برندسازی محصولات صنعتی فقط با تولید محتوای اختصاصی

0

آیا می دانید فرآیند نوشتن محتوای یونیک و دست اول چطور می تواند بر بازاریابی صنعتی شما تأثیر بگذارد؟ آیا تولید محتوای متنی سئو شده و استاندارد واقعاً می تواند سئو سایت و فروش شما را ارتقا بدهد؟ آیا با تولید محتوا می توان مشتریان بیشتری به دست آورد؟

این سوالات و صدها پرسش دیگر اغلب درباره معرفی محصولات صنعتی و تولیدی مطرح می شوند. هزاران دلیل و مدرک وجود دارد که نشان می دهد تولید محتوا، راهی آسان برای بهبود سئو سایت است. و البته هدف سئو سایت، چیزی جز برای کمک به مشتریان و افزایش اثربخشی توضیحات محصولات و خدمات صنعتی نیست!

بی ربط نیست اگر بگوییم که در دنیای خشن صنعت، تولید محتوای متنی می تواند منبعی غنی از مفاهیم و موضوعات باشد تا مشتریان بتوانند با یک محصول تولید شده در یک صنعت خاص، ارتباط برقرار سازند. محتواهای صنعتی می توانند آموزش دهنده باشند یا اطلاعاتی را منتقل کنند.

بسیاری از کارفرمایان ترجیح می دهند برای تبلیغات و بازاریابی خود از روش های سنتی استفاده کنند؛ اما نکته مهم این است که کسب و کارها به سمت مدرن شدن و دیجیتالی شدن پیش می روند. صاحبان واحدهای تولیدی – صنعتی چاره ای ندارند جز اینکه با این تغییرات همسو شوند. بنابراین، یکی از اثربخش ترین شیوه های دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوای تخصصی صنعتی است.

تعریف ساده از “تولید محتوا صنعتی”

تولید محتوای صنعتی، چیزی فراتر از این است که نویسنده، یک متن را بنویسد و از علائم نگارشی و گرامری استفاده کند! وقتی صحبت از نوشتن یک محتوای صنعتی ویژه و اختصاصی به میان می آید، منظور این است که آن متن باید تمام و کمال به معرفی محصول صنعتی بپردازد و تمامی ویژگی های فنی و خصوصی آن را توضیح دهد.

بنابراین، زمانی یک محصول صنعتی به خوبی از طریق وبسایت به فروش می رسد که برای آن، محتوای یونیک و اختصاصی تهیه شده باشد. این اصلی ترین راهی است که صاحبان سایت های صنعتی می توانند برندسازی خود را قوی تر و هدفمندتر اجرا کنند.

استانداردهای مهم در تولید محتوای صنعتی چیست؟

تولید محتوای متنی صنعتی

تولید محتوا درباره حوزه های مختلف صنعت به اندازه ای اهمیت دارد که می تواند موجب موفقیت یا شکست محصولات یا خدمات صنعتی شود. این شرایط با برندسازی نیز در ارتباط است. نویسنده محتوای صنعتی، یک فرد حرفه ای و متخصص است و باید به حوزه صنعتی که می نویسد، اشراف و تسلط کامل داشته باشد. چطور نویسنده ای که نمی داند یک موتور برق یا یک چیلر تراکمی چطور کار می کند و یا تا به حال این دستگاه ها را ندیده است، می تواند درباره آن مطلب تخصصی بنویسد؟!

