نکاتی که برای خرید لیوان پیرکس باید بدانید

0

یکی از اقدامات ضروری که هنگام خرید لوازم آشپزخانه باید انجام دهید، توجه به نکاتی است که پیش از خرید هرکدام از آن‌ها باید در نظر گرفته شوند. برای مثال، لیوان‌های پیرکس از جمله ظروفی هستند که به‌طور معمول شما می‌توانید تعداد زیادی از آن‌ها را در آشپزخانه خانه‌ خود داشته باشید. اما آنچه که زمان خرید این ظروف حائز اهمیت است، آگاه بودن از کیفیت بالای آن‌هاست؛ زیرا ظروف پیرکس شباهت بسیار زیادی با ظروف شیشه‌ای معمولی دارند؛ درنتیجه ممکن است هنگام خرید به دلیل عدم اطلاع از برخی نکات، به جای ظروف اصل پیرکس، ظرف‌ شیشه‌ای معمولی خریداری کنید که این نیز می‌تواند باعث عدم رضایت شما از خریدتان شود. از این‌رو برای اطلاع از این موارد حساس و مهم بهتر است تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

مزایای خرید لیوان پیرکس و معرفی ویژگی‌های آن

لیوان‌های پیرکس یکی از انواع مختلف لیوان‌هایی هستند که طی چند دهه اخیر به وفور به بازار لوازم آشپزخانه راه یافته‌اند. اگرچه این لیوان‌ها در ظاهر شبیه لیوان‌های بلوری به نظر می‌رسند، اما از نظر وزن و طرز استفاده، بعضی تفاوت‌های کلی با لیوان‌های بلوری دارند. به‌طور کلی، این لیوان‌ها نسبت به لیوان‌های بلوری سنگین‌تر هستند و قابلیت استفاده مسقیم بر روی شعله گاز یا قرار گرفتن در دمای پایین را دارند. علاوه ‌بر این، جنس بدنه این لیوان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که زمان تغییر دما با محتویات درون خود واکنش نمی‌دهد و موادی به آن اضافه نمی‌کند. همچنین، به‌طور عمده در ساخت این لیوان‌ها از مواد مضر و خطرناک مانند سرب یا بیسفنول-A (BPA) استفاده نمی‌شود.

از دیگر ویژگی‌های برتر استفاده از لیوان‌های پیرکس، قابلیت عدم واکنش جنس بدنه با محتویات درونی آن است؛ زیرا در ساخت این لیوان‌ها از نوعی شیشه مقاوم به تغییر دما استفاده می‌شود که می‌تواند مانع تغییر مزه یا بوی نوشیدنی یا خوراکی درون آن شود. علاوه‌ بر این، یکی دیگر از مزایای خرید لیوان پیرکس، شستشوی آسان و راحت آن‌ها بعد از استفاده است؛ به این صورت که شما می‌توانید بعد از هر بار استفاده از این لیوان‌ها، بدون محدودیت خاصی آن‌ها را با دست یا ماشین ظرفشویی بشویید.

از دیگر ویژگی‌های برتر استفاده از لیوان پیرکس، ساختار شفاف و زیبای آن است. این ویژگی پیرکس زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما قصد دارید زمان مصرف نوشیدنی خوش‌آب و رنگ خود، علاوه ‌‌بر طعم و مزه، از زیبایی ظاهری آن نیز لذت ببرید. در کنار این ویژگی‌ها، شما می‌توانید از لیوان‌های پیرکس در هر موقعیت و مکانی مانند پیک‌نیک، محل کار و مسافرت نیز استفاده لازم را ببرید.

نکاتی که باید هنگام خرید لیوان پیرکس رعایت شود کدام‌اند؟

به‌طور کلی، هنگام خرید ظروف و لیوان‌های پیرکس باید به بعضی فاکتورها توجه زیادی کنید تا بتوانید خرید رضابخش و ایده‌آلی داشته باشید. این نکات مهم شامل موارد زیر هستند:

کیفیت محصول

اولین و مهم‌ترین فاکتوری که زمان خرید لیوان‌های پیرکس باید به آن دقت داشته باشید، کیفیت محصولی است که قصد خریداری آن را دارید. از این‌رو، شما در ابتدا باید دقت کنید که ظروف مدنظر شما از جنس پیرکس اصل است یا خیر. بهترین روش برای این منظور، خرید ظروف پیرکس از برندهایی است که از قبل از کیفیت و برتری آن‌ها مطلع هستید.

