آموزش خرید انواع هاست در سال ۱۴۰۲

0

خرید هاست یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در هنگام راه‌اندازی یک وب‌سایت باید به آن توجه داشته باشید. در واقع هاستینگ یا میزبانی وب یکی اصلی‌ترین عوامل موفقیت یک وب‌سایت است. زمانی که شما یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌کنید، برای اینکه بتوانید آن را به‌صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار دهید باید برای فایل‌های وب‌سایت خود یک سرور تهیه کنید. همچنین با استفاده از خدمات هاستینگ، شما می‌توانید فایل‌های وب‌سایت خود را به‌صورت دائمی و پایدار در دسترس کاربران قرار دهید و به راحتی از ویژگی‌های مختلفی مانند پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی و پشتیبانی فنی استفاده کنید.

آموزش خرید انواع هاست در سال 1402

اگر برای میزبانی وب خود قصد خرید هاست را دارید و نمی‌دانید که چه نوع هاستی برای سایت شما مناسب است تا انتهای این مقاله آموزشی ساده و کاربردی از تیبا بلاگ همراه باشید.

انواع هاست چیست؟

اگر شما قصد خرید هاست از شتابان هاست را دارید، ابتدا باید با انواع هاست آشنا شوید تا بتوانید هاست مورد نیاز خود را انتخاب کنید. از جمله انواع هاست‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هاست اشتراکی

در هاست اشتراکی به این صورت است که چند کاربر، منابع سرور از قبیل قدرت، حافظه، فضای ذخیره‌سازی و پردازش سرور را به طور اشتراکی استفاده می‌کنند. به علت سادگی و مقرون‌به‌صرفه بودن، هاست اشتراکی یک انتخاب فوق‌العاده برای کسب‌وکارهای کوچک و وب‌سایت‌های شخصی است؛ زیرا به پهنای باند بیشتر و سرویس‌های پیشرفته نیازی ندارد.

  • هاست مجازی (VPS)

این هاست مجازی، وب‌سایت شما را در یک سرور فیزیکی با کاربران به اشتراک می‌گذارد، ولی این نوع هاست برای هر یک از کاربران یک پارتیشن مجازی طراحی می‌کند. در نتیجه سایتی که روی یک سرور مجازی ایران یا خارج میزبانی می‌شود، منابع اختصاص‌یافته را دریافت می‌کند و برخلاف هاست اشتراکی منابع سرور را به طور اشتراکی استفاده نمی‌کند.

  • هاست اختصاصی

هاست اختصاصی برای هر وب‌سایت یک سرور فیزیکی مشخص می‌کند، شما توسط کنترل پنل سرور می‌توانید تنظیمات هاست اختصاصی را عوض کنید. سپس نرم‌افزار و سیستم‌عامل موردنظر خود را برگزینید و همه محیط سرور را مطابق نیازهای خود شخصی‌سازی کنید. در نتیجه هاست اختصاصی برای مشاغل آنلاین بزرگ که با ترافیک بالا سروکار دارند، گزینه‌ای عالی است.

  • هاست ابری

در هاست ابری از چند سرور مجازی برای میزبانی سایت‌ها استفاده می‌شود. اگر ترافیک هر یک از این سرورها افزایش پیدا کند و یا مشکل دیگری برای آن‌ها پیش بیاید، دیگر سرورها وب‌سایت‌های سرور آسیب دیده را در اختیار می‌گیرند و از رخ دادن مشکل جلوگیری می‌کنند. همچنین کسب‌وکارهایی با چندین سایت و وب‌سایت‌هایی با مقیاس بزرگ مانند فروشگاه‌های تجارت الکترونیک می‌توانند بیشترین سود را کسب کنند. به دلیل اینکه هاست ابری آپتایم بسیار بالایی دارد که این باعث می‌شود وب‌سایت‌هایی که هاست ابری آن‌ها را میزبانی می‌کند، کمترین زمان قطعی را داشته باشند.

  • هاست وردپرس

هاست وردپرس یکی از سرویس‌های میزبانی وب سایت باکیفیت است و برای سایت‌هایی که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده‌اند، استفاده می‌شود. این هاست پرسرعت، برای انواع سایت‌های وردپرسی (فروشگاهی، بلاگی و…) کاربرد دارد. شما می‌توانید با خرید هاست وردپرس در کمترین زمان و با پلن‌های مختلف، سالانه و ماهانه سایت وردپرس خود را راه‌اندازی کنید. خرید هاست وردپرس خارج و ایران با قیمت مناسب و دارای سخت‌افزار قدرتمند از شتابان هاست افزون بر تضمین کیفیت و سرعت، با امنیتی بالا تجربه‌ای ماندگار از مدیریت سایت را برای شما مهیا می‌کند.

  • هاست پرستاشاپ

یکی دیگر از انواع هاست، پرستاشاپ است که مانند اغلب CMS های دیگر یک نرم‌افزار تحت وب (open source) برای مدیریت محتوای وب سایت استفاده می‌شود.

