اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن

0

برای همه افراد امنیت مهم بوده، ممکن است شما در شرایط خاصی نیاز به امن کردن محیط خود داشته باشید، در این شرایط است که باید از دزدگیر اماکن که یک سیستم اعلام سرقت بسیار کارآمد بوده استفاده کنید. همانطور که دزدگیر خودرو در زمان مواجه شدن با خطر با صدا و علائم خاص حضور  خطر را اطلاع می دهد، دزدگیر اماکن نیز در صورت حس کردن خطری با صدا، تماس، پیام خطر را هشدار می دهد

 

اجزا و قطعات مختلف دزدگیر اماکن

حالا به بررسی اجزای مختلف دزدگیر می پردازیم، اجزای گفته شده در سیستم دزدگیر نقش بسزایی دارند و اگر هر یک از این اجزا ها به درستی کار نکند ممکن است سیستم را دچار مشکل کند.

 

1. انواع سنسورهای متفاوت

 

v  سنسور یا چشمی حرکتی باسیم و بی سیم:

وظیفه اصلی حسگر حرکتی، تشخیص حرکت غیر مجاز سارق بوده، که با حس کردن کوچکترین حرکت در نقاطی که تحت پوشش چشمی قرار گرفته، سنسور فعال می گردد و به سیستم مرکزی فرکانس خطر ارسال می کند و این موضوع باعث به صدا در آمدن آژیر هشدار دزدگیر می شود. سنسور حرکتی به صورت باسیم و بی سیم تولید شده اند که مدل بی سیم آن به راحتی در هر نقاطی نصب می گردد و با ارسال فرکانس با دیگر ابزارهای دزدگیر ارتباط می باشد. در کل می توان گفت سنسورهای حرکتی را می توان در محیط های بیرونی و داخلی نصب کرد.

 

v  سنسور یا دتکتور دود:

از دلیل های اصلی آتش سوزی در اماکن مختلف، نشتی گاز بوده که موجب به وجود آمدن خسارت جبران ناپذیر مالی و جانی افراد شده. کاربر بهتر است با استفاده از دتکتور دود دزدگیر فایروال از به وجود آمدن خسارت های جبران ناپذیر در برابر آتش سوزی جلوگیری کند.

کارایی این سنسور به این صورت بوده با تشخیص دود های به وجود آمده از آتش به پنل مرکزی دزدگیر فرکانس خطر ارسال می کند و پنل مرکزی با ارسال زنگ هشدار، سپس با ارسال پیامک و تماس با شماره های ذخیره شده در حافظه دزدگیر اعلام هشدار می کند.

 

v  شوک یا سنسور ضربه:

شوک سنسور به کوچکترین ضربه بسیار حساس بوده و بیشتر بر روی درب های ورودی اصلی و پنجره منازل مورد استفاده قرار می گیرد و با حس کردن کوچکترین ضربه از سوی فرد غیر مجاز از طریق ضربه، به پنل مرکزی اعلام هشدار می کند و صاحب اموال را از ورود غیر مجاز آگاه می سازد. این مدل سنسور دارای باسیم و بی سیم می باشد.

 

v  حسگر یا سنسور مگنت:

از سنسور مگنت بیشتر بر روی چهار چوب درب ورودی، کمد و پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد. حسگر مگنت دارای دو حالت مغناطیسی مجزا که بر مجاورت یک دیگر قرار می گیرند.  و در زمان فعال بودن، با باز شدن درب یا پنجره از طریق سارق یا دیگر افراد، آژیر هشدار ارسال می کند و صاحب سیستم امنیتی را از خطر آگاه می سازد.

در کل می توان اشاره کرد تمامی سنسورها به تنهایی کاربردی ندارند. و باید به همراه پنل مرکزی دزدگیر اماکن خریداری و متصل شوند. اگر نمی دانید که باید کدام دزدگیر را برای منزل یا محل کار خود خریداری فرمایید می توانید با کارشناسان مجرب فایروال بگیرید تا شما را با توجه به نیازتان، شما را برای خریداری راهنمایی کنند.

می توانید با خواند مطلب چهار سنسور اصلی دزدگیر به اطلاعات خود اضافه کنید.

2. پنل مرکزی که تمامی تجهیزات دزدگیر را کنترل و برای آنان دستور اعلام می کند

پنل مرکزی یا همان سیستم مرکزی یکی از مهم ترین قطعه دزدگیر بوده که مسئولیت بسیاری را بر گردن دارد. و نوع عملکرد آن با قسمت های دیگر دزدگیر بسیار تفاوت می باشد.

