معرفی کامل یوتیوب موزیک + ترفند های استفاده از این اپلیکیشن

0

اشتراک یوتیوب موزیک به عنوان سرویس پخش موسیقی گوگل با هدف رقابت با غول هایی مانند Spotify راه اندازی شده است، اما باید دید چقدر موفق خواهد بود. بازار خدمات پخش آنلاین موسیقی به قدری رقابتی و شلوغ است که شرکت های بزرگ و کوچک در تلاش برای به دست آوردن سهم بیشتری هستند. در عین حال YouTube Music، یکی از زیرمجموعه های Google Music، می تواند تجربه ای قدرتمند و کاربردی ارائه دهد که فهرست های پخش قابل تنظیم، قابلیت های جستجوی مبتنی بر شعر و فروش موسیقی و قابلیت های انتشار کاربر را ترکیب می کند.

البته در تمامی این موارد سرویس موسیقی یوتیوب نمی تواند کاربران دستگاه هایی مانند LiveXLive یا اپل موزیک و Spotify را جذب کند، اما در هر صورت سرویس موسیقی یوتیوب گزینه بسیار خوبی است که حتما باید امتحان شود. به خصوص اگر قصد خرید اشتراک YouTube پریمیوم را دارید.

اشتراک یوتیوب موزیک چیست؟

یوتیوب موزیک چیست؟ آشنایی با امکانات برنامه YouTube Music ، این سرویس یک پلتفرم پخش موسیقی است که توسط YouTube، یکی از شرکت های تابعه گوگل راه اندازی شده است. این سرویس ابتدا در سال 2015 به صورت آزمایشی با ایرادات و مشکلات فراوان عرضه شد، سپس در سال 2018 با امکانات بسیار بیشتر و باگ های کمتر به طور رسمی در اختیار کاربران قرار گرفت.

یوتیوب به دلیل تجربه ضعیفی که در طول دوره آزمایشی به کاربران ارائه کرد، از زمان آغاز به کار با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. زیرا اکثر کاربران نظر مثبتی در مورد آن ندارند. اما از آن زمان گوگل به بهبود این سرویس پرداخته و سعی دارد با ارائه خدمات متنوع به سطح غول های این حوزه مانند Spotify نزدیک شود. این سرویس هنوز یک پلتفرم بدون مشکل نیست، اما از زمان آغاز به کار راه طولانی را طی کرده است تا به یکی از محبوب ترین برنامه های پخش موسیقی تبدیل شود.

در حال حاضر علاوه بر سرویس YouTube Music، گوگل به طور همزمان از Google Play Music نیز پشتیبانی می کند، اما سرویس Google Play تنها تا دسامبر 2020 به کار خود ادامه می دهد و پس از آن، YouTube Music تنها سرویس پخش موسیقی گوگل خواهد بود.

معرفی یوتیوب موزیک

قیمت خرید اکانت یوتیوب موزیک

گوگل و زیرمجموعه های آن سابقه ای طولانی در ارائه محصولات جدید و متفاوت با محصولات قبلی دارند و مسنجر گوگل که با نام های مختلف وارد بازار شده است، نمونه بارز آن است. این عملکرد را می توانیم در دپارتمان موسیقی کمپانی نیز مشاهده کنیم. سرویس یوتیوب موزیک اولین سرویس موسیقی YouTube با پخش کننده وب، اپلیکیشن موبایل و میلیون ها آهنگ نیست و پیش از آن YouTube Music Key و YouTube Red به عنوان سرویس های پخش موسیقی این شرکت در دسترس کاربران قرار داشت.

با این حال، سرویس جاری موسیقی یوتیوب نسبت به نمونه های قبلی جامع تر و متمرکزتر به نظر می رسد. کاربران می توانند از سرویس YouTube Music به 3 روش مختلف استفاده کنند. یوتیوب این سرویس را به صورت رایگان و البته با تبلیغات زیاد ارائه می دهد، بنابراین اگر نیاز به تجربه لذت بخشی دارید، با پرداخت 9.99 دلار در ماه، سرویس پریمیوم یوتیوب موزیک را انتخاب کنید.

نسخه پریمیوم این برنامه فاقد تبلیغات است و شما به ویژگی هایی مانند امکان دانلود موسیقی از یوتیوب، پخش موسیقی در پس زمینه برنامه تلفن همراه و پخش موسیقی به صورت آفلاین دسترسی خواهید داشت.

درست مانند اسپاتیفای و Tidal ، سرویس یوتیوب موزیک نیز دارای اشتراک خانوادگی است. با پرداخت 14.99 دلار در ماه و خرید این اشتراک، 6 نفر می توانند به طور همزمان به ویژگی های YouTube Music Premium دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، در صورت خرید اشتراک YouTube پریمیوم، اشتراک سرویس YouTube Music را نیز در همان زمان دریافت خواهید کرد.