شتابان هاست یکی از بهترین هاستینگ های ایران در سال ۱۴۰۲ است. برای خرید هاست می توانید از کد تخفیف ویژه shetabanhost استفاده کنید»

بررسی تفاوت انواع هاست

بررسی تفاوت انواع هاست

از آنجایی که هاست‌ها در انواع مختلفی عرضه می‌شوند، پس تفاوت‌هایی نیز در میان انواع هاست وجود دارد که از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– تفاوت هاست اشتراکی و هاست دانلود

تفاوت هاست دانلود و اشتراکی در حجم آن‌ها است؛ زیرا هاست اشتراکی در مقایسه با هاست دانلود دیتابیس و سرعت لود و پردازش بالاتری دارد. در مقابل هاست دانلود سرعت شبکه بالاتری داشته و مانع هرگونه مشکل حتی در حجم بالای دانلود کاربران می‌شود.

– تفاوت هاست داخلی و هاست خارجی

یکی از نکاتی که زمان خرید هاست باید به آن توجه کنید، تأثیر هاست بر سرعت بارگذاری وب‌سایت است. همچنین محل جغرافیایی استقرار سرور میزبان وب بر لود اولیه وب سایت تأثیر مستقیمی دارد. در ضمن هر چقدر فاصله کاربر و سرور کمتر باشد، بارگذاری اولیه وب سایت سریع‌تر انجام می‌شود.

هاست داخلی همان هاست ایرانی است که دیتاسنتر میزبان در داخل کشور ایران قرار دارد و در مقابل هاست خارجی، دیتاسنتر در خارج از کشور مثلا در اروپا (آلمان، فرانسه، هلند، ترکیه) و آمریکا قرار دارد؛ بنابراین تفاوت هاست خارجی و داخلی در موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر آن‌ها است.

– تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز

به‌صورت کلی می‌توان گفت تفاوت هاست ویندوز و لینوکس، سیستم عامل سرورها هستند. پس هنگام خرید هاست لینوکس باید بدانید که سیستم عامل سرور آن لینوکس و برای وب‌سایت‌هایی با زبان‌های برنامه‌نویسی مانند Ruby ،PHP ، Java و… است.

در مقابل برای خرید هاست ویندوز باید بدانید که سیستم عامل سرور آن ویندوز است و از زبان‌های برنامه‌نویسی ASP و ASP.NET پشتیبانی می‌کند.

 از سوی دیگر تفاوت انواع هاست را این گونه نیز می‌توان گفت: به‌طورکلی با سه روش می‌توان بین پکیج‌های میزبانی وب سایت تمایز ایجاد کرد که عبارتند از:

  1. یکی از این روش‌ها توجه به تکنولوژی است که آن‌ها را جهت خدمات هاستینگ خود بهره می‌گیرند؛ براین‌اساس می‌توانیم تفاوت انواع هاست را در چهار گروه سرویس‌های اشتراکی، VPS، Dedicated و Cloud دسته‌بندی کنیم.
  2. شیوه دوم دسته‌بندی هاست‌ها از نظر سطح مدیریتی آن‌ها است. همان‌طور که گفته شد، یک سرور مانند کامپیوتر خانگی علاوه بر سیستم عامل، نرم‌افزارهایی نیز دارد. در ضمن مانند هر کامپیوتر دیگری، سرورها نیز به نگهداری و بروزرسانی نیاز دارند. اغلب هاست‌ها دارای نرم‌افزارهای مدیریتی سرور (مانند سی پنل، پلسک و…) هستند، اما شما می‌توانید سرویسی را برگزینید که خود شما همه کارها را انجام دهید. یک سرور مجهز به نرم‌افزار مدیریتی، زحمت و انعطاف کمتری دارد. در مقابل سرور بدون نرم‌افزار مدیریتی، برای راه‌اندازی به‌زحمت بیشتری نیاز دارد. در میان هر دو نوع این سرویس‌ها تنوع زیادی وجود دارد، شما باتوجه‌به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید.
  3. سومین روش دسته‌بندی توسط سرویس‌های تکمیلی انجام می‌شود. از جمله این سرویس‌ها می‌توان به سطح پشتیبانی، گواهینامه امنیتی SSL، پشتیبان‌گیری، قابلیت‌های امنیتی، پهنای باند رایگان، سرویس‌های خاص مبتنی بر پلتفرم (وردپرس)، پیاده‌سازی وب سایت و… اشاره کرد.

راهنمای خرید انواع هاست از شتابان هاست

شتابان هاست، به‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌های ارائه خدمات هاستینگ و میزبانی وب در ایران، با بیش از ده سال تجربه، موفق شده است تا به کاربران خود احساس رضایت و ارزش واقعی را منعکس کند. برای بهره‌مندی از خدمات بی‌نظیر این مجموعه میزبانی وب و خرید هاست و سرور، شما عزیزان را به مراجعه به وب‌سایت شتابان هاست https://shetabanhost.com یا تماس با بخش مشاوران مشتریان و پشتیبانی شتابان هاست با شماره تلفن شتابان هاست ۰۲۴۹۱۳۱۱۰۳۱ دعوت می‌کنیم.

