از تهران تا مشهد چند کیلومتر است؟ | تمام مسیرهای دسترسی

0

مردم بومی مشهد این شهر را با نام شهر هشتمین اخیر تابناک آسمان شناخته و به منظور بازدید از جا‌های دیدنی مشهد، نسبت به مسافرت به همراه خانواده یا تک‌نفره یا با تور مشهد اقدام می‌کنند. قطعاً توجه به نکاتی از جمله نحوه رفت و آمد، وسایل نقلیه مجاز برای سفر، رزرو هتل یا اقامتگاه و… می‌تواند نقش بسزایی در کیفیت سفر شما ایجاد کند. در نتیجه توصیه می‌کنیم تمامی مسیر‌ها و امکانات ممکن را بررسی کرده و پس از در نظر گرفتن شرایط خود، یکی از بهترین گزینه‌های موجود را انتخاب کنید.

تور مشهد

مسیر های دسترسی از تهران به مشهد

امروزه به سبب فراهم کردن آسایش و راحتی برای تمام مسافران امکان سفر از جاده‌های شمال و سمنان نیز میسر بوده که شما می‌توانید پس از اطمینان نسبت به وسیله نقلیه خود و تعداد همراهانتان برای سفر، یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید.

از طریق جاده شمال

جاده شمال به دلیل داشتن زیبایی‌های بصری متعدد توانسته افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. در واقع حضور در این جاده و تماشای مناظر طبیعی آن منجر می‌شود افراد از خواب‌آلودگی خارج شده و تعداد تصادفات جاده‌ای کاهش یابد. همچنین شما می‌توانید در صورت داشتن وقت کافی به بازدید از مناطق شمالی از جمله پارک جنگلی گلستان، تنگه واشی، چشمه آب گرم خمده و… پرداخته و خاطرات لذت‌بخشی را برای خود به ارمغان‌آورید.

همچنین شما می‌توانید در طول مسیر خود در جاده شمال از بخش‌هایی چون پلور، گزنک، آمل، بابل، قائم شهر، ساری، سورک، نکا، رستم کلاً، بهشهر، گلوگاه، بندر گز، کردکوی، گرگان، فاضل آباد، علی آباد، خانبین، آزادشهر، مینودشت، کالیگش، تنگراه، چمن بید، آشخانه، بجنورد، شیروان، فراوج، قوچان و چناران عبور کرده و با طبیعت شگفت‌انگیز این مناطق آشنا شوید.

از طریق جاده سمنان

شاید شما هم در موقعیت‌های مختلف این نکته را شنیده باشید که حتی الامکان از حضور در جاده سمنان بپرهیزید؛ چرا که این جاده به علت کویری بودن و فاصله بسیار زیاد تا مشهد، افراد را کسل و گاهاً دچار خواب‌آلودگی می‌کند. اگرچه فاصله میان این جاده تا مشهد در مقایسه با جاده شمال تنها ۵ ساعت کمتر است، اما شما می‌توانید پس از در نظر گرفتن موارد ایمنی یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است این جاده نه تنها برای سفر به مشهد، بلکه برای موقعیت‌های جغرافیایی دیگری نیز کاربرد دارد. شما می‌توانید در صورت تمایل به استفاده از جاده سمنان یا جاده ۴۴، مسیر خود را از بزرگراه امام رضا آغاز کرده و بر اساس راهنمایی تابلو‌های رانندگی خود را مقصد اصلی‌تان برسانید.

فاصله تهران تا مشهد با ماشین شخصی

امروزه بخش کثیری از افراد به دنبال سفر با وسایل حمل و نقل عمومی و سریع هستند، اما باز هم می‌توان افرادی را مشاهده کرد که استفاده از وسایل نقلیه شخصی برایشان در اولویت بوده و سفر با ماشین شخصی را انتخاب می‌کنند. این منطقه به سبب جا‌های دیدنی مشهد و وجود حرم امام هشتم (ع)، توانسته افراد متعددی را به سمت خود جذب کند. اگر شما نیز عجله‌ای برای رسیدن به مقصد ندارید و صبور هستید، می‌توانید پس از گذشت ۱۱الی ۱۶ ساعت به مقصد اصلی خود برسید.

