جراحی انحراف بینی: اصلاح انحراف بینی چگونه است؟

0

جراحی انحراف بینی با نام سپتوپلاستی  نیز شناخته می‌شود. در این جراحی انحرافات تیغه میانی و عملکرد تنفسی مجاری بینی بهبود می‌یابد‌. اگر به فکر جراحی بینی خود هستید به چگونگی تشخیص انحراف در بینی خود و اصلاح آن فکرمی‌کنید. در ادامه همراه ما باشید تا انحراف بینی، چگونگی اصلاح و جراحی آن را بررسی نماییم.

سپتوپلاستی: جراحی انحراف بینی چیست؟

تیغه میانی یا دیواره داخلی بینی که دو مجرا را از یک‌دیگر جدا می‌کند، می‌تواند در افراد مختلف، دچار کجی، خمیدگی و انحراف باشد. که در برخی افراد انحراف ظاهری ندارند و کجی به بخش داخلی استخوان و غضروف بینی محسوب می شود و در بسیاری از موارد این کجی داخلی و ظاهری همزمان است.

در جراحی انحراف بینی که تحت بیهوشی عمومی و گاهی با بی‌حسی موضعی، انجام می‌شود؛ با ایجاد برش در سپتوم، اصلاح انحرافات صورت می‌گیرد. اصلاح انحراف بینی می‌تواند بااصلاح راه هوایی کیفیت خواب را نیز بهترکرده و خروپف در طول خواب راکاهش دهد. سپتوپلاستی مزایای بسیاری در افزایش کیفیت تنفسی دارد.

به طور استاندارد تیغه میانی بینی باید دقیقا در‌بین دو سوراخ بینی و بدون انحراف باشد که در اغلب افراد این‌طور نیست! گاهی انحراف بینی، با متمایل شدن تیغه به سمت یکی از سوراخ‌ها، به سادگی قابل تشخیص است. این موضوع عبور هوا را دچار اشکال می‌کند. علاوه‌ بر معایب تنفسی در ظاهر به‌نظر می‌آید که سوراخ‌های بینی یکسان نیستند‌ و یکی از دیگری بزرگتر است. و اکثرا ظاهری کج دارند همین امر منجر به کاهش اعتماد بنفس ظاهری افراد می‌شود؛ اما جای نگرانی نیست چون این مشکل با کمک یک پزشک و جراح خوب به خوبی قابل رفع است.

علائم و چگونگی رفع انحراف بینی در سپتوپلاستی

برش و برداشت بخش‌هایی که ایجاد ناهمواری و انحراف دربینی کرده‌،و تقویت بخش فرورفته،  و …. توسط جراح، کلیت جراحی سپتوپلاستی را تشکیل می‌دهد. عمل سپتوپلاستی و رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) می‌توانند همزمان صورت گیرند. چرا که اصلاح ظاهر کج زیبایی محسوب میشود. انحراف در بینی می‌تواند مادرزادی یا در اثر حادثه و ضربه به وجود آمده باشد. جالب توجه است که بیش از ۸۰ درصد مردم جهان، به‌‌طور مادرزادی در بینی خود مقداری انحراف دارند.

علائم انحراف بینی و عوارض آن چیست؟

از علائم انحراف بینی می‌توان به اختلالات تنفسی، خون دماغ شدن، خشکی و احساس کیپ بودن بینی یا یکی از سوراخ‌های آن، مشکلات خواب و خروپف زیاد اشاره کرد. سپتوپلاستی به خودی خود و بدون رینوپلاستی حدود ۳۰تا۴۵ دقیقه به طول می‌انجامد که می‌تواند به هر دو روش بی‌هوشی عمومی و بی‌حسی موضعی صورت گیرد. این مدت زمان به میزان انحراف بینی نیز مربوط است. برش‌هایی که در بینی و پوشش مخاطی آن برای آغاز جراحی انحراف بینی ایجاد شده‌اند پس از اتمام با بخیه به حالت قبلی خود بازمی‌گردد.

