غلبه بر دندان درد با خدمات عصب کشی پیشرفته در مرزداران

0

هر کسی که حتی یک بار در طول عمر خود دندان درد را تجربه کرده باشد، می‌تواند گواهی بر این واقعیت باشد که دندان درد یکی از بدترین و غیرقابل تحمل‌ترین دردهایی است که هر فرد می‌تواند در زندگی خود آن را تجربه کند. معمولاً زمانی که دندان درد آزاردهنده شده، زمانی است که آسیب دندان به ریشه رسیده و برای درمان آن نیاز به عصب‌کشی وجود دارد.

معمولاً در این شرایط بیمار ترجیح می‌دهد تا بتواند در زودترین زمان ممکن به پزشک دسترسی پیدا کند و در صف‌های طولانی نوبت‌دهی نماند. با ما در این مطلب همراه باشید تا با عصب‌کشی، فرایند انجام آن و بهترین پزشک برای انجام عصب کشی در غرب تهران آشنا شویم.

دکتر عصب کشی در مرزداران

عصب کشی چیست؟

فرایند عصب کشی به فرایندی گفته می‌شود که طی آن مواد عفونی و عصب موجود در کانال ریشه دندان برداشته می‌شود تا بتوان دندان را از آسیب‌های بعدی و خطر آبسه دور نگه داشت. در فرایند عصب‌کشی ابتدا دندان بیمار بی‌حس می‌شود و سپس توسط پزشک متخصص عصب آسیب‌دیده و بافت مرده پالپ دندان برداشته می‌شود. بعد از انجام شدن این موارد که ممکن است به‌صورت تک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای انجام شوند، حفره ایجاد شده در دندان بیمار با استفاده از مواد مخصوص پر می‌شود.

در برخی از موارد بنا بر نظر پزشک ممکن است برای حفاظت از دندان در برابر شکستگی لازم باشد که بیمار از روکش استفاده کند. به این شیوه از درمان، درمان کانال ریشه هم گفته می‌شود.

هدف از انجام این درمان این است که از بروز آبسه در محل عصب‌کشی دندان جلوگیری شود.

چه علائمی نشان‌دهنده نیاز به عصب‌کشی است؟

این که دندان شما نیاز به انجام عصب کشی دارد یا خیر را تنها می‌توان با نشان دادن عکس OPG دندان به یک دندان‌پزشک متوجه شد. بااین‌حال برخی از علائم وجود دارند که نشانگر این هستند که احتمال نیاز شما به انجام درمان کانال ریشه وجود دارد. این علائم عبارتند از:

  • درد گرفتن دندان در هنگام جویدن غذا
  • درد دندان در هنگام خوردن غذای گرم یا سرد
  • ورم یا حساسیت لثه
  • تغییر رنگ دندان

این موارد همگی نشان دهنده این هستند که ممکن است لازم باشد برای این که بتوانید مجدداً سلامت دندان خود را به دست بیاورید و از دندان درد رها شوید، اقدام به انجام عصب‌کشی کنید.

نکته‌ای که لازم است در این شرایط به آن توجه کنید این است که بهتر است به‌محض این که برخی از علائم هشداردهنده را حتی به‌صورت خفیف تجربه کردید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. برخی از افراد به دلیل ترس از هزینه‌های بالای خدمات دندان‌پزشکی رسیدگی به این امور را به تعویق می‌اندازند. این موضوع در حالی است که عقب انداختن رسیدگی به مشکلات دهان و دندان باعث می‌شود این مشکلات پیشرفت کنند و در برخی موارد دیگر راهی جز کشیدن دندان برای فرد باقی نماند.

توصیه ما به شما این است که اگر هر علائمی از مشکلات دندان را تجربه می‌کنید بلافاصله به دندان‌پزشک مراجعه کنید. برخی از دندان‌پزشکان با آگاهی از شرایط دشوار متحمل شدن هزینه‌های خدمات دندان‌پزشکی امکان پرداخت اقساطی این هزینه‌ها را فراهم کرده‌اند تا بیماران بتوانند بدون نگرانی از هزینه‌ها، مراقب سلامت دهان و دندان خود باشند.

