بهترین مرکز خدمات چاپ فلزات و چاپ سیلک و تامپو در ایران

0

خدمات چاپ فلزات ایران نشان توانایی چاپ بر روی کلیه سطوح فلزی شما صنعت گران محترم  را کاملا مکانیزه و با کیفیت ارایه نماید. چاپ روی فلز از قبیل الومینیوم و اهن و کلیه فلزات دیگر جرء تخصصی ترین خدمات چاپ فلز این مجموعه می باشد.

چاپ فلز ایران نشان با استفاده از شیوه چاپ سیلک و سایر شیوه های چاپ به ارایه خدمات چاپ فلز می پردازد.

چاپ فلز باید به شکلی انجام شود که بعد از چاپ ثبات و ماندگاری بسیار بالایی بر روی محصول داشته باشد و حتی نسبت به محیط و دما تغییر شکل ندهد. مخصوصا چاپ فلزاتی که برای تابلو های فلزی که به عنوان علایم راهنمایی و رانندگی و معابر شهری استفاده میشود.

چاپ فلز از لحاظ کیفیت باید به شکلی باشد که برای مدت زمان نسبتا طولانی روی فلز ماندگار باشد مانند چاپ بر روی پنل دستگاههای صنعتی بدین منطور باید از مرکب های کوره ای استفاده کرد تا به ثبات نسبتا بالایی دست یافت.

نکته دیگری که در چاپ فلز باید به ان توجه داشت خلوص و کیفت رنگ مورداستفاده می باشد هر چه درجه خلوص مرکب بالا تر باشد مرکب دارای پوشش بالاتری روی سطح خواهد داشت.

خدمات چاپ فلز شامل تمامی فلزات از قبیل،چاپ اهن،چاپ الومینیوم،چاپ استیل،چاپ برنج و سایر فلزات می باشد.

برای اراِیه خدمات چاپ فلزات ابتدا باید طرح برای چاپخانه ارسال گردد و یا توسط چاپخانه طراحی گردد سپس باید از طرح خروجی فیلم لیتو گرافی تهیه کرد.

سپس باید به وسیله فیلم فرم چاپی مورد استفاده در دستگاه ساخته گردد برای هر روش چاپی فرم مخصوص همان روش ساخته می شود به تمامی این مراحل پیش از چاپ فلز گفته می شود.

مرحله بعد از پیش از چاپ ، مرحله چاپ است در این مرحله فرم بر روی دستگاه تنظیم می شود و اماده چاپ روی قطعه مورد نظر می شویم.

بعد از گرفتن اولین نمونه روی سطح چاپی و تایید ان توسط مشتری به ادامه چاپ می پردازیم.

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک فرآیند انتقال طرحی محکم بر روی سطح صاف با استفاده ازشابلون ، جوهر و یک دستگاه فشار است. پارچه و کاغذ متداول ترین سطوح چاپ شده روی صفحه است ، اما با جوهرهای تخصصی امکان چاپ روی چوب ، فلز ، پلاستیک و حتی شیشه نیز وجود دارد. روش اصلی شامل ایجاد استنسیل روی توری مشی ریز و سپس فشار دادن جوهر (یا رنگ در مورد آثار هنری و پوسترها) برای ایجاد اثر طراحی شما در سطح زیر سطح است.

این فرآیند گاهی اوقات “غربالگری ابریشم” یا “چاپ سیلک ابریشم” نامیده می شود و در حالی که روند چاپ واقعی همیشه نسبتاً مشابه است ، نحوه ایجاد استنسیل بسته به مواد مورد استفاده متفاوت است. تکنیک های مختلف لکه گیری شامل موارد زیر است:

استفاده از نوار ماسک یا وینیل برای پوشاندن مناطق مورد نظر از صفحه نمایش.

استنسیل را روی مش با استفاده از مسدود کننده های صفحه مانند چسب یا لاک نقاشی کنید.

استفاده از یک امولسیون حساس به نور برای ایجاد یک استنسیل ، که سپس به روشی مشابه با یک عکس تهیه می شود .

طرح های ساخته شده با استفاده از روش چاپ صفحه ممکن است فقط از یک سایه جوهر یا چند مورد استفاده کنند. در مورد موارد رنگی ، رنگ ها باید در لایه های جداگانه اعمال شوند و از هر استیکر جداگانه استفاده شود.

