طراحی کمپین بازاریابی محتوایی یکی از نیازهای ضروری برای هر کسب و کار است. این ابزار نوین تبلیغات دیجیتال، برای سایت های صنعتی و تولیدی و کارخانه ها نیز کاربردی بوده و مزایای زیادی را به همراه دارد. هدف اصلی طراحی یک کمپین تبلیغاتی خوب و حرفه ای معمولاً افزایش فروش است اما گاهی اوقات، اهداف بیشتری نیز در این مسیر محقق می شوند!
آنچه که یک کمپین بازاریابی محتوایی را ویژه و منحصر به فرد می کند، شیوه طراحی آن است. بسیاری از مدیران بازاریابی آنلاین می دانند که برای یک سایت صنعتی باید چه اصولی را رعایت کنند و از طریق چه پلتفرم هایی پیش بروند. شما نیز می توانید با چند راهکار ساده، بهترین و مؤثرترین کمپین های محتوایی تبلیغاتی را برای کارخانه یا کارگاه تولیدی خود اجرا کنید.
تعریف ساده از کمپین محتوایی با اهداف تبلیغات
کمپین های محتوایی تبلیغاتی، مجموعه ای از فعالیت ها و استراتژی هایی هستند که برای دستیابی به اهداف تجاری خاص طراحی می شوند. بسته به اهداف صنایع و شرکت های صنعتی، برنامه های بازاریابی آنلاین باید کوتاه مدت یا بلند مدت اجرا شوند. به این ترتیب، مدیران شرکت ها به این توجه داشته باشند که اجرای یک کمپین موفق، حداقل به ۱ تا ۳ ماه زمان نیاز دارد و می تواند حتی تا یک سال هم طول بکشد.
بهترین کمپین بازاریابی محتوایی صنعتی، به تبلیغ محصولات یا خدمات در این حوزه کمک می کند، آگاهی مخاطبان و مشتریان نسبت به برند را افزایش می دهد و می تواند بسیاری از کسب و کارها را به همدیگر معرفی کند. در این مسیر، ابزارها و روش های متنوعی را می شناسیم که بر پایه تولید محتوای تخصصی حرفه ای اجرا می شوند؛ و عبارتند از: ایمیل مارکتینگ – تولید محتوای صوتی – سئو سایت – تبلیغات در شبکه های اجتماعی – رپورتاژ آگهی صنعتی و تخصصی.
اصول طراحی کمپین بازاریابی محتوایی برای صنایع
طراحی کمپین بازاریابی محتوایی برای شرکت های صنعتی شامل مراحل ایجاد و برنامه ریزی برای روند تبلیغات است. در این فعالیت ها چند گزینه بسیار اهمیت دارد که عبارتند از:
تعیین اهداف برند – شناسایی مخاطبان و بازار هدف – ایجاد بودجه و جدول زمانی کمپین – تعیین بودجه مالی مناسب – انتخاب درست کانال ها و سایت های مناسب برای برگزاری کمپین محتوایی – ارزیابی بازخوردها.
در یک شرکت صنعتی، تیم بازاریابی دیجیتال، با رهبری مدیر مارکتینگ می تواند تمامی مراحل را اجرا کند. در برخی موارد ممکن است کارکنان یک صنعت، فرصت کافی برای این کارها را نداشته باشند یا به افرادی نیاز داشته باشند که بتواند بهترین تقویم محتوایی و تبلیغاتی را برای آنها طراحی کند. در این شرایط، مشاوره با شخص یا آژانس دیجیتال مارکتینگ، راه حل مشکلات خواهد بود.
مزایای کمپین محتوایی تبلیغاتی برای شرکت های صنعتی
مهم ترین مزایای کمپین بازاریابی محتوایی برای صنایع را می توانیم در سه عبارت، خلاصه کنیم:
۱) آگاهی از برند – ۲) معرفی محصولات و خدمات جدید به مخاطبان قبلی – ۳) ایجاد نقاط تمایز در میان رقبا.
فرض می کنیم شما یک یا چند دستگاه صنعتی را تولید می کنید و می خواهید آنها را به بازار معرفی کنید؛ در مثال دیگر، شما فروشنده انواع مواد اولیه صنعتی هستید و تأمین کننده کارخانه های تولیدی مختلف می باشید….
در هر دو مثال فوق، بهترین و مؤثرترین روش های تبلیغاتی، استفاده از فضای آنلاین است که تولید محتوای تخصصی و رپورتاژ آگهی صنعتی، هر دو این کارها را برایتان انجام می دهند. این دو ابزار در حال حاضر توسط همه کسب و کارهای آنلاین استفاده می شوند و تأثیرات زیادی در فروش دارند. این روش ها برای انواع سایت های صنعتی نیز قابل اجرا هستند.
نکته مهم در طراحی کمپین بازاریابی محتوایی صنعتی این است که باید محصولات یا خدمات را در قالب زیباترین، مفیدترین و حرفه ای ترین متن ها به مشتریان معرفی کنید. به این روش، نگارش رپورتاژ آگهی تخصصی یا کپی رایتینگ گفته می شود. مخاطبان از طریق این کمپین ها به سایت شما وارد می شوند و اگر محتواهای خوبی منتشر کرده باشید، به احتمال زیاد، خرید خود را انجام خواهند داد.
کمپین بازاریابی محتوایی صنایع را تخصصی اجرا کنید
همه این نکات را برایتان مطرح کردیم که به یک مطلب بسیار مهم برسیم؛ و آن هم این است که برای صنایع، اهمیت زیادی دارد که کمپین های محتوایی خود را در بسترهایی اجرا کنند که کاملاً ویژه و حرفه ای باشد. مثلاً برای فروش دستگاه خط تولید، نمی توانید از وبسایت های مجله ای تفریحی و هنری برای تبلیغات استفاده کنید، چون هیچ تناسبی با حوزه فعالیت مذکور ندارند. در این مورد، بهترین پلتفرم ها، سایت های خبری و B2B لوکال هستند.
کمپین های محتوایی توسعه یافته می توانند بارها و بارها برای مخاطبان نمایش داده شوند و مشتریان، چندین بار بر روی لینک ها و متن ها کلیک می کنند. این یعنی گام مثبتی در راستای بهبود سئو سایت صنعتی خود برداشته اید! آیا از ابتدا به دنبال این نبودید که فروشتان افزایش داشته باشد؟… که با این شیوه های مدرن می توانید به هدف خود برسید…
آنچه که در پایان به شما می گوییم این است …
اگر واقعاً می خواهید برند صنعتی خود را متمایز و متفاوت معرفی کنید، طراحی کمپین بازاریابی محتوایی، بهترین راه حل است. یک کمپین تبلیغاتی خوب و استاندارد به مخاطبان تان نشان می دهد محصولات و خدمات شما چیست و چه مزایایی برای آنها دارد. به این روش می توانید در بهترین حالت قرار بگیرید و تعاملات بیشتری با کاربران سایت داشته باشید.
ما از طریق وبسایت کافه محتوا به آدرس اینترنتی http://www.cafe-mohtava.ir ، خدمات متنوعی را برای بازاریابی محتوایی، تولید محتوا صنعتی، تولید محتوا صوتی، طراحی کاتالوگ، طراحی بنر تبلیغاتی، طراحی و پکیج رپورتاژ آگهی صنعتی ارائه می دهیم. اگر سایت صنعتی دارید، ما همراه تان خواهیم بود تا بتوانید هدفمند و صحیح، تبلیغ کنید و در فضای آنلاین، بهتر دیده شوید.
از طریق راه های ارتباطی در وبسایت cafe-mohtava.ir می توانید با ما در تماس باشید.