بازیافت سی دی

0

بازیافت سی دی

سی دی‌ها قابل بازیافت هستند، اما نمی‌توانید آن‌ها را فقط در سطل بازیافت کنار خیابان خود بیندازید. اکنون که گوش دادن به موسیقی به سرویس‌های پخش آنلاین تغییر کرده است، ممکن است تعداد زیادی سی‌دی گرد و غبار در جعبه‌هایی در خانه خود داشته باشید. راه درستی برای بازیافت یا تغییر کاربری آنها وجود دارد.

دیسک های فشرده از پلاستیک پلی کربنات ساخته شده اند که به عنوان پلاستیک شماره 7 یا “سایر” طبقه بندی می شود. بازیافت این پلاستیک ها اغلب دشوارتر است. سی دی ها گاهی اوقات حاوی رگه هایی از آلومینیوم و طلا هستند که به راحتی قابل بازیافت هستند. ممکن است مجبور باشید برای یافتن مکانی برای بازیافت سی دی های قدیمی خود سخت تر کار کنید، اما راه های هوشمند و سازگار با محیط زیست زیادی نیز برای استفاده مجدد از آنها وجود دارد.

سی دی ها اغلب دارای سه قسمت هستند: خود سی دی پلاستیکی براق، محفظه سی دی و نت های کاغذی که داخل کیس قرار می گیرند. گاهی اوقات فقط یک یا دو جزء قابل بازیافت هستند.سی دی های خود را از بین ببرید و سپس می گوییم سی دی، اما این شامل دی وی دی و تمام دیسک های گرد دیگر نیز می شود. ما آنها را از شما جمع آوری می کنیم، اما امکان نابودی آنها به طور مستقیم در آستان شما نیز وجود دارد. سپس می توانید با چشمان خود ببینید که چگونه سی دی ها و دی وی دی های شما را با خردکن موبایل خود با خیال راحت از بین می بریم. ما به شما خدمات بازیافت انواع ضایعات الکترونیکی مانند ضایعات کامپیوتر و ضایعات موبایل را ارائه میکنیم.

آیا می توانید سی دی ها را در سطل بازیافت قرار دهید؟

نه، شما نمی توانید سی دی ها را در سطل بازیافت قرار دهید، یا هیچ دیسک دیگری مانند دی وی دی. برنامه بازیافت محلی شما بعید است که آنها را بپذیرد زیرا اکثر سی دی ها و دی وی دی ها از ترکیبی از رزین های پلاستیکی ساخته شده اند.

با این حال، همیشه ایده خوبی است که قوانین بازیافت محلی خود را بررسی کنید.

اکثر جعبه های سی دی پلی استایرن (پلاستیک شماره 6) هستند در حالی که خود دیسک ها معمولاً پلی کربنات هستند (پلاستیک شماره 7). اینها معمولاً پلاستیک های سخت تری برای بازیافت هستند.

سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها نیز کاملاً سست، نازک و کوچک هستند: به راحتی در فرآیند بازیافت شکسته می‌شوند یا گم می‌شوند.

در نهایت، اکثر سی دی ها به محل دفن زباله یا زباله سوز ختم می شوند و رایت سی دی می تواند مواد شیمیایی مضر مانند دی اکسید گوگرد، دیوکسین ها و اسید هیدروکلریک را در هوا آزاد کند.

این به این دلیل است که پلی کربنات حاوی بیسفنول A (BPA) است که با مشکلات تولید مثل، مشکلات فشار خون، بیماری قلبی و بلوغ زودرس ارتباط دارد. بنابراین می توان گفت که انداختن آنها در سطل زباله بهترین گزینه برای انسان یا محیط زیست نیست.

ضایعات سی دی

نحوه بازیافت سی دی، دی وی دی و نوار

  • نوارها و سی دی های قدیمی خود را به فروشگاه های دستفروشی یا فروشندگان موسیقی اهدا کنید.

  • آنها را به صورت آنلاین بفروشید یا آنها را در بازار محلی فیس بوک خود هدیه دهید.

  • آنها را به دوستان و اعضای خانواده ای بدهید که از جمع آوری آنها لذت می برند یا سخت افزاری برای استفاده از آنها دارند

  • ببینید آیا مرکز سالمندان یا خانه های سالمندان محلی شما آنها را می خواهند.

سی دی و دی وی دی از چه چیزی ساخته شده اند؟

بازیافت CD/DVD به دلیل موادی که از آن ساخته شده اند بسیار آسان است. حتی اگر سی دی ها از مواد بسیار ارزشمند قابل بازیافت مانند پلاستیک پلی کربنات و آلومینیوم ساخته شده اند، در سطل های بازیافت تک جریانی پذیرفته نمی شوند. بازیافت سی دی مقادیر قابل توجهی انرژی را ذخیره می کند و از آلودگی هوا و آب ناشی از تولید این اقلام از مواد خام جلوگیری می کند.

