با ناباروی خداحافظی کنید!! با آی یو آی تضمینی باردار می شوید!

0

اگر تلقیح درون رحمی یا IUI را به عنوان یک درمان برای کمک به بارداری خود در نظر بگیرید، به طور حتم در مورد میزان موفقیت این روش کنجکاو می‌شوید. آی یو آی که به عنوان لقاح مصنوعی از آن یاد می‌شود در واقع واژن و دهانه رحم را دور می‌زند تا اسپرم غلیظ را به طور مستقم درون رحم، در نزدیکی تخمک رها کند. در اینجا سوالی که پیش می‌آید مربوط به درصد احتمال موفقیت این روش است. چند درصد احتمال دارد این روش به هدف مورد نظر آن دست پیدا کند؟ همانند سایر روش‌های کمک باروری، میزان موفقیت آی یو آی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. بهتر است قبل از اینکه این روش را تجربه کنید، در مورد درصد موفقیت آن اطلاعاتی به دست آورید.

بارداری با آی یو آی

حقایقی در مورد درصد موفقیت آی یو آی

در تمامی بیماران، سیکل‌های IUI که به تولد یک جنین زنده منجر می‌شود ۵ تا ۱۵ درصد خواهد بود اما میزان موفقیت این روش در هر یک از زوجین نسبت به دیگری متفاوت است. برخی از مطالعات نشان می‌دهد تنها ۸ درصد احتمال موفقیت و بارداری از طریق روش آی یو آی وجود دارد.

این در حالی است که بعضی دیگر از تحقیقات نرخ موفقیت بیش از ۲۰ درصد را نشان می‌دهند. موفقیت این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آنها را در زیر نام می‌بریم:

  • مصرف داروهای باروری
  • نوع داروهای کمک باروری
  • سن خانم
  • تعداد دفعات اجرای این روش

اصلی‌ترین دلیل موثر بر روی موفقیت این روش، تعداد دفعات انجام آن است. هر چه این آزمایش بیشتر انجام شود، شانس بارداری شما نیز افزایش می‌یابد. براساس گزارشاتی که از تیم‌های مجری این روش کمک باروری کسب شده است، زوجین بعد از ۳ الی ۴ بار انجام IUI موفق به بارداری شده‌اند.

فراموش نکنید، آی یو آی به عنوان یک روش برای کمک به بارداری طبیعی کاربرد دارد، بنابراین شما نباید از هر دارویی بدون تجویز پزشک استفاده کنید. اگر کسی بدون توجه به داروهای مصرفی خود این روش کمک باروری را انجام دهد، شانس او برای بارداری صفر درصد است.

با توجه به اینکه میزان موفقیت این روش از یک بیمار تا بیمار دیگر متفاوت است، رویکرد درمانی آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی با متخصص باروری مشورت کنید.

آی یو آی (IUI)

موفقیت IUI به چه عواملی بستگی دارد؟

در برخی موارد به تشخیص پزشک، شما و همسرتان باید چندین بار این روش را امتحان کنید تا شانس موفقیت شما افزایش یابد. اگر جزء دسته افرادی هستید که شرایط عادی دارید و تعداد تخمک‌هایتان قابل قبول، رحمتان سالم و لوله‌های فالوپ شما باز هستند، همچنین کمیت و کیفیت اسپرم همسرتان خوب است، میزان موفقیت این روش در بارداری شما ۷ تا ۱۰ درصد خواهد بود.

در صورتی که از داروهای باروری کمک می‌گیرید، میزان موفقیت روش آی یو آی ۱۵ تا ۲۵ درصد است. در صورتی که یکی از لوله‌های فالوپ شما مسدود و دیگری باز باشد، میزان موفقیت این روش درمانی به محل انسداد لوله فالوپ شما بستگی دارد.

در صورتی که این انسداد به تخمدان رسیده باشد، شانس بارداری موفقیت‌آمیز شما حدود ۱۱٫۷ درصد خواهد بود. این در حالی است که اگر انسداد لوله فالوپ به رحم نزدیک باشد، میزان موفقیت آی یو آی به ۳۸٫۱ درصد می‌رسد. علاوه بر این عوامل، علت ناباروری همسر شما نیز مهم است.

در صورتی که همسرتان به دلیل تعداد کم اسپرم یا انسداد مجرای خود دچار ناباروری شده است، شما می‌توانید از روش IUI کمک بگیرید؛ زیرا طی این روش اسپرم به تخمک بالغ نزدیک می‌شود تا احتمال انجام لقاح طبیعی افزایش یابد. میزان موفقیت روش آی یو آی در مواردی که مردان با ناباروری روبرو هستند، حدود ۱۹٫۹ درصد است.

روش آی یو آی را کجا انجام دهیم؟

اگر با توجه به درصد موفقیت این روش و براساس نکاتی که ذکر شد، هنوز برای تجربه این روش کمک باروری آماده هستید، بهتر است به سراغ متخصصان حرفه‌ای بروید که در حوزه روش‌های کمک باروری سابقه و تجربه خوبی کسب کرده‌اند. از آنجایی که تلقیح داخل رحمی یک درمان غیر تهاجمی برای باروری است و می‌تواند در برخی شرایط موفقیت‌آمیز باشد، توصیه می‌کنیم در مورد این روش از متخصصان راهنمایی بگیرید.

مشاوره با تیم متخصص و کارشناسان حرفه‌ای کلینیک ناباروری رستاک می‌تواند نقطه شروعی برای رفع اختلال تخمک‌گذاری خود یا سایر دلایل غیرقابل توضیح ناباروری محسوب شود. همچنین اگر همسرتان به مشکل ناباروری خفیفی دچار است، این تیم متخصص می‌تواند بیماری را تشخیص داده و در صدد رفع آن برآید.

منبع: https://rastakclinic.com/

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.