با پاسپورت ایرانی، به چند کشور بدون نیاز به ویزا می‌توانید سفر کنید؟

0

برای علاقه‌مندان به سفرهای خارجی و کشف سرزمین‌ها و فرهنگ‌های جدید یکی از بزرگ‌ترین موانع گرفتن ویزای کشور مقصد است. اعتبار پاسپورت هر کشوری با تعداد کشورهایی که به دارندگان آن پاسپورت اجازه می‌دهند تا بدون دریافت ویزا سفر کنند ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل است که با کاهش اعتبار پاسپورت ایران در سال‌های اخیر گرفتن ویزا از بیشتر کشورها تبدیل به یک دردسر بزرگ شده است. در این مقاله قصد داریم به کشورهایی بپردازیم که ایرانی‌ها می‌توانند بدون ویزا به آن‌ها سفر کنند.

ایرانی‌ها و سفرهای خارجی بدون ویزا

برای سفر به هر کشوری باید ویزای ورود به آن کشور را داشته باشید. ویزای توریستی کشورها در انواع مختلفی صادر می‌شوند. حتما تا‌به‌حال اسم سفرهای visa-free travel یا سفرهای بدون ویزا به گوش شما رسیده است. منظور از سفرهای بدون ویزا سفرهایی هستند که نیاز به مراجعه به سفارت، مدارک خاص و هزینه بررسی مدارک یا صدور ویزای توریستی ندارند. در واقع براساس توافق‌های بین‌المللی در میان برخی از کشورها برای سفر به برخی از کشورها نیازی به ویزای توریستی ندارید. برای ورود به این کشورها و اقامت کوتاه‌مدت در آن‌ها با هدف تفریح و گردشگری ارائه پاسپورت معتبر کافی است. این شرایط سفر به کشورها را ساده می‌کند و با حذف دردسرهای دریافت ویزا باعث می‌شود، این سفرها در زمان کوتاه‌تر و به‌سادگی انجام شوند.

نکته مهم این است که بدانیم کدام کشورها این امکان را به ایرانی‌ها می‌دهند تا با حذف این مراحل سفر خود را آغاز کنند. قوانین کشورها ممکن است هر سال و براساس توافقات جدید و اعتبار پاسپورت کشورهای مختلف تغییر کند. در ادامه این متن به آخرین لیست کشورهایی می‌پردازیم که بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی به ایرانی‌ها اجازه سفر می‌دهند. در نظر داشته باشید که اطلاعات جدید و لیست کشورها و آخرین تغییرات را باید قبل از هر سفری مجددا بررسی کنید. همچنین می‌توانید آخرین اطلاعات را از آژانس‌های مسافرتی معتبر بگیرید. در ادامه می‌توانید لیست کشورهای بدون‌ ویزای هر قاره را برای ایرانی‌ها مشاهده کنید.

سفر به کشورهای بدون ویزا در قاره آسیا و اروپا

ایرانی‌ها بر طبق قراردادهای سیاسی موجود برای سفر به کشورهای عراق، عمان، قطر، ارمنستان، قزاقستان و مالزی در قاره آسیا نیازی به دریافت ویزا ندارند. همچنین کشورهای ترکیه و گرجستان هم جزو کشورهای اروپایی هستند که برای سفر و گشت‌و‌گذار در آن‌ها نیازی به دریافت ویزا ندارید. برای سفر به این کشورها در بدو ورود پاسپورت معتبر خود را ارائه داده و بدون هزینه دریافت ویزا مهر مجوز ورود را دریافت کنید. برای این منظور لازم است، پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی بدون خط‌خوردگی یا مهر داشته باشید تا از آن برای دریافت مهر ورود استفاده کنید.

سفر به کشورهای بدون ویزا در قاره آمریکا و اقیانوسیه

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم برای سفر به کشورهای دومینیکا، هائیتی، ونزوئلا و جمهوری سورینام در قاره آمریکا و جزایر کوک، ایالت فدرال میکرونزی و نیووی ارائه پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی بدون مهر و خط‌خوردگی در فرودگاه مقصد و دریافت مهر ورود کافی است و نیازی به دریافت ویزای توریستی، جمع‌آوری مدارک، وقت سفارت و مواردی از این دست ندارید. علاوه‌بر کشورهایی که برای ایرانی‌ها شرط دریافت ویزا را ندارند، کشورهایی هم هستند که ایرانی‌ها می‌توانند برای سفر به آن‌ها با ویزای الکترونیک اقدام کنند.