از دیگر معایب انحراف بینی می‌توان به خشکی دهان به دلیل تنفس از دهان اشاره کرد.  احساس گرفتگی و احتقان در تنفس و خواب نا آرام به دلیل انحراف بینی، می‌تواند بسیار کلافه کننده شود. برش تیغه میانی و ایجاد ثبات و استحکام کافی در آن پس از جراحی امر بسیار مهمی است. یک جراحی ماهر و باتجربه مانند دکتر امید ابراهیمی با تقویت غضروف و تیغه میانی، در این زمینه آسودگی خاطر را ایجاد  می‌کند. جراح شما باید صداقت جهت مشاوره برای نتیجه جراحی و مهارت کافی برای یک جراحی سلامت که به بهبود کیفیت تنفسی نیز کمک کند داشته باشد.

هزینه جراحی انحراف بینی: مزایا و عوارض سپتوپلاستی چیست؟

هزینه جراحی انحراف بینی به میزان نقص‌ها و پیچیدگی جراحی بینی هر شخص وابسته است. یک پزشک با تجربه پس از بررسی فیزیکی و ظاهری بینی درمورد نتیجه جراحی و هزینه آن اظهار نظر می‌نماید. از مزایای سپتوپلاستی می‌توان به رفع شکستگی و انحراف، برطرف‌شدن مشکلات تنفسی، ایجاد شباهت در ظاهر بینی و سوراخ‌ها، ایجاد هارمونی و تغییر شکل بینی اشاره کرد. ایجاد هارمونی به سلیقه و دقت بالایی نیاز دارد. عوارض عمومی می‌توانند درد، خونریزی و عفونت بعد از جراحی باشند.

عوارض جانبی که احتمال رخداد کمتری دارند از قبیل چسبندگی بافت محل زخم جراحی، انسداد مسیر تنفسی، سرخی و کبودی در اطراف چشم و بینی، کاهش حس بویایی و سوراخ شدن خود تیغه میانی بینی اشاره نمود. که با انتخاب درست جراح حرفه‌ای و صادق این رخداد بسیار به ندرت امکان دارد.  پس از مشاوره و بررسی دقیق بینی شما هزینه، مزایا و معایب این جراحی را برای شما آشکار می‌سازد. پیشنهاد ما به شما دکتر امید ابراهیمی است. برای مشاوره و اطلاع از هزینه جراحی بینی دکتر ابراهیمی کلیک نمایید.

images_1717772626_66632152e8165.png

مراقبت‌های بعد از جراحی انحراف بینی از نگاه دکتر امید ابراهیمی: بهترین جراحی بینی تهران!

دکتر امید ابراهیمی با تجربه حدود ۷۰۰۰ عمل بینی و سابقه‌ای بیش از ۲۰ سال، توانسته‌اند کارنامه درخشانی را از نتایج جراحی‌های خود بجای بگذارند. از نظر دکتر ابراهیمی انجام فعالیت‌های ورزشی شدید به مدت یک ماه ، باید متوقف شود. افزایش فشار بر بینی و فشارخون می‌تواند منجر به خونریزی و افزایش ورم بینی شود. مراقبت‌های مربوط به جلوگیری از ضربه به بینی و بالا نگه داشتن سر در هنگام خواب، اهمیت ویژه‌ای دارد.

images_1717772685_6663218d0ba7c.png

پانسمان و گچ مناسب بینی در روزهای ابتدایی پس از سپتوپلاستی و رینوپلاستی، رعایت تغذیه، استفاده ار داروهایی که به کاهش خطر عفونت کمک می‌نمایند، نکاتی است که یک پزشک مسئول پس از جراحی، به خوبی آن‌ها را پیگیری و به بیمار یادآوری می‌نماید. بهبود تنفس پس از چندروزروزهای ابتدایی نقاهت نتیجه خود را نشان خواهد داد.

کاهش تورم بینی پس از جراحی انحراف بینی، ممکنست تاچندهفته طول بکشد بعد از جراحی، شستشو بینی با محلول نمکی برای رفع ترشحات اولیه بینی لازم است.  جهت اطلاعات  بیشتر در خصوص انحراف بینی به صفحه جراحی انحراف بینی مراجعه فرمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.