رهایی از چاقی در کمترین زمان: جادوی لاپاراسکوپی

0

همه ما دورانی نه چندان دور را به‌خوبی به‌خاطر داریم؛ دورانی که در آن هر عمل جراحی مانند یک کابوس به نظر می‌رسید و با در و جراحات زیادی همراه بود. در عمل‌های جراحی همواره با جراحت بسیار، تعداد بسیار زیادی بخیه و دوران نقاهتی بسیار طولانی مواجه بوده‌ایم. اما حالا با جراحی لاپاراسکوپی انجام بسیاری از عمل‌های جراحی با درد و جراحت بسیار کم و دوران نقاهت کوتاه امکان‌پذیر شده است.

با ما در این مطلب همراه باشید تا با عمل جراحی لاپاراسکوپی بیشتر آشنا شویم و از فواید و استفاده از آن در عمل‌های درمان چاقی اطلاع پیدا کنیم.

جراحی لاپاراسکوپی چیست؟

جراحی لاپاراسکوپی یک شیوه از انجام عمل جراحی است که طی آن پزشک بدون نیاز به ایجاد برش، به انجام عمل جراحی می‌پردازد. در این عمل جراحی از یک ابزار به اسم لاپاراسکوپ استفاده می‌شود. این دستگاه در واقع یک لوله است که به منبع نور و دوربین مجهز شده است.

این دستگاه از طریق یک برش وارد بدن فرد می‌شود و به جراح کمک می‌کند تا بتواند بدون نیاز به ایجاد برش‌های زیاد، عمل جراحی را با دقت بسیار بالایی انجام دهد. این روش جادویی باعث شده تا عمل‌های جراحی به میزان بسیار زیادی ساده‌سازی شوند. این موضوع درباره عمل‌های جراحی درمان چاقی نیز صدق می‌کند.

در حال حاضر جراحی چاقی با لاپاراسکوپی و با کمترین میزان درد و جراحت انجام می‌شوند و بهترین نتیجه را با خود به دنبال دارند.

عمل‌های جراحی لاغری چه مواردی هستند؟

در دنیای امروز و با سبک زندگی انسان مدرن، چاقی تبدیل به یکی از معضلات رایج شده است. بسیاری از افراد در سراسر جهان با معضل چاقی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. میزان تحرک و فعالیت، نوع تغذیه و استفاده از غذاهای ناسالم و قند زیاد در خوراکی‌های مختلف، همگی مواردی هستند که باعث شده‌اند افراد بسیار بیشتری در سراسر جهان از چاقی رنج ببرند. این موضوع ابتلا به بسیاری از بیماری‌های قبلی را نیز در جهان رایج‌تر کرده است.

در برخی از موارد که فرد دچار چاقی مفرط است و از برخی از بیماری‌های زمینه‌ای نیز رنج می‌برد، پزشک معالج انجام عمل جراحی لاغری را به فرد توصیه می‌کند؛ زیرا در این زمان منتظر ماندن برای این که کاهش وزن روند طبیعی خود را طی کند می‌تواند برای سلامت فرد مضر باشد.

علاوه بر این موضوع در مواردی که رژیم‌های غذایی و انجام ورزش نمی‌توانند نتیجه مطلوب را با خود به دنبال داشته باشند، پزشک ممکن است انجام عمل جراحی لاغری را به فرد توصیه کند.

شاید شما هم تا به حال نام برخی از عمل‌های جراحی لاغری مانند عمل اسلیو معده، عمل بای‌پس معده و همین‌طور عمل مینی بای‌پس را شنیده باشید. این عمل‌های جراحی همگی در یک مورد با یکدیگر اشتراک دارند و این نکته اشتراک این است که همه با هدف لاغری انجام می‌شوند. با این حال پروسه‌ای که در هر یک از این عمل‌های جراحی اتفاق می‌افتد با یکدیگر متفاوت است.

در ادامه با هر یک از این عمل‌های لاغری بیشتر آشنا خواهیم شد. لازم به ذکر است که در حال حاضر انجام همه این عمل‌ها با کمک لاپاراسکوپی امکان‌پذیر است. این موضوع باعث می‌شود تا انجام این عمل برای افراد ساده‌تر باشد و راحت‌تر بتوانند از مشکل چاقی در کمترین زمان ممکن رهایی پیدا کنند.

