آیا کاشت مو برای زنان هم امکان پذیر است؟

0

پدیده ریزش مو که امروزه در بسیاری از افراد رخ می دهد، از جمله مشکلاتی رایجی است که در بسیاری از آقایان شاهد آن هستیم. اما بروز این اتفاق تنها برای آقایان نبوده و می توان ریزش مو و کم پشتی را در بانوان نیز شاهد بود. بیماری ها، مشکلات تغذیه، استفاده از داروها و روش های درمانی گوناگون، مشکلات ارثی و همچنین استرس ها و تنش هایی که روزانه بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند برخی از مهم ترین دلایلی است که به سبب آن ها می توان شاهد کم پشتی و ریزش مو در آقایان و بانوان بود.

به لطف پیشرفت علم پزشکی روش های درمانی مختلفی همچون کاشت مو برای برطرف نمودن این معضل وجود دارد که آقایان و بانوان بر اساس وضعیت و شرایط خود می توانند از آن ها استفاده نمایند.

دلایل ریزش مو در بانوان

همانند الگوی طاسی مردانه که رایج ترین دلیل برای ریزش مو در آقایان می باشد، بانوان هم دارای چنین الگوی ریزش مویی هستند که به آن الگوی طاسی زنانه می گویند. این موضوع در بانوان رایج ترین دلیل در کم پشتی موها می باشد. آن چه که در ارتباط با این موضوع اهمیت دارد تفاوت این دو الگو نسبت به یکدیگر می باشد. پدیده ریزش مو در بانوان بر عکس آقایان عموما منجر به طاسی  نمی شود اما در عوض با بالا رفتن خط رویش مو و نازک شدن مو در قسمت تاج سر نمایان می گردد. با نازک شدن مو ها و ریزش تدریجی شاهد کم پشتی مو در بانوان خواهیم بود که بروز این اتفاق و عدم رسیدگی به آن منجر به ایجاد ظاهر منفی در فرد می شود.

از مهم ترین دلایل ریزش مو در بانوان می توان به کمبود ویتامین ها مواد معدنی، یائسگی، مشکلات هورمونی، ریزش مو ارثی و همچنین استرس های روزمره و یا شوک ناگهانی اشاره کرد.

درمان ریزش و کم پشتی مو در بانوان

بر اساس شرایط و میزان ریزش، پزشک متخصص قادر به ارائه راهکارهای مختلفی جهت توقف ریزش و یا درمان کم پشتی می باشد. چنانچه میزان ریزش و کم پشتی مو کم باشد، راه حل های درمانی با استفاده از متد هایی همچون مصرف مکمل ها و داروها، PRP مو و یا مزوتراپی را می توان مورد استفاده قرار داد، اما در صورت بروز ریزش مو و کم پشتی شدید، استفاده از روش کاشت مو موثر ترین متد برای بانوان خواهد بود. در ادامه در خصوص هریک از روش ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

۱٫ کاشت مو برای بانوان

اگر بخواهیم بهترین و موثر ترین روش درمان ریزش مو و یا کم پشتی آن چه در آقایان و چه در بانوان معرفی نماییم، می توانیم به روش کاشت مو برای زنان اشاره نماییم. کاشت مو روشی است که با استفاده از آن می توان اقدام به برداشت موی طبیعی از بانک موی فرد و کاشت آن در محل کم پشت سر نمود. لازم به ذکر است امروزه با پیشرفت علم پزشکی شاهد روش های نوین کاشت مو خواهیم بود که نسبت به روش های قدیمی نتیجه رضایت بخش و قابل قبولی خواهند داشت.

در گذشته کاشت مو بانوان با استفاده از روش های قدیمی همچون برداشت نواری فولیکول ها از قسمت پشت سر و کاشت آن در محل مورد نظر انجام می شد که این روش با توجه به مشکلاتی که داشت امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از متد های جدید همچون کاشت مو به روش میکروفیت (MicroFIT) از جمله جدیدترین متد هایی است که در کلینیک های معتبر می توان از آن بهره برد. با استفاده از روش کاشت مو میکروفیت می توان به وسیله دستگاه های مخصوص اقدام به برداشت تک تک فولیکول های مو و کاشت آن ها در محل مورد نظر نمود. در این متد شاهد کمترین میزان عوارض و یا عدم نیاز به جراحی تهاجمی خواهیم بود.

