لوگوموشن : چرا، کجا و چگونه

0

ساخت لوگوموشن ها یا لوگوهای متحرک، با ایجاد تجربیات به یاد ماندنی، جذاب و آموزنده، تبلیغات و برندسازی را بهبود یخشیده اند، این امر به برندها این امکان را می دهد تا با مخاطبان خود ارتباطات عاطفی قوی‌تر و مؤثرتری برقرار کنند و در چشم‌انداز شلوغ دیجیتال متمایز شوند.

لوگو موشن یک دارایی محبوب در بازاریابی و هویت برند است، طراحان لوگو موشن، لوگوهای استاتیک را به چیزی جدید و منحصر به فرد تبدیل می‌کنند، امروزه بسیاری از برندها از لوگوموشن برای ارائه خود استفاده می کنند، اما چرا شرکت‌ها در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند؟ بیایید ببینیم یک لوگوی متحرک چه سودی می‌تواند برای یک برند داشته باشد..؟

چرا یک برند به لوگوموشن نیاز دارد؟

به محض اینکه لوگوموشن ها جای خود را در فضای تبلیغات، بازاریابی و ارائه پیدا کردند، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک با طراحان تماس گرفتند، اما دلیل این محبوبیت سریع چیست؟ یک لوگوی متحرک روشی مدرن و پویا برای ارائه یک برند است، می‌تواند شخصیت یک شرکت را نشان دهد و پیام خاصی را برای جذب مشتری منتقل کند، علاوه بر این، یک مسیر جدید برای متمایز شدن از رقبا است زیرا یک لوگوموشن اصالت را تضمین می‌کند.

مزایای لوگوموشن

یک تصویر تازه

این یک راز نیست که برخی از برندها لوگوهای مشابهی دارند و حتی بیشتر، گاهی اوقات می‌توانند رقیب هم باشند، این ممکن است عمدی نباشد، بلکه فقط به این دلیل باشد که برندها مجبورند برخی از عناصر شناختی را در یک لوگو به کار ببرند که اشاره‌ای به خدمات آنها باشد. برای منحصر به فرد کردن یک لوگو، طراحان می‌توانند کمی حرکت اضافه کنند. یک لوگوی متحرک به تخیل اجازه می‌دهد تا از کنترل خارج شود. گرافیک‌های بدیع همراه با جلوه‌های بصری مختلف، روشی منحصر به فرد برای درک لوگو ایجاد می‌کنند.

آگاهی بیشتر از برند

بسیاری از کارشناسان می‌گویند که تصاویر پویا، و همچنین محتوای ویدیویی، بهتر از تصاویر ثابت درک می‌شوند، به این معنی که به راحتی به خاطر سپرده می‌شوند. یک لوگوی متحرک قدرتمند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می‌کند و توجه آنها را به طور مؤثر جلب می‌کند. برخی از لوگوموشن ها می‌توانند تا ۱۰ ثانیه طول بکشند که در مقایسه با یک نگاه کوتاه به تصویر ثابت، شانس به خاطر سپردن را افزایش می‌دهند.

اولین مواجهه خوشایند

اولین برداشت تأثیر زیادی بر نحوه‌ی نگاه مردم به یک محصول دارد. تنها چند ثانیه طول می‌کشد تا ما تصمیم بگیریم که آیا چیزی را دوست داریم یا نه. از آنجایی که یک لوگو اولین نماینده‌ی یک برند است، باید در اولین مواجهه ، حس خوبی را برای مشتریان بالقوه ایجاد کند. یک لوگوموشن اصیل، راهی خوب برای غافلگیر کردن مردم و افزایش احتمال به خاطر سپردن برند شما توسط آنها است. اولین برداشت مثبت به جلب توجه کاربران کمک می‌کند.

درگیرکردن احساسات

مردم ایده‌های تازه و غیرمعمول را دوست دارند و یک لوگوی متحرک راه خوبی برای غافلگیر کردن آنهاست. یک لوگوموشن مؤثر می‌تواند به عاملی برای هیجان، شادی و جذابیت تبدیل شود. اگر یک لوگو بتواند احساسات مثبتی را برای مخاطب هدف به ارمغان بیاورد، احتمال زیادی وجود دارد که افراد یک برند را به خاطر بسپارند و آن را با چیزی دلپذیر مرتبط کنند.