یکی از این پزشکان دکتر صابر ملک پور است. با مراجعه به کلینیک دکتر ملک پور می‌توانید هزینه عصب کشی دندان را به صورت اقساطی بپردازید. با توجه به تخصص و تجربه فراوان دکتر ملک پور توصیه ما به شما این است که اگر به دنبال دکتر عصب کشی در مرزداران تهران هستید، حتماً به این کلینیک مراجعه کنید تا بتوانید از خدمات حرفه‌ای با امکان پرداخت اقساطی بهره‌مند شوید.

عصب کشی دندان در مرزداران

دکتر ناصر ملک پور دارای دکترای تخصصی دندان‌پزشکی از دانشگاه تهران هستند و با بیش از ده دهه تجربه در این حوزه بهترین متخصصی هستند که می‌توانید برای به دست آوردن سلامت دندان‌هایتان به او مراجعه کنید. در کلینیک دکتر ملک‌پور با کمک جدیدترین تجهیزات دندان پزشکی بهترین خدمات به مراجعین ارائه می‌شود.

چند نوع عصب کشی وجود دارد؟

احتمالاً شما هم تا به حال نام عصب کشی یک کاناله یا چند کاناله را شنیده‌اید اما آیا می‌دانید این چند کاناله بودن عصب کشی به چه معنا و نشانگر چه چیزی است؟

به طور کلی دندانه‌های جلویی در فک انسان دارای یک ریشه و به‌تبع آن دارای یک کانال ریشه هستند. این موضوع در حالی است که دندان‌های عقبی دارای دو یا سه ریشه هستند و به‌تبع آن یک یا دو کانال ریشه دارند.

طبیعتاً هر قدر ریشه‌های یک دندان بیشتر باشند، مدت زمان درمان طولانی‌تر خواهد بود و درمان عصب کشی هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

مراقبت‌های لازم بعد از عصب کشی

نتیجه عصب کشی درست مانند هر پروسه درمانی دیگری به انجام درست مراقبت‌های لازم بعد از انجام آن وابسته است. دندان پزشک بعد از پایان کار عصب‌کشی مراقبت‌های لازم را برای این دوران با توجه به شرایط شما به شما گوشزد خواهد کرد با این حال برخی از مراقبت‌های عمومی مؤثر در دوران بعد از انجام عصب کشی عبارتند از مواردی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

از جویدن مواد غذایی سفت بپرهیزید.

توجه کنید که در این دوران دندان‌های شما حساس‌تر از حالت عادی هستند پس بهتر است برای جلوگیری از وارد آمدن هر گونه آسیب به دندان‌هایتان از مصرف خوراکی‌های سفت بپرهیزید.

هزینه عصب کشی دندان

مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید.

مسواک و نخ دادن کشیدن را بعد از انجام عصب کشی فراموش نکنید. این موارد به شما کمک می‌کنند تا دندان‌هایی سالم داشته باشید و از ایجاد پلاک در دندان‌هایتان جلوگیری کنید. لازم است که مسواکی نرم برای این کار استفاده کنید تا به لثه خود و دندانی که در حال ترمیم آن هستید آسیبی وارد نکنید.

دهان‌شویه را فراموش نکنید.

بعد از انجام عصب کشی اطراف لثه دندانی که عصب کشی شده است به شدت در معرض عفونت قرار دارد. به همین دلیل استفاده از دهان‌شویه را به شما توصیه می‌کنیم. در صورتی که تمایلی به استفاده از دهان‌شویه نداشته باشید، استفاده از آب گرم به همراه نمک هم می‌تواند به شما کمک کند.

کلام آخر

مراقبت از سلامت دندان‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا در صورت از دست دادن دندان به هیچ عنوان نمی‌توان کارکرد دندان طبیعی را جایگزین کرد. هرچند درمان‌های پر هزینه‌ای مانند ایمپلنت این روزها برای جایگزینی دندان از دست رفته مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما نباید از خاطر برد که این درمان‌ها در بهترین شرایط تنها می‌توانند بخشی از عملکرد دندان عادی را داشته باشند.

به همین دلیل توصیه ما به شما این است که همواره درمان‌های مربوط به دندان خود را با سرعت و اولویت پی بگیرید و نگذارید تا بر اثر مراجعه به یک مرکز نامعتبر یا عقب انداختن انجام درمان‌های لازم دندان‌های خود را از دست بدهید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.