پس در اینجا می خواهیم بگوییم که برای تولید محتوای صنعتی و کمک به روند برندسازی، الزاماً باید یک سری استانداردها را اجرا نمود. تا به اینجای مطلب تا حدودی از اهمیت نوشتن یک متن خوب و قوی برای معرفی محصولات صنعتی آگاه شدید. در ادامه به ویژگی ها و استانداردهای تولید محتوای صنعتی اشاره ای خواهیم داشت:

  • شناسایی و استخراج دقیق کلمات کلیدی مرتبط با حوزه و موضوع مورد نظر
  • تهیه یک فهرست کامل از کلمات کلیدی متنوع برای نوشتن متن های صنعتی
  • نوشتن متن محتوا توسط نویسنده هایی که اطلاعات فنی دارند
  • نوشتن متن طبق اصول سئو محتوا
  • ذکر مشخصات و اطلاعات فنی در متن محتوا
  • داشتن یک دیدگاه منحصربه فرد برای نوشتن متن صنعتی
  • بررسی مشکلات و چالش ها در متن محتوا
  • نوشتن محتواهای معنادار، با توجه به روند بازار و صنعت
  • گنجاندن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت صنعت خاص در متن محتوا

ترفندهای نوشتن محتواهای صنعتی برای برندسازی بهتر

اگر وبسایت صنعتی دارید و محصولات و خدماتی را ارائه می دهید، بدون شک به تولید محتوای اختصاصی صنعتی نیاز دارید. این یک نیاز ثابت شده است و نمی توانید نسبت به آن بی تفاوت باشید. رقبای شما در حال فعالیت بیشتر هستند و هر دقیقه ای که شما در تولید محتوا، کوتاهی می کنید، از آنها عقب می افتید.

تأثیرگذارترین روش بازاریابی محتوایی، محتواهایی هستند که منحصر به فرد و فنی نوشته شده اند؛ مشکلات و چالش ها را بررسی می کنند؛ نیازهای مخاطبان را مورد نظر قرار می دهند؛ دیدگاه های متنوع را ارزیابی می کنند؛ و از همه مهمتر، در راستای اهداف یک برند صنعتی تهیه می شوند.

در قسمت زیر با مهم ترین ترفندها و روش های نوشتن محتواهای صنعتی آشنا می شوید:

  • محتوای تخصصی صنعتی حاوی کلمات کلیدی مهم و پرمخاطب است. این کلمات کلیدی به افزایش رتبه سایت و بازدید بهتر از آن مطالب کمک می کنند.
  • تولید محتوا صنعتی، بهترین روش برای بازاریابی B2B آنلاین است. این روش واقعاً ارزش تلاش کردن را دارد.
  • در نوشتن متن محتوای صنعتی باید برای مخاطبان اعتماد ایجاد کنید. باید به بازار هدف خود نشان دهید که محصولات یا خدمات می توانند مشکلاتشان را حل کنند.
  • زمانی تولید محتوای تخصصی به برندسازی کمک می کند که در متن، نشان بدهید شما یک متخصص در حوزه خود هستید.
  • موضوع و نقطه نظرات فنی و عمومی را باید در متن محتوای صنعتی منتقل کنید.
  • متن محتوا به خودی خود نمی تواند مخاطبان شما را جادو کند، اما وقتی از کلمات مناسب و مثبت، به همراه ترغیب کننده و تشویق کننده استفاده کنید، احتمال اثرگذاری آن بیشتر خواهد شد.
  • محتواهایی را تهیه کنید که در آن با مهندسان یا افراد حرفه ای در زمینه صنعت مورد نظر گفتگو شده باشد.
  • اگر لازم است زمان کافی برای تنظیم تقویم محتوایی و سناریونویسی اختصاص بدهید. برای برندسازی، سرمایه گذاری خوبی در نظر بگیرید که واقعاً ارزش سودآوری را دارد.
  • محتواهای صنعتی را طبق اصول فارسی و نگارشی بنویسید. ویراستاری را فراموش نکنید. استراتژی های سئوی متن را به کار ببرید.

مهم ترین نمونه کارهای تولید محتوای صنعتی

تولید محتوا صنعتی در سایت کافه محتوا

انتخاب یک نویسنده خوب که بتواند محتواهای صنعتی را بنویسد، کار تقریباً سختی است. امروزه محتوانویسان زیادی در حال فعالیت هستند و عده کمی از آنها به متون و حوزه های صنعت، تسلط کامل دارند.