مقاومت در برابر حرارت

یکی از دلایلی که باعث می‌شود اکثر افراد به خرید ظروف و لیوان‌های پیرکس روی بیاورند، قابلیت بالای آن‌ها در تحمل دمای زیاد است. پس اگر قصد خرید لیوان پیرکس را دارید، حتما توجه داشته باشید که جنس پیرکس مدنظر شما از مقاومت بالایی در برابر حرارت برخوردار باشد. برای این کار باید حتما قبل از خرید، مشخصات مربوط به مقاومت حرارتی ظرف مدنظر را کاملا بررسی کنید تا برای خرید آن، اطمینان خاطر لازم را به‌دست آورید.

تطبق‌پذیری پیرکس مدنظر

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید ظروف پیرکس باید آن را مدنظر قرار دهید، قابلیت استفاده چندکاره از آن است. به این صورت که برخی ظروف‌ پیرکس علاوه ‌بر نگهداری غذا، کاربردهای دیگری همچون پخت و سرو غذا را هم دارند. به همین علت بهتر است زمان خرید محصول پیرکس، قبل از هر اقدامی میزان یا نوع نیاز خود را به آن ظرف مشخص کنید تا محصولی را برای خرید در نظر بگیرید که سبک و اندازه آن بیشترین کاربرد را برای شما داشته باشد.

دستورالعمل مراقبت و نگهداری از پیرکس

یکی دیگر از نکات کلیدی که زمان خرید ظروف و لیوان‌های پیرکس باید به آن دقت کنید، داشتن دستورالعمل نحوه استفاده صحیح از آن است؛ زیرا به‌طور معمول شرکت‌های سازنده محصولات پیرکس، برای افزایش طول عمر مفید محصولات خود، در بسته‌بندی آن‌ها دستورالعمل قرار می‌دهند تا خریدار مطابق با آن از پیرکس خود استفاده و نگهداری کند. به‌طور کلی، این دستورالعمل دفترچه راهنمایی است که نه تنها کمک می‌کند تا مانع تغییرات ناگهانی دمای ظرف هنگام استفاده از آن شوید، بلکه مناسب‌ترین شیوه تمیز کردن آن‌ها را نیز به خریدار معرفی می‌‌کند.

تشخیص ظروف پیرکس از وزن آن‌ها

همان‌طور که قبلا به‌طور خلاصه به آن اشاره کردیم، وزن بیشتر ظروف و لیوان‌های پیرکس یکی از ویژگی‌های برجسته آن‌ها نسبت به ظرف‌های شیشه‌ای معمولی به‌شمار می‌رود. از این‌رو، این ویژگی نیز می‌تواند هنگام خرید پیرکس مدنظر به شما کمک کند تا راحت‌تر ظروف اصل را از تقلبی تشخیص دهید. این اختلاف وزن به دلیل شوک حرارتی است که طی فرآیند تولید پیرکس به آن وارد می‌شود تا باعث مقاومت ظروف در برابر گرما و سرمای بالا شود. بنابراین، هنگام خرید لیوان پیرکس این نکته مهم و کلیدی را نیز مدنظر قرار دهید.

بهترین روش خرید لیوان پیرکس اصل

پیرکس یکی از انواع ظروف شیشه‌ای است که شیشه به‌کار رفته در آن قابلیت بسیار زیادی در برابر انبساط‌ها و انقباض‌های گرمایی و سرمایی دارد. به همین علت این ظرف هنگام قرار گرفتن در برابر شوک دمایی به راحتی نمی‌شکند یا ترک برنمی‌دارد.

لیوان‌های پیرکس یکی از کاربردی‌ترین ظروف شیشه‌ای مناسب برای مواقعی هستند که قصد دارید نوشیدنی خود را قبل از مصرف، داغ کنید. حال با توجه به توضیحات و موارد گفته‌شده، درصورتی‌که قصد خرید لیوان پیرکس را دارید، می‌توانید با خیال راحت خریدی ایده‌آل و باکیفیت را با سایت شفتالو تجربه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.