چگونه ناخن ها را سریع تر و قوی تر رشد کنیم؟

0

چقدر آزاردهنده است وقتی به ناخن های بلند و ضخیم علاقه دارید اما نمی دانید چگونه ناخن های خود را سریعتر رشد دهید؟ ناخن‌های شما با کوچک‌ترین فشاری می‌شکنند؟ ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ابتدا می‌توان فهمید که چرا ناخن‌های شما رشد نمی‌کنند. حتی اگر می‌خواهیم ناخن‌های بسیار بلند و محکمی داشته باشیم، یک یا دو ناخن همیشه می‌شکنند!

با ترفندهای ساده و طبیعی در این مقاله، ناخن های خود را تقویت کنید و به رشد آنها تا زمانی که می خواهید کمک کنید. این مقاله به شما کمک میکند که چرا ناخن‌هایتان سریع‌تر رشد نمی‌کنند و برای اصلاح این وضعیت چه کاری می‌توانید انجام دهید.

دلایل رشد نکردن ناخن های شما

ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که رشد ناخن های شما متوقف شده است. اما آیا شما هیچ کدام از این کارها را انجام می دهید؟

  1. جویدن ناخن ها

اگر مجرم هستید که به طور منظم ناخن های خود را می جوید، وقت آن است که این کار خود را متوقف کنید. این عادت منجر به عفونت های باکتریایی متعدد و بیماری های ناخن می شود که رشد پوست و ناخن ها را در آن ناحیه کند می کند. پس سعی کنید ناخن‌هایتان را صیقلی نگه دارید.

  1. عدم استفاده از بیس کت

هنگامی که لاک ناخن می زنید، مطمئن شوید که لاک پایه را رد نکنید. این کار به عنوان یک لایه محافظ بین لاک ناخن واقعی شما و لایه بالایی ناخن عمل می کند و محافظت از ناخن را تضمین می کند.

همیشه به قیمت لوازم آرایش دقت داشته باشید زیرا قیمت یکی از فاکتور های مهم در کیفیت محصولات آرایشی است.

  1. کندن لاک ناخن

از انجام این کار به هر قیمتی اجتناب کنید! وقتی لاک ناخن را جدا می کنید، به احتمال زیاد بالاترین لایه ناخن خود را جدا می کنید. این کار فقط ناخن های شما را ضعیف و شکننده می کند.

از لاک‌های ناخن با مواد شیمیایی مانند فرمالدئید، دی‌بوتیل فتالات و تولوئن (که سه‌گانه سمی نیز نامیده می‌شود) اجتناب کنید. این موارد ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند و به ناخن شما آسیب بیشتری وارد کنند.

  1. استفاده بیش از حد از ژل و اکریلیک

اگر برای گرفتن ناخن های ژل یا اکریلیک به سالن ناخن می روید یا خیلی وقت ها اکستنشن ناخن انجام می دهید، به ناخن های طبیعی خود زمان نمی دهید تا قوی شوند.

استفاده از ژل ها و اکریلیک ها هر چند وقت یکبار مشکلی ندارند، اما این کار را به یک عادت معمولی تبدیل نکنید زیرا بر روند رشد طبیعی تاثیر می گذارند. مانند استفاده از رژ لب مایع دیور که از کیفیت بالایی برخوردار است، شما باید از لوازم آرایشی با کیفیت استفاده کنید.

بهترین ویتامین ها برای رشد ناخن ها

در این قسمت لیستی از ویتامین های رشد ناخن وجود دارد که می توانند رشد ناخن های شما را تقویت کنند. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم:

  1. ویتامین H (بیوتین)

بیوتین که به عنوان ویتامین B7 و ویتامین H نیز شناخته می شود، یک ماده بسیار محبوب در مکمل های مو و زیبایی است زیرا به رشد ناخن، مو و پوست کمک می کند.

بیوتین را می توان از طریق غذاها یا به شکل مکمل مصرف کرد. در هر صورت، برای اطمینان از سلامت ناخن ها، باید حدود 30 تا 40 میکروگرم در روز مصرف کنید. بیوتین را می توان در غذاهایی مانند موز، آووکادو و سالمون یافت.

  1. اسید فولیک (ویتامین B9)

ویتامین B9 یا اسید فولیک برای رشد سلولی ضروری است. این بدان معنی است که می تواند به رشد ناخن ها نیز کمک کند. اسید فولیک را می توان از غذاهایی مانند سبزیجات برگ دار، تخم مرغ، چغندر و مرکبات به دست آورد.

به منظور تضمین و ارتقای سلامت ناخن و رشد ناخن، فرد باید 400-500 میکروگرم اسید فولیک مصرف کند.

