بهترین روش های حمل و نقل برای مسافران در تور تایلند

0

اگر به دنبال یک تور گردشگری جذاب و خاص هستید، تور تایلند می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. پس از دریافت ویزای تایلند، شما به راحتی می‌توانید اقدامات لازم و مورد نیاز برای سفر با تور به این کشور دیدنی را انجام دهید. یکی از نکاتی که در زمان سفر به تایلند باید به آن دقت کنید، حمل و نقل در تایلند است. شما برای رفتن به اماکن و جاذبه‌های گوناگون این کشور نیاز دارید که اطلاعات و آگاهی خود را درباره حمل و نقل افزایش دهید.

بهترین روش های حمل و نقل برای مسافران در تور تایلند

سیستم حمل و نقل تایلند به چه صورت است؟

تایلند یک کشور توریست‌پذیر بوده و هر ساله میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند؛ در نتیجه این میزان از مسافر نیاز به یک سیستم حمل و نقل بسیار گسترده دارد تا بتواند پاسخگوی نیاز تمامی افراد باشد. سیستم حمل و نقل عمومی در تایلند به خوبی سازماندهی شده و از گستردگی نسبتاً مطلوبی برخوردار است. این سیستم به نحوی طراحی شده که می‌تواند قسمت‌های مختلف را به خوبی پوشش دهد؛ از این ‌رو می‌توانید دسترسی مناسبی به بخش‌های مختلف و جاذبه‌های دیدنی آن داشته باشید.

لازم به ذکر است گستردگی سیستم حمل و نقل در تایلند تا حد زیادی به شهری که در آن اقامت دارید، بستگی دارد. شهر بانکوک گستردگی زیادی در این حیطه داشته و خدمات مناسبی را ارائه می‌دهد که گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. نکته دیگری که در این زمینه باید به آن توجه کنید، هزینه حمل و نقل در تایلند است. حمل و نقل عمومی در این کشور به طور معمول هزینه مناسبی دارد.

کارت حمل و نقل در تور تایلند

کسانی که با تور تایلند به این کشور سفر کردند، می‌توانند با استفاده از کارت‌های حمل و نقل از وسایل نقلیه عمومی همچون قطار، مترو و… استفاده کنند. همچنین کارت‌های حمل و نقل در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند. برخی از این مدل‌ها برای مدت زمان تعیین شده، مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه‌ بر این‌ با خرید کارت‌ها، این امکان را به شما می‌دهد تا در مدت زمان اقامت خود در تایلند، بتوانید به راحتی در این شهر تردد کنید.

مترو

یکی از بهترین خطوط حمل و نقل در تایلند، مترو است. متروها از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۶ صبح تا نیمه شب فعال بوده و شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. برای اینکه بتوانید با کمترین هزینه از این خطوط استفاده کنید، باید به سراغ کارت‌های حمل و نقل بروید.

اتوبوس

از دیگر لوازم حمل و نقل عمومی رایج برای مسافران در تور تایلند، می‌توان اتوبوس را نام برد. اتوبوس می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مسیرهای داخل و بین شهری محسوب شود. خطوط اتوبوس بیشتر بخش‌ها را پوشش می‌دهد. مسافران در شهرهای مختلف تایلند، ‌می‌توانند اتوبوس‌های متنوعی با طرح و رنگ‌های گوناگون مشاهده کنند که مشغول تردد هستند. به‌طور کلی اتوبوس‌ها در تایلند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یک اتوبوس‌های دولتی و دیگری دسته شرکت‌های خصوصی هستند که تفاوت‌های زیادی از لحاظ امکانات و تهویه با یکدیگر دارند. اتوبوس‌های خصوصی کیفیت و امکانات بیشتر و از همه مهم‌تر قیمت بالاتری نسبت به اتوبوس‌های دولتی دارند.

خطوط اتوبوس از ساعت ۵ صبح تا ۱۱ شب در تایلند فعال است. به خاطر داشته باشید که کرایه اتوبوس‌های مختلف در این کشور با توجه به رنگ اتوبوس‌ها تعیین می‌شود. کمترین میزان کرایه‌ای که شما برای استفاده از اتوبوس باید بپردازید، از ۷ بات شروع شده و تا ۱۹ بات ادامه پیدا می‌کند.

