پرورش و سود دهی با عرضه محصولات دامی

0

نیاز روزافزون جمعیت به مواد پروتئینی باعث شده تا پرورش دام‌های سبکی مانند گوسفند و بز بیش‌تر از پیش مورد توجه قرار گیرد. پرورش گوسفند زنده و بز در کشور ما از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است و این موضوع از وضعیت خاص جغرافیایی و اکولوژیکی و وجود مراتع ناشی می‌شود. اما امروزه به دلیل کمبود مراتع ناشی از چرای بی‌رویه دام‌ها و خشک‌سالی‌های پی‌درپی، پرورش این نوع از دام‌های سبک، ممکن است در آینده با چالش‌های بیشتری رو برو شود.

دام زنده 

یکی از بهترین گزینه ها برای تکثیر و پرورش دام زنده، بدون شک گاو و گوسفند هستند. با استفاده از امکانات و تغذیه مناسب، می توانید به سوددهی بالایی در پرورش دام زنده دست یابید. اگر به دنبال سوددهی در زمان کوتاه هستید، پرورش گوسفند بومی را پیشنهاد می کنیم. اما اگر می خواهید در طولانی مدت به سوددهی برسید، گاو هم گزینه مناسبی هست.

یکی از مزایای اصلی پرورش دام و طیور، سرعت رشد و طول دوره پرورش آنها است. این حیوانات به سرعت رشد زیادی دارند و در بازه زمانی کوتاهی می‌توانید به سود برسید. به عنوان مثال، ممکن است در کمتر از یک هفته با فروش شیر یا تخم، سود زیادی کسب کنید. در صورت سرمایه گذاری بلندمدت، با فروش گوشت یا فروش گله ای از آنها، به سوددهی بالایی دست پیدا کنید. پرورش دام و طیور این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا کسب و کار خود را آغاز کنید.

مدیریت آسان یکی از مزایای پرورش دام زنده است. اگر توانایی بالا بردن اطلاعات مورد نیاز خود را داشته باشید و عواملی مانند دما، تهویه، رطوبت و شرایط محیط را به خوبی فراهم کنید، با مشکلاتی در مدیریت دام مواجه نخواهید شد. تجهیزات استاندارد و بهتری در این زمینه داشته باشید، مدیریت شما نیز آسان‌تر خواهد بود.

مزیت بعدی مقاوم بودن آنها در برابر بیماری‌ها است بدن گاو و گوسفندان در برابر بیماری ها در اکثر مواقع واکنش مثبتی را نشان می دهد. توجه داشته باشید با استفاده از واکسن ها می توانید میزان تلفات و خود در این نوع کسب و کار را به صفر برساند.یکی دیگر از مهمترین دلایلی که افراد سعی دارند به پرورش دام زنده روی بیاورند بازگشت سرمایه به صورت سریع و آسان است.

سود دهی در پرورش گوسفند زنده

خرید گوسفند زنده در مناسبت های مختلف درخواست زیادی به همراه دارد و پرورش گوسفند زنده یکی از فعالیت‌های کشاورزی است که به دلیل سودآوری بالا و کارآمد بودن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. گوسفند به عنوان یکی از منابع عمده تولید گوشت و شیر در کشورهای مختلف جهان شناخته شده است. این دام با توجه به مقاومت بالا در برابر شرایط سخت اقلیمی و تغذیه‌ای، سرعت رشد سریع و دسترسی آسان به منابع غذایی، به عنوان یک گزینه مناسب برای پرورش در اکثر مناطق جهان محسوب می‌شود. علاوه بر تولید گوشت و شیر، پشم و پوست گوسفند نیز می‌تواند منبع درآمدی اضافی برای دامداران باشد. همچنین، نیاز کمتر گوسفند به فضا و منابع موجب می‌شود که سرمایه‌گذاری در این حوزه به صورت سریع به سودآوری برسد. پرورش گوسفند زنده یک فعالیت اقتصادی موثر و سودآور است.

عوامل مختلفی در پرورش گوسفند زنده باعث شده که نسب به سایر حیوانات دارای بازدهی و سودهی بیشتری باشد که در متن زیر نام برده شده است :

  • گوسفندها نسبتا کوچک هستند و در مقایسه با گاوها، اسب‌ها و خوک‌ها قابل نگهداری هستند.

  • علوفه آن‌ها مقرون به صرفه است.

  • کود گوسفندی خاک را بارور می‌کند.

  • یک چراگاه گوسفند سابق یک مکان فوق‌العاده برای رشد محصولات زراعی است.

  • گوسفندها آرام و مطیع (اگر چه قوچ‌ها گاهی‌اوقات می‌توانند تهاجمی باشند) و قابل آموزش هستند. می توان به گوسفندان آموزش داد که در هنگامی که اراده کردید به دنبال شما بیایند.

  • نگهداری گوسفند به فضای زیادی نیاز ندارد. حتی یک جریب می‌تواند برای یک گله کوچک، سه یا چهار میش و بره‌های آنها مناسب باشد

یک اصل مهم در گوسفند پرواری، چطور برنامه ریزی کردن، مشورت گرفتن و شروع کار به طور بهینه و علمی می باشد. اگر شما با ۱۵۰ رأس گوسفند کار پرواربندی را آغاز کنید در پایان دوره(که یکصد روز می باشد) ۳۷ میلیون تومان سود خالص پروار بره می باشد که با حساب هزینه خرید خوراک و بره منهای تلفات (فرضاً ۴ عدد ). یعنی در هر ماه حدود ۱۱ میلیون و پرورش هر راس گوسفند حدود ۲۵۰ هزار تومان در یک دوره سود دارد.

دام تهران

مجموعه دام تهران با داشتن سابقه فعالیت بیش از ۱۵ سال در زمینه پرورش دام زنده و گوسفند زند در تهران آماده خدمات رسانی به مشتریان عزیز می باشد. در مجموعه دام تهران تمامی مراحل پرورش گوسفند زیر نظر بهداشت انجام شده و بدون هیچ نگرانی از نظر سلامت و بهداشت گوسفندان میتوانید اقدام به خرید گوسفند زنده کنید.یکی دیگر از مزیت های خرید گوسفند زنده از مجموعه دام تهران ، حضور قصاب جهت قربانی کردن گوسفند در محل شما می باشد. همچنین در صورت نیاز شما میتوانیم گوسفند را در مجموعه خودمان قربانی کرده و گوشت و احشام آن را به صورت خرد شده در قطعات کوچک به آدرس شما ارسال کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.