آموزش رانندگی مبتدی و حرفه ای در محل

0

یکی از مهارت‌های ضروری در زندگی مدرن آموزش رانندگی است و فراگیری این مهارت به ‌دقت بالایی نیاز دارد. آموزش مهارت رانندگی یکی از موارد آموزش در محل است که برای فراگیری آن باید به‌صورت حضوری در کلاس‌های عملی حاضر شد و تحت تعلیم مربی کارآزموده قرار گرفت. به دلیل اینکه این مهارت با سلامت راننده، سرنشینان و عابران پیاده در ارتباط است باید تمام موارد مربوط به آموزش رانندگی حرفه ‌ای را فراگرفت.

کلاس های رانندگی

دوره آموزش رانندگی شامل دو بخش آیین‌نامه و آموزش عملی در شهر است. هنرجویان آموزش مهارت رانندگی پایه سوم ابتدا ۱۲-۱۰ جلسه ۲-۱٫۵ ساعته کلاس آیین‌نامه را می‌گذرانند. علاوه بر این فراگیران یک جلسه کلاس فنی خواهند داشت که در آن با اصول مهم مربوط به موارد فنی اتومبیل آشنا خواهند شد.

بعد از گذراندن دوره تئوری و آیین‌نامه، دوره‌های آموزش رانندگی عملی آغاز می‌شود که هنرجویان تحت نظارت یکی از مربیان آموزشگاه ۱۲-۱۰ جلسه عملی را طی خواهند کرد. حضور فیزیکی در دوره‌های عملی رانندگی نیز الزامی است و به همین دلیل آموزش رانندگی یک آموزش در محل محسوب می‌شود.

صاحبان آموزشگاه‌های رانندگی می‌توانند با درج آگهی تبلیغاتی خود در کلاستور، نسبت به آگاهی‌رسانی عمومی اقدام کنند. کلاستور فضایی مناسب برای تبلیغات کسب‌وکارهای مختلف است.

آموزش رانندگی مبتدی

آموزش رانندگی؛ اجزای داخل کابین

بعد از گذراندن کلاس‌های آئین‌نامه، نوبت به آموزش رانندگی عملی می‌رسد. این بخش دارای هیجان، استرس و چالش‌های زیادی است. قبل از شروع به آموزش رانندگی عملی باید با اصول اولیه آن یعنی اجزای موجود در کابین ماشین آشنا شویم. این موارد عبارت‌اند از:

  • صندلی راننده: با ورود به داخل کابین اتومبیل باید ابتدا صندلی را تنظیم کنید. وضعیت صندلی باید کاملاً متناسب با شرایط بدنی راننده باشد تا در هنگام رانندگی احساس راحتی داشته و با ایمنی کامل رانندگی کند.
  • آینه‌ها: سه آینه، شامل دو آینه‌بغل و یک آینه وسط است که آن‌ها نیز باید تنظیم شوند تا راننده کاملاً بر جاده و خیابان پشت سر خودرو نظارت و دید کافی داشته باشد.
  • فرمان: کنترل حرکت ماشین و راست حرکت‌کردن آن با فرمان تنظیم می‌شود.
  • پدال‌ها: در قسمت پایین پای راننده سه پدال گاز در سمت راست، ترمز در وسط و کلاچ در راست قرار دارند و هنرجویان در مراحل مختلف آموزش رانندگی حرفه‌ای روش استفاده از آن‌ها را فراخواهند گرفت.
  • دنده‌ها: در اتومبیل‌های دنده‌ای، دنده‌ها از ۵-۱ هستند.
  • ترمزدستی: ترمزدستی متفاوت از ترمز پدال است و در کنار دنده‌ها قرار دارد. بعد از پارک‌کردن و توقف اتومبیل باید ترمزدستی را کشید. همچنین هنگام شروع به حرکت باید ترمزدستی به سمت پایین خوابانده شود. در جلسات آموزش رانندگی روی این اصل مهم نیز تأکید می‌شود.