قطار

اگر به دنبال بهترین و کم هزینه‌ترین نوع حمل و نقل در تایلند هستید، قطار می‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد. این قطارها سرعت پایینی دارند و به‌طور معمول در شرایطی که ما عجله‌ای برای رسیدن به مقصد نداریم، مناسب هستند. قطارهای تایلند پوشش‌دهی کمتری نسبت به دیگر گزینه‌های حمل و نقل در این کشور دارند؛ اما اگر هزینه برای شما در اولویت است، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. این قطارها سه کلاس متنوع دارند که از لحاظ راحتی و امکانات رفاهی با یکدیگر متفاوت هستند. کلاس ۳ ارزان‌ترین مدل بوده و هیچ امکانات ویژه‌ای در این حیطه ندارد.

تاکسی

از آنجایی که تایلند یک کشور گردشگری به حساب می‌آید، خطوط تاکسیرانی منحصربه‌فردی برای آن در نظر گرفته شده است. بیشتر تاکسی‌های فعال در این شهر تاکسی متر دارند و هزینه نهایی با توجه به مسیری که طی می‌کنید، تعیین می‌شود. هزینه حمل و نقل در تایلند با تاکسی ارزان بوده و شما می‌توانید برای بازدید از جاذبه‌های گوناگون و تردد در شهر از آن‌ها استفاده نمایید. برخلاف کشورهای دیگر که معمولاً تاکسی‌ها به رنگ زرد هستند، شما در تایلند می‌توانید تاکسی‌هایی با رنگ‌های مختلف ببینید. هر یک از تاکسی‌ها به شرکت‌های مخصوصی تعلق داشته و در برخی از مواقع کارایی آن‌ها با همدیگر متفاوت است.

تاکسی

Songthaew

یکی از بهترین لوازم حمل و نقل در تایلند برای مسافرانSongthaew نام دارد. این ماشین را می‌توان بین اتوبوس و تاکسی در نظر گرفت. در قسمت پشتی این ماشین‌ها، صندلی‌های چوبی تعبیه شده و در برخی از مواقع امکان دارد مجبور شوید تا زمان رسیدن به مقصد سر پا بمانید. به‌طور معمول برای طی کردن مسیرهای کوتاه و داخل شهری از این ماشین استفاده می‌کنند. همچنین کرایه آن‌ها براساس مسیر مورد نظر تعیین می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه سوار این ماشین‌ها شوید، درباره قیمت با راننده توافق کنید تا در انتخاب مسیر دچار مشکل نشوید.

موتور تاکسی

از دیگر روش‌هایی که برای تردد سریع و ارزان‌ قیمت در کشور تایلند برای مسافران قابل استفاده است، موتور تاکسی نام دارد. راننده این موتورها لباس نارنجی ‌رنگ پوشیده‌ و از این طریق، ‌شناسایی می‌شوند. موتور تاکسی‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فرار از ترافیک بانکوک محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم پیش از اینکه سوار موتور تاکسی شوید، درباره قیمت آن توافق کنید.

توک توک

این وسیله معمولاً در تمام شهرهای تایلند موجود است و شما به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. بیش از ۳۵ هزار توک توک در شهرهای مختلف تایلند وجود دارد که هر یک از آن‌ها بین دو تا سه نفر گنجایش دارند. توک توک یک ماشین سه چرخه است که در هند نیز کاربرد بسیار زیادی دارد. از آنجایی که این وسیله در بین گردشگرها محبوب است، قیمت بالاتری نسبت به موتور وSongthaew دارد.

توک توک

اسکای ترین

یکی از مدرن‌ترین لوازم نقلیه عمومی در تایلند، اسکای ترین یا قطارهای اسکای به حساب می‌آیند. از مزیت‌های این لوازم حمل و نقل می‌توانیم به سرعت بالا و قیمت مناسب اشاره کنیم. همچنین اسکای ترین در تایلند از ۶ صبح تا نیمه شب فعالیت دارد. به منظور استفاده از اسکای ترین باید برای خرید کارت‌های مخصوص از کیوسک‌هایی که در ایستگاه‌ها قرار دارند، اقدام کنید. به‌طور میانگین هزینه سفر شما با قطارهای اسکای حدود ۳۵ بات بوده که نسبتا مقرون به صرفه است.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.