مراقب شیوه های جدید کلاهبرداری هنگام اجاره ماشین باشید

0

یکی از بزرگترین نگرانی‌های اکثر گردشگران و مسافران، کلاهبرداری و سوء استفاده هنگام اجاره خودرو است. همانطور که می‌دانید، بازار گردشگری و سفرگردی در فصل‌های مختلف سال رونق دارد. یکی از مهم‌ترین چالش‌های گردشگران، تردد و رفت و آمد در شهر مقصد است.

غیر از سفر، ممکن است برای جلسات کاری، یک روز پرمشغله با جابه‌جایی‌های زیاد یا حتی ماشین عروس و غیره نیاز به یک خودروی مناسب داشته باشید.

در این حالت، بهترین راه حل رنت خودرو است. به عنوان مثال اگر قصد داشته باشید بدون ماشین شخصی به شهری سفر کنید، بهترین راه کرایه خودرو است. با توجه به اینکه فرایند اجاره خودرو به سادگی انجام می‌شود و مزیت‌های بسیار زیادی دارد، گزینه کاملا مناسبی برای افراد خواهد بود.

اما مهم‌ترین مسئله قبل از اجاره خودرو، پیدا کردن یک مرکز معتبر است. در غیر این صورت، باید منتظر عواقب این مسئله باشید که ساده‌ترین آن کلاهبرداری از مسافران و گردشگران است. در ادامه قصد داریم به طور کامل درباره این مسئله توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شیوه های جدید کلاهبرداری از مسافران چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که به عنوان یک مسافر به ذهن شما می‌رسد، این است که چگونه مراکز رنت خودرو می‌توانند از من کلاهبرداری کنند؟! در ادامه، برخی از شیوه‌های جدید کلاهبرداری را به شما معرفی می‌کنیم تا با اطلاعات کافی برای کرایه ماشین در کشورها یا شهرهای مقصد اقدام کنید.

1.هزینه اصلی با هزینه تبلیغ متفاوت است

همین الان عبارت رنت خودرو یا کرایه ماشین را در نوار جستجوی گوگل سرچ کنید تا با تعداد زیادی سایت و مجموعه اجاره ماشین مواجه شوید. هر کدام از این مراکز، روش‌های خاصی برای تبلیغات خدمات خود دارند که ممکن است بسیار ترغیب کننده باشد.

به عنوان مثال ممکن است بنر تبلیغاتی مربوط به اجاره خودرو با قیمت بسیار پایین و مقرون به صرفه را مشاهده کنید، اما به محض اینکه وارد سایت می‌شوید متوجه خواهید شد که خودروی مورد نظر در دسترس نیست و باید برای اجارۀ ماشین دیگری، با قیمت بسیار بالا اقدام کنید.

کاسپین رنت برای رفع این مشکل، شرایطی را فراهم کرده است تا کاربران خودروی مورد نظر خود را بر اساس بودجه و شرایط خود انتخاب کنند. یعنی هیچ تحمیلی برای انتخاب خودرو و پرداخت هزینه وجود ندارد.

2.هزینه اضافی برای بیمه

یکی دیگر از شیوه‌های کلاهبرداری جدید هنگام اجاره خودرو، پرداخت هزینه‌های اضافی برای بیمه است. زمانی که درخواست خود را برای کرایه ماشین ثبت می‌کنید، فرم‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن‌ها را پر کنید.

یکی از مهم‌ترین فرم‌ها، فرم مربوط به بیمه است. اگرچه بیمه ماشین یا سرنشینان اهمیت بسیار زیادی دارد و باید بخشی از خدمات مراکز اجاره خودرو باشد، اما نیازی نیست هزینه‌های اضافی یا گزافی بابت بیمه پرداخت کنید. بهتر است با کارشناسان مجموعه مورد نظر صحبت کنید تا متوجه شوید بیمه دقیقاً چه حوادثی را پوشش می‌دهد.

3.خسارات تحمیلی

یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری، خسارات تحمیلی است. قبل از اینکه سوار ماشین شوید، تمامی بخش‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. زیرا ممکن است از شما بابت هرگونه خط و خش روی بدنه یا شکستگی قطعات داخلی ماشین، هزینه دریافت شود. خوشبختانه، کارشناسان شرکت‌های معتبر تمامی بخش‌های ماشین را ارزیابی کرده و سپس آن را به شما تحویل می‌دهند. بنابراین مشکلی در این باره وجود نخواهد داشت.

