چگونه ابعاد مناسب فرش دستباف را انتخاب کنیم؟ ۴ اصل ضروری برای خرید از فروشگاه آقای دلجوان

0

انتخاب ابعاد مناسب فرش دستباف از جمله دغدغه‌های اصلی افرادی محسوب می‌شود که قصد خرید فرش دستباف را از بهترین مرکز عرضه‌کننده انواع فرش دستباف، فروشگاه آریاس را دارند. شما با مدنظر قرار دادن ۴ اصل ضروری می‌توانید بهترین خرید را در این زمینه داشته باشید. این چهار اصل شامل سلیقه و علایق شما، تناسب فرش با متراژ منزل، چیدمان منزل و نوع مبلمان منزل می‌شود. شما با انتخاب درست ابعاد فرش می‌توانید جلوه بزرگتری از منزل خود را به‌نمایش بگذارید.

نحوه انتخاب ابعاد مناسب فرش دستباف

انتخاب اندازه و ابعاد مناسب فرش دستباف برخلاف تصور عموم کار ساده‌ای به‌نظر نمی‌رسد و شما باید برای انتخاب آن یک‌سری فاکتورها همانند سلیقه و علاقه، اندازه خانه، سبک چیدمان، نوع مبلمان و کاربری فضای مورد نیاز را مدنظر قرار دهید. همچنین بهتر است پیش از خرید از فروشگاه آریاس به‌عنوان بهترین فروشگاه عرضه‌کننده فرش‌های دستباف باکیفیت از متراژهای استاندارد فرش‌های دستباف و ماشینی اطلاع داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین سایز را انتخاب نمایید.

سلیقه و علاقه شما

سلیقه و علاقه شما حرف اول را در انتخاب ابعاد مناسب فرش دستباف می‌زند. شما با انتخاب فرش مناسب می‌توانید دکوراسیون منزل خود را حرفه‌ای کنید و مکانی شیک را ایجاد نمایید؛ برای نمونه، امکان دارد یک فرش ۶ متری شما را به خود علاقمند کند؛ در حالی که از لحاظ قوانین دکوراسیون، بهتر باشد از فرش ۱۲ متری استفاده کنید. در این شرایط پیشنهاد ما همان فرش ۶ متری است تا بتوانید رضایت لازم را از خرید خود از فروشگاه آریاس تجربه کنید.

تناسب داشتن با اندازه خانه

شما پیش از اقدام برای خرید فرش بهتر است که از متراژ پذیرایی، اتاق خواب یا محل موردنظر اطلاع یابید تا بتوانید ابعاد مناسب فرش دستباف خود را پیدا کنید. بعد از سلیقه، اصلی‌ترین فاکتور برای مشخص کردن سایز فرش را می‌توان اندازه فضا یا اتاق مورد نظر دانست. شما باید سایزی رو در نظر بگیرید که بیش از اندازه کوچک یا بزرگ نباشد. در شرایطی که فضای مورد نظر شما دارای متراژ بالایی است، دو گزینه پیش‌روی شما قرار دارد که انتخاب میان آن‌ها بستگی به شرایط شما دارد.

در صورتی که متراژ فضا بالا بوده و شما یک مستاجر محسوب می‌شوید، بهتر است که انتخاب شما فرش‌هایی با سایز کوچک؛ اما به تعداد زیاد باشد. به این صورت، در شرایطی که شما به آپارتمان نقل مکان کنید، این فرش‌ها همچنان در منزل جدید می‌توانند برای شما کاربردی باشند؛ برای نمونه، در شرایطی که متراژ فضای پذیرایی شما ۱۲ متر است، پیشنهاد ما به شما استفاده از دو فرش با ابعاد مناسب فرش دستباف ۶ متری است تا در آینده نیز بتوانید در منزلی دیگر نیز از این فرش‌ها استفاده کنید.

در شرایطی که شما در یک فضا با متراژ بالا فعالیت دارید و مالک آن محسوب می‌شوید، پیشنهاد ما استفاده از فرش‌هایی با متراژ بالا است؛ چراکه به این صورت شما قادر به ایجاد تقارن طرحی بسیار جذاب‌تری در منزل خواهید بود. فرش‌هایی با بعاد بزرگ دارای طرح‌های بزرگتری نیز بوده و در دید نخست، ظاهر جذاب‌تری را به‌نمایش می‌گذارد.

