فوت و فن و نکات مهم واردات از چین

0

کشور چین رابطه بسیار خوبی با کشور ما دارد،. بخش مهمی از واردات کالا به ایران از چین می‌باشد؛ به‌طوری‌ که کشور چین، بیشتر از یک چهارم واردات ایران را انجام می‌دهد. چین قیمت‌های بسیار مناسبی برای کالاهای خود در نظر گرفته است به همین دلیل واردات از چین طرفداران بسیاری دارد و امروزه کالاهای چینی را در ایران بسیار مشاهده می‌کنید.

اما بهتر است بدانید برای این‌کار باید فوت و فن واردات از چین را بلد باشید، این کار پیچیدگی‌ها و قوانینی دارد که باید برای انجام آن اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. در این مقاله ما اطلاعات کاملی را در خصوص فوت و فن و نکات مهم واردات از چین برای شما عرضه می‌کنیم تا بتوانید بهترین کالاها را از چین وارد کنید.

نکات طلایی واردات از چین

چین به عنوان قطب تولیدات انبوه در جهان شناخته می‌شود و کالاهای باکیفیت را با قیمت‌های رقابتی ارائه می‌دهد. برای اینکه بتوانید وارداتی موفق از چین داشته باشید باید نکات طلایی آن را بدانید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره کرده‌ایم:

  • تحقیق و انتخاب تامین‌کنندگان: پیدا کردن تامین‌کنندگان قابل اعتماد در چین مهارت بالایی می‌خواهد و از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مورد باید حتما تحقیق داشته باشید و با منبع یابی یک واردات موفق داشته باشید. زمانیکه که کالای خود را انتخاب کردید در مورد بازار آن در ایران تحقیق کنید، بعد از آن به دنبال تأمین‌کنندگان در چین باشید. می‌توانید از طریق سرچ در اینترنت تولیدکنندگان و فروشندگان کالا را در چین پیدا کنید.
  • مدیریت لجستیک: حمل و نقل از چین به ایران نیاز به مهارت و مدیریت بالایی دارد. برای اینکار باید حتما از شرکت‌های حمل و نقل معتبر استفاده کنید.
  • شرایط و روش‌های پرداخت: حتما با شرایط و روش‌های پرداخت چینی آشنا شوید. اگر مناسب‌ترین راه را برای پرداخت تجارت خود انتخاب کنید فوت و فن تجارت را یاد گرفته‌اید.
  • انتخاب کالاهای پرسود: حتما برای واردات کالاهای پرسود را انتخاب کنید، برخی از آن‌ها عبارتند از : لباس، اسباب بازی، لوازم جانبی موبایل. همچنین واردات قطعات الکترونیک از چین می‌تواند برای تولیدکنندگان و بازرگانان در ایران فرصتی بسیار پرسود باشد. بهتر است دقت کنید کالایی را انتخاب کنید که واردات آن در ایران ممنوع نباشد، و همچنین مالیات و عوارض گمرکی کمی داشته باشد تا هزینه‌های کمتری را برای آن‌ها پرداخت کنید. و در آخر کالایی را انتخاب کنید که تقاضای بالایی از آن در بازار باشد.
  • پس از انتخاب کالا، در مورد بازار کالای مورد نظر در ایران تحقیقاتی انجام دهید و رقبای خود را در این زمینه شناسایی کرده تا بتوانید در این بازار بهتر عمل کنید.
  • ترخیص کالا در گمرک ایران: یکی از مراحل مهم و بسیار سخت برای واردات کالا از چین به ایران قسمت ترخیص کالا از کمرگ می‌باشد. پس در این زمینه نیز باید اطلاعات کافی داشته باشید.
  • شیوه حمل بار: یکی دیگر از شرایطی که باید برای واردات از چین بدانید، شیوه‌ی حمل بار تا ایران است. بسیار مهم است که در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید و بدانید از چه راهی کالای خود را به ایران وارد کنید. این مورد تاثیر بسیار مستقیمی بر هزینه‌های شما در ایران دارد. شاید در ابتدا فکر کنید که از طریق حمل دریایی هزینه کمتری برای شما به همراه دارد اما در برخی از مواقع از طریق راه‌های دیگر برای شما به صرفه‌تر خواهد بود.

واردات قطعات الکترونیک از چین

واردات قطعات الکترونیک از چین مزیت‌های بسیاری دارد، قیمت کالاهای الکترونیکی در کشور چین بسیار مناسب است به همین دلیل وارد کردن این کالاها نفع بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. می‌دانید که در حال حاضر چین بزرگترین مرکز تولید کالاها و پاسخگوی نیازهای مردم در تمامی دنیاست.

یکی از نگرش‌های اشتباه این می‌باشد که تمامی افراد بر این باورند کالایی که در چین تولید شده است کالایی بی‌کیفت است و نمی‌توان از آن استفاده کرد. کشور آسیایی از بهترین تکنولوژی‌ها و نیروی انسانی برای تولیدات خود استفاده می‌کند.

وضعیت واردات از چین چگونه است؟

همان طور که می‌دانید، کالای چینی نه تنها در ایران بلکه در تمامی دنیا جایگاه خاصی را دارد. یکی از دلیل‌هایی که موجب شده چین بازارهای جهانی را تسخیر کند، قیمت بسیار مناسب کالاها است. می‌دانید که ایران محدودیت‌هایی در امر تجارت در جهان دارد، به همین دلیل یکی از بزرگ‌ترین خریداران کالاهای چینی می‌باشد و هر سال کالاهای زیادی را از چین وارد می‌کند. واردات از چین به ایران معمولاً از گمرک بندرعباس صورت می‌گیرد و پس از ترخیص، کالاها به صاحبان کالا واگذار می‌گردد.

تجربه واردات از چین

یکی از نگرانی‌هایی که واردکنندگان در رابطه با محصولات چینی دارند کیفیت این محصولات است.. به عنوان یک واردکننده، حتما باید دقت کنید که واردات اجناس ارزان و بی‌کیفت، در ابتدا سود خوبی را برای شما به همراه دارد اما مدتی بعد به تجارت شما آسیب می‌رساند. به همین دلیل بهتر است با شرکت‌هایی که در این زمینه تجربه دارند مشورت و همکاری کنید تا در این مسیر بتوانید سال‌های سال به فعالیت بپردازید.

شرکت واردات از چین

یکی از شرکای تجاری کشور ما چین می‌باشد، شرکت‌های بسیاری در ایران کالاهای خود را از چین وارد می‌کنند. انتخاب از میان این شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاران و واردکنندگان کاری بسیار سخت است و ممکن است نتوانند به درستی انتخاب کنند. به همین دلیل باید فوت و فن واردات را بدانند. یک شرکت واردات از چین، باید اطلاعات کافی و کاملی از بازار چین داشته باشد و همچنین بتواند نکات مربوط به قانون چین و گمرک این کشور را رعایت کند.

سخن پایانی

چین، یکی از کشورهای موفق در بازارهای جهانی‌ست و به دلیل رابطه خوبی که با ایران دارد، کالاهای زیادی را به این صادر کرده است و روزبه‌روز نیز در حال افزایش است. کالاهایی که از چین وارد می‌شوند بسیار متنوع هستند و نیازهای بسیاری از شما را برطرف خواهند کرد. واردات کالا از چین به ایران قوانین و مقرراتی نیز دارد که اگر قصد وارد کردن کالا از چین را دارید بهتر است با این قوانین و مقررات آشنا باشید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.