هر آنچه باید راجع به برنج پاکستانی بدانید

0

برنج یکی از پرمصرف‌ترین محصولات غذاهایی در سبد غذایی جمعیت کثیری از مردم جهان است. در کشورهای آسیایی و به‌ویژه ایران و کشورهای آسیای شرقی سرانه مصرف برنج بالا است. کشورهای پاکستان، هند، اندونزی، بنگلادش، میانمار، تایلند و برخی کشورهای دیگر از تولیدکنندگان مهم برنج هستند. یکی از انواع برنج که در بازار ایران نیز به‌وفور یافت می‌شود، برنج پاکستانی است. این برنج به دلیل داشتن آمیلاز کمتر مدت‌زمان پخت کمتری دارد. یکی از نکات جالب درباره برنج‌های پاکستانی این است که تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت آن توسط خانم‌ها انجام می‌شود.

کشت برنج پاکستانی

یکی از فراوان‌ترین برنج‌های موجود در جهان برنج پاکستانی است. این برنج در زمین‌های حاصلخیز منطقه سند و پنجاب کشت می‌شود و تعداد بسیار زیادی از مردم منطقه در زمین‌های کشاورزی به کشت و کار برنج مشغول هستند. یکی از ویژگی‌های منطقه سند، حاصلخیز بودن خاک منطقه برای کاشت برنج نسبت به سایر نقاط جهان است. میزان زیادی از برنج تولیدشده در پاکستان به کشورهای دنیا صادر می‌شود. سه نوع برنج پاکستانی وجود دارد که همگی در گروه برنج‌های باسماتی هستند. این سه نوع برنج عبارت‌اند از:

  • ایندیکا دانه درشت
  • جاپونیکا
  • ایندیکا دانه بلند

برنج باسماتی

باسماتی برنجی خوش‌عطر، دانه‌بلند و کشیده است که به‌دلیل عطر و طعم دلنشین و خواص فراوان خود، به‌عنوان یکی از برنج‌های معروف جهان شناخته می‌شود. درحال حاضر برنج باسماتی بخش اعظمی از بازار برنج دنیا را به خود اختصاص داده است. علاوه بر قیمت مناسب و ویژگی‌های ظاهری، برنج باسماتی غنی از مواد مغذی موردنیاز بدن است. کلسترول پایین برنج باسماتی عامل دیگری است که آن را به یکی از برنج‌های پرمصرف و محبوب تبدیل کرده است.

هنگام پخت برنج باسماتی مانند برنج ایرانی دانه‌های برنج به یکدیگر نمی‌چسبند و ارزش غذایی موارد مغذی آن در زمان پخت از بین نمی‌رود. البته باید توجه داشت که برنج باسماتی در برندهای مختلف تولید و بسته‌بندی می‌شود و برای خرید یک برنج باکیفیت باید آن را از برندهای معروفی که توسط فروشگاه‌های معتبر به‌فروش می‌رسند خریداری کرد.

همان‌طور که گفتیم برنج‌های ایندیکا و جاپونیکا در گروه برنج‌های باسماتی قرار دارند. در ادامه ویژگی‌های آنها را بررسی می‌کنیم.

1. برنج ایندیکا

یکی از برنج‌های گروه باسماتی که کیفیت خوبی نیز دارد برنج ایندیکا است. برنج پاکستانی ایندیکا شامل دانه‌بلند و دانه درشت است. برنج ایندیکا ازنظر شکل ظاهری، ساقه و برگ گیاه برنج کشیده وقدبلند است.

2. برنج جاپونیکا

بیشترین میزان برنج تولیدشده در جهان برنج جاپونیکا است. ساقه‌های گیاه برنج جاپونیکا کوتاه و ضخیم و دانه‌های برنج کوتاه و تپل هستند. مدت زمان رشد تا برداشت برنج جاپونیکا حدود 100 روز است و سالانه می‌توان سه بار این برنج را کاشت و برداشت کرد.

ویژگی‌ های برنج پاکستانی

از ویژگی‌های مهم برنج پاکستانی می‌توان به پخت آسان، دانه بلند بودن و عطروطعم ماندگار آن اشاره کرد. دانه‌بلند بودن برنج‌های برند پاکستانی یکی از عوامل مهمی است که آن را به برنج مجلسی تبدیل کرده است. برنج پاکستانی در برندهای مختلف تولید و بسته‌بندی می‌شود و نمی‌توان گفت تمام آن‌ها از کیفیت بالا و مشابهی برخوردار هستند؛ به همین دلیل اگر می‌خواهید محصولی باکیفیت خریداری کنید باید از فروشگاه‌های معتبر که عرضه‌کننده برندهای شناخته‌شده هستند خرید کنید. فروشگاه مشهد برنج تلاش می‌کند برنج پاکستانی را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب دراختیار مشتریان عزیز خود قرار دهد.

