نظافت سالن و لابی هتل‌های تهران توسط تجهیزات پیشرفته نظافت صنعتی بانی پاک ماشین

0

در گزارشی که در تابستان سال جاری پیرامون حواشی استانداردهای بهداشتی در هتل‌های تهران منتشر شد، به نقش موثر تجهیزات پیشرفته نظافت صنعتی در پاکسازی فضاهای پرتردد هتل‌ها همچون سالن‌های همایش و کنفرانس، لابی‌ها، رستوران‌ها و سایر فضاهای عمومی همچون راهروها و پارکینگ‌ها و مشاعات اشاره شد. در این گزارش آمده است در شرایطی که هنوز بیماری‌های همه‌گیری چون کووید از جامعه رخت برنبسته، نظافت کلیه فضاهای عمومی هتل‌ها همچنان از حساسیت خاصی برخوردار است. لذا مدیران هتل‌ها می‌بایست شرایطی را فراهم کنند که امر نظافت فضاهای عمومی با سرعت و دقت بیشتر انجام گرفته و به صورت پیوسته در تمامی ساعات روز قابل اجرا باشد.

در گزارش مذکور استفاده از دستگاه‌های مکانیزه نظافت صنعتی همچون زمین شوی صنعتی، بخارشوی صنعتی، مکنده‌های صنعتی و نیمه صنعتی و غیره به عنوان راهکاری موثر در راستای نظافت استاندارد و قابل اطمینان برای فضاهای پرتردد برشمرده شده است. از این رو بسیاری از هتل‌های تهران پس از کسب مشاوره‌های تخصصی با پیمانکاران گرید یک کشور، با شرکت بانی پاک ماشین به عنوان تامین کننده دستگاه‌های نظافت صنعتی برند ایتالیایی LAVOR در ایران وارد قرارداد شدند. در این همکاری مسئولیت مشاوره در انتخاب انواع دستگاه‌های مکانیزه نظافت مورد نیاز هتل‌ها، تامین، تجهیز، آموزش نیروی انسانی مربوطه، و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مربوط به تجهیزات پیشرفته نظافت بر عهده بانی پاک ماشین قرار گرفته است.

پیرامون این قرارداد گفتگویی داشتیم با یکی از اعضای مجموعه بانی پاک ماشین که در ادامه می‌خوانید.

چرا استفاده از دستگاه‌های مکانیزه نظافت برای فضاهای عمومی هتل‌ها الزامی است؟

مهندس قهرمانی به عنوان نماینده شرکت بانی پاک ماشین در پاسخ به این سوال گفت: سطوح کف و جداره‌های فضاهای عمومی هتل‌ها همچون لابی و راهروها به خاطر رفت و آمد بالای مسافران و مراجعه کنندگان از شهرها و کشورهای مختلف مستعد انواع آلودگی‌ها است. از این رو نظافت و شستشوی اصولی سطوح در ساختمان هتل به کمک دستگاه‌هایی همچون اسکرابر ، سوییپر ، واترجت، بخارشوی صنعتی و… علاوه بر حفظ استانداردهای وزارت بهداشت و جلوگیری از پخش ناخواسته بیماری و آلودگی‌ها، می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش عمر مفید سازه و بنا و در نهایت سرمایه ثابت هتل‌ها داشته باشد و نیاز به تعمیرات ناشی از نظافت غیراصولی و اثرات مخرب ماندن آب و شوینده بر سطوح را کم کند.

از طرف دیگر شیوه‌های سنتی نظافت همچون شستشوی ادواری کف و جداره‌ها توسط نیروی انسانی با تی و جارو و غیره، نه تنها موجب رسیدن به استانداردهای نظافتی لازم نمی‌شود، که به خاطر نیازمندی به زمانی برای شسته و خشک شدن سطوح، استفاده فضا برای کاربران آن را نیز سخت می‌کند. درحالیکه استفاده از شیوه‌های نوین نظافتی و بکارگیری دستگاه‌هایی همچون اسکرابر یا زمین شوی صنعتی برای شستشوی کف یا بخارشوی صنعتی برای جداره‌ها، ضمن افزایش سرعت و کیفیت نظافت، با ارتقای دید مراجعه کنندگان و مسافران نسبت به سیستم مدیریتی هتل، نقش موثری در افزایش بهره‌وری کلی از این فضا خواهد داشت.