سفر به کشورهای دارای ویزای الکترونیک یا فرودگاهی برای ایرانی‌ها

علاوه‌بر کشورهایی که تا این‌جا گفتیم برخی کشورها هم وجود دارند که بر طبق قوانین برای ورود به ویزا نیاز دارند؛ اما این ویزا را به‌صورت فرودگاهی در هنگام ورود به فرودگاه کشور مقصد و بعد از بررسی مدارک لازم مانند پاسپورت معتبر، واچر هتل و بلیط رفت‌و‌برگشت هواپیما به‌خصوص بلیط برگشت و هزینه صدور ویزا صادر می‌کنند. همچنین برای دریافت ویزای الکترونیک برخی از کشورها نیاز دارید تا از قبل درخواست الکترونیک خود را به سفارت مربوطه ارسال کنید. این ویزا هم یکی از انواع ویزاهایی است که به ایرانی‌ها تعلق می‌گیرد و هدف آن سهولت سفر و عدم مراجعه حضوری به سفارت کشورهای مختلف است. برای دریافت این ویزا کافی است، مدارک درخواست‌شده را به‌صورت آنلاین برای سفارت مورد نظر ارسال کنید و منتظر پاسخ باشید. برای اطلاع از لیست مدارک لازم می‌توانید از سایت رسمی سفارت هر کشور و یا آژانس‌های مسافرتی معتبر استفاده کنید. دقت کنید که ارسال ناقص یا نادرست مدارک و همچنین هرگونه نقص در مدارک می‌توانند، باعث ردشدن درخواست ویزای شما شوند. در ادامه می‌توانید لیست کشورهایی که ویزای فرودگاهی و الکترونیک را با پاسپورت ایرانی ارائه می‌دهند را مشاهده کنید.

نام کشورهای آسیایی

نوع ویزا

قطر

ویزای الکترونیک-فرودگاهی

کامبوج

ویزای الکترونیک

مالدیو

ویزای فرودگاهی

عمان

ویزای الکترونیک-فرودگاهی

جزیره تیمورلسته

ویزای فرودگاهی

نام کشورهای آفریقایی

نوع ویزا

آنگولا

ویزای فرودگاهی

بوروندی

ویزای فرودگاهی

دماغه سبز

ویزای فرودگاهی

جمهوری دموکراتیک کنگو

ویزای الکترونیک

جیبوتی

ویزای الکترونیک

اتیوپی

ویزای الکترونیک

گینه بیسائو

ویزای الکترونیک-فرودگاهی

ماداگاسکار

ویزای الکترونیک-فرودگاهی

مالاوی

ویزای الکترونیک

نیجریه

ویزای فرودگاهی

سیشل

ویزای توریستی

کنیا

ویزای الکترونیک

زیمباوه

ویزای فرودگاهی

نام کشورهای آمریکا و اقیانوسیه

نوع ویزا

بولیوی

ویزای الکترونیک-فرودگاهی

سورینام

ویزای الکترونیک

توگو

ویزای فرودگاهی

پالائو

ویزای فرودگاهی

ساموآ

ویزای فرودگاهی

تووالو

ویزای فرودگاهی

مدارک مورد نیاز برای سفر بدون ویزا

برای سفرکردن به اکثر کشورهایی که برای ایرانی‌ها بدون ویزا محسوب می‌شود، همان‌طور که گفتیم ارائه پاسپورت معتبر کفایت می‌کند. این پاسپورت باید حداقل ۷ ماه اعتبار یا مهلت (تا تاریخ انقضا ) داشته باشد. همچنین برخی از کشورها ممکن است، علاوه‌بر پاسپورت معتبر ایرانی مدارک دیگری مانند کارت بیمه، واچر هتل یا بلیط برگشت هواپیما را هم درخواست کنند. بنابراین ایرانی‌ها برای سفر بدون ویزا یا سفر با ویزای فرودگاهی بهتر است مدارک زیر را در زمان صدور ویزا به‌همراه داشته باشند؛

  • پاسپورت متقاضی با حداقل ۷ ماه اعتبار

  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده

  • واچر رزرو هتل یا اقامتگاه

  • پرداخت هزینه بررسی مدارک و صدور ویزا درصورت نیاز

  • سه قطعه عکس با ابعاد پاسپورتی و جدید

سفر به تمام نقاط جهان با فلای تودی

برای سفر به هر نقطه‌ای از جهان، دریافت انواع ویزای گردشگری، رزرو بلیط رفت ‌و ‌برگشت سفر با بهترین خطوط هوایی و مناسب‌ترین قیمت‌ها، رزرو هتل و حرفه‌ای‌ترین خدمات سفر فلای تودی در کنار شماست. برای این منظور وارد وب‌سایت فلای تودی شوید و با جست‌و‌جوی نام کشور مورد نظرتان شروع کنید. با این روش لیست خطوط هوایی، هتل‌ها و… را دریافت کرده و بعد از مقایسه، خدمات مورد نظرتان را خریداری یا رزرو کنید. همچنین برای دریافت ویزای کشورها از طریق فلای تودی می‌توانید، فرم درخواست ویزا در وب‌سایت این آژانس را تکمیل و برای کارشناسان ویزا در این تیم ارسال کنید. فراموش نکنید که فلای تودی در تمام مراحل برنامه‌ریزی سفر در کنار شماست تا بی‌دردسر سفر کنید و خاطرات شیرین بسازید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.