بهترین شهرهای گرجستان برای طبیعت‌گردی

0

سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان ازجمله ایران با خرید بلیط هواپیما تفلیس و رزرو یکی از هتل های این شهر مانند هتل بیلتمور تفلیس، راهی کشور گرجستان می‌شوند؛ اما جاذبه‌های گردشگری این کشور فقط محدود به شهر تفلیس، پایتخت آن، نمی‌شود. شهرهای توریستی مختلفی در گرجستان وجود دارند که به‌دلیل وجود جاهای دیدنی فراوان، طبیعت بکر و آب‌وهوای دلپذیر، پذیرای تعداد زیادی گردشگر هستند. در این مطلب، قصد داریم بهترین شهرهای گرجستان برای طبیعت‌گردی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

معرفی ۹ مورد از بهترین شهرهای گرجستان برای طبیعت‌گردی

به تمام افرادی که قصد سفر به کشور گرجستان را دارند، توصیه می‌شود که قبل از سفر اطلاعات خود را درباره شهرهای توریستی این کشور افزایش دهند. در ادامه این بخش، با ۹ مورد از شهرهای توریستی معروف گرجستان آشنا خواهید شد:

تفلیس، بزرگ‌ترین شهر و پایتخت گرجستان

شهر تفلیس، معروف‌ترین مقصد گردشگری گرجستان است و به‌دلیل داشتن تعداد زیادی جاذبه گردشگری و طبیعت زیبا، طرفداران زیادی دارد. بخش مهمی از جاذبه‌های طبیعی گرجستان در تفلیس واقع شده است. از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر می‌توان به دریاچه لیسی، دریای تفلیس، دریاچه لاک‌پشت، سد ژینوالی و … اشاره کرد. برای دسترسی راحت به جاذبه‌های طبیعی و سایر جاهای دیدنی، می‌توانید در زمان رزرو هتل تفلیس یکی از بهترین و لوکس‌ترین هتل های تفلیس را برای اقامت انتخاب کنید. هتل بیلتمور تفلیس، یکی از معروف‌ترین هتل های پنج‌ستاره این شهر، گزینه مناسبی برای اقامت است.

باتومی، شهر ساحلی با مناظر تماشایی

یکی دیگر از شهرهای معروف گرجستان برای طبیعت‌گردی، شهر ساحلی باتومی است. این شهر باوجود سواحل زیبا و جذاب و با مناظر تماشایی و جاذبه‌های طبیعی مانند آبشار ماخونتسی، دریاچه نوریگلی و …، برای گشت‌وگذار در طبیعت گزینه بسیار مناسبی است؛ البته در این شهر علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی، تعداد زیادی جاذبه تاریخی نیز وجود دارد که توجه بسیاری از گردشگران جهان را به خود جلب کرده‌اند. شما می‌توانید برای یک اقامت به‌یادماندنی، یکی از هتل های نزدیک به جاذبه‌های گردشگری باتومی را رزرو کنید.

برجومی، مقصدی ایده‌ال برای علاقه‌مندان به طبیعت

وجود چشمه‌های آب‌گرم در پارک ملی برجومی، این شهر را به یکی از ایده‌ال‌ترین مقاصد گردشگری گرجستان تبدیل کرده است. آب‌های معدنی که از چشمه‌های برجومی به‌دست می‌آیند، به‌دلیل داشتن خواص درمانی به بیش از سی کشور جهان صادر می‌شوند. در زمان سفر به برجومی، علاوه‌بر چشمه‌های این شهر از دریاچه کاخیسی و جنگل‌های بکر آن نیز بازدید کنید.

