خرید اسباب بازی آموزشی، گامی مهم در جهت شکوفایی استعدادهای کودکان

0

در دنیایی که تربیت و آموزش کودکان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است، این اسباب بازی ها هستد که میتوانند با طراحی هدفمند و خلاقانه ای که دارند، پنجره جدیدی از دنیای یادگیری و خلاقیت را به سوی کودکان بگشایند. یکی از راهکارهای موثری که میتواند در افزایش توانایی های شناختی، اجتماعی و جسمی کودکان تاثیر بسزایی داشته باشد، استفاده از اسباب بازی آموزشی است. این نوع اسباب بازی ها علاوه بر آن که جنبه سرگرمی دارند میتوانند مهارت های مختلفی را در کودکان توسعه دهند. از این رو اگر به دنبال اسباب بازی هایی هستید که بتواند در یادگیری و پرورش دلبندتان نقش کلیدی ایفا کند و از سویی هوش و خلاقیت را در آنها تقویت نماید، خرید اسباب بازی آموزشی را به شما پیشنهاد می کنیم.

با خرید اسباب بازی از جمله خرید تفنگ بچه گانه است که میتوانید فرصت بی نظیری را برای رشد و پرورش مهارت های مختلف به کودک خود هدیه دهید و او را در ساختن آینده ای روشن یاری کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا با پاسخ به سوال ” چرا اسباب بازی آموزشی برای کودکان مهم است؟ به بررسی اهمیت این نوع اسباب بازی ها و تاثیرات مثبت آنها بر رشد و آینده ای او بپردازیم.

خرید اسباب بازی آموزشی و نقش آن در رشد کودکان

خرید اسباب بازی آموزشی و نقش آنها در رشد کودکان

حضور اسباب بازی های آموزشی در صنعت بازی و سرگرمی بستری را برای والدین و مربیان کودک فراهم نموده است تا بتوانند در کنار سرگرم کردن آنها ، مهارت هایمختلفی از حرکتی گرفته تا اجتماعی و خلاقیت را در کودکان توسعه و پرورش دهند. پازل ها، کتاب های مصور، لگوها و حتی بازی های دیجیتال از انواع اسباب بازی های آموزشی به شمار می آیند که هر یک از ویژگی ها و قابلیت هایی برخوردارند. بازی با این نوع اسباب بازی ها موجب تقویت هوش و تفکر، پرورش خلاقیت و نوآوری، تقویت مهارت های حرکتی، رشد مهارت های اجتماعی در کودکان میشود. به همین خاطر است که بسیاری از والدین به دنبال خرید اسباب بازی آموزشی از معتبرترین فروشگاه های اسباب بازی برای فرزندان خود هستند.

نقش اسباب بازی های آموزشی در پرورش ذهن و خلاقیت

یکی از مهارت های کلیدی که توسعه و پرورش آن بایستی در دوران کودکی انجام شود، خلاقیت است. از آن جایی که کودکان ما از همان دوران طفولیت ذهن خلاق و کنجکاوی دارند، فراهم کردن بستری که بتواند به شکوفایی خلاقیت و پرورش ذهن آنها کمک کند، بسیار موثر است. اسباب بازی های آموزشی با معماها و چالش های مختلف فضایی را ایجاد میکنند تا ذهن کودک را به تفکر وادار کند و با حل معماها و چالش ها مهارت حل مسئله را در آنها تقویت نموده و خلاقیت و ابتکار را در آنها پرورش دهد.

اهمیت اسباب بازی های آموزشی در تقویت مهارت های حرکتی

با خرید اسباب بازی آموزشی به بهبود مهارت های حرکتی در کودکان خود کمک کنید. آنچه در انجام فعالیت های روزمره کودکان نقش کلیدی دارد، مهارت های حرکتی در آنها است. از این رو بازی با اسباب بازی هایی که نیاز به جابه جایی و ترتیب دهی دارند همچون بلوک ساختمانی، پازل ها میتواند موجب تقویت مهارت های حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم کودکان شود. هم چنین باید خاطر نشان کرد اسباب بازی هایی مانند دوچرخه، توپ و اسباب بازی های تعادلی که جزء اسباب بازی های آموزشی به شمار می آیند در تقویت مهارت های حرکتی درشت همچون دویدن، راه رفتن و دویدن نقش موثری دارند.

چگونه با خرید اسباب بازی آموزشی، مهارت های اجتماعی کودک را تقویت کنیم؟

برقراری ارتباط و تعامل با دیگران در دنیای واقعی برای کودکان امری ضروری و حیاتی است.با توجه این که تقویت مهارت های اجتماعی کودکان از مهمترین جنبه های اسباب بازی های آموزشی به شمار می آیند، از این رو با خرید اسباب بازی های آموزشی که نیازمند کار گروهی است میتوانید مهارت های اجتماعی، ارتباطی و گفتاری دلبندتان را تقویت کنید. از سوی دیگر بازی کودکان با اسباب بازی هایی مانند عروسک ها و حیوانات میتواند به نوعی حس همدلی و دوستی را در کودکان ایجاد نماید. بنابراین سعی کنید کودکان خود را تشویق کنید تا با همکاری دوستان و اعضای خانواده خود با اسباب بازی های آموزشی بازی کنند.