سیستم مرکزی دزدگیر بخشی است، که هشدار و سیگنال ها را از سمت سنسور های دزدگیر دریافت می کند و با تجزیه و تحلیل سیگنال های مورد نظر، فرمانی را به چراغ های هشدار دهنده یا بلندگو دزدگیر ارسال می کند. از دیگر وظایف اصلی پنل دزدگیر منزل این بوده، که با احساس هرگونه خطر یا رویت اتفاقات مشکوک از طرف پیامک و تماس به صاحب دستگاه گزارش اعلام می کند و آنان را در جریان اتفاقات به وجود آمده می گذارد.

 

3. استفاده از باطری پشتبانی در مواقع ضروری

در ساختار همه دزدگیر های امنیتی،از یک قطع ای به نام باتری استفاده می شود؛ که به عنوان یک منبع پشتیبانی در مواقع نبودن برق شهری، مورد استفاده قرار می گیرد. سلامت باتری سیستم های امنیتی از  اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد، مخصوصا اگر از باتری به عنوان یک منبع اصلی استفاده شود.

برای مطمئن بودن از سلامت باتری دزدگیر اماکن بهتر است به صورت دائم و مرتب باطری را چک فرمایید تا از سلامت باطری با خبر باشید. به دلیل اینکه در زمان رفتن برق یا قطع کردن کابل برق توسط سارق، دزدگیر از نیافتد و سارق به راحتی نتواند وارد خانه شود؛ اموالتان را به سرقت ببرد. صاحب دستگاه بهتر است  در صورت هر گونه علائم نا آشنا از طرف سیستم حفاظتی باتری دزدگیر را چک کند، تا در صورت نبودن شارژ باتری آن را شارژ یا باتری را تعویض فرمایید.

 

4. انواع تجهیزات هشدار دهنده

 

v  آژیر با سیم تک صدا فایروال

این مدل آژیر همانند دیگر آژیرهای هشدار دهنده دارای صدای بلند می باشد. و زمانی که دزدگیر فرکانس خطر را برای آژیر ارسال می کند، باعث به صدا در آمدن آن می شود. این آژیر دارای باتری بکاپ، ولتاژ کاری VCD12، دارای آداپتورV12 و فکانس عملکرد MHZ433 بوده.

 

v  بلندگو فایروال

بلندگو شرکتی فایروال دارای خروجی صدا پرقدرت، ضد آب، پایه فلزی و ولتاژ کاری V12  بوده.

 

v  آژیر پیزو فایروال

آژیر پیژو یکی از پر کاربردی ترین تجهیزات مورد استفاده، در سیستم دزدگیر اماکن بوده که وظیفه اصلی آن اعلام هشدار در صورت وقوع هر اتفاق و سرقت بوده، همچنین دارای یک مدل و یک شکل بوده. در کل می توان اشاره کرد آژیر مانند: تجهیزات دیگر به سیستم دزدگیر متصل می شود و بعد از تشخیص دادن وضعیت اضطراری توسط دزدگیر ایجاد صدا می کند. در کل می توان اشاره کرد آژیر پیژو فایروال به صورت استوانه ای با ارتفاع و قطر 5 سانتی متری بوده همچنین دارای فرکانس 3500 هرتز، پخش صدا با شدت صوت هشتاد دی سی بل و جریان کاری 12 ولت و 120 میلی آمپر بوده است.

 

v  آژیر بکاپ بی سیم فایروال

این آژیر دارای ولتاژ کاری 12VDC ، فرکانس عملکرد MHZ 433، باتری بکاپ،دارای آداپتور 12V بوده.

 

5. سیستم تلفن کننده

دستگاه های تلفن کننده در زمان وقوع سرقت سارق یا هر گونه احساس خطر با شماره های تلفن ثابت و همراه که از طریق نصاب قبل از نصب بر روی حافضه دزدگیر اماکن ذخیره شد است تماس و ارسال پیامک می کند.

در کل می توان اشاره کرد سیستم تلفن کننده دزدگیر دارای دو دسته کلی، سیم کارتی و معمولی بوده که هر کدام دارای یک هدف مشخص اطلاع رسانی اوضاع خطر به صاحب دستگاه بوده است.

