نصب ویندوز ۱۰ در محل؛ ضرورت انجام و نکات مهم قبل از نصب

0

نصب ویندوز ۱۰ در محل؛ آنچه باید قبل از نصب بدانید!

نصب ویندوز ۱۰ در محل، یک مرحله حیاتی است که می‌بایست قبل از راه‌اندازی سیستم کامپیوتری، انجام شود. یک کامپیوتر بدون سیستم عامل نمی‌تواند کار کند. به طور کلی می‌توان گفت که پیش‌نیاز اصلی برای خدمات نصب نرم‌افزار بر روی سیستم‌های کامپیوتری، نصب صحیح سیستم عامل است.

همچنین پس از ساخت یک سیستم کامپیوتر شخصی یا به عبارتی پس از اسمبل سیستم گیمینگ، عامل اصلی برای راه‌اندازی و شروع استفاده از سیستم کامپیوتر و گیمینگ، نصب سیستم عامل می‌باشد.

نصب ویندوز ۱۰ در محل
نصب ویندوز ۱۰ در محل

ویندوز 7 در طول سال‌های متوالی توسعه ‌یافته و در اصطلاح به بلوغ رسیده و به یک سیستم عامل قوی تبدیل شده است. برای اکثر ما تغییر یک نسخه ویندوز به نسخه کاملاً جدید می‌تواند نگران‌کننده باشد. اگر شما هم نسبت به تغییر ویندوز سیستم کامپیوتری‌تان چنین حسی دارید و دچار تردید هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

در ادامه با ضرورت نصب ویندوز ۱۰ و نکات مهم قبل از نصب ویندوز ۱۰ در محل آشنا خواهید شد.

نکات مهم قبل از نصب ویندوز ۱۰ در محل

نصب یک نسخه جدید از ویندوز بر روی رایانه، مانند بهبود نفس کشیدن رایانه است. بااین‌حال، قبل از تغییر نسخه قدیمی ویندوز به ویندوز 10، عاقلانه است که نکات زیر را در نظر بگیرید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

چرا باید ویندوز 10 را نصب کنیم؟

آیا واقعاً نیاز به ارتقاء از ویندوز 7 یا 8 به ویندوز 10 است؟ ازآنجایی‌که ویندوز 7 دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود، رایانه شما به شدت در معرض آسیب‌پذیری‌های امنیتی خواهد بود.

برای نصب ویندوز ۱۰ در محل دو راه اصلی وجود دارد. در روش اول می‌توان تمام اطلاعات رایانه را پاک و از ابتدا شروع به نصب ویندوز کرد. در روش دوم به سادگی همه فایل‌ها، داده‌ها و عکس‌ها بر روی رایانه‌ ذخیره و پشتیبان گیری می‌شود و سپس ویندوز به‌روزرسانی می‌گردد. می‌دانیم که نگه‌داشتن ویندوز 7 قدیمی که کارا و قابل اعتماد بوده است، وسوسه‌انگیز می‌باشد. به‌هرحال، ویندوز 7 در طول سال‌ها به یک سیستم عامل قوی تبدیل شده است و مردم در مواجهه با اعمال تغییرات در رایانه‌شان، به‌ویژه در محیط‌های کاری، دچار شک و نگرانی می‌شوند. اما دلایل متعددی وجود دارد که چرا باید سیستم عامل خود را ارتقا دهید. در زیر به چند مورد از این دلایل اشاره می‌کنیم.

ویندوز 7 دیگر پشتیبانی نمی‌شود

خدمات نصب ویندوز در تهران
خدمات نصب ویندوز در تهران

هر چه بیشتر برای ارتقا ویندوز رایانه‌تان به ویندوز 10 صبر کنید، سیستم شما آسیب‌پذیرتر می‌شود. مایکروسافت رسماً پشتیبانی از ویندوز 7 را در 14 ژانویه 2020 متوقف کرد. به طور خلاصه، این بدان معنی است که بدون در نظر گرفتن مشکلات جانبی، دیگر پشتیبانی فنی از مایکروسافت دریافت نخواهید کرد. اما مهم‌تر از آن، این موضوع است که دیگر از به‌روزرسانی نرم‌افزارها خصوصاً نرم‌افزارهای امنیتی بهره‌مند نخواهید شد. سیستم‌عامل‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که در برابر آسیب‌های رایانه‌ای مقاوم و پایدار باشند. اما زمانی که توسعه و پشتیبانی یک سیستم عامل متوقف می‌شود، با گذشت زمان در برابر ویروس‌ها، بدافزارها و هک آسیب‌پذیرتر می‌شود.

