معرفی چند گجت کاربردی سال ۲۰۲۴

0

سرعت پیشرفت علم در هر سال چند برابر مقدار فعلی ان است که شاید هزاران سال برای این مقدار زحمت کشیده شده است و این پیشرفت علم و فناوری خواه ناخواه وارد زندگی همه ما شده و آن را تحت تاثیر قرار داده است. در اکثر مواقع این تغییرات در جهت رفاه و راحتی ما بوده ولی گاهاً هم ضررهای مادی را به ما تحمیل کرده است که تعداد این موارد بسیار ناچیز است. برای مثال مانند از دست دادن شغلی سنتی در اثر ماشینی شدن شغل.
در این مقاله سعی بر این است تا چند مورد از این گجت ها را خدمتتان معرفی و بررسی اجمالی داشته باشیم.

ترمیم شیشه شکسته

سابقاً شکستن شیشه ماشین و یا میز غذا خوری و یا ظروف یکی از وحشتناکترین کابوس هایی بود که شاید همه در بچگی و بزرگسالی آن را تجربه کرده باشند که علاوه بر ضرر مادی ، وقت و انرژی زیادی را از ما میگرفت. تکنولوژی در سال های اخیر د راین زمینه نیز وارد شده است و موفقیت های بسیار چشمگیری هم به دست آمده است. به طوریکه در سال جاری نمونه ای ژله چسب مانند که به نام چسب ترمیم ترک شیشه مشهور شده است توانسته مرزها را در این زمینه جا به جا کند. به وسیله این چسب در عرض چند ثانیه ترک به وجود آمده بر روی شیشه مرتفع می شود. به طوریکه تشخیص محل ترک برایتان غیر ممکن خواهد بود.

جالبترین قسمت ماجرا اینجاست که امکان ترک برداشتن شیشه از این محل دیگر غیر ممکن است.

جنس این چسب ویژه از سیلیکون است که هیچ اثر بدی روی محل ترک نگذاشته و هیچ بوی نامطبوعی هم چه حین استفاده و چه بعد از آن بر جای نمی گذارد.

مدت زمان لازم برای خشک شدن این چسب زیر ۱۵ دقیقه است، بعد از این مدت این قسمت ضد خش ترین قسمت شیشه ماشین شما خواهد بود.

طبق اظهار نظر سازنده این چسب که امیدوار است از این فناوری و مواد در آینده برای ساخت شیشه نشکن استفاده کرد.

قلم سفید کننده دندان

هزینه های نگهداری و درمان موارد مربوط به دندان یکی از هزینه بر ترین قسمت های زندگی ما است. هزینه بلیچینگ و سفید کردن دندان ها و جرم گیری با توجه به هزینه بالای آن شاید برای اکثر افراد جامعه کابوس باشد و نتوانند از این خدمات بهره مند شوند. اخیراً وسیله ای به نام قلم سفید کننده دندان وارد بازار شده که قیمت بسیار ناچیزی دارد و شاید به یک هزارم هزینه های دندانپزشکی هم نرسد. به وسیله این قلم در عرض یک ماه و با روزی یک دقیقه استفاده تا چهار درجه تغییر رنگ را تجربه خواهید کرد.

کار کردن با این قلم با توجه به طراحی بسیار زیبا و علمی آن بسیار راحت است این قلم با کوچکترین حرکتی به جاهای غیر قابل دسترس دندان هم تماس پیدا خواهد کرد.د این قلم در بسته بندی دو عددی و با قیمت بسیار ارزان هم اکنون در اکثر فروشگاه های معتبر فیزیکی و اینترنتی در دسترس است.

دستگاه بخور سرد

در فصل های مختلف سال نیاز به رطوبت ساز و بخور یکی از ضروریات غیر قابل انکار است که مدل های مختلفی با کارایی های متفاوت در بازار موجود است اما یکی از جالبترین نمونه آب دستگاه بخور باران ساز است که علاوه بر ایجاد بخور با حجم بالا و کیفیت ساخت بسیار خوب می تواند به عنوان چراغ خواب نیز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین دارای افکت صدای باران نیز می باشد که در کنار حالت بارانی که از قسمت بالایی قارچی شکل ایجاد می شود جلوه ویژه ای به محل زندگی شما می دهد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.