جراحی بینی بدون کبودی با دکتر داریوش عرفانیان

0

کبودی مشکلی است که تمامی افراد متقاضی انجام عمل رینوپلاستی از آن می ترسند و بروز آن به شدت آن ها را ناراحت کرده و آزار می دهد. چرا که با وجود کبودی دیگر نمی توانند راحت در جامعه قدم بگذارند یا در مراسمات و جشن های دوستانه و خانوادگی به خیالی آسوده شرکت کنند. علت این امر نیز این است که کبودی هایی که بر اثر انجام عمل زیبایی بینی به وجود می آیند با استفاده از کرم پودر و مواد آرایشی به راحتی قابل کانتور شدن نمی باشند. اما چه می شود اگر جراح بینی ای را یافت که به دلیل تجربه بالا قادر است کمترین آسیب را به بافت پوست و استخوان بینی وارد کند و در نتیجه عمل بینی بدون هیچ کبودی انجام شود. ممطمئن باخود می گوید که چنین چیزی امکان پذیر نیست چرا که بعد از انجام هر نوع عمل جراحی ، کبودی به وجود می آید. اما به شما توصیه می کنیم ادامه این متن را بخوانید تا تصورتان در این زمینه تغییر کند.

جراحی بینی بدون کبودی با دکتر داریوش عرفانیان

 

کبودی بعد از جراحی بینی

پیش از پرداختن به موضوع اصلی ابتدا اجازه دهید به توضیح علت به وجود آمدن کبودی بپردازیم و سپس به شما بگویم که آیا ممکن است عمل جراحی رینوپلاستی به گونه ای انجام شود که کبودی در بیماران به وجود نیاید یا خیر. پس با ما همراه باشید.

کبودی نواحی اطراف چشم و بینی در واقع نتیجه خارج شدن یا نست قطرات خونی از عروق خونی آسیب دیده بینی می باشد که به صورت تغییر رنگ لایه هایی زیرین اطراف پوست چشم و بینی ، خود را نشان می دهد. تغییراتی که بر روی استخوان بینی به منظور تغییر فرم بینی ایجاد می گردد ، از اصلی ترین علل کبودی پس از جراحی محسوب می شود ، از همین رو در صورت بروز این مشکل نیازی نیست نگران شوید یا به خود استرس راه دهید چرا که با گذشت زمان این مشکل نیز برطرف شده و شما می توانید با چهره جدید خود رو به رو شوید. اما به طور کلی کبودی بعد از عمل بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد که نیمی از آن ها مربوط به جراح و مهارت او دارد و نیمی دیگر به بیمار و میزان رعایت کردن نکات مراقبتی می باشد. این عوامل عبارت اند از:

  • روش جراحی ( باز یا بسته بودن )
  • وسعت و پیچیدگی عمل
  • تبحر جراح
  • اختلالات انعقادی خون بیمار
  • پایین انداختن سر ، خوابیدن به پهلو یا شکم ، برداشتن اجسام سنگی ، حرکت دادن بیش از اندازه صورت یا به طور کلی مراقبت های بعد از عمل
  • عوامل فردی ؛ نظیر سن بیمار و ضخامت پوست بینی وی

با توجه به توضیحات فوق در خواهیم یافت اگر شما به عنوان یک متقاضی عمل بینی چه در مشهد و چه در شهر های دیگر ایران ، به نکات مراقبتی که پزشکتان توصیه می کند عمل کنید و از سوی دیگر پزشکی کاردان و مجرب را برای این فرایند انتخاب کنید ، کبودی کمتری را احساس خواهید کرد. یکی از جراحان مجرب بینی در مشهد که نمونه کار های بسیار زیادی مبنی بر عمل بینی بدون کبودی دارد دکتر داریوش عرفانیان می باشند. ایشان علاوه بر اینکه این پروسه را با مهارت بالا انجام می دهند و باعث می شوند تا حدودی میزان کبودی ناشی از تغییرات کم باشد ، توصیه هایی را ارائه می دهند که رعایت آن ها کمک بسیار زیادی به طی کردن سریع روند بهبودی می کند. در ادامه به توضیح راهکار های ایشان در خصوص روش های کاهش میزان کبودی خواهیم پرداخت.

چگونه کبودی بعد از رینوپلاستی را کاهش دهیم؟

  • اگر دوست ندارید بعد از جراحی زیبایی بینی ، دچار کبودی و تورم زیادی در ناحیه صورت و اطراف چشم های خود شوید ، هرگز از کمپرس سرد غافل نشوید. استفاده از کمپرس سرد بلافاصله بعد از انجام جراحی و در همان زمان که هنوز در بیمارستان هستید توصیه می شود. مدت زمان استفاده از کمپرس بهتر است هر یک ساعت و تنها برای 10 الی 15 دقیقه باشد. از طرفی توصیه می گردد کمپرس را به صورت غیر مستقیم و در نواحی پیشانی و گونه های خود نگه دارید ؛ دقت داشته باشید که کمپرس هرگز نباید بر روی بینی قرار بگیرد.
  • نکته دیگر برای کنترل کبودی استفاده از مواد خوراکی مفید و موثر می باشد. نوشیدن آب و مایعات بعد از جراحی به میزان زیاد توصیه می شود. این موضوع به دفع داروی بیهوشی از بدن نیز کمک بسیار زیادی می کند. توصیه می گردد در دوران نقاهت از پروتئین و ویتامین های بیشتری استفاده کنید. از خوراکی های که باعث حرکت شدید دهان و صورت می شود خودداری کنید.
  • از مصرف نمک و ادویه های تند خودداری کنید. چرا که نمک و ادویه باعث شدت یافتن التهاب و افزایش تورم بافت های بینی می شود.
  • استفاده از آب کرفس و اناناس از جمله مواد غذایی مفیدی هستند که مصرف آن ها به کاهش کبودی و همچنین تورم بینی کمک شایانی می کند. از همین رو بهتر است این دو ماده را در برنامه روزمره خود قرار دهید تا شاهد تغییرات چشمگیر خود باشید.
  • نحوه خوابیدن و استراحت کردن نیز می تواند برروی کاهش کبودی و ورم تاثیر بگذارد. از همین رو پزشکان توصیه می کنند به این مورد اهمیت بسیار زیادی داده شود حتما در زمان خواب از دو بالشت در زیر سر خود برای بالا نگه داشته نیم تنه خود استفاده کنید.

سخن پایانی

با توجه به گفته های فوق در خواهیم یافت که جراحی بینی بدون کبودی قابل انجام می باشد به شرط آنکه از جراح بینی مجرب و متبحری برای عمل زیبایی بینی پیش روی خود کمک بگیرد و نکات مراقبتی را رعایت کنید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.