منابع کمک‌ آموزشی خوب رو چطور تهیه کنیم؟

0

نقش اساسی کتب کمک آموزشی در موفقیت دانش‌آموزان بر کسی پوشیده نیست. هر چقدر هم که دانش‌آموزان در مدرسه و یا کلاس‌های آموزشی دیگر خوب عمل کرده و مباحث را عمیق متوجه شوند، باز هم برای کسب نمره‌ی بالا در امتحانات مختلف و یا موفقیت در کنکور، دانش‌آموزان باید سؤال حل کرده و مهارت حل مسئله‌ و تست خود را تقویت کنند. در کنار این مورد، بسیاری از منابع کمک آموزشی هستند که با ارائه‌ی درسنامه‌های کامل و کاربردی حتی بهتر از کلاس درس مطالب را در مغز دانش‌آموزان جا می‌اندازند و توجه آن‌ها را به تک تک نکات دروس جلب می‌کنند. آن چه که فکر دانش‌آموزان را به خود جلب می‌کند آن است که کدام منبع کمک آموزشی مناسب است و چگونه می‌توان این منبع را تهیه نمود. ما در این متن به معرفی دو روش سنتی و مدرن‌تر تهیه‌ی کتب کمک آموزشی پرداخته و می‌گوییم دانش‌آموزان چگونه می‌توانند بهترین منابع را پیدا کرده و سپس آن‌ها را به ساده‌ترین شکل تهیه کنند.

منابع کمک آموزشی را چطور تهیه کنیم؟

روش سنتی خرید کتاب کمک آموزشی سر زدن به کتاب‌فروشی‌ها است. ما می‌توانیم برای نهیه‌ی کتاب به سراغ کتاب‌فروشی‌های مختص کتب کمک آموزشی برویم. اما رفتن و برگشتن مخصوصاً اگر ساکن شهرهای بزرگ باشیم، زمان زیادی از ما می‌گیرد. در ضمن، ممکن است به چند کتاب‌فروشی برویم و همه‌ی کتاب‌های مد نظرمان را نداشته باشند و مجبور شویم زمان زیادی را برای پیدا کردن یک کتاب صرف کنیم. کتاب‌های داخل هر کتاب‌فروشی محدودند و اگر ما دقیقاً ندانیم چه کتابی می‌خواهیم، باید زمان زیادی را در چند کتاب‌فروشی بگذرانیم و کتاب‌های این مغازه‌ها را تورق کنیم تا شاید کتاب مد نظر خودمان را پیدا کنیم و بخریم. این عوامل از یک طرف و آسان‌تر شدن هر روزه‌ی خرید اینترنتی از طرفی دیگر باعث شده است که روش خرید حضوری کتاب‌ها امروزه بین دانش‌آموزان طرفداران کمتری داشته باشد. در واقع دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند که بدون نیاز به خروج از خانه‌ی خود کتاب‌های مناسب خود را انتخاب کرده و خریداری کنند. یک خوبی دیگر روش تهیه‌ی کتاب از کتاب‌فروشی‌ها به صورت آنلاین این است که بهتر می‌توان تمامی کتاب‌های کمک آموزشی موجود برای یک درس را بررسی کرده و کتب مناسب خود را انتخاب نمود. پلتفرم‌های فروش کتاب عموماً اطلاعات خوبی از کتاب‌های مختلف در اختیار ما قرار می‌دهند. یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تهیه‌ی کتب کمک آموزشی سایت کتابچی است. در قسمت بعد می‌خواهیم بگوییم که کتابچی چگونه فرآیند انتخاب و خرید کتاب‌های کمک آموزشی ما را ساده کرده است.

یک سایت خرید کتب کمک آموزشی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در حال حاضر با یک جستجوی سریع در اینترنت به سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین کتاب فراوانی برمی‌خوریم و ممکن است حتی خود فرآیند انتخاب سایت مناسب برای تهیه‌ی کتاب برای ما گیج‌کننده باشد. در این بخش می‌خواهیم ببینیم یک سایت خوب برای تهیه‌ی کتب کمک آموزشی چه ویژگی‌هایی دارد.

