قبل از خرید خودرو چینی به این موارد دقت کنید

0

خرید و فروش خودروهای چینی با تحریم‌های ایران و مشکلات خودروسازی‌های داخلی رنگ و بویی دیگر گرفت. کشور چین تنها کشوری بود که بدون توجه به تحریم‌های ایران تجارت خود با کشور ما را قطع نکرد. البته در این موضوع سود کلانی هم داشت. زیرا خودروهای چینی در بازار ایران طرفداران بسیاری پیدا کردند.

یکی از مهمترین موارد تهیه لوازم یدکی ماشین چینی اصلی می باشد. اگر شما نیز قصد خرید یک خودروی چینی را دارید، قبل از خرید خودرو به این موارد دقت کنید تا دچار مشکلی نشوید.

مزایا و معایب خودروهای چینی

خودروهای ساخت کشور چین دارای معایب و مزایایی هستند که اگر قصد خرید آن‌ها داشته باشید باید کاملاً این موارد را بشناسید. این خودروها در اوایل دهۀ هشتاد روانه بازار ایران شدند. در اوایل، این خودروها در مقایسه با قطب‌های بزرگ خودروسازی، حرف چندانی برای گفتن نداشتند. اما رفته رفته توانستند راهی پیدا کنند تا از طریق آن بتواند فروش خوبی از محصولات خود داشته باشند.

  • مزایای خودروهای چینی

  1. خودروهای ساخت کشور چین دارای ظاهری بسیار شیک و زیبا هستند. اگرچه بیشتر آن‌ها با کپی برداری از مدل‌های شرکت‌های بزرگ خودروسازی است. اما با ایجاد تغییراتی در طراحی آن‌ها توانسته‌اند از این موضوع به نفع خود استفاده کنند.

  2. همان طور که می‌دانید این خودروها در کنار طراحی‌های ظاهری فوق‌العاده، نسبت به مدل‌های آمریکایی و کره‌ای، قیمت تمام شده بسیار پایینی دارند. پس شما می‌توانید با پرداخت مبلغی کمتر، خودرویی زیبا داشته باشید.

  3. یکی دیگر از مزایای خودروهای چینی داشتن آپشن‌های فراوان است.

  • معایب خودروهای چینی

همان طور که بیان کردیم این خودروها دارای قیمت تمام شدۀ پایینی هستند. اما در مقابل، زیبایی دو چندان و آپشن‌های فراوانی را به مخاطب خود ارائه می‌دهند. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم از نظر کیفیت در مواد اولیه با مدل‌های تولید شده توسط خودروسازی‌های معروف کره‌ای، آمریکایی، آلمانی، فرانسوی و غیره برابری کنند.

موارد و نکات طلایی در خصوص خرید خودروهای چینی

قبل از خرید خودرو چینی به این موارد دقت کنید تا بتوانید یک خودروی مناسب با توجه به بودجه و نیاز خود تهیه کنید.

1 . نمونه های اولیه را نخرید

اگر یک خودروی چینی به تازگی وارد بازار شده است که حسابی نظر شما را جلب کرده است، به هیچ وجه گول آن را نخورید. زیرا معمولاً نمونه‌های اولیه دارای مشکلات فنی هستند که بعد از ارائه، تازه مشخص شده و برای رفع آن در تولیدات بعدی اقدام می‌شود. از طرفی دیگر شما هیچ مرجعی برای مشورت گرفتن ندارید، پس نمی‌تواند از مشخصات فنی، کیفیت موتور و کیفیت آپشن‌های این خودرو اطلاعاتی کسب کنید.

.خودروهای دست دوم انتخاب بهتری هستند

معمولاً خودروهای چینی بعد از خرید، دچار افت قیمت زیادی می‌شوند. بنابراین اگر مدلی که قصد خرید آن را دارید دارای نمونۀ دست دوم نیز می‌باشد. در ابتدا تلاش کنید یک نمونۀ دست دوم با شرایط مطلوب، از آن را تهیه کنید. البته برای خرید خودروهای دست دوم نیز باید به نکات زیادی دقت شود، بهتر است در این مواقع به یک کارشناس خودروی کار بلد مراجعه کنید که شما را راهنمایی کند.

3.مدل هایی که به صورت مشترک با کمپانی های دیگر تولید شده اند، انتخاب بهتری هستند

کمپانی‌های خودروسازی هر چقدر هم که معروف باشند برای آن که بتوانند وارد بازار کشور چین شوند، باید هزینه‌های بسیاری را پرداخت کنند. در این راستا کشور چین طرحی را قرار داده است تا از طریق آن کشورهای دیگر بتوانند از بازار بزرگ آن‌ها استفاده کنند.

در این طرح خودروسازی‌های معروف باید با یکی از خودروسازی‌های کشور چین همکاری داشته و محصولی مشترک را تولید کنند. خودروهای چینی که با این متد تولید شده‌اند دارای کیفیت بهتری هستند. بنابراین سعی کنید گزینه‌های خود را براساس این موضوع انتخاب کنید.

4 . سنجش بازار خرید و فروش

قبل از خرید خودرو چینی به این مورد دقت کنید که بازار خرید و فروش آن خودرو چگونه است. آیا در چند هفته گذشته قیمت و میزان خرید و فروش آن تغییری داشته است. اگر فروش آن زیاد و قیمت آن افزایش داشته است، نشان دهندۀ کیفیت بالای آن است که توجه افراد را این گونه به خود جلب کرده است. اما اگر میزان فروش و قیمت آن رو به کاهش است نشان می‌دهد که چندان در راضی کردن بازار موفق نبوده است که یکی از علت‌های آن می‌تواند مربوط به کیفیت پایین آن باشد.

5 . قطعات یدکی خودروهای چینی

خودروهای چینی در خاورمیانه بازار خوبی پیدا کردند تا این که صحبت از قطعات یدکی آن‌ها رسید. در ابتدا صاحبان این خودروها در پیدا کردن لوازم یدکی خودروهای خود به شدت دچار مشکل بودند، اما بعدها با گذشت زمان و ایجاد نمایندگی‌های مجاز در سراسر خاورمیانه و کشور ایران این موضوع نیز رفع شد. البته امروزه قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی نیز افزایش چشم گیری داشته که خود موضوع بسیار مهمی است.

شرکت نیکا یدک یکی از نمایدگی‌های مجاز لوازم یدکی خودروهای چینی در ایران است که خیال دارندگان خودروهای چینی را راحت کرده است. زیرا این نمایندگی تنها قطعات اصل و باکیفیت را روانه بازار می‌کند و تمام محصولات خود را از نظر کیفیت و اصالت ضمانت کرده تا خیال مشتریان راحت باشد.

بررسی کلی

قبل از خرید خودرو چینی به موارد گفته شده در این مطلب دقت کنید تا بعد از خرید خود دچار پشیمانی نشوید. در حال حاضر مهم‌ترین موضوع در رابطه با خودروهای چینی مربوط به لوازم یدکی آن‌ها است. بنابراین قبل از اقدام برای خرید حتماً نمایندگی‌های مجازی که این قطعات را عرضه می‌دارند بررسی کنید.

برای مثال سایت مجموعۀ نیکا یدک یکی از منابعی است که می‌توانید از طریق آن قطعات یدکی خودروی چینی مد نظرتان را بررسی کنید. این شرکت قطعات تمام خودروهای چینی مانند لوازم یدکی ماشین چری ، برلیانس ، جک ، لیفان ، ام وی ام و سایر برندها که در حال حاضر در ایران وجود دارند را بصورت مستقیم از چین وارد کرده و با بهترین قیمت روانه بازار می‌کند.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.