپ، لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل و لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید برخوردار است. این لنزها در کنار هم کیفیت بی‌نظیری را به مخاطب ارائه می‌دهد.

باتری گوشی آیفون یا سامسونگ؟

باتری یکی دیگر از بخش‌های مهم گوشی است که ظرفیت و ماندگاری باتری می‌تواند مؤلفه مهمی برای خرید گوشی باشد. گوشی‌های آیفون بر خلاف عملکرد عالی که دارند، اما برای باتری از سوی کاربران خود مورد انتقاد قرار گرفته است. باتری این گوشی عملکرد ضعیفی نسبت به سایر رقبای خود دارد.

به همین دلیل یکی از نقاط ضعف آیفون را می‌توان باتری آن عنوان کرد. اما سامسونگ! سامسونگ همیشه در بخش باتری، عملکرد خیلی خوب و قابل‌قبولی داشته است. یکی از دلایل محبوبیت سامسونگ، همین باتری آن است که ظرفیت بالایی دارد و توانسته مخاطبان را به خود جذب کند. گوشی s21 Ultra به مدت ۲۴ ساعت امکان استفاده از این گوشی را برای شما فراهم می‌کند.

مقایسه رابط کاربری

قیمت آیفون بهتر است یا سامسونگ؟

اگر از نظر قیمت بخواهیم به این دو گوشی نگاه کنیم، سامسونگ بودجه کمتری لازم دارد. از طرفی در گوشی‌های سامسونگ چون تنوع زیاد است، حق انتخاب هم به مراتب بالاتر است. گوشی‌های آیفون به دلیل برندسازی شرکت اپل و منحصربه‌فرد بودن آن، قیمت بالاتری به نسبت سامسونگ دارد و نمی‌توان آن را به کسانی که دنبال گوشی‌های باکیفیت و قیمت پایین هستند پیشنهاد کرد. برای خرید گوشی آیفون باید بودجه بیشتری را در نظر بگیرید.

بالاخره آیفون بخریم یا سامسونگ؟

سامسونگ یا آیفون؟ با تمامی نکاتی که گفته شد، نمی‌توان با قاطعیت گفت که سامسونگ بهتر است یا آیفون. برتری این دو به یکدیگر فقط و فقط به نیاز کاربر بستگی دارد. شما باید به نیاز خود نسبت به گوشی توجه کنید. مثلاً اگر به دنبال یک گوشی می‌گردید که قیمت مناسبی داشته باشد و از باتری قدرتمندی بهره‌مند باشد، پیشنهاد ما گوشی سامسونگ است. اما اگر به دنبال یک گوشی باکیفیت بالاتر و قدرتمندتری هستید و از نظر بودجه هم محدودیت نداشته باشید، گوشی آیفون ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

منبع : اپل چی

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.