 چرا از چاپ سیلک استفاده می شود؟

یکی از دلایلی که خدمات چاپ سیلک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، به این دلیل است که حتی در پارچه های تیره رنگ های واضح ایجاد می کند. جوهر یا رنگ نیز در لایه هایی روی سطح پارچه یا کاغذ قرار دارد که کیفیت چاپ را به راحتی لمس می کند.

این تکنیک همچنین مورد علاقه است زیرا به پرینتر اجازه می دهد تا به راحتی چندین بار طرح را تولید کند. از آنجا که می توان از همان استنسیل برای تکرار یک بار دیگر یک طرح استفاده کرد ، برای ایجاد چندین نسخه از همان پوشاک یا لوازم جانبی بسیار مفید است. این باعث می شود چاپ سیلک به یک تکنیک بسیار کارآمد برای ایجاد دسته های زیادی از لباس های سفارشی برای تیم های ورزشی یا لباس کار تبدیل شود .

در صورت استفاده از تجهیزات حرفه ای توسط یک پرینتر باتجربه ، همچنین می توانید طرح های پیچیده و رنگی پیچیده ایجاد کنید. اگرچه پیچیدگی این فرآیند به معنای محدودیتی در تعداد رنگ هایی است که چاپگر می تواند از آن استفاده کند ، اما این امکان را برای رنگ آمیزی شدیدتر از دستیابی به چاپ دیجیتال فراهم می کند.

مراحل چاپ سیلک به صورت مرحله به مرحله

روش های مختلفی برای چاپ صفحه وجود دارد ، اما همه آنها همان تکنیک اساسی را شامل می شوند. در شکل چاپی که در زیر صحبت خواهیم کرد از یک امولسیون واکنش پذیر نور ویژه برای ایجاد یک استنسیل سفارشی استفاده می شود. این تمایل به محبوب ترین نوع چاپ تجاری است ، زیرا می توان از آن برای ساختن استنسیل پیچیده استفاده کرد.

در اینجا ، ما با شما از طریق روند چاپ صفحه به صورت مرحله به مرحله صحبت خواهیم کرد. ما همچنین ویدئویی از روند انجام کارگاه خود را برای شما قرار داده ایم ، بنابراین می توانید ببینید که چگونه لباس های سفارشی چاپ شده با کیفیت بالا را ایجاد می کنیم.

مرحله 1: طراحی ایجاد می شود

برای شروع ، چاپگر طرحی را که می خواهد در محصول نهایی ایجاد کند ، می گیرد و آن را روی یک فیلم شفاف استات چاپ می کند. این مورد برای ایجاد استنسیل استفاده می شود.

مرحله 2: توری شابلون آماده شده است

در مرحله بعد ، چاپگر یک توری  را متناسب با پیچیدگی طراحی و بافت پارچه در حال چاپ انتخاب می کند. سپس توری مش با لایه ای از امولسیون واکنش پذیر نور روکش می شود ، که هنگام تولید در زیر نور روشن سخت می شود.

مرحله 3: امولسیون در معرض است

ورق استات که شامل طراحی است ، روی صفحه نمایش داده شده با امولسیون قرار داده می شود ، و کل چیز در معرض نور بسیار روشن قرار می گیرد. نور امولسیون را سخت می کند ، بنابراین قسمت هایی از صفحه که توسط طرح پوشانده شده است به شکل مایع باقی می مانند.

اگر طرح نهایی شامل بیش از یک رنگ باشد ، باید از صفحه نمایش جداگانه ای استفاده شود تا هر لایه جوهر اعمال شود. برای ایجاد محصولات چند رنگ ، چاپگر باید از مهارت خود در طراحی هر استنسیل استفاده کند و آنها را کاملاً صاف کند تا از عدم اطمینان از طراحی نهایی استفاده کند.

مرحله چهارم: امولسیون از بین می رود و یک استنسیل ایجاد می کند

پس از قرار گرفتن در معرض نوربرای مدت زمان مشخص ، قسمت هایی از صفحه نمایش که تحت پوشش طراحی قرار نمی گیرند سخت خواهد شد. سپس هر امولسیون بدون مهار با دقت شستشو می شود. این امر اثبات روشنی را بر روی صفحه می گذارد تا جوهر از آن عبور کند.

