مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین

0

هر روش درمانی که در آن مشاور روانشناس از راه اینترنت یا تلفنی با مراجع در ارتباط باشد مشاوره روانشناسی آنلاین است. مشاوره آنلاین با مشاوره حضوری تفاوت زیادی ندارد و  فرق آن فقط در شیوه ارتباط بین مراجع و درمانگر است. امروزه و با سرعت گرفتن تکنولوژی در زندگی، مشاوره آنلاین و تلفنی طرفداران زیادی پیدا کرده است . در ادامه‌ی این مطلب به مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین خواهیم پرداخت.

مشاوره حضوری یا آنلاین؟ کدام بهتر است؟

مشاوره‌ روانشناسی آنلاین بیش از هر چیز به یک دلیل ساده در دنیای مدرن امروزی ضروری است: «مهم نیست در کجای جهان هستید، یه راحتی می‌توانید با درمانگر خود ارتباط برقرار کنید.»

بهره‌گیری از خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی به لطف شبکه‌های اجتماعی، کسب‌وکارهای آنلاین و اینترنتی به تازگی با استقبال زیادی مواجه شده است. درمانگران باتجربه و دارای مجوز و تخصص، خدمات آنلاین را به درمان‌جویان ارائه می‌دهند و عارضه‌های بالینی مانند افسردگی، انواع اختلال و اضطراب را درمان می‌کنند. علاوه بر این روانشناسی ازدواج ، مشاوره روانشناسی کودکان و  برای حل مشکلات خانوادگی و … یا مشاوره پیش از ازدواج نیز می‌تواند آنلاین برگزار شود.

خدمات مشاوره‌ آنلاین به اندازه‌ی مشاوره‌ی حضوری تاثیرگذار است. نتایج مطالعات گسترده بیان می‌کند که تفاوت بین مراجعه‌ی حضوری به مشاور و مشاوره روانشناسی فردی آنلاین ناچیز است و در بسیاری از موارد هیچ فرقی باهم ندارد.حتی در برخی مواقع مشاوره آنلاین مفیدتر است، زیرا درمان‌جویان در مشاوره‌ی اینترنتی بیشتر احساس راحتی می‌کنند. گویی مشاوره‌ روانشناسی آنلاین تناسب بیشتری با سبک زندگی انسان مدرن دارد.

مشاوره روانشناسی آنلاین

مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین

مشاوره آنلاین روانشناسی در سال‌های اخیر به‌خاطر پیشرفت فناوری و تغییر یافتن نیازهای جامعه به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این نوع از مشاوره به علل متفاوتی می‌تواند برای افراد کاربردی باشد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین اشاره خواهیم کرد:

  1. دسترسی سریع و آسان

از مهم‌ترین مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی این است که افراد به راحتی و بدون نیاز به ترک خانه می‌توانند از خدمات مشاوره بهره‌مند شوند. این موضوع به‌ویژه برای افرادی که در مناطق دورافتاده یا با دسترسی محدود به خدمات تخصصی روانشناسی زندگی می‌کنند، بسیار کارآمد است.

  1. انعطاف‌پذیری زمان

مشاوره روانشناسی آنلاین به افراد این اجازه را می‌دهد که جلسات درمانی خود را در زمان‌های منعطف‌ تنظیم کنند. این ویژگی برای افرادی که برنامه‌های شلوغ زیادی دارند یا نمی‌توانند در ساعات معمول به کلینیک مشاور مراجعه کنند، بسیار مفید است.

  1. کاهش هزینه‌ها

مشاوره آنلاین هزینه‌های مربوط به رفت و آمد و جلسات حضوری را کاهش می‌دهد. بسیاری از مشاوران آنلاین تعرفه‌های کمتری با توجه به بودجه‌ی اشخاص ارائه می‌دهند که باعث می‌شود این نوع مشاوره برای تعداد بیشتری از افراد قابل دسترسی باشد.

  1. حفظ امنیت و حریم خصوصی

برای بسیاری از افراد، جلسات درمانی حضوری به مراکز مشاوره امکان دارد با احساس نگرانی از دیده‌شدن همراه شود. مشاوره روانشناسی آنلاین این امکان را به افراد می‌دهد که در محیط خصوصی و امن خانه‌ی خودشان با مشاوران صحبت کنند، بدون این‌که از برخورد با آشنایان نگرانی داشته باشند.

