برای خرید گاوصندوق به چه نکاتی توجه کنیم؟ + راهنمای جامع

0

گاوصندوق یکی از ضروری‌ترین تجهیزاتی است که در هر خانه و کسب‌وکاری مورد نیاز است. پول نقد، جواهرات و اسناد از جمله مهم‌ترین اقلامی هستند که برای نگهداری از آن‌ها باید به فکر جای مطمئن بود. گاوصندوق یکی از بهترین گزینه‌هایی است می‌توان روی آن حساب کرد. عده‌ای تصور می‌کنند که برای خرید گاوصندوق ارزان باید حتما به سراغ مدل‌های دست دوم بروند. اما واقعیت این است که می‌توانید با قیمت مقرون به صرفه گاوصندوق مد نظر خود را به صورت نو تهیه کنید. برای اطلاع از قیمت روز جدیدترین و پرفروش‌ترین گاوصندوق‌های بازار تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید از گاوصندوق استفاده کنید؟

از زمان‌های گذشته تاکنون، دغدغه نگهداری و مراقبت از اسناد و مدارک یا اموال باارزش مانند پول و طلا وجود داشته است. نحوه نگهداری از این اموال و مدارک در دوران مختلف با توجه به پیشرفت تکنولوژی تغییر و تکامل یافته است. امروزه گاوصندوق‌ها جایگزین تمامی صندوق‌ها و کمدهای ایمنی در منازل و ادارات شده‌اند.

این محصولات، روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شوند و تا حد زیادی خیال مصرف‌کننده را راحت‌تر کرده‌اند. دراین‌بین، کارخانه‌جات مختلفی برای رقابت با‌هم از امکانات و تجهیزات مدرن‌تری برای ایمنی بالاتر در برابر سرقت و آتش‌سوزی استفاده می‌کنند تا مشتریان رضایت بیشتری از محصول داشته باشند.

ویژگی‌های گاوصندوق خوب

قبل از خرید گاوصندوق  باید حتما به این سؤال پاسخ دهید که چه استفاده‌هایی از این تجهیز خواهید کرد؟ پاسخ به این سؤال کمک زیادی به انتخاب بهترین گزینه موجود در بازار می‌کند. از گاوصندوق برای نگهداری پول نقد، طلا و جواهر، اسناد و مدارک و …. استفاده خواهید کرد؟ آیا ترکیبی از وسایل ارزشمند فوق را در گاوصندوق نگهداری خواهید کرد؟

بر این اساس می‌توانید گاوصندوق مناسب را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین گاوصندوق ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ابعاد و اندازه گاوصندوق

گاوصندوق‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. برخ از آن‌ها به کوچکی سیف باکس‌های موجود در اتاق هتل‌ها است. در مقابل برخی دیگر نیز دست کمی از گاوصندوق‌های اداری و بانک‌ها ندارند. قبل از انتخاب گاوصندوق حتما باید بدانید که چه وسایلی را در آن نگهداری خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید گاوصندوق با ابعاد مناسب خریداری کنید.

نکته مهم دیگر در خرید گاوصندوق، تقسیم شدن فضای داخلی آن به چند بخش مجزا است. به این ترتیب می‌توانید وسایل ارزشمند خود را به صورت جداگانه در گاوصندوق تعبیه کنید.

متریال و وزن گاوصندوق

مورد مهم بعدی در خصوص خرید گاوصندوق، وزن آن است. متریال به کار رفته در ساخت بدنه گاوصندوق تأثیر زیادی در وزن نهایی آن دارد. سعی کنید برای استفاده‌های خانگی از گاوصندوق‌های با وزن بسیار زیاد اجتناب کنید. در مقابل به خاطر داشته باشید که متریال به کار رفته در بدنه گاوصندوق روی خصوصیات مهم دیگری همچنین مقاومت در برابر حریق، ضربه و … نیز تأثیرگذار است که در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح می‌دهیم.

s

 مقاومت در برابر آتش سوزی

آتش‌سوزی یکی از حوادث خطرناکی است که امکان دارد در هر محیط رخ دهد. در بین انواع و اقسام حوادث طبیعی و غیرطبیعی، آتش نشانی به عنوان شایع‌ترین و در عین خطرناک‌ترین حادثه شناخته می‌شود. توصیه ما برای خرید گاوصندوق، انتخاب تجهیزی است که دارای ضمانت مقاومت در برابر حریق باشد. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به اشیای قیمتی و اسناد درون گاوصندوق باید بدنه نقش عایق حرارتی را ایفا کرده و مانع از انتقال حرارت به داخل آن شود.

