راهنمای خرید قهوه اسپرسو

0

قهوه یکی از نوشیدنی‌های محبوب و خوشمزه‌ای است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. خرید قهوه اسپرسو می‌تواند برای علاقه‌مندان به طعم و عطر بی‌نظیر این نوشیدنی، تجربه‌ای لذت‌بخش است. با وجود تنوع برندهای موجود در بازار، انتخاب قهوه اسپرسوی مناسب کاری چالش‌برانگیز خواهد بود. اما با داشتن اطلاعات کافی درباره انتخاب قهوه اسپرسو باکیفیت این امکان را دارید تا قهوه مرغوب و متناسب با سلیقه خود را تهیه کنید. اگر می‌خواهید بیشتر با مشخصات و ویژگی‌های بهترین دانه قهوه اسپرسو آشنا شوید، با ما همراه باشید.

انواع قهوه موجود در بازار

انواع قهوه موجود در بازار بسیار متنوع هستند. قهوه‌هایی مانند اسپرسو با فشار بالا و آب گرم تهیه می‌شود و طعم قوی و غلیظی دارد. لاته با افزودن شیر و کرم به اسپرسو تهیه خواهد شد که طعم خامه‌ای و خوشمزه‌ای به آن می‌بخشد. کاپوچینو ترکیبی از اسپرسو، شیر گرم و کرم فومی است و به‌صورت لایه‌ای سرو خواهد شد.

از دیگر انواع قهوه‌ها باید به قهوه ترک، ریسترتو، قهوه بدون کافئین، قهوه کلدبرو و قهوه‌های مختلف محلی اشاره کرد. هرکدام از این انواع قهوه‌ها خصوصیات و طعمی منحصربه‌فرد دارند که می‌توانید بسته به سلیقه و ترجیحات شخصی یکی را برگزینید.

فواید و خواص قهوه

قهوه علاوه‌بر طعم و عطر خوشایند، فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد. اولین و معروف‌ترین خاصیت قهوه، اثر آنتی‌اکسیدانی برای مقابله با رادیکال‌های آزاد است. یکی از فواید قهوه افزایش انرژی و کاهش خستگی است. قهوه می‌تواند روند چربی‌سوزی را تسریع کند.

از جمله خواص قهوه باید به افزایش هوشیاری و بهبود عملکرد مغزی و کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر اشاره کرد. برخلاف باورهای قدیمی، مصرف معقول قهوه نه‌تنها باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نمی‌شود، بلکه تأثیر محافظتی در برابر برخی بیماری‌های قلبی دارد.

مشخصات بهترین قهوه اسپرسو که باید در زمان خرید قهوه اسپرسو به آن توجه کنیم

اگر می‌خواهید بهترین قهوه اسپرسو را انتخاب کنید باید بدانید که شناخت ویژگی‌های یک قهوه خوب در زمان خرید قهوه اهمیت زیادی دارد. مواردی نظیر تاریخ تولید، نوع دانه قهوه، روش تهیه آن و… همگی می‌توانند تأثیر چشمگیری بر کیفیت نهایی اسپرسو داشته باشند. باید در هنگام خرید قهوه اسپرسو خاقان به عواملی مانند تنوع طعم، رایحه، قوام و توازن اسیدیته و شیرینی قهوه نیز توجه داشته باشید.

توجه به نوع قهوه و خرید دانه قهوه مناسب برای تهیه اسپرسو

برای اسپرسو، ترکیبی از دانه‌های عربیکا و روبوستا می‌تواند بهترین انتخاب باشد. دانه‌های قهوه عربیکا و روبوستای تولید شده در برزیل، پرو و ویتنام دارای کیفیتی عالی هستند.

توجه به میزان آسیاب قهوه

خرید قهوه اسپرسو با آسیاب مناسب و دارای بافت یکدست برای تهیه اسپرسو اهمیت زیادی دارد. پودر قهوه اسپرسو به‌دست‌‌آمده از بهترین دانه‌های دست‌چین شده و با دانه‌بندی مناسب و بافت یکنواخت، بهترین عطر و طعم اسپرسو را ارائه می‌دهد.

تهیه قهوه با رست مناسب برای تهیه اسپرسو

اگر به‌دنبال یک اسپرسوی با تلخی بالا هستید، بهترین رست برای شما رست مدیوم و دارک خواهند بود. اما اگر عطر قهوه برای شما اهمیت بیشتری دارد، باید در زمان خرید قهوه، از قهوه‌های با رست مدیوم لایت و لایت استفاده کنید. سفارش قهوه از فروشگاه‌های معتبر مانند فروشگاه اینترنتی خاقان موجب می‌شود که از کیفیت قهوه اطمینان داشته باشید.

عصاره گیری حرفه‌ای و اصولی

برای به‌دست‌آوردن اسپرسوی با طعم عالی، بهتر است ۸ تا ۱۰ گرم پودر قهوه را در پرتافیلتر قرار دهید و آن را به مدت ۵ تا ۷ ثانیه عصاره‌گیری کنید. اگر دستگاه اسپرسوساز ندارید، برای دم‌آوری قهوه از موکاپات استفاده کنید. این امکان را دارید تا با مراجعه به مجله اینترنتی خاقان مگ فروشگاه اصیل و خوش‌نام خاقان از اصول دم‌آوری قهوه برای به‌دست آوردن بهترین عطر و طعم آگاه شوید.

توجه به تاریخ انقضای محصول

توجه‌به تاریخ انقضای محصول در زمان خرید قهوه اسپرسو اهمیت دارد. توجه داشتن به تاریخ انقضای محصول اطمینان از تازگی و کیفیت قهوه را همراه خواهد داشت. با خرید از فروشندگان معتبری نظیر خاقان می‌توانید مطمئن باشید که باکیفیت‌ترین قهوه بازار را می‌خرید.

نحوه نگهداری قهوه اسپرسو

اگرچه خرید قهوه اسپرسو در فروشگاه‌های معتبری همچون khaghan موجب آسودگی خاطر شما از کیفیت و طعم بی‌نظیر قهوه می‌شود، ولی توجه‌به شرایط مناسب نگهداری قهوه نیز اهمیت دارد. برای حفظ بهتر کیفیت قهوه حتما محصول را در محیط خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید و رطوبت نگهداری کنید. نگهداری قهوه در ظروف دربسته بدون نفوذ هوا موجب حفظ تازگی و طعم و عطر قهوه خواهد شد.

جمع‌بندی

قهوه یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که طرفداران زیادی دارد. قهوه اسپرسو، نوعی قهوه خوشمزه با طعم غنی و عطر مطبوع است. خرید قهوه اسپرسو از فروشگاه‌های معتبری همچون فروشگاه اینترنتی خاقان تضمین‌کننده کیفیت و تازگی قهوه خواهد بود. این فروشگاه‌ها دانش فنی لازم درباره انواع قهوه، نحوه دم آوری و نگهداری قهوه را دارند و در صورت نیاز راهنمایی‌های لازم را به مشتریان ارائه می‌دهند. در فروشگاه خاقان، انواع مختلفی از دانه‌ها و رست‌های قهوه ارائه می‌شود.

 

منابع

  1. https://coffeebros.com/blogs/coffee/best-coffee-beans-espresso-roast
  2. https://www.batchcoffee.co.uk/stories/best-coffee-beans-espresso
  3. https://espresso-works.com/blogs/coffee-life/the-perfect-espresso
  4. https://www.highergroundstrading.com/blogs/news/espresso-features
5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.