لذا نصب ویندوز ۱۰ در محل می‌تواند رایانه شما را از آسیب‌های غیر قابل جبران نجات دهد. همچنین دریافت خدمات نصب نرم‌افزار در محل می‌تواند موجب امنیت بیشتر در حفاظت از داده‌هایتان شود.

تمام سخت‌افزارهای جدید رایانه شخصی برای ویندوز 10 ساخته خواهند شد

ازآنجایی‌که ویندوز 7 دیگر پشتیبانی نمی‌شود، تمام اجزای سخت‌افزاری که بعد از 14 ژانویه 2020 برای ویندوز ساخته شده‌اند، با ویندوز 7 سازگار نخواهند بود. دلیل این امر این است که سازندگان سخت‌افزار قرار نیست اجزایی برای سیستم عاملی بسازند که خود مایکروسافت از آن پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین، برای سازندگان سخت‌افزار منطقی است که قطعاتی را بسازند که با سیستم عاملی که مایکروسافت پشتیبانی می‌کند مطابقت داشته باشد.

بر این اساس خدمات نصب نرم‌افزار خصوصاً نسخه‌های جدید از نرم‌افزارهای کاربردی، معمولاً نیازمند در دسترس بودن سیستم عامل به‌روز می‌باشند.

توفیق اجباری و نصب ویندوز ۱۰ در محل

احتمال اینکه حین کار با رایانه، برنامه‌ای را سهواً نصب کرده باشید و با این کار سیستم درگیر ویروس، بدافزار یا باج‌افزار شده باشد، وجود دارد. نتیجه این اتفاق عدم عملکرد صحیح سیستم کامپیوتری‌تان خواهد بود. در چنین شرایطی لازم است رایانه‌تان را فرمت و ویندوز را مجدداً نصب کنید. در این مواقع اگر می‌خواهید یک نسخه جدید از ویندوز را نصب کنید، بهتر است آخرین نسخه از ویندوز را انتخاب نمایید تا مطمئن شوید که سیستم کامپیوترتان به آخرین درایورها و مؤلفه‌های امنیتی سیستم عامل مجهز می‌شود.

آنچه برای نصب ویندوز ۱۰ در محل نیاز داریم

اساساً برای نصب ویندوز ۱۰ در محل، به سه مؤلفه مهم نیاز است.

  1. یک درایو 8 گیگابایتی USD

اگر می‌خواهید ویندوز 10 را از وب‌سایت مایکروسافت دانلود نموده و سیستم عامل را با استفاده از درایو USB روی رایانه خود نصب کنید، به یک درایو USB 8 گیگابایتی نیاز دارید. چراکه سیستم عامل حدود 5.26 گیگابایت از اطلاعات آن حافظه را اشغال می‌کند.

  1. 20 گیگابایت فضای دیسک

برای استخراج فایل ISO و نصب ویندوز ۱۰ در محل بر روی کامپیوتر خود به حداقل 20 گیگابایت فضای دیسک نیاز دارید. با توجه به اینکه اکثر هارددیسک‌ها بسیار بزرگ‌تر از آن هستند (500 گیگابایت یا 1 ترابایت یا بیشتر)، این مسئله معمولاً نباید مشکلی ایجاد کند.

خدمات اسمبل سیستم گیمینگ و نصب سیستم عامل ویندوز

  1. حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان!

برخلاف نصب لینوکس، نصب ویندوز ۱۰ در محل، زمان بسیار بیشتری نیاز دارد. همچنین پس از نصب سیستم عامل، لازم است به‌روزرسانی‌هایی دانلود شوند. این امور مسلماً وقت نسبتاً زیادی را می‌گیرند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که مدت‌زمان این پروسه، به سرعت کامپیوتر و اتصال اینترنت شما بستگی دارد.

اقدامات لازم قبل از نصب ویندوز ۱۰ در محل

قبل از نصب ویندوز ۱۰ در محل، لازم است به نکات زیر توجه شود.

از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

لازم نیست از کل کامپیوتر خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. پشتیبان گیری تنها از اطلاعات و داده‌های مهم ضروری است. توجه به این نکته مهم است که وقتی صحبت از پشتیبان گیری از داده‌های شما می‌کنیم، منظورمان فقط فایل‌ها، اسناد و تصاویر است. منظور ما برنامه‌های نصب‌شده نیست. اگر کامپیوتر خود را ارتقا دهید، نیازی به نصب مجدد چیزی نخواهید داشت. اما اگر رایانه خود را فرمت کنید، باید پس از نصب یک نسخه جدید از ویندوز، آن برنامه‌ها را دوباره نصب کنید.

