معرفی محصولات مدرن بروج در کنگره بین المللی تغذیه مشهد

0

دومین کنگره بین‌المللی «تغذیه از علوم پایه تا بالین»، در تاریخ 12 تا 14 مهر ماه 1402 به همت دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد در شهر مشهد و در مرکز بین‌المللی همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مجتمع شهدای سلامت برگزار شد.

دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۵۰ مرکز تحقیقاتی در رشته‌های مختلف پزشکی، باعث شده دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح باشد.

موضوعات مختلف حوزه تغذیه از پایه تا بالین با حضور پزشکان متخصص رشته‌های مختلف از نقاط مختلف ایران و جهان در این کنگره ارائه و تازه‌ترین تحقیقات و دستاوردهای این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

از موضوعات مورد بحث می‌توان به فناوری‌های نوین در تغذیه، نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌ها، نقش تغذیه در درمان بیماری‌ها، دستورالعمل و گایدلاین‌های تغذیه‌ای، سوء تغذیه، پروبیوتیک‌ها و غذاهای فراسودمند، اتوفاژی و تغذیه، روزه‌داری، داده‌کاوی در تغذیه، امنیت غذایی، سیاست‌گذاری تغذیه، تغذیه ورزشی با محور سلامت و عملکرد عضله، بیوتکنولوژی مواد غذایی، نانوتکنولوژی مواد غذایی، سلامت مواد غذایی، گاسترونومی در تغذیه اشاره کرد.

پرشیا استیل، طراح و تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی با معرفی تجهیزات پخت غذای سالم شامل فر کامبی بروج و خط پخت اتوماتیک برنج در این کنگره حضور داشت.

طبخ سالم، جامعه سالم

تهیه غذای سالم علاوه بر استفاده از مواد اولیه سالم، به روش و ابزار پخت مناسب نیاز دارد. فر کامبی بروج مجهز به بخار سه‌گانه و با امکان پخت به 3 روش گردش هوای داغ (کانوکشن)، بخار و ترکیب بخار و هوای داغ مزایای زیادی برای پخت غذای سالم دارد که از آنها می‌توا‌ن به حذف روغن یا کاهش چشمگیر آن، حفظ مواد مغذی و افزایش ارزش غذایی، افزایش ظرفیت پخت به دلیل سرعت در پخت، تنوع منوی غذایی، عدم نیاز به تجهیزات متعدد در آشپزخانه، کیفیت ثابت و تکرارپذیری، عدم نیاز به نظارت دائم آشپز بر پخت غذا، کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و… اشاره کرد.

سرخ کردن غذا به روش غوطه‌وری در روغن، مواد مغذی آن را از بین برده و غذا با جذب روغن ناسالم خواهد شد. در سازمان‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز بزرگ روزانه میزان زیادی غذا از طریق سرخ کردن آماده می‌شود. بدیهی است استفاده روزانه پرسنل و افراد شاغل در این مجموعه‌ها از غذای سرخ‌کردنی در طول زمان، سلامت آنها را به خطر خواهد انداخت.

فر بروج به دلیل برخورداری از تکنولوژی پیشرفته و سیستم بخار سه‌گانه، پخت غذاهای سرخ‌کردنی را با کاهش 90 درصدی مصرف روغن امکان‌پذیر می‌سازد. شاید این تصور وجود داشته باشد غذای بدون روغن مانند غذاهای رژیمی طعم و ظاهر مطلوبی ندارد، اما تکنولوژی پیشرفته فر کامبی بروج انواع غذاهای تنوری و بخارپز را با طعم و ظاهری عالی آماده می‌کند.

دکتر غیور مبرهن، دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی تغذیه گفت: «معتقدیم که در بحث سلامت هرچه قدر که به موضوع تغذیه سالم توجه شود به همان نسبت از ابتلای به بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌شود. در تلاش هستیم تا با برگزاری این کنگره بین‌المللی، آگاهی مردم در حوزه سلامت و در موضوع تغذیه سالم را افزایش دهیم.»

نقش بی‌بدیل متخصصان تغذیه در سلامت تمامی جوامع غیر قابل انکار است و باید به موضوع بسیار مهم تغذیه سالم توجه شود.

در حاشیه کنگره تغذیه مشهد، با استفاده از فرهای بروج انواع غذا شامل شنیتسل، ناگت، استیک ماهی، کوکو، سیب زمینی خلالی و… آماده و از حاضران پذیرایی شد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.