بررسی مزایا و معایب چاپ تراکت

0

برای رسیدن به فروش و بازاریابی بهتر در کسب‌و‌کار خود نیاز به انجام تبلیغات دارید. همان‌طور که می‌دانید، تبلیغات به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از این روش‌ها چاپ تراکت است. چاپ تراکت نوعی بازاریابی مستقیم به‌شمار می‌آید که به شما کمک می‌کند تا پیام‌های بازاریابی برای ارائه محصولات یا سایر خدمات خود را به دیگران ارائه دهید. این کار باعث می‌شود تا مشتریان محصول یا خدمات افزایش یابند و فروش بیشتری داشته باشید.

به‌طور حتم اگر کسب‌و‌کار شما جدید باشد، مخاطبان اعتماد زیادی به آن ندارند و احتمال استفاده از خدمات یا محصولات شما بسیار پایین است. به همین علت باید در روش تبلیغات، استراژی‌های خاص و نوین به‌کار ببرید تا مخاطبان بیشتری به سمت آن جذب شوند.

در طراحی و چاپ تراکت چه نکاتی مهم است؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد که چاپ تراکت بدون برندسازی اولیه را موثر نمی‌دانند، این روش بسیار کارآمد است و می‌تواند تاثیر بسیار چشمگیری در روند مراحل فروش و بازاریابی داشته باشد. البته برای این کار باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید در این مسیر موفق شوید:

ارائه عنوان‌های جذاب

اولین چیزی در تراکت که بیننده را جذب می‌کند، تیتر و عنوانی است که برای تبلیغ خدمات و محصولات خود در نظر می‌گیرید. برای اینکه در این کار موفق شوید، بهتر است از عنوان جذابی استفاده کنید که نوع فعالیت شما را به‌طور مختصر شرح دهد.

درج محتوا بر اساس نیاز مخاطبان

متن تراکت و عکس‌هایی که برای آن انتخاب می‌شوند، باید کاملا مطابق با حوزه فعالیت شما باشند تا مخاطبانی که واقعا به این خدمات یا محصولات نیاز دارند، تراکت‌ها را دریافت کنند. به‌طور مثال اگر قصد تبلیغ سالن آرایشی خود را دارید، بهتر است محتوا و عکس‌های انتخابی کاملا مرتبط با این حوزه باشند.

ارائه طرح‌های ساده اما موثر

اگر می‌خواهید که با پخش تراکت به نتیجه‌ای مثبت برای رشد کسب‌و‌کار خود برسید، حتما تراکتی را طراحی کنید که کاملا ساده اما موثر باشد. به‌طور حتم برگه‌هایی که عکس‌های بسیار شلوغ و متن‌های طولانی دارند، برای مخاطبان جذابیتی نخواهند داشت.

توجه به رنگ و گرافیک‌

برای انتخاب طرح و رنگ تراکت پیش از هرچیز به رنگ و طرح لوگوی خود دقت کنید؛ زیرا تراکت‌ها برگه‌هایی برای تبلیغ کسب‌و‌کار شما هستند و باید نام برند، لوگو و خدمات شما را معرفی کنند. رنگ و طرح گرافیکی مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند مخاطب را جذب کند.

توجه به نوع محتوا

در تراکت‌های تبلیغاتی به هیچ وجه نباید به‌طور مستقیم خدمات خود را معرفی کنید؛ بلکه بهتر است روش‌هایی مانند بیان مشکلات و ارائه راه‌حل برای آن‌ها را به‌کار ببرید و از این طریق به معرفی خدمات خود بپردازید؛ زیرا ارائه فهرست خدمات برای هیچ مخاطبی جذاب نخواهد بود.

مزایای تبلیغات تراکتی چیست؟

تبلیغات با تراکت مانند سایر روش‌های تبلیغاتی، مزایای خاص خود را دارد که در اینجا به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • چاپ و پخش آسان: تراکت از آن دسته روش‌های تبلیغاتی است که نیاز به زمان زیادی ندارد؛ زیرا چاپ و توزیع آن کاملا سریع است و طی یک الی دو روز انجام می‌شود. پخش تراکت نیز بسیار آسان خواهد بود. کافی است این برگه‌ها را در خیابان‌ها، روی ماشین‌ها، درب منازل، فروشگاه‌ها و… پخش کنید و به مشتریان بیشتری دست یابید.