داستان‌سرایی بهتر

یک لوگوی متحرک می‌تواند به بخش فعالی از فرآیند داستان‌سرایی تبدیل شود. انیمیشن می‌تواند توضیح دقیق‌تری از ماهیت یک کسب‌وکار نسبت به یک لوگوی ثابت ارائه دهد. این کار مانند یک ویدیوی کوتاه است که داستانی منحصر به فرد از یک محصول یا یک شرکت را روایت می‌کند. محتوای ویدیویی می‌تواند به راحتی با بینندگان ارتباط عاطفی برقرار کند.

حرفه‌ای بودن شرکت

مشتریان ممکن است در زمینه بازاریابی متخصص نباشند، اما می‌دانند چه چیزی مد روز است. بسیاری از شرکت‌های معروف از جمله گوگل قبلاً نسخه‌های متحرک لوگوهای خود را تهیه کرده‌اند و با افتخار آن را با تمام دنیا به اشتراک می‌گذارند. به همین دلیل است که وقتی یک برند نشان می‌دهد که با نوآوری‌ها همگام است، مردم او را به عنوان یک حرفه‌ای واقعی می‌بینند.

کجا از یک لوگوی متحرک استفاده کنیم

شبکه‌های اجتماعی

امروزه، شبکه‌های اجتماعی یکی از پلتفرم‌های اصلی برای تبلیغ محصول هستند. مردم زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت و برقراری ارتباط در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و پینترست می‌کنند. محتوای ویدیویی یک ابزار بازاریابی مؤثر است که به راحتی به اشتراک گذاشته می‌شود و می‌توان آن را به سرعت در میان سایر محتواها پیدا کرد. علاوه بر این، لوگوهای متحرک را می‌توان به GIF تبدیل کرد که به ماده‌ای مؤثر برای پست‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند، بنابراین می‌توان آنها را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

وب‌سایت شرکت

وب‌سایت‌ها مانند رزومه یک شرکت هستند. اطمینان از عملکرد مؤثر یک وب‌سایت بسیار مهم است. یک لوگوموشن می‌تواند تصویر سایت را بهبود بخشد و همچنین سئو آن را تقویت کند. بازدیدکنندگان لوگوموشن را تماشا می‌کنند و با این کار زمان بیشتری را در یک صفحه می‌گذرانند. این شاخص تأثیر زیادی بر رتبه وب‌سایت در نتایج جستجو دارد.

ارائه کردن

چهره‌های عمومی اغلب باید ارائه‌های مختلفی داشته باشند، چه نمایش محصول یا یک جلسه کاری. با گنجاندن یک لوگوی متحرک در اسلایدها، می‌توانید عنصر اصالت و خلاقیت را به ارائه خود اضافه کنید.

ویدیوهای تبلیغاتی

در نوشته های قبلی ، نقش ویدیوی تبلیغاتی را در تبلیغات شرح داده‌ایم و گفته‌ایم که بسیاری از شرکت‌ها از این ابزار بازاریابی سود می‌برند. پس چرا یک ویدیوی تبلیغاتی را با یک لوگوی متحرک اورجینال جلوه ندهیم؟ این ترکیب می‌تواند وظایف تجاری و بازاریابی خاصی را انجام دهد.

نحوه استفاده از یک لوگوموشن

همانطور که می‌بینیم، یک لوگوموشن آماده اغلب به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مؤثر استفاده می‌شود. این به افزایش به خاطر سپردن، آگاهی از برند، بهبود داستان‌سرایی و ایجاد یک تصویر بدیع برای یک برند کمک می‌کند. برای اینکه این کار به طور مؤثر انجام شود، رعایت عوامل زیر ضروری است.

قبل از ایجاد یک لوگوموشن، اهداف تجاری شرکت را تجزیه و تحلیل کنید و به شخصیتی که یک برند نشان خواهد داد فکر کنید.

تحقیق کاربر انجام دهید، لوگوموشن باید با خواسته های کاربران هماهنگ باشد.

سعی کنید کاربران را شگفت‌زده کنید، لوگوموشنی بسازید که نتیجه نهایی در ثانیه اول غیرقابل پیش‌بینی باشد.

کوتاه باشد، سعی کنید از یک لوگو یک فیلم پیچیده نسازید. توصیه می‌شود کمتر از ۱۰ ثانیه باشد.

اگر به دنبال یک لوگوموشن جذاب و حرفه‌ای برای برند خود هستید، همین حالا به سایت موشن گرافی مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت نمایید. با موشن گرافی، اولین برداشت ماندگار خواهد بود!

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.