قبل از نصب ویندوز ۱۰ در محل، به دو روش می‌توانید از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید:

  1. می‌توانید اطلاعات خود را در یک دستگاه خارجی مانند درایو USB یا هارددیسک خارجی ذخیره کنید.
  2. می‌توانید از داده‌های خود در فضای ابری مانند Microsoft OneDrive، DropBox یا Google Drive پشتیبان‌گیری کنید.

لازم می‌دانیم که در اینجا لحظه‌ای درنگ کنیم تا اهمیت ذخیره داده‌ها، فایل‌ها و عکس‌ها در فضای ابری قبل از نصب ویندوز ۱۰ در محل را بیان کنیم. دلیل اینکه یک شخص حرفه‌ای به راحتی می‌تواند رایانه خود را فرمت کرده و سیستم عامل را هر سه یا چهار ماه یک‌بار نصب مجدد کند این است که از همه اسناد، فایل‌ها و عکس‌ها در فضای ابری بک آپ گرفته است. علاوه بر این، فضای ابری بسیار امن‌تر از ذخیره‌سازی فایل‌ها در رایانه محلی شماست. چرا این ادعا را مطرح می‌کنیم؟ زیرا هارددیسک‌ها می‌توانند به طور غیرقابل توضیحی در هر زمانی به هر دلیلی بدون اطلاع قبلی از بین بروند. وقتی اسناد، فایل‌ها و عکس‌های خود را در فضای ابری ذخیره می‌کنید، در چندین مکان امن در سرتاسر جهان ذخیره می‌شوند. به عبارت دیگر، اگر یک مرکز داده از بین برود، داده‌های شما به راحتی از یکی از مراکز داده دیگر قابل دسترسی است.

خدمات نصب نرم‌افزار در محل

مرکز تعمیر کامپیوتر تهران؛ ارائه انواع خدمات کامپیوتری در محل

مرکز تعمیر کامپیوتر تهران با نام شناخته‌شده امداد رایانه تهران، در قامت اولین مجموعه ارائه‌دهنده خدمات کامپیوتری در محل، چندین سال است که به کارفرمایان محترم ارائه خدمت می‌کند. این مجموعه با در نظر گرفتن بیش از چهارده ایستگاه کاری در نقاط مختلف کلان‌شهر تهران و به‌کارگیری کارشناسان زبده، متخصص و متعهد، انواع خدمات کامپیوتری و تعمیرات سیستم‌های کامپیوتری را به انجام می‌رساند.

خدماتی نظیر نصب ویندوز ۱۰ در محل، خدمات نصب نرم‌افزار، اسمبل سیستم گیمینگ توسط افراد باتجربه و کارآزموده در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می‌شوند. هدف ما کیفیت بالا و دریافت رضایت کارفرمایان محترم است. به جهت رفاه متقاضیان دریافت خدمات کامپیوتری در ثبت درخواست این خدمات، راه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.

  • برقراری تماس تلفنی با شماره‌های زیر:

09122654736

22387862

86029907

66919863

44100334

33529664

  • تکمیل فرم خرابی در ابتدای سایت
  • کلیک بر علامت واتساپ سایت (مخصوص افرادی که تمایلی به تماس ندارند)
  • کلیک بر دکمه‌های تماس با تلفن همراه

اگر قبلاً هرگز سیستم عامل خود را ارتقا نداده‌اید و خدمات نصب ویندوز ۱۰ در محل را دریافت نکرده‌اید، نگران نباشید. تیم متخصصان آموزش‌دیده و مجرب مرکز تعمیر کامپیوتر تهران آماده هستند تا به‌روزترین نسخه از سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارهای مورد نیاز را در سیستم کامپیوتری‌تان نصب کنند. با مراجعه به وب‌سایت مجموعه به نشانی www.tamir-computer.com می‌توانید با طیف متنوع خدمات مجموعه آشنا شوید.

این مرکز با برخورداری از نشان اعتماد اینماد دو ستاره، یکی از مراکز معتبر و مجاز ارائه خدمات نصب نرم‌افزار در محل است. با خاطری آسوده می‌توانید خدمات تخصصی نظیر اسمبل سیستم گیمینگ خود را به تکنسین‌های آموزش‌دیده و متعهد ما بسپارید.

نصب انواع نرم‌افزارها در کوتاه‌ترین زمان

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.