 

6. سیستم باسیم و بی سیم

منظور از سیستم باسیم یا بی سیم همان یک مدل دزدگیر بوده. اما تنها فرق که با یک دیگر دارند، می توان به باسیم و بی سیم بوده آنان اشاره کرد. مدل سیم دار سیستم حفاظتی در تجهیزات آن بوده  که می توان با محودیت آنان را کنار یک دیگر نصب کرد، اما تجهیزات بی سیم دزدگیر به این صورت بوده که بودن کابل کشی با استفاده از فرکانس با پنل دزدگیر در ارتباط می باشد.  اما از لحاظ امنیتی سیستم حفاظتی بی سیم از امنیت بی شتری برخودار می باشد به دلیل اینکه سارق نمی تواند با قطع کابل برق سیستم دزدگیر را از کار بی اندازد و به راحتی وارد حریم خصوصی شخص شود و اموال با ارزش فرد را که طی چندین سال زحمت که به دست آورده است به سرقت ببرد.

 

7. پدال های اعلام سرقت

پدال اعلام سرقت مانند، یک سوئیچ کارایی دارد و در بانک ها بیشتر کارایی دارد، و با قرار گرفتن پا، کارمند بانک می تواند در زمان ورود سرقت به بانک با فشردن آن دزدگیر بدون کوچک ترین صدایی در وضعیت هشدار قرار بگیرد. از پدال اعلام سرقت در بانک ها، طلا فروشی ها و … مورد استفاده قرار می گیرد و عملکری مشابه به دکمه دارد.

پدال اعلام سرقت دارای پین اعلام سرقت در نقاطی که می خواهید یک اعلام خطر توسط اپراتور داشته باشید و معمولا در مکان هایی که مورد استفاده قرار می گیرد که وسایل بسیار ارزشمند وجود دارند و استفاده از پدال اعلام سرقت بسیار موثر می باشد.

 

8. افزایش دهنده برد:

زمانی که از سیستم افزایش دهنده برد استفاده می شود، که سنسورها با پنل مرکزی نتوانند با استفاده از سیگنال با یک دیگر در ارتباط باشند. برای مثال: نصاب برای یک برج مسکونی چندین طبقه به صورت کلی می خواهد سیستم دزدگیر نصب کند، اما به دلیل اینکه بین سنسورها و پنل مرکزی فاصله بسیار زیادی می افتد، نصاب می تواند با استفاده از ریپیتر در طبقات میان، فرکانس های بین سنسور و پنل را به خود بگیرد و آن ها را درون خود تقویت کند و همان را با قدرت باز گرداند.

قبل از خرید دزدگیر اماکن باید به چند نکات توجه کرد

قبل از خرید دزدگیر باید به چند نکات مهم توجه کرد، به دلیل اینکه هر یک از آنان دارای ویژگی های بسیار پر کاربر می باشند. شاید توجه به این نکته کمی سخت و پیچیده باشد. اما اگر خریدار اطلاعات کافی در زمینه سیستم حفاظتی نداشته باشد، و نداند که چه نوع دزدگیر خریداری کند. پس با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های قبل از خرید دزدگیر آشنا کنیم.

 

· چه مدلی دزدگیر را انتخاب می کنید:

دزدگیر اماکن دارای مدل های بسیار متفاوتی بوده و از طریق برند های دیگر، مورد ساخت قرار گرفته است، که دارای حالت بی سیم و باسیم بوده. خریدار می تواند با توجه به شرایط محیط پیرامون خود سیستم حفاظتی را خریداری کند.

دزدگیر منزل دارای قابلیت های متفاوت مانند: سیستم های تلفن کننده، کنتل از راه دور، و … بوده که خریدار می تواند با یک گوشی موبایل بدون محدودیت در هر مکانی قرار دارد سیستم دزدگیر را کنترل کند، و اما دزدگیر  باسیم به دلیل کابل کشی یا مقداری محدودیت در منازل مختلف نصب می گردد.

برخی از افراد که ظاهر خانه برای آنان بسیار مهم می باشد و دوست ندارند ظاهر خانه آنان ب هم بریزد بهتر است از دزدگیر بی سیم استفاده کنند. و در کل می توان اشاره کرد دزدگیر های بی سیم و باسیم فقط در کابل کشی خود دارای تفاوت می باشند، اما دارای یک هدف مشترک مانند: محافظت از منازل می باشند و از طریق تماس، خواندن پیامک و از طریق تماس با شماره های ذخیره شده توسط نصاب تماس می گیرد.

 

·  سیستم حفاظتی باید از چه قابلیت برخودار باشد:

خریداردر زمان خرید دزدگیر باید حتما توجه داشته باشد که سیستم حفاظتی از چه قابلیتی برخودار می باشد. و باید به این فکر باشد که آیا این مدل دزدگیری را که انتخاب کرده است، به راحتی سیستم آن روز می شود و می تواند سنسورها را بودن داشتن خطا سلپورت کند برای مثال:

سیستم حفاظتی باید قبل از ورود افراد به خانه یا محیط کار در سریع ترین حالت با استفاده از سنسور های قوی خود اعلام خطر کند. پس در نتیجه باید شما عزیزانی دزدگیری را خریداری نمایید که دارای حسگر هایی باشد که بتوانند به راحتی بروز شوند و به محض ورود سارق در سریع ترین حالت جلوگیری کند.