چرا برای نظافت هتل‌های ایران، دستگاه‌های نظافت صنعتی خارجی انتخاب شده است؟

مهندس قهرمانی در پاسخ به این سوال توضیح دادند: متاسفانه صنعت نظافت مکانیزه در ایران صنعتی بسیار نوپا است و با وجود اینکه مهندسین و طراحان بسیاری در این راه قدم گذاشته‌اند و تلاش‌های خوبی هم در این زمینه صورت گرفته، اما به خاطر مسائل مختلفی همچون کمبود دانش و تجربه کافی در این حیطه یا تحریم‌ها که ورود برخی تجهیزات به کشور را محدود کرده است، دستاوردهای این عزیزان برای فضاهای دارای حساسیت خاص همچون هتل‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانجات و غیره هنوز از کیفیت لازم برخوردار نیست. در همین راستا مجموعه بانی پاک ماشین که بیش از ۲۰ سال در زمینه تامین تجهیزات نظافت مکانیزه در ایران فعالیت می‌کند، کمپانی ایتالیایی LAVOR را به پیمانکاران گرید یک و هتل‌‌ها معرفی کرد که از سال ۱۹۷۵ در این زمینه فعالیت می‌کند و دستگاه‌های تولیدی آنها همچون اسکرابر و سوییپر به دفعات در ایران نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته و رضایت مجموعه‌ها و سازمان‌های مختلف را جلب کرده است. زمین شوی صنعتی، مکنده‌ها، جاروهای صنعتی و سایر محصولات این شرکت در بسیاری از صنایع و بخش‌ها از جمله بیمارستان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، کارخانه‌ها و حتی مجتمع‌های مسکونی استفاده می‌شود و برای استفاده در هر مقیاس و عملکردی، دستگاه خاصی توسط این کمپانی طراحی و تولید شده است. از این رو پیشنهاد ما این بود برای اینکه هزینه در زمینه نظافت صنعتی به یک سرمایه‌گذاری تبدیل شود، از ماشین‌آلات کمپانی ایتالیایی LAVOR همچون اسکرابرها برای شستشوی کف، واترجت‌ها برای شستشوی جداره‌ها، و مکنده‌ها و جاروهای صنعتی برای زدودن غبار و آلودگی از سطوح بهره بگیریم.

آیا تامین قطعات و تجهیزات جانبی برای دستگاه‌های نظافت صنعتی ایتالیایی LAVOR در ایران دشوار نیست؟

مهندس قهرمانی در این زمینه نیز این چنین توضیح دادند: طبق تجربه ما در مجموعه بانی پاک ماشین، یکی از ویژگی‌های برجسته کمپانی LAVOR ایتالیا کیفیت بالا و عملکرد قابل اعتماد محصولات در راستای طراحی مدرن و استفاده از فناوری پیشرفته در تولید کلیه قطعات ماشین‌آلات است. از طرف دیگر این شرکت به دنبال بهینه‌سازی انرژی و حفظ محیط زیست در فرایند تولید محصولات خود نیز است. در نتیجه استانداردهای ساخت محصولات مختلف این کمپانی همچون اسکرابر و سوییپر به گونه‌ای بوده است که احتمال نیاز به قطعات یا تجهیزات جانبی فنی برای ماشین‌آلات این مجموعه بسیار پایین باشد. با این وجود بسیاری از قطعات مصرفی و مورد نیاز برای ماشین‌آلاتی همچون اسکرابر و سوییپر همچون تی‌های شستشو یا تیغه‌های جمع‌آوری آب که ممکن است به مرور زمان فرسوده شوند به ایران وارد شده و در حال حاضر در انبار مجموعه بانی پاک ماشین برای ارائه به شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد وجود دارد. در نتیجه کلیه دستگاه‌ها دارای قطعات مصرفی و فنی لازم در ایران بوده و البته کارشناسان بانی پاک ماشین نیز برای ارائه خدمات پس از فروش در این زمینه در خدمت سازمان‌ها و نهادها هستند.

لازم به ذکر است که از زمان بکارگیری دستگاه‌هایی همچون زمین شوی صنعتی و جاروی صنعتی در هتل‌های تهران، سطح بالاتری از رعایت استانداردهای نظافتی در این دسته فضاها را شاهد هستیم که این مورد تاییدی است بر کارا بودن توصیه‌ها در آیین‌نامه‌ها و گزارش‌های مربوطه در این زمینه.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.