آموزش استفاده از برنامه یوتیوب موزیک

وقتی به YouTube Music وارد می شوید، همچنین می توانید از میان برگه های موجود انتخاب کنید یا از جستجو برای پیدا کردن هنرمندان، آهنگ ها و آلبوم های مورد علاقه تان استفاده کنید. بخش های دیگر برنامه عبارتند از:

  1. صفحه اصلی برنامه: این بخش توصیه های شخصی شده را بر اساس فعالیت های گذشته یا سابقه گوش دادن نشان می دهد. اگر برای اولین بار وارد برنامه می شوید، هنرمندان مورد علاقه شما بر اساس انتخاب اولیه شما سفارشی می شوند. نکته خوب این است که اگر با حساب Google خود وارد YouTube Music شوید. همچنین توصیه هایی را براساس موسیقی هایی که در YouTube گوش می دهید مشاهده خواهید کرد.
  2. اکسپلور: از این قسمت از یوتیوب موزیک برای مرور آخرین نسخه های این برنامه استفاده کنید یا یک لیست پخش بر اساس خلق و خوی خود انتخاب کنید. در این بخش آهنگ های مختلف زیادی پیدا خواهید کرد، بنابراین ممکن است تصمیم گیری برای شما دشوار باشد.
  3. کتابخانه: می توانید آهنگ ها، لیست های پخش و آلبوم هایی را که به کتابخانه خود اضافه کرده اید در این قسمت مشاهده کنید. و به عنوان یک عضو YouTube Music Premium، می توانید آهنگ ها و فهرست های پخش اخیر خود را اسکن کنید تا ببینید کدام آهنگ ها را دانلود کرده اید.

استفاده از یوتیوب موزیک

تجربه و کیفیت پخش یوتیوب موزیک

این پلتفرم مانند سایر رقبا پیشنهاداتی را بر اساس آنچه می خواهید در زمینه موسیقی، آلبوم یا لیست پخش ارائه می دهد. در مورد کیفیت صدا، عملکرد YouTube Music قابل قبول خواهد بود. در هر صورت اطلاعات کیفیت پخش آهنگ در وب و یا گوشی به هیچ وجه منتشر نمی شود. اما با مراجعه به صفحه راهنما این برنامه به راحتی می توانید پاسخ این سوال را بیابید. آهنگ ها در کیفیت زیر، نرمال و بالا منتشر می شوند. و با بیت ریت 48 و 128 و در نهایت 256 کیلوبایت بر ثانیه ارسال می گردند.

البته بد نیست بدانید که موسیقی باکیفیت تنها با خرید اشتراک یوتیوب موزیک در دسترس است. همچنین اگر سرعت اینترنت شما آنطور که انتظار دارید نیست، در حین پخش موزیک انتظار کیفیت بالایی نداشته باشید. متاسفانه سیستم Hi-Res در این سرویس موجود نیست و برای بهره مندی از آن باید به سراغ یکی از رقیبان این پلتفرم مانند تیدال یا اشتراک اسپاتیفای بروید.

سرویس های پخش موسیقی در چند سال اخیر فعالیت های خود را گسترش داده اند و ویژگی های دیگری مانند اخبار و اطلاعات آب و هوا، پادکست ها و لیست کنسرت ها را در اختیار کاربران قرار داده اند. اما همانطور که گفته شد YouTube Music فقط به موسیقی می پردازد و سایر ویژگی ها در اختیار کاربران آن قرار نخواهد گرفت.

پشتیبانی از موزیک ویدیوها در برنامه یوتیوب موزیک

خوشبختانه، تعداد زیادی ویدیو در این پلتفرم یافت می شود، و هنگامی که عبارتی را جستجو می کنید، بخش جداگانه ای مربوط به موزیک ویدیوها ظاهر می شود که ویدیوهای آپلود شده توسط کاربران درست در کنار آن قرار دارد. تعداد زیادی از سرویس های فعال در زمینه ی موسیقی به قسمتی جهت پخش موزیک ویدیوها مجهز هستند، ولی سرویس یوتیوب موزیک از این ویدیوها در کنار گزینه هایی که به وسیله ی کاربران آپلود شده نیز برخوردار می باشد.

نتیجه گیری نهایی

ما در این گزارش به معرفی کامل یوتیوب موزیک و قابلیت ها و امکاناتی که این سرویس در اختیار شما عزیزان قرار می دهد پرداختیم. در صورتی که در این حوزه ابهام یا سوالی دارید می توانید مشکلاتتان را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.