۷ مزیت کلاس آموزش آنلاین چیست؟

0

امروزه اینترنت یک منبع بسیار مهم برای کسب اطلاعات و یادگیری تبدیل شده است. با همه گیر شدن کرونا تمام مدارس و دانشگاه‌ها کلاس‌های آموزشی خود را به صورت مجازی تشکیل دادند و همین باعث آشنایی بیشتر مردم جامع با کلاس آموزش آنلاین شد. در واقع کلاس آموزش آنلاین بستری است که تعداد زیادی از فراگیران برای آموزش و ارتقای عملی و مهارتی خود وارد فضای وب می‌شوند. در ادامه بیشتر با فضای این نوع از کلاس‌های آموزشی مدرن، مزیت‌ها و اجزای آن آشنا خواهیم شد.

اهیمت کلاس آموزش آنلاین

آموزش مجازی یا virtual learning یا آموزش الکترونیکی(e-learning)  نوعی بستر آموزشی است که در آن استاد و دانشجو در زمانی مشخص وارد کلاس مجازی می‌شوند. چه استاد و چه دانشجویان در یک محیط مجازی با هم در تعامل قرار می‌گیرند. یعنی مدرس با ارائه فایل‌های پی‌دی‌اف و پاورپوینت به همراه صدا و تصویر خود مباحث آموزشی موردنظر را با دانشجویان خود در میان می‌گذارد. دانشجویان و فراگیران نیز امکان بیشتری برای تعامل با استاد و دانشجویان حاضر خواهند داشت.

همچنین به اشتراک گذاشتن دسکتاپ کامپیوتر و همچنین نمایش محیط نرم‌افزارهای مختلف به ‌صورت زنده، امکان آموزش عملی کارر با انواع نرم‌افزارها را فراهم می‌کند. سیستم کلاس‌های آموزشی اینترنتی به این صورت است که امکان اتصال تعداد زیادی کاربر به صورت آنلاین را می‌دهد.

چرا آموزش آنلاین را انتخاب می‌کنیم؟

امروزه افراد به این نتیجه رسیده‌اند که باید با افزایش مهارت‌شان علاوه بر کسب درآمد، تاثیر مثبتی بر جامعه خود داشته باشند. این در حالی است که بسیاری از شهرستان‌ها امکانات آموزشی کافی ندارند و شهروندان آن‌ها برای شرکت در یک دوره حضوری باید سفر کنند. هزینه‌های رفت و آمد، اقامت در شهر دیگر و همچنین بار روانی رفتن به یک شهر دیگر از جمله معایب یک کلاس آموزشی حضوری است. علاوه بر این بسیاری از افراد امکان سفر به شهر دیگر برای شرکت در یک دوره مهارتی را ندارند، به همین دلیل از شرکت در آن منصرف می‌شوند. کلاس آموزشی آنلاین باحذف فاصله‌ها به افراد کمک می‌کند تا بتوانند از دورافتاده‌ترین نقاط کشور بتوانند در دوره‌های مورد نظرشان شرکت کنند.

اجزای آموزش مجازی آنلاین

حالا که با اهمیت کلاس آموزش آنلاین آشنا شدید، می‌خواهیم اجزای تشکیل دهنده آن را نیز به شما معرفی کنیم. در ادامه اجزای تشکیل دهنده یک دوره آموزشی مجازی را به شما می‌گوییم:

  • آموزشگاه مجازی

آموزشگاه‌های مجازی محل فیزیکی ندارند و دانشجویان آن‌ها از طریق وب سایت آن، در دوره‌های مورد نظرشان شرکت می‌کنند. برنامه کلاسی و سرفصل‌های دوره در زمان ثبت نام مشخص است و مهارت آموزان در زمان‌های تعیین شده از طریق لینک وارد کلاس خود می‌شوند. دسترسی آسان، عدم نیاز به حضور فیزیکی، عدم محدودیت زمانی کلاس و کیفیت بالاتر آموزش از مهم‌ترین مزایای شرکت در دوره‌های یک آموزشگاه مجازی است.

  • کلاس مجازی

آموزش مجازی نیاز به کلاس مجازی نیز دارد. معمولا آموزشگاه‌ها از فضاهای تحت وب همچون آدوبی کانکت، اسکای روم، بیگ بلو باتن و غیره استفاده می‌کنند.

  • استاد مجازی

در کلاس آموزش آنلاین اساتید حضور فیزیکی ندارند ولی به صورت آنلاین پاسخگوی کاربران و دانشجویان خود هستند. اساتید با آماده‌سازی فایل‌های آموزشی، تدریس مباحث را انجام می‌دهند.

  • دانشجویان مجازی

دانشجویان مجازی افرادی هستند که بدون حضور فیزیکی در کلاس‌های درس آموزش می‌بیند. این افراد باید علاوه بر کار با سیستم‌های کامپیوتری، بیاد با کار با اینترنت و سایت‌های مختلف آشنای داشته باشند.

مزایای شرکت در کلاس آموزش آنلاین چیست؟

این روزها مردم مشغله‌های کاری و فکری زیادی دارند و فرصت کافی برای شرکت در دوره‌های مهارتی، سیمنارها و کلاس‌ها حضوری را ندارند. یک کلاس آموزش آنلاین به این افراد کمک می‌کند تا بدون صرف زمان و هزینه رفت و آمد، در دوره‌های مختلف شرکت کنند.

بنابراین شما در هر نقطه از این کره خاکی که باشید، می‌توانید در دوره‌های مختلف آموزشی، سمینارهای علمی و هر کلاس آموزش آنلاین شرکت کنید. اینترنت این روزها یک منبع آموزشی قوی است تا از آن بتوانید به عنوان ابزاری کاربردی برای ارتقای سطح دانش و مهارت‌تان استفاده کنید. در آینده با تغییراتی که سیستم‌های آموزشی پیدا می‌کنند، نیاز بیشتری به ارتقای توانایی افراد در این زمینه خواهد بود.

علاوه بر این اگر خودتان در یک مهارت مورد نیاز جامعه تخصص لازم را دارید، می‌توانید با برگزاری کلاس آموزش آنلاین کسب درآمد کنید. بنابراین می‌توان گفت ابزار کلاس آنلاین یک وسیله بسیار قدرتمند برای آموزش دیدن و آموزش دادن است. به این ترتیب شما نیز قادر خواهید بود تا نقش خود را برای ارتقای دانش مردم کشورهای مختلف بالا ببرید.

منبع: آموزشگاه مجازی معلم

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.