ارسال بار، تجارت و حمل‌ونقل بدون مرز با سامان اکسپرس

0

این روزها و در جهان درهم‌تنیده امروز دیگر فرقی ندارد که صاحب یک کسب‌وکار بزرگ و بین‌المللی باشید یا یک کسب‌وکار کوچک و محلی! برای همه افراد در دنیای تجارت ارتباط با دیگر نقاط دنیا یکی از الزامات غیر قابل نادیده گرفتن و حیاتی برای رشد است. بیشتر کسب‌وکارها برای انجام امور خود نیاز به ارسال و دریافت بسته‌ها و مرسولات پستی بین‌المللی دارند اما این موضوع برای تجار و بازرگانان ساکن ایران، می‌تواند به دلیل محدودیت فعالیت برخی از شرکت‌های پستی بین‌المللی در ایران و تحریم‌ها مشکل‌ساز باشد.

با این حال برخی از شرکت‌های پست بین‌الملل ایرانی توانسته‌اند این مشکل را به‌خوبی برطرف کنند. شرکت پست بین‌المللی سامان اکسپرس یکی از این شرکت‌ها است که با استانداردهای خدمات بسیار بالا و تجربه و تخصص فراوان توانسته در این حوزه به یکی از بهترین شرکت‌های پست بین‌المللی در سراسر دنیا تبدیل شود. با ما در این مطلب همراه باشید تا بیشتر با خدمات این شرکت آشنا شویم.

پست بین‌المللی چیست؟

به طور کلی به ارسال و دریافت کالا به صورت بین‌المللی، پست بین‌الملل گفته می‌شود. هرچند که با این توصیف ارسال بین‌المللی کالاها ممکن است کاری بسیار آسان به نظر برسد اما در حقیقت این‌طور نیست. ارسال کالا به صورت بین‌المللی روش‌های فراوانی را در برمی‌گیرد. هر یک از این روش‌ها برای برخی از گروه‌های کالایی خاص و تحت شرایط و مقررات خاصی کارکرد دارند. به عنوان مثال می‌توان به این سه روش ارسال بین‌المللی مرسولات باری اشاره کرد:

پست اکسپرس همان‌طور که از نام آن مشخص است روشی است برای ارسال کالا به صورت بین‌المللی در کوتاه‌ترین زمان ممکن. این پست عموماً از طریق هواپیما ارسال می‌شود و به همین دلیل محدودیت حجم و وزن بیشتری دارد. از سوی دیگر افراد تنها مجاز به ارسال گروه‌های کالایی خاصی از طریق پست اکسپرس هستند زیرا قوانین و مقررات حاکم بر ارسال بار از طریق هوایی بر این پست اکسپرس حاکم است. با این حال برای برخی از گروه کالاهایی زود مصرف تنها روش مؤثر و مناسب پست، روش ارسال پست اکسپرس است.

پست اکسپرس

فریت بار یکی دیگر از روش‌های ارسال بار به صورت بین‌المللی است. فریت بار معمولاً و بیشتر از طریق روش دریایی و زمینی رواج دارد. در این روش‌ها افراد می‌توانند کالاهایی با وزن بیشتر و حجیم‌تر را هم ارسال کنند با این شرط که این کار با اهداف شخصی انجام شده باشد و نه با اهداف تجاری.

فریت دریایی بار از روش‌های به‌صرفه و پرطرفدار است اما تنها زمانی به‎صرفه و اقتصادی است که بار مورد نظر شما بتواند یک کانتینر کامل را پر کند؛ زیرا محاسبه قیمت در این روش نه بر اساس وزن و حجم بلکه بر اساس تعداد کانتینر مورد نیاز انجام می‌شود.

عموماً کسانی که برای مدتی مشخص در یک کشور زندگی کرده‌اند و حالا قصد جابه‌جای دارند، از این روش برای به همراه بردن اسباب و اثاثیه و لوازم زندگی خود استفاده می‌کنند.

