جراحی زیبایی پروتز سینه | بدون جای جراحی و با بهترین هزینه

0

سینه بدون تردید نقش مهمی در زیبایی اندام زنان دارد. اهمیت بالای سینه سبب شده است تا زنان نسبت به این عضو حساسیت زیادی داشته باشند و با دقت بیشتری آن را از نظر زیبایی و تناسب بررسی نمایند. بسیاری از زنان از نامتقارن بودن، کوچکی، شل بودن، افتادگی و دیگر مشکلات سینه هایشان ناراضی می باشند و به دنبال راهی هستند تا این مشکلات را برطرف نمایند. قرار دادن پروتز سینه، یکی از راه های درمانی به شمار می رود که به فرم دهی، زیبایی سینه ها و در نهایت به زیبایی اندام منجر می شود.

منظور از قرار دادن پروتز سینه چیست؟

عمل قرار دادن پروتز سینه، عملی می باشد که به منظور بزرگ و حجیم شدن اندازه ی سینه ها انجام می گیرد. قرار دادن پروتز سینه در پشت بافت طبیعی پستان انجام داده می شود. این پروتزها به صورت کیسه هایی شبیه پستان می باشند و از نظر مواد تشکیل دهنده در سه نوع دسته بندی می شوند. این انواع عبارتند از: پروتزهای سالینی موسوم به آب نمکی، پروتزهای سیلیکونی، پروتزهای ترکیبی که ترکیبی از آب نمکی و سیلیکونی می باشد. محل قرار دادن پروتز سینه در قسمت بالایی عضله ی سینه یا پایین آن می باشد.

این عمل از جمله عمل هایی محسوب می شود که بعضی افراد با هدف زیبایی آن را انجام می دهند و برای برخی افراد نیز جنبه ی درمانی دارد.

شیوه ی قرار دادن پروتز سینه

عمل پروتز سینه از جمله عمل هایی می باشد که کمترین تهاجم را دارا می باشد و از این نظر عملی ایمن محسوب می شود. این عمل به وسیله ی بیهوشی عمومی صورت می گیرد. قرار دادن پروتز سینه به چند شیوه انجام می شود. این تعدد شیوه ها با توجه به نوع برش در سینه ها برای قرار دادن پروتز صورت می گیرد.

برش ها با توجه به تکنیک و شیوه ی جراحی، فرم سینه ها و اندازه ی پروتزها در نواحی گوناگونی ایجاد می شود. این برش ها عبارتند از: برش در قسمت زیر سینه، برش در قسمت زیر هاله ی نوک سینه ها، برش در قسمت بالای شکم و برش در قسمت زیر بغل.

پس از اینکه برش ها در قسمت مورد نظر ایجاد شد، پروتزها در سینه ها قرار داده می شوند. محل قرار دادن پروتز سینه به شکل و فرم اولیه ی سینه بستگی دارد. این پروتزها را می توان در قسمت پشت بافت ماهیچه ی سینه یا قسمت زیر پوست و بخش بافت نرم سینه قرار داد.

قرار دادن پروتز در قسمت پشت عضلات سینه برای آن دسته از کسانی که سینه های کوچکی دارند، مفید است. زیرا اگر پروتز سینه برای این افراد در زیر پوست قرار داده شود، احتمال این وجود دارد که لبه های پروتز از زیر پوست معلوم و مشخص باشد. قرار دادن پروتز سینه برای آن دسته از افرادی که دچار افتادگی سینه می باشند، بهتر است زیر پوست و بافت نرم سینه و روی ماهیچه های سینه انجام شود.

پس از قرار دادن پروتز سینه، برش ها را بخیه می زنند و روی سینه ها را پانسمان می کنند. مدت زمان این عمل معمولا بین ۲ الی ۵ ساعت می باشد.

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی

فوق تخصص جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی  با سابقه درخشان در حوزه زیبایی و ترمیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه علوم پزشکی مشهد
پایان‌نامه فوق‌تخصص حفظ و ارتقا راه‌های هوایی بعد از جراحی زیبایی بینی
بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
ثبت اختراع پایان نامه تخصصی جراحی عمومی در مورد بهبود اسکار ناشی از سوختگی با پماد انالاپریل و پسودوافدرین
دارای دانشنامه پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
فارغ التحصیل سازمان استعدادهای درخشان(سمپاد) کرمان

 

مراقبت های لازم پس از قرار دادن پروتز

بهتر است پس از انجام این عمل، مدتی را به صورت نیمه نشسته استراحت نمایید. این حالت به راحتی و کاهش تورم پس از عمل کمک خواهد کرد.

لازم است به مدت شش ماه الی یک سال از سوتین های مخصوصی که به این منظور طراحی شده اند، استفاده کنید. این سوتین ها باعث می شود تا هم سینه ها فرم بهتری پیدا کنند و هم تورم و التهاب سینه ها را کاهش می دهند.

بهتر است چند روز پس از عمل را استراحت نمایید و تا یک ماه از فعالیت های سنگین خودداری کنید.

تا زمانی که پانسمان روی سینه ها وجود دارد، نباید سینه ها را در معرض آب و خیس شدن قرار دهید. پس از برداشتن پانسمان، می توانید استحمام کنید.

منبع : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4791346/

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.