نکته‌ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که همه افراد کاندید مناسبی برای انجام عمل لاغری نیستند. اگر می‌خواهید شرایط و وضعیت خود را ارزیابی کنید و متوجه شوید که آیا کاندید مناسبی برای انجام عمل لاغری هستید یا خیر، می‌توانید همین امروز به دکتر ناصر ملک پور مراجعه کنید. دکتر ملک پور تا امروز بیش از ۱۰ هزار جراحی چاقی موفق را پشت سر گذاشته است. ایشان از بنیان‌گذاران فلوشیپ فوق‌تخصصی لاپاراسکوپی در ایران هستند و همین موضوع می‌تواند خاطر شما را از حسن انجام عمل جراحی و انجام مشاوره صادقانه و تخصصی آسوده کند.

با عمل لاغری اسلیو آشنا شوید!

عمل لاغری اسلیو را می‌توان شناخته شده‌ترین عمل لاغری دانست. بیشتر ما حداقل یکبار در طول عمر خود اسم جراحی لاغری اسلیو به گوشمان خورده است. در این عمل جراحی بخشی از معده به صورت کامل برداشته می‌شود. این بخش معمولاً ۷۰ الی ۸۰ درصد معده فرد را تشکیل می‌دهد. با انجام این عمل فرد می‌تواند چیزی بین ۲۰ تا ۴۰ کیلوگرم از وزن خود را از دست بدهد.

عمل اسلیو را می‌توان نسبت به دیگر عمل‌های جراحی رایج لاغری، عملی کمتر تهاجمی دانست. این عمل برای افرادی که نمی‌توانند پروسه طولانی را برای نتیجه دادن عمل درمان چاقی تحمل کنند هم بسیار مفید است، زیرا روند کاهش وزن در این عمل نسبت به دیگر عمل‌های جراحی بسیار کمتر است.

با عمل بای ‌پس معده آشنا شوید!

هدف در عمل بای‌پس معده درست مانند عمل اسلیو این است که با خارج کردن بخش عمده معده از سیستم گوارشی بتوان حجم آن را کاهش داد و به ‌تبع آن میزان کالری دریافتی فرد را کم کرد. عمل بای‌پس معده خود به سه زیر مجموعه عمده تقسیم می‌شود. این سه زیر مجموعه عبارتند از:

  • جراحی مینی بای‌پس معده
  • عمل بای‌پس کلاسیک معده
  • جراحی بای‌پس معده با تکنیک ساسی

در بین این عمل‌های ذکر شده عمل مینی بای‌پس نسبت به دیگر عمل‌های جراحی از طرفداران بیشتری برخوردار است. میزان تغییراتی که در بدن فرد در این حالت ایجاد می‌شود نسبت به عمل بای‌پس کلاسیک بسیار کمتر است و مدت زمان جراحی در این روش نیز کوتاه‌تر خواهد بود.

کلام آخر

انجام عمل‌های جراحی لاغری همیشه به‌عنوان آخرین انتخاب برای افرادی کاربرد دارد که دچار چاقی مفرط هستند، شاخص توده بدنی آن‌ها از ۴۰ بیشتر است و یا علاوه بر چاقی دچار برخی دیگر از بیماری‌های زمینه‌ای هستند که باعث می‌شود نتوانند برای اثربخشی روش‌های طولانی‌مدت درمان چاقی صبر کنند.

با این حال با توسعه برخی از روش‌های جراحی مانند متدهای لاپاراسکوپی باعث شده است تا بتوانید عمل‌های درمان چاقی را با کمترین عوارض انجام دهید و در کمترین زمان ممکن بهترین نتایج را از آن دریافت کنید.

البته رهایی دائمی از چاقی با کمک جادوی لاپاراسکوپی در شرایطی منطقی و ایمن است که برای انجام آن به یک فرد متخصص و با تجربه مراجعه کنید. در صورت مراجعه به یک متخصص توانمند می‌توانید بهترین عمل لاغری را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید و با کمترین درد و جراحت در کمترین زمان ممکن برای همیشه با چاقی خداحافظی کنید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.