مقایسه روش های مختلف جوانسازی پلک

0

چروک اطراف چشم، افتادگی پلک، سیاهی دور چشم و مواردی از این دست، مشکلاتی هستند که می‌توانند در سنین مختلفی بروز پیدا کنند. عارضه‌های مذکور می‌توانند به دلیل مسائل ژنتیکی، سبک زندگی ناسالم و قرارگیری بیش‌ازحد در معرض تابش نور خورشید پدیدار شوند. حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان این مشکلات را تحت درمان قرار داد؟

خبر خوب آن است که برای درمان عارضه‌های فوق، روش‌های پزشکی متعددی در دسترس قرار گرفته‌اند. برخی از این روشه ای توانسته اند نتایج ماندگار و بسیار ایده آلی را ایجاد ساخته و نیازهای زیبا جویان را به بهترین شکل مرتفع سازند.

جراحی پلک:

عمل جراحی پلک (بلفاروپلاستی) یک تکنیک پزشکی محبوب است که توانسته است نتایج فوق‌­العاده‌­ای را به ثبت برساند. این تکنیک با استفاده از تجهیزات مدرن، عضلات و چربی­‌های اضافی موجود در پلک­‌ها را از بین برده و قادر است تا چین­‌وچروک­‌های اطراف چشم را نیز به طور مؤثر برطرف سازد. شاید برای شما سوال باشد :نتیجه نهایی عمل بلفاروپلاستی کی مشخص میشود؟ در اینجا خلاصه ای از جدول زمانی بهبودی است:

  • ۱-۲ هفته: اکثر تورم و کبودی فروکش می کند.
  • ۳-۴ هفته: بیشتر بخیه ها برداشته می شوند و نتایج اولیه قابل مشاهده است.
  • ۶-۱۲ هفته: نتایج نهایی آشکار می شود و جای زخم ها محو می شوند.

 

بلفاروپلاستی فوقانی

بلفاروپلاستی فوقانی موجبات درمان چینوچروکهای اطراف چشم و برطرف‌سازی افتادگی پلک را فراهم آورده و به تغییر فرم پلک‌ها کمک شایانی می‌کند.  این روش درمانی توانسته است مبتلایان به افتادگی پلک را شگفت‌زده کند؛ چراکه، نتایج فوق‌العاده آن، تنها پس از ۶ ماه پدیدار می‌شوند. مهم‌ترین مزایای بلفاروپلاستی فوقانی عبارتند از:

  • ایجاد نتایج طبیعی و با ثبات
  • بهبود وضعیت خواب
  • بهبود میدان دید و کمک به بینایی بهتر
  • رهایی از روش‌های درمانی موقت

 

بلفاروپلاستی تحتانی

بلفاروپلاستی تحتانی با هدف حذف چربی، کیست و پوست اضافه در ناحیه چشم‌ها تجویز و پیاده سازی می‌شود. همچنین با کمک این شیوه درمانی، پزشک معالج قادر است تا با جابجا کردن چربی‌های موجود در ناحیه درمان، افتادگی و پف پلک‌ها را برطرف ساخته و به پلک‌های تحتانی تقارن بخشد.

از آنجایی که بلفاروپلاستی تحتانی به مهارت بالایی نیاز دارد، تعداد محدودی از متخصصین به انجام آن می‌پردازند؛ لذا توصیه می‌شود این شیوه درمانی را تنها باسابقه ­ترین کلینیک­ های ایران نظیر کلینیک فوق ­تخصصی رز درخواست کنید. با مراجعه به وب­سایت و پیج رسمی کلینیک رز قادر خواهید بود تا از نمونه کارها و سایر خدمات این مجموعه اطلاعات لازم را به عمل آورده و از مزایای مشاوره رایگان بهره­ جویی کنید.

لیفت ابرو

عمل لیفت ابرو، یک شیوه زیبایی است که افراد را از چین‌وچروک‌های ناحیه پیشانی رهایی می‌بخشد. این شیوه برای درمان خطوط اخم و افتادگی پلک‌ها نیز نتایج ایده آلی را به ارمغان می‌آورد. لیفت پیشانی و ابرو خود به ۳ زیرشاخه تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • لیفت کلاسیک: که شامل یک برش بزرگ (از گوش سمت چپ تا گوش سمت راست) می‌شود.
  • لیفت اندوسکوپی: که شامل برش‌های کوچک‌‌تر در ناحیه پوست سر می‌شود. در مقایسه با لیفت کلاسیک، این روش از میزان تهاجم کمتری برخوردار بوده و افرادی که تحت درمان آن قرار می‌گیرند، بهبودی سریع‌تری را تجربه می‌کنند.
  • برش محدود: تکنیک لیفت برش محدود، به طور ویژه با هدف درمان چین‌وچروک‌های اطراف دور چشم پیاده‌سازی می‌شود. از آنجایی که در طی این پروسه درمانی، برش‌‌های کوچکی در اطراف ناحیه درمان اعمال می‌شود، فرد دوره نقاهت کوتاه‌تری را تجربه می‌کند.