بهترین محتوای صنعتی، متنی است که از طریق فرآیند ترجمه و تألیف از وبسایت ها و مراجع لاتین تهیه شده باشد. ترجمه تخصصی صنعتی در این شرایط اهمیت زیادی پیدا می کند. به طور مثال، فردی می خواهد درباره صنایع شیمیایی، محتوای صنعتی تولید کند. محتواهای متنی بر اساس محصولاتی که تولید شده، آماده خواهد شد. نویسنده این متن باید به این صنعت اشراف کامل داشته باشد، وگرنه جذابیت خاصی در محتوا دیده نمی شود.

در این قسمت با برخی از مهم ترین نمونه تولید محتوا تخصصی صنعتی آشنا می شویم؛ اگر در این زمینه ها فعالیت می کنید، وبسایت دارید و می خواهید برای تولید محتوای متنی برنامه ریزی کنید، ما در وبسایت کافه محتوا (www.cafe-mohtava.ir) در کنارتان خواهیم بود؛ کافیست با ما تماس بگیرید (09138651225 – مهندس نفیسه تفنگ ساز)

  • تولید محتوا صنایع شیمیایی
  • تولید محتوا صنایع پتروشیمی
  • تولید محتوا صنایع غذایی و دارویی
  • تولید محتوا صنایع نساجی
  • تولید محتوا صنایع فلزی، آبکاری و ریخته گری
  • تولید محتوا صنایع کارتن، مقوا و کاغذ
  • تولید محتوا تجهیزات اداری
  • تولید محتوا کشاورزی
  • تولید محتوا گلخانه و باغبانی
  • تولید محتوا نفت و پتروشیمی
  • تولید محتوا تخصصی شیمی و بیوشیمی
  • تولید محتوا خودرو و قطعات یدکی
  • تولید محتوا تجهیزات دیجیتال
  • تولید محتوا ساختمان و مصالح
  • تولید محتوا تخصصی پلیمرها و لاستیک
  • و ….

خدمات تولید محتوای صنعتی با رویکرد برندسازی

در عصری زندگی می کنیم که همه چیز به تولید محتوا وابسته است. از محتوای متنی گرفته تا محتوای صوتی، محتوای ویدیویی و اینفوگرافیک ها، همگی به نوعی باعث می شوند که برندها با مخاطبان ارتباط برقرار سازند. اینجاست که نوشتن محتوای صنعتی اهمیت زیادی پیدا می کند.

یک محتوای خوب که درباره معرفی محصولات یا خدمات صنعتی نوشته شده است، می تواند فرآیند دستیابی به مخاطب و مشتریان را ساده تر و سریع تر سازد. مقالات وبلاگ، محصول نویسی، خبرنامه ها، کپشن نویسی اینستاگرام، لندینگ پیج های سایت ها، همگی به متن های دست اول و جذب کننده نیاز دارند.

واضح است که محتوای صنعتی باید به درستی و واضح و فنی نوشته شود. بازاریابی محتوایی صنعتی از چند جهت می تواند برند شما را تقویت کند. پس شکی در آن نیست که این محتواها باید توسط نویسنده های تخصصی تهیه شوند.

ما در وبسایت کافه محتوا، خدمات ویژه ای را برای نوشتن محتواهای صنعتی ارائه می دهیم. شما می توانید هم تولید محتوای متنی و هم طراحی کمپین های رپورتاژی خود را با اطمینان خاطر به ما واگذار نمایید.

همراه شما هستیم تا یک وبسایت صنعتی حرفه ای و پیشرفته داشته باشید؛ چیزی که شما را از رقبایتان متمایز می سازد. کافیست همین حال به وبسایت کافه محتوا به آدرس اینترنتی www.cafe-mohtava.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های 09138651225 و 09900215205 تماس حاصل فرمایید. در ضمن، ما در پیام رسان های ایتا و روبیکا و واتس اپ نیز فعال هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.