روش کارگو نقطه مقابل روش فریت است و یک روش ارسال بار با ماهیت تجاری به شمار می‌رود. روش کارگو محدودیت‌های کمتری نسبت به دیگر روش‌های ارسال کالا دارد.

با این وجود در صورتی که قصد ارسال و دریافت برخی از مرسولات مورد نظر خود با استفاده از هر یک از این روش‌ها را داشته باشید لازم است به مجموعه‌ای از قوانین و مقررات در کشور مبدأ و همین‌طور در کشور مقصد مسلط باشید تا بتوانید مرسوله خود را بدون مشکل به مقصد برسانید.

کارگو بار تجاری

خدمات شرکت‌های پستی بین‌المللی

علاوه بر پیچیدگی‌های قوانین ارسال و دریافت کالا، محدودیت‌های برخی از گروه‌های کالایی، محدودیت حجم و وزن و مواردی از این دست، ارسال و دریافت کالا به صورت بین‌المللی با قوانین متفاوت گمرکی در هر یک از کشورها پیچیده‌تر هم می‌شود. در اینجا است که کارکرد خدمات شرکت‌های پست بین‌المللی مشخص می‌شود. با استفاده از این خدمات می‌توانید بدون نگرانی و درگیر شدن با این پیچیدگی‌ها و قوانین متفاوت و متغیر مرسولات خود را ارسال و دریافت کنید.

یک شرکت پست بین‌المللی معتبر نه تنها در قبال مرسولات شما پاسخگو و پیگیر است بلکه برخی خدمات جانبی را هم برای رفاه حال مشتریان خود عرضه می‌کند. سامان اکسپرس به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های پست بین‌المللی فعال در کشور ایران، خدماتی مانند رهگیری آنلاین و ۲۴ ساعته، ارسال درب به درب، خدمات مشاوره‌ای، خدمات گمرکی و همین‌طور خدمات بسته‌بندی مرسولات پستی با توجه به قوانین شیوه ارسال و مقصد مورد نظر را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

بعضی از این خدمات مانند رهگیری آنلاین مرسولات به صورت ۲۴ ساعته، از مواردی هستند که باعث می‌شوند تا مشتریان این شرکت بتوانند با آسودگی خیال از موقعیت بسته‌های پستی خود در هر ساعتی از شبانه‌روز مطلع شوند.

علاوه بر این موضوع ارسال درب به درب امکان پیگیری موارد اداری و تحویل مدارک به مراکز لازم را برای مشتریان سامان اکسپرس فراهم آورده است.

حمل‌ونقلی بدون مرز با سامان اکسپرس

شرکت پست بین‌المللی سامان اکسپرس با بیش از ۱۵ سال تجربه در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی و بیش از ۴۵۰ مشتری رضایتمند، یکی از شرکت‌های با سابقه و حرفه‌ای فعالی در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی در ایران است. این شرکت با پروژه‌های موفق و فعال در مقاصد تجاری پرتکرار در ایران یعنی چین، امارات و ترکیه یکی از مورد اعتمادترین مراکز برای انجام امور حمل‌ونقل و مراودات تجاری با این کشورها است. از سوی دیگر اگر یک کسب‌وکار نوپا را اداره می‌کنید و هنوز مطمئن نیستید که باید به کمک چه روشی امور حمل‌ونقل بین‌المللی خود را انجام دهید می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای سامان اکسپرس به این منظور استفاده کنید.

مشاورین مجرب سامان اکسپرس با در نظر گرفتن شرایط مختص به هر کسب‌وکار بهترین روش را برای حمل‌ونقل مرسولات تجاری و شخصی به شما پیشنهاد می‌دهند که بتوانید علاوه بر ارسال و دریافت ایمن و سریع کالاهای خود، اقتصادی‌ترین راه را نیز انتخاب کنید.

داشتن بیش از ۵۰ نمایندگی در سراسر جهان یکی از مواردی است که به شما این نوید را می‌دهد که امور مربوط به مرسوله مورد نظر شما در سامان اکسپرس، در هر نقطه از دنیا هم که قرار گرفته باشد به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.