چگونه از کلاهبرداری هنگام اجاره خودرو جلوگیری کنیم؟

برخی از روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری هنگام اجاره خودرو، شامل موارد زیر هستند:

1.انتخاب یک مجموعه معتبر

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری هنگام کرایه ماشین بدون راننده ، انتخاب یک مجموعه معتبر است. اگر یک مرکز حرفه‌ای و با تجربه را انتخاب کنید، تا زمان به پایان رسیدن سفر با مشکل مواجه نخواهید شد.

کارشناسان شرکت‌های معتبر، قبل از کرایه ماشین به شما مشاوره می‌دهند تا اطلاعات کاملی درباره انواع خودروهای موجود در مجموعه و قیمت آن‌ها داشته باشید. همچنین اطلاعات کاملی درباره قوانین اجاره خودرو و روش استفاده از ماشین در منطقۀ مقصد، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

از طرفی اگر هنگام استفاده از ماشین مشکلی ایجاد شود، کارشناسان این شرکت‌ها در اسرع وقت به شما کمک می‌کنند تا مشکل را رفع کنید. یک شرکت معتبر، شرکتی است که خدمات آن شامل مشاوره قبل از انتخاب خودرو، مشاوره حین اجاره ماشین و مشاوره بعد از تحویل خودرو باشد.

2.دریافت مجوز

یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری، درخواست مجوز از مراکز کرایه خودرو است. از این مراکز بخواهید تمامی مجوزهای خود را به شما نشان دهند. همچنین تمامی رسانه‌های اجتماعی مجموعه را مورد بررسی قرار دهید تا نظر دیگر مراجعین را متوجه شده و انتخاب درستی داشته باشید.

3.بررسی مدارک و ماشین

هنگام تحویل ماشین به هیچ وجه عجله نکنید. تمامی مدارک را مورد بررسی قرار دهید. سپس باید وضعیت ماشین را چک کنید. به عنوان مثال شماره پلاک، شماره شاسی، سالم بودن قطعات و مواردی مانند این را ارزیابی کنید.

4.زمان تحویل

یکی دیگر از بهترین نکات برای جلوگیری از کلاهبرداری، بررسی زمان تحویل خودرو است. برخی مراکز بابت دیرکرد هنگام تحویل خودرو، از شما هزینه گزافی دریافت می‌کنند. در قرارداد شما باید ساعت تحویل خودرو، مدت زمان اجاره و مبلغ مورد نظر ذکر شده باشد. مبلغی که بابت دیرکرد دریافت می‌شود نیز باید به طور دقیق در قرار داد ذکر شود.

5.بررسی قوانین

تمامی قوانین مجموعه را ارزیابی کنید. به عنوان مثال اگر یک قطعه خراب یا شکسته شود، هزینه آن بر عهده شما خواهد بود یا مرکز اجاره دهنده خودرو؟ بهتر است قوانین را بررسی کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

بررسی کلی

در این مطلب درباره شیوه‌های جدید کلاهبرداری هنگام رنت خودرو و روش‌های جلوگیری از آن توضیح داده شد. اغلب مسافران، جهت کاهش هزینه‌های سفر برای کرایه ماشین اقدام می‌کند. در حالی که مراکز سودجو شرایطی را فراهم می‌کنند تا هزینه‌های اجاره ماشین از هزینه سفر بیشتر شود.

در این حالت، خسارت مالی به شما وارد خواهد شد. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی با شیوه‌های جدید کلاهبرداری آشنا شوید. همچنین باید به یک شرکت معتبر مراجعه کنید.

همانطور که گفته شد، مجموعه کاسپین رنت شرایطی را فراهم کرده است تا مسافران به راحتی برای اجاره خودرو اقدام کنند. قوانین این مجموعه بسیار ساده هستند. تعداد زیادی خودرو متناسب با هر نوع بودجه‌ای، در این مجموعه اجاره داده می‌شود که یک سفر کم هزینه و بی‌نظیر را برای شما ایجاد خواهد کرد.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.