در این بین تولیدکنندگان برای مقاومت گاوصندوق‌هایشان در برابر آتش سوزی مدت زمان مشخصی را در نظر می‌گیرند. این زمان برای گاوصندوق‌های معمولی چیزی در حدود ۳۰ دقیقه است. البته برخی از مدل‌های پیشرفته و گران قیمت نیز هستند که تا ساعت‌ها در برابر آتش مقاومت می‌کنند. در زمان خرید گاوصندوق حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

 مقاومت در برابر سرقت

اولین و مهم‌ترین نقش گاوصندوق ایمن نگه داشتن وسایل و اشیای قیمتی است که درون آن قرار دارد. بنابراین بهترین گاوصندوق های خانگی بازار باید حتی الامکان از سرقت جلوگیری کنند. ضرایب امنیتی مختلفی برای ارتقای کیفیت گاوصندوق در نظر گرفته می‌شود. از افزایش ضخامت بدنه گاوصندوق گرفته تا استفاده از قفل‌های ترکیبی کلیدی، الکترونیکی و هوشمند از جمله مهم‌ترین اقدامات برای ارتقای امنیت گاوصندوق‌هاست.

انواع گاوصندوق براساس کاربرد کدامند؟

گاوصندوق‌های موجود در بازار براساس اینکه در چه مکانی و با چه میزان امنیتی به‌کار می‌روند، در انواع متنوعی تولید شده‌اند. تولیدکننده‌ها معمولا برای هر نوع کاربردی، یک محصول با ویژگی‌های خاصی در نظر گرفته‌اند. در ادامه مطلب با این گاوصندوق‌ها بیشتر آشنا می‌شوید‌

گاوصندوق خانگی

گاوصندوق خانگی یکی از انواع پرکاربرد صندوق‌ها است که اغلب برای نگهداری اسناد و مدارک یا طلا به‌کار می‌رود. برخی ویژگی‌‌های گاوصندوق خانگی عبارت‌اند از:

  • قابلیت نصب قفل مکانیکی یا دیجیتال
  • تحمل ۱۰۰۰درجه سانتی‌گراد به‌مدت یک ساعت
  • مقاوم در برابر ضربه و دریل
  • دارای سیستم ضدسرقت

گاوصندوق بانکی

گاوصندوق‌های بانکی ازلحاظ شکل ظاهری، ابعاد و سطح ایمنی با سایر این محصولات متفاوت‌اند. این صندوق‌ها در انواع تک‌در و چند در ساخته و عرضه شده‌اند که بنابر سلیقه مشتری قابل سفارشی‌سازی هستند.

گاوصندوق جا اسلحه

گاوصندوق‌هایی که برای نگهداری اسلحه و سلاح‌های سرد ساخته می‌شوند، ایمنی متوسطی در برابر سرقت یا حرارت دارند. شرکت تولیدی ایران کاوه برای رفع نیاز مشتریان علاوه‌بر تولید انواع مختلف، مدل‌هایی هم برای نگهداری اسلحه تولید کرده است.

گاوصندوق طلافروشی

در طلافروشی‌ها به‌دلیل احتمال سرقت بالا، لازم است از گاوصندوق‌هایی استفاده شود که بسیار ایمن و همچنین در برابر آتش‌سوزی، رطوبت و ضربه مقاوم باشند. گاوصندوق زیر ویترینی کاوه مدل ۱۰۰۰ با رمز مکانیکی که توسط شرکت تولیدی کاوه ساخته شده‌ توانسته تمام نیازهای طلافروشان را برطرف کند.

طلا، مدارک و اشیای قیمتی را در کجا نگهداری کنیم؟

در خرید انواع گاوصندوق به‌ چه نکاتی باید توجه کنید؟

قبل‌از خرید گاوصندوق باید بدانید که در میان انواع مختلف این صندوق‌های ایمن، کدام با کاربرد و نوع مصرف شما متناسب‌اند. به‌طور قطع در یک صرافی از صندوق‌های بزرگ و با سطح ایمنی بسیار بالاتری نسبت به نوع خانگی استفاده می‌شود.

موارد بعدی، نوع قفل‌ها، وزن و ویژگی‌های گاوصندوق است. قفل‌ها بیشتر مکانیکی، اثر انگشتی، چرخشی و موارد دیگری هستند. وزن صندوق‌های فولادی متناسب با ابعاد و نوع ورق‌های به‌کاررفته در آن متغیر است‌. ویژگی‌های دیگری که برای خریدار اهمیت دارد، مقاومت گاوصندوق‌ها در برابر آتش‌سوزی، رطوبت، ضربه و سرقت است.

برند و کارخانه تولیدکننده صندوق‌ها و سیف باکس‌ها نیز می‌تواند از عواملی باشد که خریدار باید به آن توجه کند. برندهای موحدی، کاوه، ایران کاوه، گنجینه مهر پارس و سدید از معروف‌ترین و معتبرترین تولیدکنندگان انواع مختلف سیف باکس و صندوق‌های ایمنی هستند.

در نهایت آخرین موردی که برای خریدار اهمیت دارد، قیمت گاوصندوق است. اگر در ساخت این محصولات از ورق‌های فولادی ضخیم، قفل‌های پیشرفته و ضدسرقت و متریال نسوز استفاده شود، قیمت بیشتری هم دارد.