هر سال، میلیاردها سی دی (و دی وی دی) تولید می شود، در حالی که میلیون ها به سادگی دور ریخته می شوند. آنها به محل های دفن زباله و زباله سوزها ختم می شوند که باعث آسیب های غیر ضروری به محیط زیست، هدر رفتن انرژی و از دست رفتن منابع ارزشمند می شود. محل های دفن زباله گزینه مناسبی برای دفع نیستند زیرا سی دی ها به راحتی خراب نمی شوند. با گذشت زمان، سی‌دی‌ها می‌توانند بیسفنول A (BPA) را آزاد کنند که می‌تواند پیامدهای سلامتی در انسان ایجاد کند. سوزاندن سی‌دی‌ها بخارهای سمی را در هوایی که تنفس می‌کنیم آزاد می‌کند و به فرآیند بازیافت خاصی نیاز دارد که در سطل‌های بازیافت تک جریانی پذیرفته نمی‌شود.

بازیافت سی دی

چرا باید دی وی دی ها را بازیافت کنید؟

هر سال، دی‌وی‌دی‌ها و سی‌دی‌های متعددی در محل‌های دفن زباله قرار می‌گیرند، جایی که تا زمانی که اجزای پلی‌کربنات آن‌ها به میکروپلاستیک‌های خطرناک و بی‌نظیر ابدی تبدیل شوند، در آنجا باقی می‌مانند .

آیا سی دی و دی وی دی را می توان بازیافت کرد؟

بله، می‌توانید سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها را بازیافت کنید، نه در برنامه بازیافت حاشیه‌ای. آنهارا به بازیافت کننده های متخصص بسپارید. هرگز نباید در سطل بازیافت کناری شما قرار داده شوند زیرا باعث آلودگی می شوند.

پلی کربنات و آلومینیوم موجود در سی دی مواد کاملاً ارزشمندی هستند و 98 درصد مواد قابل بازیافت هستند، بنابراین ارزش بازیافت آنها را دارد.

پیدا کردن یک بازیافت کننده متخصص CD و DVD می تواند کمی مشکل باشد. در برخی مکان‌ها، سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها به عنوان زباله‌های الکترونیکی طبقه‌بندی می‌شوند ، اما همیشه اینطور نیست. بنابراین برخی از شرکت هایی که زباله های الکترونیکی را می پذیرند سی دی را نیز می پذیرند. همچنین بازیافت‌های زیادی وجود دارند که به جای زباله‌های خانگی، به شرکت‌های تجاری رسیدگی می‌کنند، بنابراین به مقادیر زیادی نیاز دارند و باید برای خدماتشان پول پرداخت شود.

زباله های الکترونیکی چیست ؟ زباله های الکترونیکی به محصولات الکترونیکی گفته می شود که عمر مفید آنها به پایان رسیده است. این شامل تلویزیون، VCR، چاپگر، تلفن و حتی سشوار و جاروبرقی شما می باشد. تعریف این است که دارای دوشاخه، سیم برق یا باتری است.

آیا می توانم جعبه های DVD را در سطل بازیافت قرار دهم؟

اگرچه جعبه های سی دی و دی وی دی قابل بازیافت هستند، نباید آنها را در سطل بازیافت قرار دهید . دلیل این امر کاملاً ساده است.

جعبه های سی دی و دی وی دی در مواد پلاستیکی عرضه می شوند. مواد پلاستیکی CD و DVD مواد پلاستیکی شماره 6 هستند. به این ماده پلی استایرن نیز گفته می شود.

نکته در مورد این است که آنها قابل بازیافت هستند ، اما همه مراکز بازیافت آنها را برای بازیافت نمی پذیرند. بنابراین، اگر آنها را در سطل بازیافت قرار دهید، ممکن است برای کلکسیونرهای قابل بازیافت محلی شما مشکل ایجاد کند.

کاری که باید بجای آن انجام دهید این است که با مرکز بازیافت محلی خود تأیید کنید که آیا جعبه های CD و DVD را برای بازیافت می پذیرد یا خیر. اگر این کار را کرد، پس شما آزاد هستید که جعبه های CD و DVD را بسته بندی کنید و آنها را در سطل بازیافت برای کلکسیونر قابل بازیافت قرار دهید.

بازیافت سی دی
آیا دور انداختن قاب های DVD و CD برای محیط زیست مضر است؟

اولین چیزی که باید بدانید این است که دور انداختن اشیا احتمال آسیب رساندن به محیط زیست زیاد دارد. اشیاء الکترونیکی مانند ضایعات الکترونیکی و ضایعات مخابراتی دارای خطرات بیشتری می باشد. مشکل این است که ما از نرخ زیست تخریب پذیر چیزهایی که بیرون ریخته ایم مطمئن نیستیم. بنابراین، همیشه خوب است که چیزها را قبل از دور انداختن نگه دارید.

حال به این سوال که دور انداختن قاب های سی دی و دی وی دی برای محیط زیست مضر است؟ خوب، CD و DVD مواد پلاستیکی هستند. چیزی که در مورد آنها وجود دارد این است که مواد پلاستیکی شماره 6 هستند، به این معنی که آنها بسیار قوی هستند.

بنابراین، اگر آنها را دور بیندازید، آنها فقط در محل های دفن زباله زباله می ریزند. و بله، این یکی از دلایل اصلی آلودگی است که برای محیط زیست مضر است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.