مقایسه پرینتر hp با پرینتر canon، کدام انتخاب بهتری است؟

0

اگر قصد خرید دستگاه پریتر را دارید حتما این دغدغه ذهنی برای شما ایجاد شده است که چه برندی از همه بهتر است و با کیفیت ترین برند در پرینترها کدام است؟ دو برند محبوب و قدر از برند های شناخته شده، برند hp و canon است که کیفیت عالی دارند و ویژگی های منحصر به فردی را دارا هستند. قطعا انتخاب از بین این دو برند کار دشواری است. شاید مقایسه پرینتر hp با پرینتر canon و اینکه کدام انتخاب بهتری است؟ سوالی باشد که ذهن شما را در گیر کرده باشد.

پرینتر های اچ پی از نظر سرعت چاپ متون و چاپ سفید مشکی در سطح بالا هستند و پرینتر های کانن درچاپ تصاویر و رنگی عملکرد خوبی را از خود نشان داده اند، این دو برند قدیمی و شناخته شده هستند ما در این مقاله تمام فاکتورها و ویژگی های اینها را مورد بررسی قرار می دهیم.

مقایسه پرینتر hp و پرینتر canon

در زیر برخی از مهمترین معیارهای کلیدی برای مقایسه پرینترهای اچ پی و پرینترهای کنون را بررسی می کنیم.

مهمترین معیارهای کلیدی برای مقایسه پرینترهای اچ پی و کنون

مقایسه به لحاظ سرعت چاپ

یکی از معیار های مهم هنگام خرید و انتخاب پرینتر سرعت چاپ دستگاه می باشد و هرچه سرعت چاپ بالاتر باشد ارزش دستگاه به مراتب بالاتر است، پرینتر های اچ پی و کانن در زمینه سرعت چاپ هردو عالی هستند، پرینتر های hp برای چاپ اسناد و متن مناسب است و پرینتر های canon برای چاپ رنگی عکس ها و تصاویر و متون شامل تصاویر و رنگ سرعت عمل بالایی دارند، بنابراین با توجه به نیاز شما عملکرد این دو برند بررسی می شود و نمی توان گفت از لحاظ سرعت عمل کدام یک نسبت به یکدیگر برتری دارند، بهترین راه برای انتخاب پرینتر مناسب با سرعت چاپ مناسب بررسی همه جانبه دستگاه و نیاز شماست.

مقایسه عملکرد پرینتر hp و canon

عملکرد پرینترهای hp و canon یکی از مهم ترین فاکتورهای مقایسه این دو برند در کنار هم است، هردوی این برندها عملکرد خوبی را ارائه کرده اند اما پرینتر های کانن به دلیل تکنولوژی پیشرفته ای که دارند و استفاده از به روز ترین قابلیت ها، عملکرد و کیفیت چاپ و سرعت بیش تری را نسبت به پرینتر های اچ پی دارند، اما اگر نیاز شما برای عملکرد خوب و مصرف انرژی کم می باشد پرینتر های اچ پی نیز انتخاب خوبی خواهند بود.

مقایسه کیفیت چاپ پرینتر hp و canon

کیفیت چاپ یکی از معیار های رقابتی این دو برند می باشد، اچ پی یکی از برگزیده ترین برند های پرینتر برای کسب کار و حتی مصارف خانگی است اما پرینتر های کانن با بهره گیری از ساختار تکنولوژی پیشرفته در زمینه کیفیت چاپ بهترین هستند و بالاترین کیفیت را در چاپ ارائه می کند. پرینتر های اچ پی نیز از دقت و کیفیت خوبی برخوردارند و برای چاپ تصاویر و اسناد عملکرد مناسبی دارند، لازم به ذکر است کیفیت چاپ بر روی کاغذ های گلاسه در مقایسه کیفیت چاپ این دو برند تفاوت آن‌چنانی ندارد، پس کیفیت چاپ به نوع کاغذی که استفاده می کنید نیز بستگی دارد.

مقایسه پرینتر hp و canon از لحاظ هزینه نگهداری و قیمت

قیمت دستگاه پرینتر یکی از عوامل مهم در خرید آن می باشد، هزینه خرید پرینترهای کانن و اچ پی تقرییا در یک سطح قرار دارند. با توجه به کارایی مشابه میزان قیمت تقریباً برابری دارد، اما اصولاً پرینتر های کانن قیمت بالاتری را بر اساس عملکرد به خود اختصاص می دهند در نهایت بهتر است برای این که خیال خود را راحت کنید و درعین‌حال بهترین کیفیت را دریافت کنید چاپگر های کانن را انتخاب کنید و اگر بهترین چاپگر با سرعت بالا را نیاز دارید پرینتر hp گزینه انتخاب مناسب خواهد بود.