 

·  توجه به برند دزدگیر

از دیگر نکات بسیار مهم که باید خریدار قبل از خرید دزدگیر به آن توجه کند، توجه کردن به حالت پشتیبانی تمام آلارم های سیستم های حفاظتی بوده. یعنی برای جلوگیری از ورود سارق تمامی حسگر ها، بلندگو ها، سیستم های تلفن کننده به راحتی با یک دیگر ساپورت و پشتیانی شوند. تا امنیت اماکن مورد نظر شما عزیزان به درستی بالا برود.

برخی از افراد بر این باور هستند که خرید دزدگیر های خارجی دارای کارایی و کیفیت بسیار مناسبی می باشند اما این تصور کاملا اشتباه بوده به دلیل اینکه اکثریت آن ها از برند های بسیار نامعتبری برخودار می باشند و ممکن است از تجهیزات آنان توسط افرد دیگر برداشته شده است.

·  توجه به اپلیکیشن گوشی موبایل دزدگیر

بعد از نصب دزدگیر منزل توسط نصاب ماهر باید خریدار به این اطمینان برسد که نرم افزار گوشی موبایل به راحتی بر روی تلفن به راحتی نصب می شود و به درستی عمل می کند. به دلیل تاینکه اپلیکیشن نقش به سزایی در بالا رفتن امنیت محیط پیرامون و کنترل از راه دور به صاحب دستگاه را دارند که با  با تحریک هر یک زون ها خریدار را آگاه می سازد.

 

 

·  توجه به میزان قیمت دزدگیر

در کل می توان گفت دزدگیرهای محافظتی معمولا دارای قیمت های بسیار متغیری بوده و نمی توان به صورت های کلی برای آنان قیمت یکسان و ثابت در نظر گرفت. به دلیل اینکه قیمت ها را می توان زمانی کتوجه شد، که خریدار چه مدل دزدگیر همراه با تجهیرات امنیتی پیدا و انتخاب کرده این برای مثال:

  1. دزدگیر چه قابلیتی دارد
  2. توجه به گارانتی سیستم حفاظتی
  3. مدل های متفاوت دزدگیر خانه
  4. مارک و برند سیستم امنیتی
  5. انواع لوازم جانبی های دزدگیر خانگی

درکل می توان شاره کرد دزدگیر فایروال دارای به صرفه ترین مدل سیستم حفاظتی بوده که دارای قیمت های بسیار به صرفه بوده. شما عزیزان برای خرید دزدگیر فایروال می توانید با شماره های درج شده تماس با کارشناسان ماهر فایروال تماس بگیرید و با توجه به نیاز خودتان دزدگیری را انتخاب و خریاری فرمایید.

·  توجه به مکان مورد نظر برای نصب دزدگیر:

باید حتما قبل از خرید دزدگیر اماکن، خریدار به نقاط مورد نظر برای نصب دزدگیر توجه فرمایید و بدانید که آیا دزدگیر به خوبی در نقاط مختلف خانه را می تواند تحت پوشش خود بیاورد. در کل می توان اشاره کرد بیشتر سارقین نقاط مانند: درب ها، پنجره ها و … را مورد بررسی خود قرار می دهند و بهتر است دزدگیر را در نقاطی نصب کند که، سنسور همه نقاط خانه را تحت پوشش خود قرار دهد.

خریداران عزیز شما می توانید با خرید سنسور مگنت و حرکتی دزدگیر فایروال به بهترین حالت از نقاط بسیار خطر ناک خانه محافظت و از ورود سارق جلوگیری نمایید.

 

·  توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش دزدگیر

یکی دیگر از مهم ترین نکته ای که باید قبل از خرید دزدگیر به آن توجه فرمایید، گارانتی و خدمات پس از فروش دزدگیر بوده به دلیل اینکه ممکن است بعد از خرید سیستم حفاظتی سارق با خراب کردن قطعه دزدگیر، سیستم حفاظتی را مختل کند.

کارشناسان مجرب می توانند بهصاحب دستگاه کمک برساند به دلیل اینکه با دارا بودن چند سال تجربه نصب، بهترین حالت سیستم دزدگیر را دست و خریدار از 10 سال خدمات پس از فروش و 5 سال گارانتی برخودار باشد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.