 

روش های غیر جراحی:

برای جوان‌سازی پلک و برطرف سازی چین‌و‌چروک‌های اطراف چشم، روش‌های غیر جراحی مؤثری در دسترس قرار گرفته‌اند. این روش‌ها از میزان تهاجم کمتری برخوردار بوده و از دوران نقاهت کوتاه‌تری نیز برخوردار هستند. نکته مهم در خصوص انتخاب روش‌های غیر جراحی، تناسب آن‌ها با شرایط و نیازهای فرد زیبا جو است؛ لذا برای آن که از این روش‌ها نتایج ایده آلی کسب شود، می‌بایست متخصصین با تجربه پوست و مو را شناسایی کرده و به آن‌ها مراجعه کرد.

 

تزریق بوتاکس

با استفاده از مقادیر مناسب بوتاکس، می‌توان برای جوان‌سازی و رفع افتادگی پلک اقدام کرد. با تزریق این ماده در ناحیه زیر چشم و پلک‌های فوقانی، می‌توان عضلات این نواحی را منقبض ساخته و درنهایت عملکرد پلک‌ها را بهبود بخشید. تزریق بوتاکس نتایج ایده آلی را به ارمغان می‌آورد؛ اما برای ماندگاری نتایج حاصل از این روش پزشکی، می‌بایست برای تمدید آن اقدام صورت گیرد.

تزریق فیلر

تزریق فیلر یک روش کم‌ریسک برای درمان خطوط و چروک‌های اطراف چشم محسوب می‌شود. پروسه کوتاه، نتایج فوری، ماندگاری مناسب و عوارض جانبی خفیف، ازجمله مهم‌ترین مزایای این روش به شمار می‌آیند. تزریق فیلر به ۲ شکل امکان‌پذیر است:

  1. ۱٫ تزریق انواع ژل‌ (نظیر ژل اسید هیالورونیک، ژل پلی‌لاکتیک اسید و …)
  2. ۲٫ تزریق چربی به‌عنوان فیلر

لیزر درمانی

با استفاده از لیزر درمانی و لیزر فرکشنال CO2 می‌توان برای لیفت پلک‌ها اقدام کرد. این تکنیک قابلیت ارتجاعی پوست را به مقدار قابل‌توجهی بهبود بخشیده، به واسطه تحریک تولید کلاژن، چین‌وچروک‌ها را کاهش داده و موجبات جوان‌سازی ناحیه درمان را فراهم می‌آورد.

پلکسر

پلکسر، یک تکنیک درمانی زیبایی بدون جراحی بوده که به طور ویژه برای برطرف سازی افتادگی و لیفت پلک فوقانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. از این روش می‌توان برای برطرف‌سازی موارد دیگری نظیر خطوط ظریف و عمیق اطراف چشم، خطوط پنجه کلاغی، غدد کوچک زیرپوستی و مواردی از این دست نیز بهره‌جویی کرد.

نخ لیفت

لیفت اطراف و گوشه چشم، با استفاده از نخ امکان‌پذیر است. در طی این پروسه درمانی، با استفاده از نخ‌های مخصوص، چشم‌ها و ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند. این روش علاوه بر اعمال کشش، به کلاژن سازی در ناحیه درمان نیز کمک می‌کند. لیفتینگ با نخ، در طی ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قابل‌اجرا بوده و نتایج حاصل از این روش تا یک سال ماندگاری دارند.

 

انتخاب روش مناسب:

مناسب‌ترین روش جوان‌سازی و لیفت پلک، با توجه به نیازهای فرد زیبا جو و تشخیص پزشک معالج تعیین می‌گردد. با مراجعه به متخصصین باتجربه این حوزه قادر خواهید بود تا بهترین گزینه‌های درمانی را شناسایی کرده و نتایج ایده آلی را از آن‌ها دریافت کنید.

 

عوامل مؤثر در انتخاب روش

پزشک معالج وضعیت پوست و سوابق پزشکی فرد متقاضی را موردبررسی قرار داده و بر اساس سن، نیازها و بودجه فرد، مؤثرترین شیوه‌های درمانی را به وی معرفی می‌سازد. در این صورت، ۲ سناریو متصور خواهد بود:

  1. چنانچه فرد متقاضی کاندید مناسبی برای روش‌های جراحی باشد، روش بلفاروپلاستی به وی توصیه می‌شود؛ چراکه، نتایج حاصل از این تکنیک پزشکی دائمی هستند.
  2. چنانچه فرد به عارضه‌های شدید مبتلا نباشد، یکی از روش‌های غیر جراحی (نظیر تزریق بوتاکس، فیلر، لیفت با نخ و …) به وی توصیه می‌شوند.