  • پرداخت هزینه کمتر: تراکت نوعی روش تبلیغاتی است که نیاز به صرف هزینه‌های زیادی ندارد. تنها با یک دستگاه چاپ و تعدادی کاغذ می‌توانید تبلیغات خود را انجام دهید. حتی اگر تراکت‌ها را به‌صورت دورو چاپ کنید، هزینه کمتری نیز پرداخت خواهید کرد؛ برعکس بنرهای تبلیغاتی یا تیزرهای رسانه‌ای که باید هزینه‌های هنگفتی در قبال آن‌ها پرداخت شود.

  • معرفی کسب‌و‌کارهای محلی: بسیاری از سالن‌های زیبایی، رستوران‌ها و… مخاطبان هدف خود را افرادی قرار می‌دهند که در نزدیکی آن‌ها سکونت دارند. بنابراین پخش تراکت بین این افراد، گزینه‌ای بسیار عالی است تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.

  • هدف گرفتن مخاطبان واقعی: هر کسب‌و‌کاری بر اساس نوع فعالیت خود نیاز به مخاطبان خاص دارد. شما با تبلیغ به روش تراکت می‌توانید آن دسته از مخاطبان واقعی خود را شناسایی کنید و تراکت‌ها را به‌طور مستقیم به دست آن‌ها برسانید. به‌طور مثال اگر مخاطبان هدف شما جوانان هستند، می‌توانید این تراکت‌ها را در مدارس و دانشگاه‌ها پخش کنید.

  • آشنایی بهتر با برند و محصولات: پخش تراکت روش بازاریابی مستقیم و سریعی است که اطلاعات جامع و کاملی را در مورد برند و نوع خدمات شما در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. در این برگه‌ها مشخصات کاملی چون آدرس، شماره تلفن و… نیز وجود دارند تا مخاطب به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کند.

بررسی معایب تبلیغات تراکتی

همان‌طور که چاپ و پخش تراکت مزایای زیادی دارد، مانند تمام روش‌های تبلیغاتی دیگر معایبی نیز به همراه خواهد داشت که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • تاثیرگذاری کوتاه‌مدت: تراکت‌های تبلیغاتی اگرچه روشی بسیار سریع، ارزان و راحت هستند، اما نمی‌توانند در طولانی‌مدت موثر باشند. البته برای این موضوع راه‌حل هم وجود دارد؛ شما می‌توانید برای پررنگ کردن برند خود به‌صورت دوره‌ای تراکت‌های جذاب طراحی کنید.

  • عدم سازگاری محیط زیست: برای چاپ تراکت از کاغذ زیادی استفاده می‌کنند که می‌تواند برای محیط زیست مخرب باشد. تنها راه‌حل موجود برای رفع این مشکل، انتخاب کاغذهای بازیافتی است که برای محیط زیست خطری ندارند.

چاپ تراکت روشی امن برای دستیابی به فروش بیشتر

همان‌طور که در این مطلب اشاره کردیم، چاپ تراکت روشی‌ امن و مطمئن برای دست‌یابی به فروش بالاتر است و چون قیمت بسیار مناسبی دارد، بسیاری از افراد به‌ویژه کسب‌و‌کارهای کوچک و محلی ترجیح می‌دهند که از این روش تبلیغ استفاده کنند. البته این روش مانند بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگر مزایا و معایب خاص خود را دارد و حتی شاید برای برخی از کسب‌و‌کارها کارآمد نباشد؛ اما در هر صورت اگر نیاز به این نوع تبلیغات دارید، تیم گرافیک با بهترین طراحان در خدمات شماست و می‌توانید چاپ تراکت ارزان اما موثر را با آن‌ها تجربه کنید.

5/5 - (4 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.