بررسی نمودار قیمت ورق سیاه در آهن تاپ

0

محصول اولیه برای ساخت ورق سیاه در کارخانه‌های فولادی، شمش یا تختال است. نحوه تولید ورق سیاه نیز بدین صورت است که در ابتدا، شمش‌ها ذوب شده و به صورت فولاد مذابی به رنگ سیاه در می‌آید و در نهایت ورق سیاه تولید می‌شود. اگر قصد خرید ورق سیاه دارید می‌توانید برای اطلاع از قیمت ورق سیاه امروز از سایت آهن آلات آهن تاپ به عنوان مرجع تخصصی عرضه انواع ورق فولادی استفاده کنید.

نام ورق سیاه به دلیل ظاهر کدر و ماتی که این نوع ورق فولادی دارد؛ ورق‌های تولیدی از بین غلتک‌هایی مخصوص عبور داده می‌شوند و در نهایت به ضخامت ۱٫۸ میلی متر الی ۱۵۰ میلی متر تبدیل می‌شود.

با توجه به تاثیر زیاد این محصول در تولیدات صنعتی، خریداران به صورت روزانه نوسانات قیمتی آن را دنبال می‌کنند و در نهایت افزایش یا کاهش قیمت ورق سیاه امروز را در خرید و فروش‌های خود منظور می‌کنند.

اگر قصد مشاهده و اطلاع از قیمت ورق آهن و همچنین ثبت سفارش خرید این محصول را دارید به فروشگاه اینترنتی آهن آلات آهن تاپ مراجعه نمایید.

نمودار قیمت ورق سیاه و نحوه دستیابی به قیمت روزانه

بیشترین استفاده از ورق سیاه در ساخت ساختمان و مصارف صنعتی است. ورق سیاه دارای انواع معمولی و آلیاژی است. کارخانه‌های زیادی در کشور اقدام به تولید ورق سیاه می‌کنند و سطح تولیدات این کارخانه‌ها به نحوی است که نیاز کشور در این حوزه را به خوبی بر طرف می‌کنند. مهم‌ترین کارخانه‌های تولید کننده ورق سیاه عبارتند از:

  • کارخانه فولاد مبارکه اصفهان
  • کارخانه فولاد اکسین
  • کارخانه فولاد کاویان اهواز
  • کارخانه فولاد صبا
  • کارخانه فولاد غرب
  • کارخانه تولید ورق سیاه گیلان و…

برای دستیابی به جدول و نمودار قیمت ورق سیاه تولیدی در کارخانه‌های ذکر شده در بالا، کافی است به سایت آهن تاپ سری بزنید تا قیمت روزانه ورق سیاه را در این سایت به طور دقیق و همراه با نوسانات آن مشاهده نمایید.

با مشاهده نوسانات روزانه قیمت ورق سیاه و اطلاع از کیفیت محصولات ساخته شده در کارخانه‌های مختلف، می‌توان بهترین انتخاب را برای خرید ورق سیاه داشت.

موارد کاربرد ورق سیاه

ورق سیاه به دو صورت رول و شیت قابل عرضه در بازار است. صاحبان صنایع و مهندسان ساختمانی با توجه به موارد کاربردشان می‌توانند از دو نوع رول و شیت این ورق‌ها استفاده نمایند.

ورق‌های رول به خاطر حجم خاصی که اشغال می‌کنند، جابجایی سخت‌تری دارند اما در عوض این امکان را به افراد می‌دهند تا در اندازه‌های دلخواه مورد برش قرار گرفته و استفاده شوند.

فاکتورهای مختلفی بر روی آرشیو قیمت ورق سیاه و نوسانات آن تاثیر گذار است. ضخامت ورق سیاه، ابعاد و موارد کاربرد آن‌ها از فاکتورهای مؤثر بر قیمت این نوع ورق است.

ورق سیاه به دلیل فرایند تولید راحت‌تری که دارد، نسبت به سایر ورق‌های موجود در بازار مثل ورق گالوانیزه قیمت پایین‌تری دارد. در نتیجه این ورق‌ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و اهمیت زیادی در بین محصولات فولادی دارند. ابعاد و اندازه‌های ورق سیاه می‌تواند با توجه به نیاز مشتری عرضه گردد. کاربردهای ورق سیاه بسیار گسترده و فراگیر است. از این ورق‌ها می‌توان در موارد زیر استفاده کرد.

  • ساختمان سازی و مقاطع فلزی به کار رفته در اسکلت ساختمان
  • ساخت تانکرهای جابه جایی مایعات و مشتقات نفتی
  • سوله سازی
  • کشتی سازی و ساخت ماشین آلات جنگی
  • محصول اولیه مورد استفاده در بسیاری از صنایع و…

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق سیاه

عوامل متعددی در قیمت ورق سیاه اثرگذار است در ادامه مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق سیاه را بیان می‌کنیم:

نرخ ارز

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه، نرخ ارز به خصوص قیمت دلار است. با افزایش نرخ ارز، قیمت مواد اولیه وارداتی مانند قراضه و اسلب که برای تولید ورق سیاه استفاده می‌شوند، افزایش می‌یابد و در نتیجه قیمت ورق سیاه نیز در داخل کشور بالا می‌رود.

تورم

رشد تورم در کشور، به طور کلی باعث افزایش قیمت تمامی کالاها و خدمات از جمله ورق سیاه می‌شود.

وضعیت اقتصادی جهانی

عواملی مانند رونق یا رکود در اقتصاد جهانی، تقاضا برای کالاهای مختلف از جمله فولاد و در نتیجه قیمت ورق سیاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

میزان عرضه و تقاضای ورق سیاه

اگر میزان عرضه ورق سیاه در بازار از تقاضا بیشتر باشد، قیمت‌ها تمایل به کاهش دارند و برعکس، اگر تقاضا از عرضه بیشتر باشد، قیمت‌ها افزایش می‌یابند.

سیاست‌های دولت

دولت می‌تواند با وضع قوانین و مقررات، تعرفه‌ها، یارانه‌ها و… بر قیمت ورق سیاه تاثیر بگذارد.

قیمت مواد اولیه

قیمت قراضه و اسلب که مواد اولیه اصلی برای تولید ورق سیاه هستند، به طور مستقیم بر قیمت نهایی ورق سیاه تاثیر می‌گذارد.

هزینه‌های تولید

عواملی مانند هزینه‌های انرژی، دستمزد کارگران، حمل و نقل و… نیز در تعیین قیمت تمام شده ورق سیاه نقش دارند.

فناوری تولید

استفاده از فناوری‌های نوین در تولید ورق سیاه می‌تواند به کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه پایین آمدن قیمت نهایی محصول کمک کند.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.