افزایش مهارت های فنی کودک با خرید اسباب بازی آموزشی

مهمترین نکات خرید اسباب بازی آموزشی مناسب

برای آن که بتوانید بهترین تجربه انتخاب و خرید اسباب بازی آموزشی را داشته باشید نیاز است مواردی را مدنظر قرار دهید.

سن کودک

مهمترین و اولین نکته ای که باید به هنگام انتخاب و خرید اسباب بازی آموزشی به آن توجه کنید، سن و سال کودک است. گفتنی است انتخاب اسباب بازی هایی متناسب با سن و سال کودک میتواند بازی با آنها را برای او جذاب و هیجان انگیر کند.

علاقه مندی ها و نیاز کودک

این موضوع که کودکتان چه علایق و نیازهای خاصی دارد میتواند در انتخاب بهترین اسباب بازی آموزشی شما را یاری کند.

کیفیت و ایمنی اسباب بازی

از آنجایی که کیفیت و ایمنی در اسباب بازی های آموزشی نقش تاثیرگذاری دارد. از این رو به هنگام انتخاب بایستی بررسی کنید که اسباب بازی های آموزشی از مواد با کیفیت و غیر سمی ساخته شده باشند و از نظر ایمنی برای کودکان بی خطر باشد.

انتخاب بهترین اسباب بازی‌های آموزشی برای گروه‌های سنی مختلف

در این بخش به معرفی بهترین اسباب بازی های آموزشی برای گروه های سنی مختلف میپردازیم تا بتوانید بهترین تجربه خرید اسباب بازی آموزشی را برای خود و دلبندتان به ارمغان بیاورید.

اینفوگرافیک انتخاب بهترین اسباب بازی های آموزشی

گروه سنی ۰ تا ۱۸ ماه

برای این گروه سنی اسباب بازی های حسی ، اسباب بازی نرم و عروسک ها و هم چنین کتاب های مصور میتواند بهترین گزینه باشد. به طوری که بازی با هر یک میتواند به رشد حواس و مهارت های حرکتی ظریف آنها کمک کرده و قوه تخیل و مهارت های زبانی را تقویت نماید.

گروه سنی ۱۸ تا ۳۶ ماه

بلوک های ساختمانی، پازل های ساده و اسباب بازی های موزیکال از جمله اسباب بازی های آموزشی هستند که گروه سنی ۱۸ تا ۳۶ ماه میتوانند با استفاده از آنها مهارت های حل مسئله، خلاقیت ، مهارت های حرکتی ظریف و زبانی را تقویت نمایند. هم چنین به هماهنگی بین چشم و دست کودکان نیز کمک میکند.

گروه سنی ۳ تا ۶ سال

پیشنهاد میشود برای گروه سنی ۳ تا ۶ سال خرید اسباب بازی آموزشی مانند بازی های فکری، خمیربازی، کتاب های قصه و وسایل نقاشی و رنگ آمیزی میتواند هوش، خلاقیت، مهارت های حل مسئله، مهارت های حرکتی ظریف را در این گروه سنی تقویت کند.

گروه سنی ۶ تا ۹ سال

میتوان گفت بازی های رومیزی مانند شطرنج، دوز، مارپله و اسباب بازی های علمی همچون تلسکوپ، میکروسکوپ و کتاب های علمی و آموزشی بهترین گزینه برای گروه های ۶ تا ۹ سال می باشند که از طریق آنها میتوانند مهارت های حل مسئله، خواندن و درک مطلب را در خود تقویت کنند.

گروه سنی ۹ سال به بالا

خلاقیت، تفکر، صبر و حوصله و مهارت های حل مسئله را در گروه های سنی ۹ سال به بالا میتوانید با خرید اسباب بازی آموزشی مانند لگو و اسباب بازی های ساختمانی پیچیده رشد و پرورش دهید.

و در نهایت …

این اسباب بازی های آموزشی هستند که میتوانند علاوه بر جنبه سرگرمی زمینه ساز رشد و پرورش مهارت های مختلفی در کودکان شوند. از این رو با انتخاب و خرید اسباب بازی های آموزشی مناسب میتوان در جهت یادگیری و شکوفایی استعدادهای کودکان گام برداشت. با این حال برای خرید آنلاین اسباب بازی آموزشی به صورت آنلاین بهتر است به سراغ معتبرترین سایت های همکاری در فروش گرین لیست به ادرس اینترنتی https://greenlist.ir/، دیجی کالا به آدرس https://www.digikala.com/ ، درجه به آدرس اینترنتی https://www.daraje.com/، ترب، ایمالز  بروید.

4.2/5 - (9 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.