چگونه در خانه رنگ خوراکی درست کنیم؟ روش‌های آسان و فوری!

0

در درجه اول خوب است بدانید که معمولا رنگ های خوراکی مصنوعی علاوه بر اینکه روی حیوانات آزمایش شده اند، برای سلامتی ما مضر هستند. این مضر بودن به ویژه برای سلامتی کودکان اهمیت زیادی دارد و توصیه می شود تا حد امکان به جای استفاده از رنگ های خوراکی مصنوعی، از رنگ های خانگی استفاده کنید. حال ممکن است بگویید چگونه رنگ خوراکی درست کنیم؟ ما در این مطلب به شما نشان می دهیم که به راحتی و در زمان بسیار کم با خوراکی هایی که در خانه دارید، رنگ طبیعی درست کنید! با این کار نه تنها سلامت خود و خانواده تان را در معرض آسیب قرار نمی دهید، بلکه به هیچ حیوانی آسیب نمی رسانید.

چگونه رنگ خوراکی درست کنیم

چگونه رنگ خوراکی سبز درست کنیم؟

تهیه رنگ خوراکی سبز خانگی را می توان با استفاده از مجموعه ای از غذاها انجام داد. مثلا می توانید پودرهایی مانند چای ماچا یا چای سبز را انتخاب کنید یا از آب سبزیجات سبز رنگ مانند کلم پیچ یا اسفناج بهره ببرید. در این میان توجه داشته باشید که برخی از افراد ادعا می کنند که طعم کلم پیچ یا آب اسفناج  در غذاهایی که با استفاده از این روش رنگ شده اند، کمی مشخص است. در حالی که اکثر افراد این تجربه را نداشته اند. لذا اگر باز هم نگران  هستید که رنگ خوراکی سبز شما طعم خاصی داشته باشد، به سادگی از آب سیب برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

چطور رنگ سبز خوراکی درست کنیم

به یاد داشته باشید که استفاده از روش آب سیب برای شیرین کردن، رنگ را تا حد کمی رقیق می کند. پس برای رسیدن به سطح ایده ال رنگ، کم و بیش آب میوه اضافه کنید. سپس به تغییر رنگ ادامه دهید تا زمانی که به رنگ سبز مورد نظرتان دست پیدا کنید.

چگونه رنگ خوراکی بنفش و آبی درست کنیم؟

در پاسخ به پرسش چگونه رنگ خوراکی درست کنیم؟ باید بگویم که جالب است بدانید  هم رنگ  خوراکی بنفش و هم آبی از یک ماده تشکیل می شوند! فقط باید آن را به روش ها و اندازه های متفاوتی استفاده کرد. این ماده ماده کلم بنفش است.

چطور رنگ بنفش بسازیم

 اگر قصد دارید رنگ بنفش درست کنید: با برداشتن چهار یا پنج برگ بیرونی کلم شروع کنید و آن ها را بشویید تا هرگونه کثیفی از بین برود. در مرحله بعد، برگ ها را درشت خرد کرده و در یک قابلمه بریزید. دو فنجان آب به قابلمه اضافه کنید. سپس قابلمه آب و کلم را به مدت پنج تا ده دقیقه بجوشانید. بعد از ده دقیقه حرارت را خاموش کرده و برگ های کلم را از قابلمه خارج کنید. آب را دور نریزید! باید بنفش تیره و پررنگ باشد. آب را در ظرف یا کاسه ای بریزید که حرارت مناسبی ندارد و اجازه دهید کاملا خنک شود. تبریک می‌گوییم، شما اکنون رنگ خوراکی ارغوانی کاملا طبیعی دارید که آماده استفاده است!

اگر قصد دارید رنگ آبی درست کنید: به نقل از رسانه نیرونا در مطلب «چگونه رنگ خوراکی درست کنیم؟» شما در ابتدا باید به همان روشی که رنگ خوراکی بنفش درست کردید شروع کنید. سپس چهار یا پنج برگ کلم بنفش را بردارید، آن ها را بشویید و خرد کنید و دو فنجان آب به یک قابلمه اضافه کنید. قابلمه را به مدت 5 تا 10 دقیقه بجوشانید. بعد از ده دقیقه حرارت را خاموش کنید و برگ های کلم را از قابلمه خارج کنید. اکنون آب را در ظرفی بریزید و بگذارید کاملا خنک شود. خنک کردن مایع بسیار مهم است. اگر حتی کمی گرم باشد، رنگ به درستی ایجاد نمی شود. وقتی آب کلم کاملا خنک شد، کمترین مقدار جوش شیرین را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود. رنگ تقریبا بلافاصله از بنفش به آبی تغییر می کند، بنابراین می توانید به سرعت تشخیص دهید که به چه رنجی از رنگ آبی نیاز دارید.

چگونه رنگ قرمز درست کنیم؟

از بین همه رنگ ها، قرمز احتمالا ساده ترین روش تهیه را دارد! در این میان آب چغندر بهترین انتخاب است؛ زیرا عمیق ترین و پر رنگ ترین رنگ قرمز را به شما می دهد. البته از آب گیلاس نیز می توانید استفاده کنید. با این حال باید بدانید که آب گیلاس و آلبالو هزینه بیشتری خواهند داشت. حال برای تهیه رنگ خوراکی قرمز، چغندر خام را از آبمیوه گیری رد کنید. اگر آبمیوه‌گیری ندارید، با قرار دادن یک دستمال کاغذی روی یک بشقاب بزرگ شروع کنید. همچنین می توانید از یک حوله  تمیز استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید که چغندر لکه دار می شود. با استفاده از رنده، چغندر خام را روی دستمال کاغذی رنده کنید و مراقب باشید که روی میز نریزد. پس از رنده شدن، دستمال کاغذی را به آرامی دور چغندر رنده شده بکشید و آب آن را در یک کاسه فشار دهید.

برای کمک به شیرین شدن طعم آب چغندر هم توصیه می کنیم یک واحد آب سیب را با سه واحد آب چغندر مخلوط کنید. بهتر است از سیب قرمز استفاده کنید. این سیب ها شیرینی بیشتری دارند. با این حال سیب های سبز نیز موثر هستند. توجه داشته باشید با تغییر نسبت آب سیب به آب چغندر به رنگ های مختلف قرمز از جمله صورتی دست خواهید یافت. برای داشتن رنگ بیشتر صورتی هم می توانید به جای استفاده از چغندر، از آلبالو یا توت فرنگی کمک بگیرید.

نتیجه گیری

به خاطر داشته باشید راه به دست آوردن رنگ های طبیعی خوراکی در خانه، فقط از طریق آب میوه ها نیست. بلکه شما می توانید از روش پودری هم استفاده نمایید. برای آشنایی با این روش می توانید سری به رسانه نیروانا (https://nirvanamag.ir) بزنید و اطلاعات بیشتری درباره طرز تهیه رنگ های طبیعی خوراکی مایع و پودری دریافت کنید. با این حال در این مطلب سعی داشتیم به صورت کلی شما را با نحوه به دست آوردن رنگ های مهم آشنا کنیم. در سایت نیروانا علاوه بر رنگ های گفته شده در این مطلب، رنگ های زرد، نارنجی، صورتی و غیره نیز آموزش داده شده اند و مقاله های مرتبط دیگری هم وجود دارند. امیدواریم این مطلب از تیبا بلاگ برای شما مفید واقع شده باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.