راهنمای خرید انواع هاست از شتابان هاست

* خرید هاست سی پنل ایران از شتابان هاست

اگر شما قصد خرید هاست سی پنل ایران را دارید، باید بدانید هاست سی پنل ایران در میان مدیران وب‌سایت‌ها و وبمسترها در داخل کشور بسیار محبوب است و کارایی بالایی دارد. هنگامی که کاربری از داخل کشور با وارد کردن آدرس وب‌سایت موردنظر خود روی مرورگر تقاضای مشاهده اطلاعاتی از یک سرور در موقعیت ایران که سرویس میزبانی سایت مربوطه روی آن است را ارسال می‌کند، به علت وجود سرور مربوطه در ایران، اطلاعات بدون نیاز به مسیردهی و در کوتاه‌ترین زمان از سرورهای خارج از کشور به دست کاربر می‌رسد. درصورتی‌که بخش عمده کاربران وب‌سایت شما در ایران هستند، توصیه می‌کنیم هاست سی پنل خود را در موقعیت جغرافیایی ایران خریداری کنید. در این حالت فاصله بین سرور میزبان و کاربران شما کاهش و سرعت سایت شما افزایش می‌یابد.

* خرید هاست سی پنل اروپا از شتابان هاست

اگر شما قصد خرید هاست سی پنل اروپا را دارید، باید بدانید که هاست سی پنل اروپا در دیتاسنترهای اروپایی با به‌روزترین تجهیزات شبکه و کامپیوتری مدیریت می‌شود. هاست سی پنل اروپا در مقایسه با سایر نمونه‌های داخلی از لحاظ سرعت و کیفیت بارگذاری سایت عملکرد بهتری دارد. در ضمن از هرگونه تحریم‌های سرویس‌دهنده‌ها و قطعی‌های شبکه‌ای به‌دور است و مدت‌زمان پاسخ‌دهی فوق‌العاده‌ای نیز دارد. خرید هاست سی پنل اروپا یکی از بهترین گزینه‌ها برای سایت‌هایی است که کاربران و بازدیدکنندگان آن‌ها در خارج از ایران حضور دارند.

* خرید هاست بک ‌آپ از شتابان هاست

فضای ذخیره‌سازی این هاست بکاپ بسیار بالا است و برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا از اطلاعات وب‌سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین یکی از بهترین مزایایی که با خرید هاست بک آپ به دست می‌آورید، امنیت بالای آن است که برای اطلاعات شما فضایی امن ایجاد می‌کند. شما با خرید سرویس هاست بک ‌آپ از قابلیت‌هایی مانند امکان بارگذاری اطلاعات برای سایت‌ها و صاحبان مشاغل، فضای میزبانی پشتیبان، در فضای ابری برخوردار می‌شوید.

* خرید هاست دانلود ایران از شتابان هاست

شما با خرید هاست دانلود ایران، یک میزبانی مطمئن برای فایل‌های وب‌سایت دانلودی خود تهیه می‌کنید. هاست دانلود ایران یک سرویس بهینه است که با استفاده از سخت‌افزاری قدرتمند، برای میزبانی سایت‌هایی با حجم بالا مانند نرم‌افزار، عکس، سایت دانلود موزیک، ویدئو و… به کار می‌رود. با خرید هاست دانلود ایران، بدون کاهش سرعت و پایان ترافیک، می‌توانید فایل‌های خود را دانلود و آپلود کنید. کاربرانی که به ترافیک بالایی نیاز دارند، هاست دانلود ایران را با سخت‌افزاری قدرتمند ارایه شده است.

* خرید هاست دانلود اروپا از شتابان هاست

خرید هاست دانلود اروپا برای دسته‌ای از وب‌سایت‌ها و صاحبان مشاغل توصیه می‌شود که می‌خواهند داده‌های گوناگون را برای استفاده کاربران در نقاط متعدد جهان آپلود کنند. هاست دانلود اروپا برای ذخیره فایل‌هایی با حجم بالا کاربرد دارد و حجم مناسبی را به کاربران ارائه می‌دهد. سرویس هاست دانلود اروپا در پهنای باند محدودیتی ندارد و کاربران می‌توانند با بیشترین سرعت، فایل موردنظر خود را دانلود کنند. از سایر مزیت‌های هاست دانلود اروپا می‌توان به قابلیت پاسخگویی همزمان به چند کاربر و آپتایم بالا اشاره کرد.

 

منابع خبری که در این نگارش این مقاله به آن ها استناد شده است:

  1. https://www.afkarnews.com/fa/tiny/news-1131111
  2. https://www.isna.ir/news/1401062820733/
  3. https://techfars.com/265895/
  4. https://www.shomanews.com/fa/tiny/news-1019480
  5. https://eghtesadafarin.com/iran-economic-news/it-industry-news/122326/

 

5/5 - (5 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.