قیمت برنج پاکستانی

نوسانات قیمت ارز بر تمام اجناس و به‌ویژه اقلام وارداتی تأثیر مستقیم دارد. برنج پاکستانی هم یکی از محصولاتی است که باید از خارج از کشور وارد شود. به همین دلیل تغییرات قیمت ارز روی قیمت برنج اثر می‌گذارد؛ ولی درمقایسه با برنج ایرانی قیمت برنج پاکستانی کمتر است. این عامل موجب افزایش مصرف این برنج در سبد خانوار ایرانیان شده است. عواملی که می‌تواند بر قیمت برنج پاکستانی اثر بگذارد عبارت‌اند از:

  • برند
  • کیفیت برنج
  • هزینه انبارداری
  • سالم بودن و نبود دانه‌ شکسته در برنج

تمام این عوامل بر قیمت نهایی برنج وارداتی پاکستانی تاثیر می‌گذارند. به همین دلیل نمی‌توان یک قیمت قطعی برای ین محصول تعیین کرد؛ اما چیزی که مشخص است برندهای معتبر که در فروشگاه‌های معتبر به‌فروش می‌رسند ازنظر کیفیت و قیمت قابل‌اعتماد هستند. فروشگاه‌های معتبری مانند مشهدبرنج خیال مصرف‌کننده را از این بابت کاملاً راحت می‌کند.

ویژگی‌های برنج پاکستانی مرغوب

برای خرید برنج پاکستانی مرغوب توجه به برند بسیار مهم است. برندهای تجاری معتبر برای حفظ اعتبار خود تلاش می‌کنند بهترین محصول را با بالاترین کیفیت دراختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند. همچنین باید درمورد فروشگاه عرضه‌کننده محصول نیز توجه کافی را بکاربرد. ممکن است برخی فروشگاه‌ها برنج پاکستانی نامرغوب را در بسته‌بندی یک برند معتبر به‌فروش برسانند. به همین دلیل خرید از فروشگاه‌های معتبر مانند مشهد برنج شما را از خرید یک محصول اصل و باکیفیت مطمئن می‌کند. ویژگی‌های ظاهری برنج پاکستانی مرغوب عبارت‌اند از:

1. عطر و طعم برنج

برنج پاکستانی به دلیل اینکه در مناطق حاصلخیز سند و پنجاب کشت شده و پرورش می‌یابد از عطر و طعمی خاص برخوردار است. هرچه برنج وارداتی پاکستانی مرغوب‌تر و تازه‌تر باشد عطر آن حتی قبل از پخت نیز کاملاً مشهود است.

2. ظاهر برنج

برنج پاکستانی درجه یک و مرغوب، ظاهری یک‌دست دارد. دانه‌های آن سالم و بدون شکستگی هستند. رنگ دانه‌های برنج نیز کاملاً یک‌دست و به‌رنگ سفید هستند. اثری از دانه‌های زردرنگ در برنج مرغوب وجود ندارد و ظاهر دانه‌های برنج شفاف و عاج‌مانند است.

تمام ویژگی‌های ظاهری و خواص غذایی برنج پاکستانی بر قیمت نهایی آن تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل برای برخورداری از خواص غذایی و زیبایی مجلسی برنج پاکستانی باید آن را از فروشگاه‌های معتبری که برندهای شناخته‌شده را به فروش می‌رسانند خریداری کرد. فروشگاه مشهد برنج یکی از بهترین عرضه‌کنندگان برنج پاکستانی است که خریداران می‌توانند با اطمینان کامل از کیفیت محصول آن را خریداری کنند.

جمع‌بندی

برنج از محصولات غذایی پرمصرف در سبد غذایی بسیاری از ایرانیان و مردم جهان است. خواص غذایی برنج و قیمت مناسب، آن را به یک ماده غذایی پرمصرف در ایران و جهان تبدیل کرده است. برنج پاکستانی یکی از انواع برنج‌های پرمصرف است که به دلیل ویژگی‌های ظاهری، خواص غذایی و قیمت مناسب مصرف بالایی دارد. برنج وارداتی پاکستانی از نوع برنج باسماتی است که شامل سه نوع برنج جاپونیکا، ایندیکا دانه بلند و ایندیکا دانه‌درشت است. برنج خوش پخت پاکستانی دارای عطروطعم دلنشین و ظاهر زیبایی است و همین عامل موجب استفاده آن در هتل‌ها، رستوران‌ها و مجالس رسمی است. البته هنگام خرید برنج پاکستانی باید به برند آن نیز توجه کرد؛ زیرا برنج مرغوب دارای دانه‌های سفید، یک‌دست و کشیده هستند که هیچ‌گونه شکستگی در آن‌ها وجود ندارد. تنها برندهای معتبر محصول مرغوب و مطمئن را با قیمتی مناسب به فروش می‌رسانند. فروشگاه مشهد برنج عرضه‌کننده انواع مواد غذایی با احترام به حقوق مصرف‌کنندگان، برندهای معتبر برنج وارداتی پاکستانی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. در فروشگاه مشهد برنج انواع برنج مرغوب پاکستانی و برنج هندی به‌صورت عمده و خرده‌فروشی و حتی تک کیسه به فروش می‌رسد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.