لیزر بهترین روش رفع تیرگی زیر بغل است

0

به نقل از کلینیک زیبایی گلدن رویال ، تیره شدن پوست در برخی از قسمت های بدن، مانند زیر بغل باعث آزار افراد می شود. آیا این مشکل شما را نیز نگران می کند؟ به شما توصیه می کنیم ابتدا از یک متخصص مشورت بگیرید. اگر علت تیرگی زیر بغل شما دلایل بالینی یا بیماری نیست، با تحقیق در مورد درمان های آن و با رفع تیرگی زیر بغل با لیزر می توانید از این عارضه نگران کننده رهایی پیدا کنید.

لیزر بهترین روش رفع تیرگی زیر بغل است

علت تیرگی زیر بغل چیست؟

یکی از بیماری ناخوشایند تیرگی زیر بغل است که در سنین مختلف به دلایل زیادی ممکن است بروز کند. در زیر مهمترین عوامل تأثیرگذار را به صورت کامل با هم بررسی می کنیم:

  • وراثت

سیاهی زیر بغل مانند هر بیماری پوستی دیگری، می تواند ناشی از عوامل ژنتیکی باشد. برخی افراد به طور طبیعی پوست تیره دارند. اما عده ای دیگر به طور کلی ظاهر پوست آن ها در قسمت‌هایی از بدن مانند بازو، سینه و زانو و زیر بغل تیره‌تر از سایر قسمت‌ها است.

  • سلول های مرده

سلول های سطح پوست دائماً در حال تکثیر و جایگزینی هستند. تیره شدن پوست اغلب به خاطر تجمع سلول های مرده در سطح پوست به وجود می آید. لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست تأثیر زیادی در سفید شدن زیر بغل دارد.

  • اصطکاک و سایش

لباس های خیلی تنگ باعث افزایش سوزش پوست با پارچه لباس و ایجاد درد کرده و در نتیجه فرد در این قسمت ها با تیرگی پوست روبرو می شود.

  • بیماری های پوستی

برخی بیماری های پوستی مانند آگانتوزیس نیگریکانس باعث افزایش رنگدانه های پوست می شوند. برای تشخیص و رفع تیرگی زیر بغل مراجعه به متخصص پوست ضروری است.

  • محصولات ضد تعریق

اکثر افراد به طور روزانه از محصولات ضد تعریق استفاده می کنند. موادی که در تولید انواع دئودورانت ها و ضد تعریق ها استفاده می شود می تواند به مرور زمان باعث تیره شدن زیر بغل شود.

  • بیماری ها

برخی بیماری ها مانند دیابت می توانند باعث تیرگی زیر بغل شوند. بر اساس تحقیقات اخیر، دانشمندان دریافته‌اند که انسولین مصرفی افراد دیابتی از تشکیل رنگدانه‌های پوستی جلوگیری می‌کند و پوست این افراد را تیره می‌ کند.

  • سرطان

تیره شدن ناگهانی پوست یکی از علائم سرطان است. غدد سرطانی می توانند در قسمت های مختلف بدن رشد کرده و تکثیر شوند. تغییراتی که سرطان بر اندام هایی مانند کبد می گذارد منجر به رشد سلول های رنگدانه و تیره شدن پوست می شود.

  • علل هورمونی

اختلالات هورمونی می تواند عوارض جانبی مانند پوست تیره، جوش و غیره ایجاد کند. به عنوان مثال افراد مبتلا به کم کاری تیروئید در قسمت های خاصی از بدن پوست تیره تری دارند.

  • عفونت

عفونت به رشد و نمو باکتری ها اشاره دارد. متابولیسم کورینه باکتریوم موادی تولید می کند که پوست زیر بغل را تیره می کند.

پیشگیری از تیرگی زیر بغل

  • پیشگیری بهترین راه حل برای رفع سیاهی زیر بغل است. با رعایت چند نکته ساده می توانید از بروز آن جلوگیری کنید:
  • تغییر دادن برند دئودورانت ها و محصولات بهداشتی ضد تعریق که استفاده می کنید.
  • پوشیدن لباس های راحت و آزاد که پارچه آن از مواد طبیعی و نخی دوخته می شود.
  • جایگزینی روش هایی مانند لیزر و موم با ژیلت و تیغ می تواند موثر باشد.
  • استفاده از کرم لایه بردار برای از بین بردن سلول های مرده روش موثری برای پیشگیری است.
  • پیشگیری از تعریق زیر بغل با بوتاکس زیرا این روش با تولید سم بوتولینوم نوع A، به طور موقت عضلات و غدد عرق زیر بغل را فلج می کند.
  • استفاده نکردن از مشروبات الکلی و سیگار به صورت مفرط هم راه اصولی برای جلوگیری است.
  • وزن طبیعی داشته باشید.
  • رعایت بهداشت و استحمام به موقع و حتی تغییر سبک زندگی و تلاش برای حفظ سلامت بدن می تواند شما را در این راه کمک زیادی کند.

روش های درمان تیرگی زیر بغل

سیاهی زیر بغل مشکلی نیست که نتوان آن را حل نکرد. امروزه راه ها و روش های زیادی برای از بین بردن آن وجود دارد که باید با مشورت پزشک و با توجه به شرایط جسمانی یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه چند مورد از بهترین راه ها برای از بین بردن این عارضه را با هم مرور می کنیم:

روش های درمان تیرگی زیر بغل

  • درمان دارویی

در بسیاری از موارد، پزشکان دیابت، چاقی و غیره را علت این مشکل در نظر می گیرند. به همین دلیل ابتدا دارو درمانی را توصیه می کنند تا بتوانند بیماری را درمان کرده و پوست را روشن کنند. پزشکان ممکن است از پمادهای موضعی در کنار درمان های دارویی استفاده کنند تا موثرتر باشند. هزینه این روش بستگی به نوع دارو و نوع عارضه دارد.