انتخاب فرش با متراژ مناسب بر اساس سبک چیدمان

شما برای انتخاب ابعاد مناسب فرش دستباف ابریشم باید از اصول دکوراسیون و ست کردن فرش نیز اطلاع داشته باشید. انتخاب اندازه و متراژ فرش باید به‌شیوه‌ای باشد که شاهد قرارگیری پایه‌های جلویی مبل روی فرش باشیم و پایه‌های عقبی آن روی زمین و خارج از فرش قرار بگیرند. در صورتی که قصد تهیه فرش با متراژ بالا را دارید، این نکته را مدنظر قرار دهید که در صورت قرارگیری چهارپایه مبل روی قالی، به‌شکل ناخودآگاه فضای شما ظاهری شلوغ و تا حدی کوچک‌تر به خود خواهد گرفت.

در صورتی که مایل به استفاده از فرش‌های کوچک و مشابه قالیچه در اتاق نشیمن هستید، فراموش نکنید که یچ یک از پایه‌های مبل نباید روی فرش گذاشته شود؛ چراکه به این شکل، فرش دیگر جلوه زیبایی نخواهد داشت. پیش از تصمیم برای انتخاب سایز مناسب فرش دستبافت باید به این نکته توجه داشته باشید که فاصله نزدیک به ۴۵ سانتی‌متری با کنار‌های دیوار همواره باید رعایت شود. در صورتی که منزلی با میزان متراژ پایین دارید، شما می‌توانید فاصله حداقل ۲۰ سانتی‌متری در نظر بگیرید.

در صورتی که قصد خرید قالی مناسب زیر میز ناهارخوری را دارید، توجه داشته باشید که انتخاب سایز فرش باید به شیوه‌ای باشد که نزدیک به ۶۰ سانتی‌متر از هر سمت فرش از بخش میز ناهارخوری خارج شود. با رعایت این فاصله علاوه‌بر راحت عقب و جلو کردن صندلی‌های میز ناهارخوری می‌توانید جلوه ظاهری فرش را نیز حفظ نمایید. در صورتی که قصد خرید فرش با اندازه مناسب برای اتاق خواب خود را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که باید فرشی را انتخاب کنید که نزدیک به ۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متر بزرگتر از تخت شما به‌نظر برسد. در صورتی که مایل به استفاده از فرش‌های کوچک و قالیچه‌ها هستید، توصیه می‌شود که آن‌ها را در بخش پایین تخت خواب بگذارید.

اهمیت مدل مبلمان در انتخاب ابعاد فرش

شما به‌هنگام انتخاب ابعاد مناسب فرش دستباف باید به مدل مبلمان خود نیز توجه داشته باشید. در صورتی که شما دارای مبلمان با سبک مدرن و ساده هستید، بهتر است که انتخاب شما فرش‌های کوچک با طرح‌های ساده باشد. از طرفی دیگر، اگر شما در منزل خود مبلمان استیل و کلاسیک دارید بهتر است، انتخاب شما فرش‌های بزرگتر به‌همراه طرح و نقشه بزرگتر باشد. در انتخاب اندازه فرش باید به رنگ مبلمان نیز توجه داشته باشید؛ برای نمونه، امکان ست کردن مبل طوسی با سایزهای مختلف وجود دارد.

سخن پایانی

ابعاد مناسب فرش دستباف از نکات مهم خرید فرش دستباف به‌حساب می‌آید و با در نظر گرفتن یک‌سری اصول و فاکتورها انتخاب آن به‌سادگی امکان‌پذیر است. سلیقه و علایق شما به‌عنوان مهمترین شاخص در انتخاب اندازه فرش شناخته می‌شود و پس از آن، شما باید به اصولی همچون تناسب فرش با متراژ خانه، سبک چیدمان و دکوراسیون و نوع مبلمان توجه داشته باشید. بازار فرش آنلاین آریاس فرصتی را فراهم کرده تا شما بتوانید از میان انواع فرش‌های دستباف در سایزها و طرح‌های متنوع، بهترین را انتخاب نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.