از لحاظ تعمیر و نگهداری، جوهر یا تونر یکی از فاکتور های مهم در پرینتر است. پرینترهای جوهرافشان از مخزن یا کارتریج جوهر استفاده می کنند در حالی که چاپگرهای لیزری کارتریج تونر دارند، مخازن جوهر می تواند هزینه کمتری را برای شما به همراه داشته باشند و مقرون به صرفه باشند، همینطور می توانند دوباره توسط شما پر شوند ولی کارتریج های تونر مدت زمان بیشتری را برای شما کار می کنند و مشکل خشک شدن جوهر را ندارند ولی برای شارژ تونر باید به مراکز تخصصی شارژ کارتریج مراجعه کنید.

مقایسه پرینتر hp و canon به لحاظ دوام

از نظر دوام پرینتر های کانن به دلیل این که از یک درام جداگانه استفاده می کنند می توانند سایش و پارگی را با قدرت بیشتری تحمل کنند بنابراین چاپگرهای کانن دوام بیشتری نسبت به چاپگر اچ پی دارند.

بر اساس تحقیق میدانی بازار فروش ماشینهای اداری در ایران، یکی از پرفروش‌ترین پرینترها در چند سال اخیر پرینتر ۳۰۱۰ کنون است که با تکنولوژی چاپ لیزری، کاربری ۳ کاره (قابلیت چاپ، اسکن و کپی)، خروجی سیاه سفید و همچنین قیمت مناسب آن توانسته رضایت کاربران بسیاری را در ایران و سراسر جهان کسب کند و سهم بازار بزرگی را در بین پرینترها به دست آورد.

مقایسه مزایای پرینتر hp و canon

مقایسه مزایای پرینتر hp و canon

کیفیت بالای هد

این موضوع در استفاده طولانی مدت اهمیت پیدا خواهد کرد در پرینتر های جوهرافشان بعد از مدتی اگر در کیفیت چاپ دچار مشکل شوید باید به سراغ هد بروید زیرا امکان گرفتگی در این ناحیه وجود دارد و امکان بروز مشکل در هد در دستگاه های کانن نسبت به اچ پی کمتر است.

کیفیت چاپ و رزولوشن

رزولوشن به معنای تراکم و وضوح نقاط رنگی در یک پیکسل می باشد زمانی که از پرینتر کانن استفاده می کنید رزولوشن و کیفیت و وضوح عکس ها بیشتر است این به دلیل بالا بودن رزولوشن در این پرینتر می باشد.

کیفیت فیدر

فیدر ها یا کاغذ کش ها نقش مهمی در ورود کاغذ، نگهداری کاغذ، کنترل کاغذ، جدا کردن کاغذ دارند و این قطعه سخت افزاری در تمام مدل های پرینتر وجود دارند در کانن عملکرد فیدر یا همان کاغذ کش بالاتر است و با سرعت و قدرت بیشتری این عملیات را انجام می دهد و در این برند از پرینتر ها این قطعه سخت افزاری با دقت و کیفیت ساخته شده است.

امکانات نرم افزاری

چاپگرهای canon از سیستم نرم افزاری پیشرفته تر و کارآمد تری برخوردار هستند که بهبود عملکرد چاپ را چندین برابر می کند.

پرینتر لیزری و جوهرافشان

مدل پرینترها

چاپگرها بر اساس عملکردی که دارند مدل ها و انواع مختلفی دارند چاپگرها به دو دسته جوهر افشان و لیزری تقسیم می شوند و پرینتر ها رنگی، سیاه سفید، چند کاره، قابل حمل از مدل‌های پرینتر ها هستند و هر دو برند اچ پی و کانن این دو مدل را ارائه می کنند، پرینترهای جوهر افشان معمولاً برای چاپ عکس مناسب تر هستند و برای چاپ اسناد و فایل های ورد و پی دی اف پرینتر های لیزری مناسب هستند چاپگر های لیزری دارای ۶ رنگ اصلی هستند و باعث بالا بردن کیفیت چاپ می شود، اگر قصد خرید برای مصارف خانگی را دارید توصیه ما به شما این است پرینتر جوهر افشان را انتخاب کنید و اگر برای مصارف حرفه ای و تعداد بالای چاپ پرینتر نیاز دارید پرینتر لیزری تهیه کنید.

نتیجه گیری:

پرینترهای hp و canon از کیفیت و چاپ عالی برخوردارند و نمی توان گفت کدام یک نسبت به دیگری برتری قابل چشم گیری را دارد این مسئله با توجه به نیاز و بودجه سلیقه شما ملاک می باشد هر آنچه که در معیار انتخاب شما ممکن است هنگام خرید چالش برانگیز باشد را به طور کامل در این مقاله بررسی کردیم و به موضوع مقایسه پرینتر hp با پرینتر canon ،کدام انتخاب بهتری است؟ پرداختیم امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و توصیه ما به شما این است که برای خرید هر نوع پرینتر با هر برند بهتر است تحقیقات لازم به عمل آورید و از فروشگاهی معتبر خرید داشته باشید تا دچار سو استفاده و خرید دستگاه تقلبی و نا کارآمد نشوید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.