  • ارائه‌ی طیف وسیعی از کتاب‌ها: خیلی مهم است که شما بتوانید همه‌ی کتاب‌های خود را یکباره خرید کنید. این کار نه تنها در وقت صرفه‌جویی می‌کند بلکه برای هزینه‌ی ارسال کتاب‌ها نیز به صرفه‌تر است. کتابچی با دربرگیری طیف وسیعی از کتاب‌های کمک درسی از تمامی انتشارات برای تمامی پایه‌های تحصیلی این امکان را به شما می‌دهد که تمامی کتاب‌های مد نظرتان را با هم بخرید.
  • دسته‌بندی منسجم کتاب‌ها و قابلیت جستجوی پیشرفته: یک سایت خرید کتاب کمک آموزشی خوب باید منابع موجودش را در دسته‌بندی‌های مرتبی، مثلاً بر اساس پایه، رشته، انتشارات، نویسندگان و … ارائه کرده و به کاربرها امکان جستجوی هوشمند کتاب مد نظر خود را بدهد. جستجوی کتاب اگر فقط بر اساس عنوان کتاب باشد، ممکن است دانش‌آموزان نتوانند کتاب مد نظر خود را به راحتی پیدا کنند اما اگر دانش‌آموزان بتوانند به عنوان مثال تمامی کتاب‌های درس فیزیک پایه‌ی یازدهم از یک انتشارات مشخص را در سایت جستجو کنند، پیدا کردن کتاب‌ها دیگر دشوار نیست. در ضمن اگر دانش‌آموزی به دنبال کتاب کمک آموزشی مناسب برای یک درس باشد، با مشخص کردن مواردی همچون عنوان درس، انتشارات، نام سری، نویسندگان، پایه و مقطع، رشته و… می‌تواند تمامی کتاب‌ها با چند ویژگی مد نظر خود را دیده و با توجه به توصیف کتاب‌ها در سایت، از بین آن‌ها بهترین کتاب را انتخاب کرده و خریداری نماید.
  • معرفی مختصر و مفید کتاب‌ها: هنگامی که شخصاً به یک کتاب‌فروشی می‌رود با ورق زدن هر کتابی می‌توانید از محتویات آن تا حدود خوبی آگاه شوید. این امر در حالت عادی در خرید آنلاین وجود ندارد؛ اما یک سایت خوب سعی می‌کند یک معرفی کامل و جامع اما کوتاه و خلاصه به همراه تصویر چند صفحه از کتاب در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا دانش‌آموزان بتوانند قبل از خرید کتاب از محتویات داخل کتاب آگاه شوند.
  • قابل اعتماد بودن: خیلی مهم است که هنگام هر خرید آنلاینی، از خرید خود مطمئن باشید. برخورداری از پشتیبانی قوی، ضمانت بازگشت کالا در مدت زمان مشخص، برخورداری از نماد معتبر تجارت الکترونیکی و امکان پرداخت درب منزل در یک شهر مشخص همه از مواردی هستند که می‌توانند اعتماد افراد را به هنگام خرید کتاب از سایت افزایش دهند.
  • ارائه‌ی اطلاعات کاربردی در زمینه‌ی کتب کمک آموزشی: گاهی ما نمی‌دانیم بهترین کتاب برای یک درس چه کتابی است و یا هنوز نتوانسته‌ایم بین دو یا چند کتاب کمک آموزشی برای یک درس بهترین را انتخاب کنیم. در چنین حالتی که تقریباً برای همه‌ی دانش‌آموزان پیش می‌آید، یک سایت خوب باید بتواند به ما اطلاعات کافی از کتاب‌های مختلف بدهد و در تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین کتاب به ما کمک کند. کتابچی دارای یک مجله است که در آن اطلاعات خیلی خوبی در این زمینه به دانش‌آموزان داده می‌شود. مقایسه‌ی کتاب‌های کمک درسی و نقد و بررسی مفصل این کتاب‌ها در کنار مشاوره‌های تحصیلی، معرفی دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی، مصاحبه با دبیران برتر و یا رتبه‌های برتر کنکور از جمله مطالب مجله‌ی کتابچی هستند که به شکل دسته‌بندی شده و مرتب در بخش مربوط به کتب کمک آموزشی از این سایت قابل جستجو هستند.

کتابچی علاوه بر تمامی موارد بالا، تخفیف‌های بسیار خوبی بر روی کتب خود ارائه می‌کند و ارسال سریع و بسته‌بندی خیلی مناسبی نیز دارد. به همین دلیل است که کتابچی هم قادر است در فرآیند انتخاب کتاب مناسب به ما کمک کند و هم فرآیند تهیه‌ی کتاب را برای ما ساده و اقتصادی‌تر کند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.