کوتایسی، شهری قدیمی با نمادهای معروف

یکی از شهرهای توریستی قدیمی گرجستان که دارای نمادهای معروفی مانند پل زنجیره‌ای، پل سفید و پل قرمز است، برای طبیعت‌گردی گزینه مناسبی به‌شمار می‌رود. جاذبه‌های گردشگری این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به‌ثبت رسیده‌اند. رودخانه ریونی، به‌عنوان مهم‌ترین جاذبه طبیعی کوتایسی، این شهر را به دو قسمت تبدیل کرده است.‌

گوری، شهری تاریخی با مناظر طبیعی جذاب و خیره‌کننده

در فاصله ۸۵کیلومتری تفلیس، شهری به‌نام گوری وجود دارد. این شهر علاوه‌بر داشتن مناظر طبیعی جذاب و خیره‌کننده، دارای تعداد زیادی جاذبه‌های گردشگری تاریخی نیز بوده و توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر می‌توان موزه استالین را نام برد.‌ بعد از گشت‌وگذار در طبیعت گوری، می‌توانید به موزه رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی یعنی جوزف استالین، شهر سنگی اوپلیستسیخه و قلعه گوری نیز سری بزنید.

تلاوی، شهری زیبا با جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی

تلاوی، یکی از شهرهای تاریخی گرجستان، به‌دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع مانند جاده گومبوری، صومعه‌های شوماتا، درخت چنار غول‌پیکر ۹۰۰ساله با قطر نزدیک به ۸ متر، قلعه باتونیس، مقبره هراکلیوس دوم، صومعه ایقالتو و طبیعت زیبا، طرفداران زیادی دارد.

گردشگران علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، می‌توانند با اقامت در یکی از هتل های خوب و باکیفیت این شهر از تمام جاهای دیدنی موردنظر خود بازدید داشته باشند.

مستیا، پایگاه افراد علاقه‌مند به کوهنوردی

در منطقه سوانتی گرجستان و در مجاورت رشته‌کوه‌های قفقاز، شهری به نام مستیا وجود دارد. با سفر به این شهر کوچک، می‌توانید از کوهنوردی و تماشای زیبایی‌های طبیعی جذاب و خیره‌کننده لذت ببرید. از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر مستیا می‌توان کوه‌های اوشابا، دریاچه کرولدی، موزه تاریخ و قوم‌نگاری سوانتی، پیست اسکی، یخچال‌های چالادی، موزه‌خانه میخائیل خگیانی و … را نام برد.

اسپانتسمیندا، شهری کوهستانی با زیبایی‌های طبیعی مسحورکننده

گردشگران هنگام سفر به گرجستان می‌توانند برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر کوهستانی اسپانتسنیدا به‌عنوان یکی دیگر از شهرهای توریستی جذاب و دیدنی نیز برنامه‌ریزی کنند. کوه باشکوه کازبک و کلیسای گرگتی ترینیتی از جاذبه‌های مهم گردشگری اسپانتسمیندا محسوب می‌شوند. دیدن مناظر بسیار زیبا از بالای کوه کازبک، لذت‌بخش‌ترین قسمت سفر به این شهر است.

متسختا، شهری احاطه‌شده با کوه‌های سرسبز و دیدنی

در فاصله ۲۰کیلومتری تفلیس، شهری توریستی به نام متسختا وجود دارد. کوه‌های جذاب با طبیعت سرسبز، قلعه‌های تاریخی دیدنی، کلیساها و اماکن مذهبی به‌جامانده از دوران مسیح، این شهر را به یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی گرجستان تبدیل کرده است. از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان قلعه آرمازی،‌ صومعه سنت‌نینو و قلعه بیریس تسیخه را نام برد.

خرید بلیط هواپیما تفلیس و رزرو هتل تفلیس در سایت فلای تودی

در این مطلب، ۹ مورد از بهترین شهرهای توریستی گرجستان شامل تفلیس، باتومی، برجومی، کوتایسی، گوری، تلاوی، مستیا، اسپانتسمیندا و مستختا را معرفی کردیم. گردشگران علاقه‌مند به طبیعت‌گردی بعد از خرید بلیط هواپیما و رزور یکی از بهترین هتل های تفلیس مانند هتل بیلتمور تفلیس، می‌توانند برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این چند شهر نیز برنامه‌ریزی کنند.

اگر برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به‌دنبال یک سایت مطمئن و معتبر هستید، “فلای تودی” را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این سایت با ارائه بهترین خدمات آنلاین گردشگری، داشتن رابط کاربری ساده، سرعت بالا و پشتیبانی ۲۴ساعته، به کاربران خود کمک می‌کند تا در چند دقیقه و با چند کلیک ساده برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل اقدام کنند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.