بهترین ویژگی ادیتورها

0

چگونه ادیتور شویم؟

یکی از مشاغل حرفه‌ای و مورد نیاز دنیای امروز، ادیت یا تدوین است زیرا این مهارت برای کارهای مختلفی کاربرد دارد. برخی از افراد ادیت تصاویر را به عنوان یک حرفه می‌آموزند، اما برخی دیگر به دنبال کاری پولساز هستند و ادیت فیلم را انتخاب می‌کنند. قطعا ادیت یا همان تدوین فیلم زحمت بیشتری دارد، اما با آموختن و استفاده از برخی تکنیک‌ها می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن در آن حرفه‌ای شد. در این پست آموزشی به کمک مشاورین سایت تک ادیتور، قصد داریم به سوال چگونه ادیتور شویم؟ پاسخ دهیم.

شغل ادیتور چیست؟

برخی از افراد نمی‌دانند ادیتور کیست یا به چه کسی ادیتور می‌گویند. تدوینگر یا ادیتور (Editor) فردی است که مسئولیت بهبود محتواهای مختلف از جمله (تصویری، متنی، صوتی و …) را بر عهده دارد. معمولا کلمه ادیتور را برای افرادی که ویرایش تصاویر یا ویدیو را انجام می‌دهند، استفاده می‌کنند. اما کلمه تدوینگر مخصوص کسانی است که ویرایش ویدیو را به عهده دارند‌. اما از لحاظ معنایی هر دو یک مفهوم داشته و عملیات اصلاح و بهبود محتوا را انجام می‌دهند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این شغل، مطلب ادیتور کیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ را مطالعه کنید.

چگونه ادیتور یوتیوب شویم؟

معمولا افرادی که به دنبال یک سرگرمی یا شغل پردرآمد (در زمینه تولید محتوا) هستند، به سراغ یوتیوب می‌روند. اگر برای ادیتور شدن، علاقه‌ی خود را پیدا کرده‌اید و میدانید که در زمینه ساخت محتوای یوتیوب است، بهتر است کار با چندین نرم افزار را بیاموزید. معمولا یوتیوبرها از نرم‌ افزارهای زیر استفاده می‌کنند:

  • افترافکت
  • فتوشاپ
  • پریمیر

این سه نرم افزار ادوبی می‌تواند برای کارهای ادیت یا تدوین، به بهترین نحو عمل کند‌. البته در کنار این موارد (برای سهولت و سرعت بیشتر پروژه) بهتر است از جعبه ابزار تدوین استفاده کنید. زیرا این جعبه ابزار برای افراد آماتور و حرفه‌ای ساخته شده و کار هر فرد را آسان‌تر می‌کند‌.

آموزش-ادیتوری-حرفه-ای

آموزش ادیتور حرفه‌ای

اگر تصمیم قاطعانه‌ی خود را گرفته‌اید و می‌خواهید یک ادیتور حرفه‌ای شوید، باید مطابق مراحل زیر عمل کنید‌. این مراحل مسیری موفقیت آمیز برای ادیتور شدن است.

نرم‌افزارهای حرفه‌ای بیاموزید

ما به کسانی که میپرسند چگونه ادیتور شویم؟ پیشنهاد میدهیم که از کار کردن با نرم‌افزارهای حرفه‌ای ترس یا نگرانی نداشته باشید. قطعا هر مهارتی از دور سخت‌تر است و زمانی که آن را شروع می‌کنید، آسان‌تر خواهد شد. پس در قدم اول مشخص کنید که چه می‌خواهید، ادیتور عکس یا تدوینگر فیلم؟ سپس به سراغ نرم افزار تخصصی آن بروید‌. قطعا برای تصاویر باید فتوشاپ را بیاموزید اما برای فیلم و ویدیو باید به سراغ پریمیر و افترافکت بروید.

نمونه‌های تدوین را مشاهده کنید

برای انکه در این مسیر به یک ذهنیت مثبت و قوی برسید، بهتر از نمونه‌ کارهای دیگران را مشاهده کنید. تا حد ممکن با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، ارتباط برقرار کنید و سعی کنید کارهای جدید، قدیمی، قوی و حتی ضعیف را تماشا نمایید. تماشای این آثار می‌تواند به ذهنت  ایده‌پردازی و خلاقیت شما کمک کند. حتی با مشاهده این آثار می‌توانید از اشتباهات خود در این زمینه جلوگیری کنید.

دستیار یک فرد حرفه‌ای شوید

به عنوان یک دستیار فعالیت خود را آغاز کنید. این موضوع می‌تواند در یادگیری سریع شما موثر باشد‌. قطعا در کنار یک فرد حرفه‌ای می‌توانید بهترین مهارت‌ها را در سریع‌ترین زمان بیاموزید. زیرا شما نتیجه‌ی زحمات و تجربیات او را مشاهده می‌کنید. پیشنهاد ما این است که برای ابتدای کار (حتی بدون حقوق) مدت زمانی دستیار یک فرد حرفه‌ای باشید. در این مسیر می‌توانید علاوه بر یادگیری انجام این مهارت، نحوه گرفتن پروژه و ارتباط با کارفرما را نیز بیاموزید.

تکرار و تمرین

یک ادیتور حرفه‌ای میداند که راز حرفه‌ای شدن، تنها تکرار و تمرین است. زمانی که از اصول و تکنیک‌های آموزشی خود استفاده میکنید، برای تسلط و یادگیری تنها به تکرار و تمرین نیاز دارید. به همین خاطر تمرینات خود را جدی بگیرید و یک ساعت مشخص برای انجام این کار در برنامه روزانه خود قرار دهید. در این صورت فاصله‌ی زیادی با حرفه‌ای شدن ندارید!

یک تدوینگر به چه مهارتی‌هایی نیاز دارد؟

در صورتی که فرد ادیتور یا تدوینگر به دنبال حرفه‌ای شدن و کسب درآمد بالا باشد، باید مهارت‌های زیر را به خوبی بیاموزد:

  • مهارت‌های فنی که شامل استفاده از نرم افزارها و ابزارها میشود.
  • دید درونی و هنری که با مشاهده‌ی نمونه‌ کارها به دست می‌آید‌.
  • خلاقیت و استعداد هنری که با تکرار و تمرین امکان پذیر است.
  • توانایی کار تیمی و هماهنگی در مواقعی ایجاد می‌شود که با دیگران ارتباط برقرار کنید.
  • تجربه عملی به هنگام دستیاری و تکرار و تمرین به دست می‌آید.
  • مهارت‌های زمان‌بندی که با مصمم بودن فرد در ارتباط است.

مهارت-تدوینگرها

سخن نهایی

در این پست آموزشی بررسی کردیم که چگونه ادیتور شویم؟ فراموش نکنید که استفاده از همین نکات می‌تواند مسیر موفقیت را برای شما روشن و هموار سازد. اما برای سرعت در یادگیری و رسیدن به اهداف خود می‌توانید از آموزش‌های تک ادیتور و ترفندهای رایگان آن استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.