راهنمای خرید صفحه کابینت

0

یکی از مهم ترین موارد در آشپزخانه صفحه کابینت می باشد میشه گفت این بخش پرکاربردترین و پر استفاده ترین در آشپزخانه می باشد.علاوه بر کاربرد صفحات کابینت جلوه بسیار خاص و زیبایی نیزبه آشپزخانه شما میدهد.صفحات پیشخوان در دهه های اخیر دچار تغییر و تحول بسیاری شده است علاوه بر این موضوع تنوع این محصولات در ظاهر و طرح و نوع متریال سبب شده است که انتخاب برای شما عزیزان سخت شود.ما سعی داریم در این مقاله به شما عزیزان کمک کنیم تا بهترن نوع متریال برای خودانتخاب کنید.

مهم ترین نکات در راهنمای خرید صفحه کابینت

صفحات پیشخان به دلیل استفاده درآشپزخانه می بایست ویژگی های خاصی داشته باشند که این ویژگی های شامل:

مقاومت در برابر آب

اولین و مهم ترین ویژگی مقاوم صفحه در برابر آب می باشد.به عنوان مثال سینک ظرف شویی را در نظر بگیرید.در هنگام ظرف شستن آب یا کف بر روی صفحه شما خواه یا ناخواه می ریزد.اگر صفحه شما مقاومتی در برابر آب نداشته باشد سبب پوسیدگی و تغییر رنگ در متریال شما می شود.پس بهتر این بخش را در انتخاب کانترتاپ خود در الویت قرار دهیم.

سوال مهم در این بخش این است چه صفحاتی در برابر آب مقاوم می باشند؟ صفحات مانند کورین،کوارتز،سرامیک،صفحات شرکتی که از نئوپان سبز در مغز آن استفاده شده است،سنگ طبیعی گرانیت،مارمونایت و اس پی ال

در نظر بگیرید که کارخانه های تولید صفحات ضد آب بودن را همیشه در الویت کار خود قرار می دهند.

نکته :در متریال های ذکر شده در بالا در برخی از موارد که صفحه در آب و هوای شرجی قرار میگیرد دچار تغییر رنگ می شود به عنوان مثال مارمونایت و بعضی از برند های صفحات شرکتی همچین مشکلی را دارند.

راهنمای خرید صفحه کابینت

ضد لک بودن

دیگر موردی که می بایست در نظر بگیرید مقاومت صفحه در برابر لک می باشد.در آشپزخانه به علت پخت و پز در مراحل آماده سازی از مواد غذایی با رنگ های مختلف استفاده می شود ممکن است بر روی سطح بریزد.اگر صفحه شما مقاومت نداشته باشد سبب تغییر رنگ می شود و تمام هزینه که کردید از بین میرود.

مقاوم در برابر  گرما شوک حرارتی

اگر بخواهیم به صورت جزئی به این موضوع بپردازیم مقاوم بودن در برابر گرما و شوک حراراتی دو ویژگی کامل متفاوت می باشد.مقاوم بودن در برابر گرما به این معنی است که اگر شما اجاق گاز رومیزی خود را روشن کردید در گذر زمان اگر گرما به سطح وارد شود متریال شما دچار تغییر رنگ و حالت نشود.

مورد بعدی شوک حرارتی می باشد توجه داشته باشید زمانی که شما یک ماهیتابه داغ روی صفحه قرار می دهید صفحه شما می بایست انقدر مقاوم باشد که هیچگونه شکستی ،ترک،تغییر حالت و رنگ بر روی آن صورت نگیرد .

کورین،کوارتز و صفحات شرکتی هیچگونه مقاومتی ندارند اما می توانید به متریال سرامیک،سنگ طبیعی گرانیت و کوارتزیت ،دکتون به صورت کامل اعتماد کنید.

راهنمای خرید صفحه کابینت

دوام در برابر خط و خش

خط و خش یکی دیگر از دقدقه های میباشد که شما عزیزان دارید .بر انتخاب در بخش می بایست متریال مانند سرامیک،گرانتی و دکتون انتخاب کنیم تا بتوانیم به این دقدقه ها پایان دهیم.یک نکته است که بهتر است بدانید کورین می تواند کی از انتخاب های شما باشد اما در صورت ایجاد خط می بایست با یک استادکار تماس بگیرید تا بتوانید با پولیش خط را برای شما از بیین ببرد.که این موضوع از شما وقت و هزینه می گیرد.

آنتی باکتریال بودن

همانطور که میدانید آشپزخانه دیگر جزوی از دکوراسیون پذیرایی می باشد.از کانتر به عنوان میز ناهار خوری استفاده می شود.پس بهتر است آنتی باکتریال بودن یکی از انتخااب های شما باشد.

برای دانستن موارد ببشتر می توانید به وب سایت پنجدری در بخش راهنمای خرید صفحه کابینت مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.