بعد از نشستن روی صندلی و تنظیم آن، بستن کمربند ایمنی و تنظیم آینه‌ها، سوئیچ را در محل خود قرار داده و با استارت‌زدن ماشین روشن می‌شود. سپس ترمزدستی را خوابانده به دنده یک می‌رویم و با اندکی فشار روی پدال گاز، ماشین حرکت می‌کند. برای کنترل ماشین و هدایت آن در مسیر درست باید روی فرمان تسلط کافی داشت.

آموزش رانندگی شهری

آموزش رانندگی مبتدی

بعد از آشنایی با اجزای داخل کابین، چگونگی تنظیم و شروع به حرکت ماشین در جلسات اولیه آموزش رانندگی، مهارت‌های دیگر را نیز باید به‌صورت آموزش در محل فراگرفت که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

۱٫ توقف

حالا که شروع حرکت اتومبیل را فراگرفتید باید برای توقف آن این مراحل را دنبال کنید. برای توقف، پدال ترمز مهم است و با فشار روی ترمز سرعت اتومبیل آرام‌آرام کم می‌شود. بعد از اینکه سرعت به کمتر از ۱۵ کیلومتر رسید با قراردادن پای چپ روی کلاچ همزمان دنده را خلاص کنید. در این زمان سرعت اتومبیل آرام‌آرام به صفر می‌رسد.

۲٫ گردش به راست

یکی دیگر از موارد مهم در آموزش رانندگی گردش‌به‌راست است که برای آن باید اطمینان یابید که قبل از گردش‌به‌راست قسمت جلوی ماشین از جدول عبور کرده است. حدود دو متر قبل از چرخش فرمان را نیم دور به چپ چرخانده تا اطمینان یابید اتومبیل با جدول برخورد نمی‌کند.

ثبت آگهی‌های آموزشی و کسب‌وکارهای مختلف در کلاستور، روشی مطمئن برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات است.

۳٫ دور یک فرمانه

انجام دور یک‌ فرمانه یکی دیگر از مهارت‌های آموزش رانندگی حرفه‌ای است که برای انجام آن نباید در حریم تقاطع قرار بگیرید. این حرکت را در خیابان‌هایی با عرض بیشتر از ۱۲ متر می‌توان انجام داد. برای انجام دور یک ‌فرمانه با زدن راهنمای راست بااحتیاط در آخرین قسمت سمت راست بایستید.

بعد از آن با زدن راهنمای چپ و نگاه‌کردن به آینه‌بغل چپ نقطه کور را پوشش دهید. در مرحله بعدی با حرکت آهسته ۳۰ درجه ماشین را به چپ کج کرده و ایست ۳۰ درجه را انجام دهید. بعد از اطمینان از عدم وجود خطر و رعایت حق تقدم رانندگان دیگر آهسته حرکت کرده و با چرخاندن فرمان به چپ در وسط خیابان مقابل خط مقطع بایستید. بعد از اطمینان از عدم وجود خطر دور کامل زده، اتومبیل را صاف کرده و به مسیر خود ادامه دهید.

از دیگر موارد مهم در آموزش رانندگی دور دو فرمانه، پارک دوبل، پارک ال و دنده معکوس است که در جلسات آموزش در محل رانندگی همه آن‌ها را فراخواهید گرفت.

برای اطمینان از اطلاع عمومی درباره دوره‌های آموزشی خود می‌توانید با کلاستور همکاری کنید. ثبت آگهی‌های کسب‌وکار شما در کلاستور روشی مطمئن برای آگاهی‌بخشی درباره دوره‌های آموزشی است.

آموزش رانندگی حرفه ای؛ مهارتی کاربردی برای همه

آموزش رانندگی یکی از مهارت‌های ضروری و به‌عنوان یک آموزش در محل شناخته می‌شود که هنرجویان تحت آموزش رانندگی عملی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند. هنرجویان بعد از گذراندن کلاس‌های تئوری آیین‌نامه تحت آموزش رانندگی حرفه‌ ای قرار گرفته و تمام اصول مربوط به رانندگی ایمن را فرامی‌گیرند. هنرجویان زیادی به دنبال آموزش این مهارت هستند و شما می‌توانید با درج آگهی آموزش رانندگی مؤسسه خود در کلاستور آن‌ها را از این دوره‌های آموزشی مطلع کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.