  1. عدم وجود موانع جغرافیایی

مشاوره روانشناسی آنلاین دسترسی به مشاوران و متخصصان روانشناسی را در همه‌ی مکان‌ها ممکن کرده است. به این معنا که افراد می‌توانند از تخصص‌های خاصی که ممکن است در محل زندگی‌شان در دسترس نداشته باشند بهره‌مند شوند.

  1. دریافت خدمات برای افراد دارای مشکلات جسمی

برای افرادی که مشکلات جسمی یا ناتوانی‌ حرکتی دارند، رفت و آمد به مراکز مشاوره دشوار است. مشاوره روانشناسی آنلاین به این افراد امکان می‌دهد بدون نیاز به ترک خانه، خدمات مناسب روانشناسی را دریافت کنند.

  1. کاهش اضطراب

برای بعضی از افراد، محیط کلینیک و مطب ممکن است استرس‌زا باشد. مشاوره آنلاین روانشناسی به این افراد کمک می‌کند تا در محیطی راحت، با مشاور ارتباط برقرار کنند و استرس خود را کاهش دهند.

با توجه به مزایای متعدد، مشاوره روانشناسی آنلاین امروزه گزینه‌ای مناسب و کارآمد برای بسیاری از افراد است.

چگونه کیفیت جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین را بالا ببریم؟

با رعایت یک‌سری نکات کیفیت جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین فردی بلا می‌رود تا تاثیرگذاری به اندازه‌ی جلسات حضوری بالا برود.

  • اطمینان از اتصال مناسب اینترنت

قبل از شروع جلسات مشاوره حتما اتصال به اینترنت و حجم آن را مورد بررسی قرار دهید تا در هنگام برگزاری جلسه درمان به مشکل نخورید و تمرکز شما از بین نرود.

  • حضور در مکان آرام و خلوت

در اتاق یا مکانی قرار بگیرید که خلوت باشد و کسی جز شما در آن‌جا حضور نداشته باشد.

  • باخبر کردن اطرافیان

اگر نیاز است قبل از شروع جلسه مشاوره روانشناسی آنلاین به اطرافیان یا اعضای خانواده‌ی خود اطلاع دهید تا سکوت و فضای مناسب را در اختیار شما قرار دهند.

  • حضور به موقع در جلسه درمانی

حتما در ساعتی که برای شما تعیین شده است در جلسه‌ی مشاوره حاضر شوید تا از لحاظ ذهنی دغدغه‌ی دیر شدن شما را با استرس مواجه نکند و جلسه‌ی مشاوره به صورت کامل برگزار شود.

  • مهیا کردن شرایط استاندارد

اگر در حالت مناسب قرار نداشته باشید، مشاور درمانگر قادر نیست وضعیت شما را در حین برگزاری مشاوره روانشناسی آنلاین بررسی کند. سعی کنید گوشی یا لپتاپ را درست روبروی خود و درحالت ثابت قرار دهید و جایی بشینید تا درمانگر شما ر به‌درستی ببیند.

نحوه دریافت مشاوره روانشناسی

چگونه می توان مشاوره آنلاین روانشناسی گرفت؟

شروع یک جلسه مشاوره روانشناسی آنلاین دشوار نیست، شما به راحتی می‌توانید این کار را با یک تماس یا کلیک کردن روی لینک ارسال‌شده انجام دهید. امروزه جلسات مشاوره آنلاین در قالب ویدئوکال یا تماس صوتی با اپلیکیشن‌های متعددی قابل انجام است. همراهتم به‌عنوان پلتفرم تخصصی مشاوره روانشناسی آنلاین امکان برگزاری جلسات مشاوره را به‌خوبی برای مراجعان خود فراهم کرده است.

کلام آخر

مشاوره روانشناسی آنلاین راه مناسبی برای دریافت سریع و آسان خدمات سلامت روان از طریق تلفن، پیام‌رسان یا تماس‌های تصویری است. امروزه خدمات مشاوره به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود و همیشه و همه‌جا با دسترسی به اینترنت و تلفن قابل انجام است. مرکز روانشناسی آنلاین همراهتم آماده‌ی خدمت‌رسانی تخصصی با مشاوران و درمان‌گران باتجربه و تعرفه‌های مناسب برای همه افراد است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین تشخیص مشکل و ارجاع به روانشناس متخصص همین حالا با مشاوران همراهتم تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.