مزایای استفاده از ویدئو پروژکتور در تدریس

0

با پیشرفت روزانه تکنولوژی بسیاری از روش‌های سنتی و قدیمی دیگر قابل‌استفاده نیستند و تکنولوژی جایگزین این روش‌های قدیمی شده است. برای مثال در حال حاضر شما می‌توانید از ویدئو پروژکتور در آموزش و تدریس استفاده نمایید. به همین دلیل ما در این مقاله با راهنمای انتخاب ویدئو پروژکتور کلاسی همراه شما هستید و می‌خواهیم بگوییم که خرید ویدئو پروژکتور کلاسی چه کاربرد و مزایایی جهت پیشرفت کلاس‌های درسی خواهد داشت.

 

یادگیری تعاملی‌تر خواهد شد

اگر با تکنولوژی سروکار داشته باشید خودتان می‌دانید که چه ابزارهای متنوعی به دنیای امروزی وارد شده‌اند و همین ابزارها می‌توانند کمک بسیار زیادی به سیستم آموزشی ایران و جهان بکنند. به همین دلیل استفاده از ویدئو پروژکتور در کلاس درس می‌تواند یادگیری شما را تعاملی‌تر از قبل بکند.

برای مثال بهتر است که نرم‌افزار گوگل ارث را در نظر بگیرید. گوگل ارث نرم‌افزاری است که در درس جغرافیا بسیار کارساز خواهد بود و می‌تواند به روند آموزشی دانشجوهای گرامی کمک کند و حتی آموزش نیز برای دانشجوها جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر خواهد بود.

حال استاد به‌راحتی می‌تواند هر کشوری که می‌خواهد را در گوگل ارث به دانشجوهای عزیز نشان دهد. علاوه‌برآن به لطف قابلیت زوم این برنامه استاد می‌تواند حتی شهرهای کشور موردنظر را نیز به‌راحتی نشان دهد و آموزش خود را در زمینه‌های مختلف تکمیل نماید.

البته که این مزیت تنها شامل حال درس جغرافیا نخواهد شد. همان‌طور که خودتان می‌دانید برنامه‌های کاربردی مختلف زیادی تا به امروز طراحی شده‌اند که می‌توانند شیوه تدریس استادان گرامی را متحول کنند و کمک شایانی به دانشجویان بکنند تا راحت‌تر از قبل آموزش ببینند.

 

یادداشت‌برداری راحت‌تر می‌شود

در حال حاضر از انواع وایت‌برد و بلک برد استفاده می‌گردد تا استادان بتوانند نکات آموزشی مدنظر خودشان را روی آن بنویسند و آموزش‌های لازم را نیز بر اساس همین نکات ارائه دهند که این موضوع کمی فرایند تدریس را سخت خواهد کرد.

معمولاً نکته نویسی را نمی‌توان به‌خوبی روی تخته وایت‌برد سازمان‌دهی کرد و همین موضوع یادداشت‌برداری را برای دانشجوهای عزیز سخت خواهد کرد و باعث می‌شود تا انگیزه آن‌ها برای یادگیری نیز کمتر شده و خیلی سریع از آموزش خسته شوند.

علاوه‌برآن فضای وایت‌برد نیز کم بوده و نمی‌توان تمام نکات آموزشی یک مبحث را در یک تخته جا داد. به همین دلیل نیاز است که نکات قبلی پاک شود تا جا برای نوشته‌های جدید نیز پیدا شود و همین موضوع می‌تواند موجب شود برخی از دانشجوها از یادداشت‌برداری عقب بمانند.

استادان گرامی می‌توانند قبل از شروع کلاس ها از مبحث موردنظر پاورپوینت تهیه بنمایند. این‌گونه فرایند یادداشت‌برداری برای دانشجوها نیز راحت‌تر خواهد شد. علاوه‌برآن استاد می‌تواند برای بهبود یادگیری فایل پاورپوینت را نیز در اختیار دانشجویان گرامی قرار دهد تا دیگر نیازی به یادداشت‌برداری نباشد.

 

 زمان کلاس بهتر مدیریت می‌شود

معمولاً استادان مدرسه و دانشگاه بیشتر وقت‌ها با کمبود زمان مواجه هستند و نمی‌توانند یک مبحث کامل را در یک جلسه جمع کرده و آموزش دهند. اما لازم به ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از ویدئو پروژکتور در تدریس این مشکل را به‌راحتی رفع نمایید.

یکی از دلایلی که موجب ازدست‌رفتن تایم می‌شود این است که استادان مجبور هستند که نکات مختلف را هر دفعه نوشته و پاک کنند تا پس از آن دانشجوها نیز بتوانند از تخته وایت‌برد نوت برداری و یادداشت‌برداری کنند که همین موضوع بسیار زمان‌گیر خواهد بود.

استفاده از ویدئو پروژکتور باعث می‌شود تا تدریس شما در کلاس درس نیز بسیار روان‌تر باشد و بتوانید به‌راحتی زمان را کنترل و مدیریت نمایید. این گونه به‌راحتی می‌توانید یک مبحث را به‌صورت کامل در کلاس درس آموزش دهید و این مشکل را به‌راحتی رفع نمایید.

 

دانشجویان فرصت ارائه بهتری خواهند داشت

در بسیاری از کلاس ها دانشجویان برای دریافت نمره کلاسی خود نیاز دارند که درباره موضوع خاصی کنفرانس دهند. درصورتی‌که کلاس درس موردنظر از ویدئو پروژکتور برخوردار باشد ارائه کنفرانس برای دانشجویان موردنظر نیز راحت‌تر خواهد بود و علاوه‌برآن کنفرانس موردنظر با نظم بهتری پیش خواهد رفت.

از جمله دلایلی که ارائه کنفرانس در کلاس ها رواج دارد این است که چیزی به علم دانشجویان اضافه کند. وقتی که دانشجو موردنظر بتواند از پاورپوینت استفاده کند به‌راحتی می‌تواند با کمک فایل های صوتی و تصویری ارائه‌ای کامل‌تر داشته باشد و دیگر دانشجویان را با موضوع موردنظر آشنا نماید.

 

جمع‌بندی

اگر قصد دارید که اطلاعات بیشتری در زمینه قیمت پروژکتور برای کلاس درس به دست بی آورید می‌توانید به وب‌سایت دای تک مراجعه کرده و بهترین پروژکتور های مخصوص تدریس را از مجموعه ما به‌راحتی خریداری نمایید تا در کمترین زمان ممکن برای شما ارسال گردد و در اختیار شما قرار بگیرد. لازم به ذکر است که مجموعه ما تنوع بالایی در زمینه فروش انواع پروژکتور تدریس دارد و خرید را برای شما عزیزان راحت‌تر کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.