  • پیلینگ

لایه برداری (پیلینگ) روشی است که می تواند قسمت های اضافه بیرونی پوست را از بین ببرد. در ابتدا یک ماده شیمیایی روی سطح پوست می زنند که پس از مدت کمی که خشک شد با آب قابل شستشو است. پس از لایه برداری، پوست صورت نفس می کشد و شروع به کلاژن سازی می کند. این روش قبل از پاکسازی پوست استفاده می شود تا سرم ها و ماسک های تقویت کننده بهتر به پوست نفوذ کنند.

  • میکرودرم ابریژن

این یکی از روش های جدید و نوین لایه برداری است که در زمینه پاکسازی پوست بسیار محبوب و مورد علاقه خانم ها قرار گرفته است.

این روش درمانی لایه بیرونی پوست را از بین می برد و این روش لایه برداری ملایم تر از روش های دیگر است. در این روش، پزشک دانه های کریستالی بسیار ریز را در پوست می شکند. همزمان یک دستگاه مکنده با جمع کردن کریستال های اسپری شده و فلس های مرده از سطح پوست باعث پاکسازی آن می شود.

پس از بهبودی، رنگ پوست تغییر کرده و روشن تر می شود. این روش همچنین باعث افزایش تولید کلاژن در پوست خواهد شد. قیمت میکرودرم ابریژن به تعداد جلسات، تجربه پزشک، شدت مشکل و … بستگی دارد.

  • بوتاکس

بسیاری از افراد از بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت، جوانسازی پوست و غیره استفاده می کنند. اما استفاده از آن به جوانسازی و نوسازی پوست صورت محدود نمی شود. بوتاکس همچنین برای از بین بردن آکنه و کنترل تعریق بدن بیشترین کاربرد دارد.

تزریق سم بوتولینوم می تواند از تعریق بیش از حد جلوگیری کرده و پوست ناحیه را روشن کند. بوتاکس تزریقی به عنوان یک مسدود کننده عمل می کند و از آزاد شدن استیل کولین جلوگیری می کند. استیل کولین میزان عرق بدن را کنترل می کند.

پس از تزریق بوتاکس میزان تعریق در بدن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و در بسیاری از موارد حتی متوقف می شود.

رفع سیاهی زیر بغل با استفاده از بوتاکس

  • لیزر درمانی

در حال حاضر، حذف نواحی تیره زیر بغل با لیزر موثرترین روش است. لیزر را می توان یکی از رایج ترین و محبوب ترین روش های درمان سیاهی زیر بغل دانست. لیزر رنگدانه های عمیق پوست را هدف قرار می دهد.

لیزر ملانین را تجزیه می کند و تیرگی زیر بغل را پس از چند جلسه درمان از بین می برد. با توجه به حساسیت پوست باید به میزان استفاده از لیزر و روشی که برای رفع تیرگی زیر بغل استفاده می شود توجه زیادی شود. اگر از این روش به درستی استفاده نشود، ممکن است به دلیل تحریک یا سوزش پوست، پوست ضخیم تر و تیره تر شود. از نظر پزشکی تیرگی زیر بغل خطرناک نیست و فقط آزاردهنده است و باعث کاهش اعتماد به نفس در برخی افراد می شود.

طرز کار لیزر برای از بین بردن تیرگی زیر بغل

استفاده از ابزار لیزر برای رفع سیاهی زیر بغل بسیار آسان است. در این مرحله پزشک پوست بیمار را تمیز می کند. هنگام استفاده از این روش، افراد ممکن است احساس گرما و سرما کنند. استفاده از لیزر کاملا بدون درد بوده و از بی حس کننده های موضعی استفاده می کنند.

مدت زمان هر جلسه بین 20 تا 40 دقیقه می باشد. مدت جلسات و فاصله بین آنها تعریف نشده و بر طبق عمق و عرض سطح مورد نظر تعیین می شود.

مزایا و معایب درمان سیاهی زیر بغل با کمک لیزر

امروزه افراد دریافته اند که مزایای رفع تیرگی زیر بغل با لیزر بیشتر از خطرات آن است. این یک روش ایمن و بدون درد یا خونریزی است. احتمال گرما و آسیب با این روش بسیار کم است، زیرا برای لیزر از دستگاه سرد استفاده می شود.

از انواع مختلف نور برای از بین بردن لکه های تیره استفاده می کنند. اگرچه میزان نور استفاده شده به شرایط شما بستگی دارد و بدون هیچ عارضه ای است. گاهی اوقات، قرمزی خفیفی در پوست ایجاد می شود و ممکن است فرد احساس گزگز نیز کند. این احساس ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

سخن آخر

تجربه نشان داده است که بهترین و سریع ترین راه رفع تیرگی زیر بغل با لیزر است و بسیاری از روش های خانگی و طبیعی و سنتی اگر بدون مشاوره متخصص انجام شود نه تنها تاثیری نخواهد داشت بلکه در بسیاری از موارد می تواند باعث تحریک یا آسیب های جبران ناپذیری به پوست شود. پس حتما قبل از هر اقدامی مشکل خود را با متخصص پوست در میان بگذارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.