سپس شابلون خشک می شود ، و چاپگر هرگونه لمس یا اصلاح لازم را انجام می دهد تا اثر هر چه بیشتر از طرح اصلی تا حد امکان دقیق باشد. اکنون این استنسیل آماده استفاده است.

مرحله 5: مورد برای چاپ آماده شده است

سپس شابلون روی دستگاه چاپ قرار می گیرد. سطحی که چاپ می شود روی تخته چاپ ، زیر شابلون قرار داده شده است.

تعداد زیادی پرس مختلف وجود دارد ، از جمله سبک دستی و اتوماتیک ، اما اکثر چاپگرهای مدرن تجاری از یک دستگاه چاپ چرخان اتوماتیک دوار استفاده می کنند ، زیرا این کار اجازه می دهد تا چندین صفحه نمایش مختلف به طور همزمان کار کنند. برای چاپ های چند رنگ ، از این نوع پرینتر نیز می توان برای پیاده سازی سریع لایه های رنگی جداگانه استفاده کرد..

سپس محصول چاپ شده از یک خشک کن عبور می کند که جوهر را درمان می کند و یک رنگ صاف و رنگی را ایجاد می کند. محصول نهایی قبل از انتقال به صاحب جدید آن ، کاملاً بررسی و شسته می شود..

خدمات چاپ تامپو

چاپ تامپو نوعی فرآیند چاپ است که در آن جوهر از یک صفحه فلزی گرفته شده و به یک بالشتک منعطف هدایت می‌شود که بوسیله‌ی آن امکان چاپ بر روی شی مورد نظر فراهم می‌شود. چاپ تامپو جزء چاپ‌های گود است زیرا در فرآیند چاپ آن از یک کلیشه‌ی گود و پد استفاده می‌شود. پد ابزاری است برای انتقال طرح چاپی بر روی شی مورد نظر پد معمولا از موادی تهیه می‌شود که بافتی نرم داشته باشند. انعطاف پذیری پد باعث می‌شود امکان چاپ بر روی سطوح پیچیده فراهم آید. چاپ تامپو را می‌توان در موارد گوناگونی به کار برد، از جمله: چاپ بر روی سرامیک، پلاستیک، فلز، شیشه و …

پد استفاده شده در خدمات چاپ تامپو دارای خاصیت ارتجاعی و کشسانی بالایی است و همین امر سبب می‌شود تا بتوان بدون هیچ مشکلی بر روی سطوح مختلف چاپ زد. استفاده از چاپ تامپو دامنه‌ی بسیار وسیع و گسترده‌ای در صنایع  گوناگون دارد و در صنعت چاپ و تبلیغات به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. می‌توان رد پای چاپ تامپو را در اشیاء کوچک و بزرگ مشاهده کرد. به عنوان مثال می‌توان موارد زیر را نام برد.

چاپ بر روی لوازم ورزشی مانند توپ. از چاپ تامپو در صنعت پوشاک نیز استفاده می‌شود. در این مورد چاپ مستقیما بر روی پارچه و لباس اعمال می‌شود. در انواع هدایای تبلیغاتی می‌توان چاپ تامپو را دید. صفحه کلید کامپیوتر و ماشین حساب همگی از چاپ تامپو بهره می‌برند. این چاپ را بر روی انواع اسباب بازی‌ها و تجهیزات پزشکی نیز می‌توان دید.

امروزه چاپ تامپو جایگاه ویژه‌ای در این صنعت پیدا کرده و اکثر کارخانجات، تولیدی‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با آن در ارتباط هستند. چاپ تامپو از آنجا وارد صنعت چاپ شد که چاپ بر روی سطوح و اشکال هندسی با مشکل مواجه شد. وجود پد سیلیکونی منعطف در چاپ تامپو می‌‍تواند به راحتی جوهر را در تماس کامل به سطح هندسی مورد نظر انتقال دهد و از محدودیتی که در چاپ سیلک اسکرین و افست وجود دارد خبری نیست.

تماس با خدمات چاپ ایران نشان

تلفن 55316247-021

فکس آنلاین 89775856 -021

همراه :09123169021 – کلوانی

4.2/5 - (4 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.