هنگامی که فرد بخش زیادی از موی خود را از دست داده است و فرایند رشد مو متوقف گردیده باشد، انجام کاشت مو بهترین نوع جراحی برای بازگشت موهای از دست رفته می باشد تا بدین شکل بتوان تغییرات ظاهری منفی ایجاد شده به واسطه بروز این اتفاق از بین برود.

۲٫ مزوتراپی مو

از دیگر روش های تقویت مو برای افرادی که دچار ریزش مو و یا کم پشتی هستند، می توان به مزوتراپی مو اشاره کرد. این روش در واقع برای افرادی موثر است که دلیل ریزش موی آن ها کمبود ویتامین ها موثر بر رشد و تقویت مو می باشد. مزوتراپی مو با استفاده از یک دستگاه مخصوص که شامل سوزن های بسیار ریز است انجام می شود. تزریق ویتامین ها، آنزیم ها و هورمون های مورد نیاز جهت رشد و تقویت مو با استفاده از سوزن های بسیار ریز به کف سر (لایه میانی پوست سر) منجر به تحریک و فعال شدن پروسه رشد مو خواهد شد که نتیجتا با استفاده از این روش می توان اقدام به توقف ریزش و همچنین افزایش تراکم مو در بانوان نمود.

۳٫ PRP مو

روش PRP از جمله متد های درمانی جهت تقویت مو ها به منظور کاهش ریزش و رشد مجدد مو می باشد. در این روش ابتدا از فرد به میزان مورد نیاز خون گرفته می شود، سپس خون در دستگاه سانترفیوژ قرار خواهد گرفت تا به وسیله آن پلاسمای غنی از پلاکت استخراج گردد. پس از انجام این مراحل پلاسمای غنی از پلاکت که عامل تحریک و رشد مو می باشد در نقاط کم پشت سر تزریق می گردد.

۴٫ استفاده از داروها و مکمل های تقویت مو

امروزه داروهای مختلفی برای درمان ریزش مو موجود می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به محلول ماینوکسیدیل اشاره کرد. این داروها از جمله روش هایی هستند که با صلاحدید پزشک متخصص برای بانوان جهت جلوگیری از ریزش مو می توان از آن ها استفاده کرد.

استفاده از مکمل های دارویی همچون ویتامین ها، آهن، زینک، روی، بیوتین و… از دیگر روش های درمان ریزش مو در بانوان است که پس از آزمایش و بررسی های لازم با صلاحدید پزشک می توان از آن ها استفاده نمود.

در چه مراکزی می توان اقدام به درمان ریزش مو بانوان نمود؟

شاید مهم ترین مسئله برای حل معضلات ریزش و یا کم پشتی مو انتخاب کلینیک های معتبر و پزشکان متخصص پوست و مو در می باشد. امروزه کلینیک های بسیار زیادی در ایران اقدام به انجام متد هایی همچون کاشت مو برای بانوان می نمایند که برای انتخاب بهترین کلینیک می بایست فاکتورهای گوناگونی نظیر متد انجام روش های درمانی، کادر مجرب، بهره گیری از امکانات روز دنیا و… در نظر گرفت.

بر همین اساس با توجه به تحقیقات صورت گرفته در زمینه کلینیک های کاشت مو و پرس و جو از مراجعه کنندگانی که اقدام به انجام روش های درمانی همچون کاشت مو، مزوتراپی مو و… نموده اند، یکی از بهترین و معتبرترین مراکز، کلینیک پوست و مو تهران بیوتی است. این مرکز با بهره گیری از کادر متخصص و استفاده از جدیدترین متد ها همچون کاشت مو به روش میکروفیت و سایر روش های درمانی، از جمله برترین کلینیک ها در زمینه رفع ریزش و یا کم پشتی مو در خانم ها می باشد.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.