 

مزایا و معایب هر روش

نام روش مزایا معایب
بلفاروپلاستی نتایج کاملاً طبیعی و ماندگار، عدم نیاز به تمدید نیاز به مهارت بالا، هزینه بالاتر
بوتاکس نتایج ماندگار، هزینه کمتر، جلسه درمان کوتاه، دوران نقاهت کوتاه نیاز به تمدید، کاهش اثرات پس از تکرار درمان
فیلرها میزان تهاجم کم، هزینه کمتر، جلسه درمان کوتاه، دوران نقاهت کوتاه نیاز به تمدید، کاهش اثرات پس از تکرار درمان
پلکسر تأثیر فوری، ماندگاری بالا، عدم نیاز به بی‌هوشی، هزینه مناسب، عدم محدودیت سنی، عدم ایجاد زخم یا اسکار احتمال بروز عوارض جانبی موقت نظیر سوزش، خارش، تورم در ناحیه درمان

 

لیزر فرکشنال عدم نیاز به بی‌هوشی، هزینه مناسب، تحریک تولید کلاژن به صورت طبیعی نیاز به شرکت در جلسات متعدد، احتمال بروز عوارض جدی در صورت عدم مهارت اپراتور
لیفت با نخ پروسه درمان کوتاه، تحریک تولید کلاژن به صورت طبیعی احتمال بروز برخی از عوارض جانبی نظیر قرمزی، تورم، سوزش و…

 

آمادگی برای جوانسازی پلک:

برای آن که بتوانید از روش جراحی پلک (بلفاروپلاستی) نتایج ایده آلی را دریافت کنید، می‌بایست از دستورالعمل‌های مراقبتی این عمل آگاهی کافی داشته باشید. در ادامه رایج‌ترین نکات مراقبتی جراحی پلک را معرفی خواهیم ساخت.

قبل از عمل چه باید کرد؟

  • به مدت ۲ هفته از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.
  • به مدت ۲ هفته از استعمال دخانیات (اعم از سیگار و قلیان) خودداری کنید.
  • سوابق پزشکی، داروهای مصرفی و حساسیت‌های دارویی خود را به پزشک معالج اطلاع دهید.
  • آزمایش‌های تجویزشده را انجام داده و با نتایج آن‌ها در جلسه درمان حاضر شوید.
  • شب قبل از جلسه درمان، استحمام نموده و بدون آرایش برای جلسه درمان حاضر شوید.
  • شام سبکی را میل کرده و حدود ۸ ساعت ناشتا باشید.

 

مراقبت های بعد از عمل

  • طبق تجویز پزشک خود از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • قطره‌ها، پمادها و داروهای تجویزی را سروقت مصرف کنید.
  • در هنگام خواب، اطمینان حاصل یابید که سرتان بالاتر از سایر اجزای بدنتان باشد.
  • از خاراندن پلک‌ها پرهیز کنید.
  • در روزهای نخست درمان در معرض آفتاب، باد و آلودگی قرار نگیرید.
  • نوشیدن الکل تورم را تشدید میکند؛ لذا از مصرف آن خودداری کنید.

نتایج جوانسازی پلک:

هریک از روش‌های جوان‌سازی پلک نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند؛ لذا می‌بایست از آن‌ها انتظار واقع‌بینانه‌ای داشت. همچنین نتایج حاصل از این روش‌ها در هر فرد متفاوت است؛ چراکه، مواردی نظیر عوامل ژنتیکی، وضعیت سلامت، ویژگی‌های پوستی، سبک زندگی و … می‌توانند نتایج حاصل از این تکنیک‌ها را دستخوش تغییر سازند.

از عمل بلفاروپلاستی چه انتظاری می توان داشت؟

پس از انجام عمل بلفاروپلاستی، ناحیه درمان دچار تورم و کبودی می‌شود. البته این علائم موقتی بوده و پس از ۲ هفته کاهش می‌یابند. در این هنگام می‌بایست از ناحیه درمان محافظت کرده و برای کاهش تورم از کمپرس یخ بهره‌جویی کرد. پس از کاهش تورم ناحیه درمان، نتایج حاصل از قابل مشاهده خواهند بود. بهتر است برای مشاهده نتایج نهایی عمل خود صبور باشید و در صورت بروز هرگونه سؤال با پزشک معالج در ارتباط باشید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.