فاصله تهران تا مشهد با قطار

از آنجا که سفر با قطار نیز طرفداران مختص به خود را دارد، شما می‌توانید در طی مسیر با عبور از ‌ایستگاه‌هایی چون سمنان، شاهرود، نقاب و نیشابور خود را به مشهد برسانید. همچنین به دلیل پیشرفت در حوزه حمل و نقل این امکان برای افراد وجود دارد در صورت تمایل از قطار سریع السیر استفاده کرده و پس از گذشت ۱۰ ساعت به مقصد اصلی خود برسند. اگرچه مسیر ریلی تهران تا مشهد ۹۰۰ کیلومتر است، اما میزان توقف در طول راه به قطار مربوطه وابسته بوده و نمی‌توان زمانی دقیق را برای میزان توقف در نظر گرفت.

فاصله تهران تا مشهد با قطار

فاصله تهران تا مشهد با هواپیما

سفر با هواپیما اغلب برای افرادی مناسب بوده که قصد سفر با استفاده از تور مشهد را دارند. اگرچه ممکن است هزینه رفت و آمد شما نسبت به سایر وسایل نقلیه کمی گران‌تر شود، اما نسبت به این نکته آگاهی دارید که شما می‌توانید مسافت چند صد کیلومتری را تنها در یک ساعت و سی دقیقه طی کنید.

فاصله تهران تا مشهد با اتوبوس

بسیاری از تور‌های مسافرتی از جمله تور مشهد تمایل به سفر با استفاده از اتوبوس دارند؛ چرا که اتوبوس می‌تواند در مناسب‌ترین زمان ممکن یعنی حدوداً ۱۲ ساعت شما را از تهران به مشهد برساند. لازم به ذکر است هم اکنون ساختار اتوبوس‌ها تغییر کرده و شما می‌توانید برای ساخت سفری خوب و دلچسب، از اتوبوس‌های تندرو یا عادی استفاده کنید.

مسیر تهران مشهد روی نقشه

اگر می‌خواهید در مدت زمانی اندک و متناسب با شرایط خود به شهر مشهد برسید، توجه به مسیر‌های ممکن جهت رفت و آمد از تهران و همچنین توجه به نقشه می‌تواند کمک شایانی به شما در جهت ساده‌سازی امور مربوط به سفر برساند.

فاصله تهران تا مشهد روی نقشه

بهترین زمان سفر به مشهد

اگر شما نیز جزء آن دسته از خانواده‌هایی هستید که تمایل به حضور در شهر مشهد با بهره‌گیری از کمک تور مشهد را دارید، پی بایست پیش از سفر زمان مناسب حضور در آن منطقه را بررسی کنید تا دمای هوا و تغییرات آن سبب آزار و اذیت شما نشود. شهر مشهد به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای آب و هوای نسبتاً سرد و خشک است؛ یعنی در فصول بهار و تابستان هوایی گرم و خشک و در فصول پاییز و زمستان هوایی بسیار سرد و پر بارش را به همراه دارد. بر اساس آمار ثبت شده توسط هواشناسی، بیشینه و کمینه دما در این شهر ۴۳ درجه بالای صفر و ۱۵ درجه زیر صفر است. البته باید بدانید علاوه بر توجه به شرایط آب و هوایی برای حضور در مشهد، می‌توانید برنامه‌ریزی خود را به یکی از مناسبت‌های ماه رمضان، شهادت و ولادت امام رضا (ع) و همچنین ماه محرم موکول کنید.

سخن پایانی

این روز‌ها با توجه به امکاناتی چون تور مشهد، راحتی در رفت و آمد و… افراد متعددی مشهد مقدس را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. بر اساس نظرسنجی‌های به عمل آمده از میزان حضور مسافران در شهر مشهد، می‌توان این منطقه به یکی از شهر‌های توریستی ایران مبدل شده است. شما می‌توانید از مسیر‌های گوناگون و با استفاده از وسایل حمل و نقل متفاوت خود را به آنجا برسانید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.