  1. ویتامین A

ویتامین A برای تقویت بافت ها، استخوان ها، دندان ها و ناخن ها حیاتی است. همچنین یک آنتی اکسیدان محبوب است. این تضمین می کند که آسیب های ایجاد کننده سموم از داخل بدن دفع می شوند.

اگر گزینه های گیاهخواری را ترجیح می دهید، ویتامین A را می توان در غذاهایی مانند گریپ فروت، اسفناج، سیب زمینی و سیب پیدا کرد. همچنین می توان آن را در گزینه های غیر وگان و گوشتی مانند تخم مرغ، جگر و شیر یافت.

  1. ویتامین C

پرتقال یا هر مرکبات دیگری سرشار از ویتامین C است که برای مبارزه با قارچ و باکتری ناخن عالی است.

ویتامین c یک آنتی اکسیدان قوی است. مصرف غذاهای حاوی ویتامین C یا مصرف مکمل ها بسیار مهم است، زیرا بدن این ویتامین را تولید نمی کند.

این ویتامین را می توان در زغال اخته، مرکبات (پرتقال، لیموترش و لیمو)، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ دار و توت فرنگی یافت.

چگونه ناخن های خود را سریع تر و قوی تر به صورت طبیعی رشد دهید

در اینجا چند نکته برای رشد سریعتر ناخن ها در خانه و داشتن ناخن های قوی و سالم در کمترین زمان وجود دارد:

  1. آب لیمو

ویتامین C موجود در لیمو باعث رشد سالم ناخن ها می شود. لیمو همچنین به از بین بردن لکه های زرد ناخن کمک می کند زیرا به عنوان یک عامل سفید کننده عمل می کند.

چگونه انجامش بدهیم؟ در یک کاسه، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را مخلوط کنید. محلول را حدود 20 ثانیه در مایکروویو حرارت دهید و ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید. یک روش جایگزین می‌تواند این است که یک تکه لیمو را روی ناخن‌هایتان بمالید تا حدود پنج دقیقه قبل از شستن آن‌ها با آب گرم.

  1. روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی مواد مغذی است که رطوبت و تغذیه ناخن و پوست اطراف ناخن را تامین می کند. این به نوبه خود رشد سالم و قوی ناخن را تضمین می کند. روغن نارگیل همچنین برای درمان عفونت های قارچی در ناخن ها عالی است.

چگونه انجامش بدهیم؟ مقداری روغن نارگیل خالص را در یک کاسه گرم کنید و آن را روی ناخن ها و انگشتان خود ماساژ دهید. با حرکات دایره ای ماساژ دهید. این به گردش خون کمک می کند که باعث رشد ناخن ها می شود.

  1. آب پرتقال

ویتامین C موجود در آب پرتقال می تواند به تولید کلاژن کمک کند که ناخن های شما را قوی و سالم نگه می دارد.

چگونه انجامش بدهیم؟ آب یک پرتقال را در یک کاسه بگیرید. ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در آن خیس کنید و آنها را بشویید. فراموش نکنید که دست خود را به درستی مرطوب کنید.

  1. روغن زیتون

برای اطمینان از سالم بودن و قوی شدن ناخن هایتان، تغذیه و مرطوب نگه داشتن آن ها بسیار مهم است. روغن زیتون حاوی ویتامین E است که گردش خون را بهبود می بخشد و رشد ناخن را تسهیل می کند.

چگونه انجامش بدهیم؟ مقداری روغن زیتون را گرم کنید و حدود پنج دقیقه روی ناخن های خود ماساژ دهید. دستکش بپوشید و بگذارید یک شب بماند. از طرف دیگر، می توانید ناخن های خود را به مدت پانزده تا بیست دقیقه در روغن زیتون گرم خیس کنید. روزی یک بار این کار را انجام دهید.

فروشگاه آنلاین لوکسین لوکس

لوکسین لوکس چیزی بیش از یک بازارچه آنلاین است ما کسانی هستیم که قدر زیبایی‌های ظریف در زندگی را می‌دانیم. تمام کالاهای لازم برای داشتن یک زندگی لوکس را در اینجا می‌توانید پیدا کنید.

ما می‌کوشیم با ارائه پلتفرمی که بهترین محصولات را در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد، امکان داشتن یک زندگی لوکس را برای همگان فراهم کنیم. ما مشتاق کاری که انجام می‌دهیم، هستیم و وظیفه داریم یک تجربه خرید استثنایی را به شما ارائه دهیم در اینجا به مجموعه‌ای از محصولات باکیفیت و معتبر از بهترین برندها دسترسی دارید و با مقایسه هر یک از آن‌ها، می‌توانید خرید به صرفه‌تری داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.