تعمیرات تخصصی گاوصندوق

انواع خدمات گاوصندوق عبارتند از :

تعمیر قفل و رمز

اگر قفل گاوصندوق شما خراب شده یا رمزتان را فراموش کرده اید، می‌توانید از خدمات تعمیرکاران مجرب گاوصندوق استفاده کنید. آن‌ها می‌توانند قفل را تعمیر یا تعویض کنند و رمز جدیدی برای شما تنظیم کنند. برای تعمیر گاوصندوق در تمامی برندها و مدلها می توانید با کارشناسان گاوصندوق ایران کاوه تماس بگیرید.

بازگشایی

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید گاوصندوق خود را باز کنید، می‌توانید از یک متخصص بازگشایی گاوصندوق کمک بگیرید. آن‌ها با استفاده از ابزار و مهارت تخصصی خود می‌توانند گاوصندوق شما را بدون آسیب رساندن به آن باز کنند. برنامه ریزی، تعمیر و عیب یابی قفل‌های دیجیتال گاوصندوق نیز در این دسته از خدمات قرار می‌گیرد.

حمل و جابجایی

اگر نیاز به جابجایی گاوصندوق خود به مکان دیگری دارید، می‌توانید از خدمات شرکت ایران کاوه استفاده کنید. آن‌ها با تجهیزات و نیروی کار مناسب، گاوصندوق شما را به طور ایمن جابجا می‌کنند.

برندهای برتر گاوصندوق کدامند؟

در این قسمت قصد داریم تعدادی از بهترین برندهای ایرانی تولیدکننده گاوصندوق را به شما عزیزان معرفی کنیم. برای انتخاب گاوصندوق ایده‌آل این بخش را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

گاوصندوق کاوه

گاوصندوق کاوه فعالیت خود را به صورت رسمی از سال ۱۳۰۰ در ایران آغاز کرد. از این حیث به عنوان قدیم‌ترین تولیدکننده گاوصندوق در کشور شناخته می‌شود. البته محصولات این برند از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا است. بررسی سبد محصولات گاوصندوق کاوه، نشان می‌دهد که این شرکت بیش از ۵۰ مدل گاوصندوق مختلف را تولید کرده است.

گاوصندوق ایران کاوه

گاوصندوق ایران کاوه برند دیگری است که چیزی حدود ۲ دهه سابقه فعالیت در کشور دارد. در این مدت نسبتا کوتاه برند ایران کاوه نیز جایگاه خوبی برای خود بین تولیدکنندگان گاوصندوق پیدا کرده است. محصولات گاوصندوق خانگی ایران کاوه در مدل‌های مختلف سبک و سنگین روانه بازار می‌شوند. برند ایران کاوه عمدتا از قفل‌های مکانیکی برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند. در مقابل ایران کاوه با طراحی بدنه‌های ضخیم برای گاوصندوق‌ها سعی در ارتقای امنیت آن‌ها دارد.

گاوصندوق سدید

یکی دیگر از تولیدکنندگان بهترین گاوصندوق های خانگی بازار ایران، برند سدید است. گاوصندوق‌های برند سدید تا دمای ۷۰۰ درجه سلسیوس می‌توانند بدون هیچ‌گونه مشکلی مقاومت کنند. علاوه بر آن از ورود دود به فضای داخل گاوصندوق نیز جلوگیری می‌شود. در ساخت بدنه گاوصندوق سدید از فولاد با ضخامت بالا استفاده می‌شود.

گاوصندوق سدید محصولات خود را به گونه‌ای طراحی می‌کند که امکان نصب و متصل کردن آن‌ها به زمین یا دیوار با استفاده از رول بولت‌های محکم وجود دارد. نکته متمایزکننده محصولات برند سدید از سایر برندها، طراحی داخلی شیک گاوصندوق است. معمولا از چرم مصنوعی برای طراحی بدنه داخلی گاوصندوق سدید استفاده می‌شود.

گاوصندوق موحدی

گروه صنعتی گاوصندوق موحدی (شرکت گنجینه سازه) به عنوان یکی از قدیمی ترین و به نام ترین برندها در زمینه تولید انواع گاوصندوق نسوز و ضدسرقت، درب های ایمنی، سیستم های ضد سرقت، گاو صندوق های اثر انگشتی و … شناخته می شود. گاوصندوق گنجینه سازه همگام با پیشرفت علوم و فنون صنعت گاوصندوق های نسوز و ضد سرقت در طرح‌های متنوع و متناسب به درخواست مشتریان گرامی خود، در اجرای این امر خطیر با فرآیند مطمئن و ایمن در این صنعت کوشا بوده و توانسته رضایتمندی مشتریان خود را جلب نماید.

جمع‌بندی

نیاز به گاوصندوق در هرجایی که ایمنی در برابر سرقت و آتش‌سوزی اهمیت داشته باشد، وجود دارد. با توجه به انواع مختلف گاوصندوق‌ها، اگر شما هم برای خانه، اداره و محل کارتان به‌دنبال یک صندوق ایمن و مطمئن هستید ولی نمی‌دانید به کجا مراجعه کنید، پیشنهاد می‌‌شود که سری به سایت ایران کاوه بزنید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.